Навчальна програма з мистецтва для 7 класу НУШ ((авт. Гайдамака О., Лємешева Н. А.)

Про матеріал
Дана навчальна програма розроблена на основі модельної навчальної програми «Мистецтво. 7–9 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Гайдамака О., Лємешева Н. А.).
Перегляд файлу

 ФІЛІЯ №1 ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ «БАЛАКЛЕЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ЄВГЕНІЇ ГУГЛІ» БАЛАКЛЕЇВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 Затверджено рішенням

педагогічної ради

від «»серпня2023

протокол №____

 

Мистецтво

навчальна програма для 7класу

( 0,5 годин/ тиждень)

 

        Розроблена на основі модельної навчальної програми «Мистецтво. 7–9 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Гайдамака О., Лємешева Н. А.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

                                     (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883)

 

 

 

Навчальну програму склала Живиця Інна Олександрівна,

вчитель музичного мистецтва та мистецтва

філії №1 ОЗО « Балаклеївський ліцей ім. Є.Гуглі».

 

 

 

 

Зміст навчального предмета

Очікувані результати

Види навчальної діяльності

Вступ: Мистецтво і життя; життя в мистецтві (1 година)

 

 

Музика, як вид мистецтва. М.Скорик           « Мелодія». Музичні жанри.  Спів: С.Малько « Дій!Мрій!».

Пізнає мову різних видів мистецтва, інтерпретує художні образи, демонструє досвід емоційних переживань, виявляє ціннісне ставлення до мистецтва.

Відокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів і жанрів мистецтва. Сприйняття культурного різноманіття світу через мистецтво, медіа-інформацію.

 

Розділ І. МИСТЕЦТВО ПРО ЛЮДИНУ

 ( 7 годин)

 

 

Мистецтво – яскравий образ України (3 год)

 

 

 

 

 

 

 

 

Музичні символи України. Гімн. Історичні пісні та думи. Народна пісня у професійній музиці

Народна пісня — національний символ і гордість нації. Родинні пісні. Сучасні інтерпретації народних пісень (музичних інтонацій)

 Державний Гімн України Тарас Петриненко «Україна»; духовний гімн «Молитва за Україну» («Боже Великий єдиний, нам Україну храни!») Миколи Лисенка (додатково);

Календарно-обрядові пісні. Обробка народної пісні. Хорові  (ансамблеві) обробки

Станіслав Людкевич «Гагілка» Ірина Алексійчук. Обробка української народної пісні «Янчику-Подолянчику» . Порівняння вокальних інтерпретацій старовинної веснянки: автентичне (народне) і рок-виконання;  хорових творів різних авторів. 

Вплив музичного фольклору на розвиток інструментальної музики. Інструментальні обробки (інструментовки, аранжування) народних мелодій. Українські народні інструменти

- Іван Небесний. Мирослав Скорик «Різдвяні симфонії» (фрагмент), Ігор Шамо «Веснянка» з «Української сюїти» Роман Гриньків "Веснянка"

Ліричні пісні – характерні музичні особливості. Мелодизм у творах професійних академічних та естрадних творів (вокальних та інструментальних).

 

.

Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження.

Бере участь у виконавській творчості за власним вибором: співає (в хорі/ансамблі/соло); грає на елементарних та/або електронних музичних інструментах.

.Імпровізує (мелодії, ритмічні «звукові картини» тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду для реалізації власної ідеї.

орієнтується в особливостях українського народного мистецтва, зокрема мистецтва рідного

краю; встановлює зв’язки народного мистецтва із сучасними мистецькими тенденціями; користується довідниковими/ енциклопедичними джерелами для подолання труднощів під час аналізу творів.

Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів і жанрів мистецтва, зокрема гібридних зразків. Участь дискусіях на теми мистецтва, висловлювання власних уподобань, емоційних ставлень, критичних суджень, аргументація думок і оцінок із дотриманням норм грамотного українського мовлення. Сприйняття культурного різноманіття світу через мистецтво, медіа-інформацію. Експериментування зі звуками різних властивостей (інтонація, динаміка, тембр, ритм тощо). Вокальні та інструментальні імпровізації, створення «звукових картин»

 

В мистецтві – цінності людини (4 год).

 

Ліричні почуття і цінності в вокальній музиці. Музичні візитки різних країн. Особливості вокального виконання:  італійське бельканто. французький шансон. Ліричні мотиви у творах камерних вокальних жанрів.

Хорове мистецтво: порівняння грузинського і українського багатоголосся.

Любов до рідної землі і музика (на прикладі творів Ф.Шопена (Польща), Ф.Ліста (Угорщина), А.Дворжака (Чехія). Інструментальні жанри. Форми збереження і популяризації народних мелодій (повторення). Аранжування (інструментальні переклади, оркестровки) творів професійної музики.

Фридерик Шопен. Полонез Ля мажор. Антонін Дворжак. Слов’янський

танець № 2, № 8 (на вибір).

Духовні цінності в мистецтві. Духовна, релігійна музика. Вокально-хорові, інструментальні жанри на прикладі творів австрійських і німецьких композиторів.

Георг Фрідріх Гендель. «Алілуя» з ораторії «Месія». Франц Шуберт. «Аве Марія» (хор при свічках). Вольфганг Амадей Моцарт. «Реквієм» («Лакримоза» (фрагмент)).

 

Мистецтво Індії: думки і почуття людини через рухи, міміку, пісні. Роль музики в індійському кінематографі. Індійський танець.

Мистецтво країн Далекого Сходу (Японія, Південна Корея). Особливості музичного та кіномистецтва. Музика в аніме. K-pop

 

 

.

Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб.

Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

Пізнає мову різних видів мистецтва, інтерпретує художні образи, демонструє досвід емоційних переживань, виявляє ціннісне ставлення до мистецтва.

Характеризує твори мистецтва різних видів/жанрів, напрямів сучасної естрадної музики, використовує відому мистецьку термінологію; пояснює цінності, закладені у творі мистецтва, описує їх зрозумілість для себе; пов’язує зміст твору з явищами сучасного життя;

Виконує вокальні твори (а капела та із супроводом); володіє елементарними вокальнохоровими навичками (дихання, дикція, артикуляція, співоча постава); створює елементарні музичні композиції;

Експериментування зі звуками різних властивостей (інтонація, динаміка, тембр, ритм тощо). Вокальні та інструментальні імпровізації, створення «звукових картин».

Виконання ритмічних партитур, зокрема в парах, ансамблях із розподілом на різні партії Музично-дидактичні ігри.

Гра на музичних інструментах. Експериментування із звуками різних властивостей. Звукові/музичні/ритмічні імпровізації.

Виконання рухів під музичний/ритмічний супровід використання цифрових/інтернет-ресурсів, в художньо-творчій та дослідно- пошуковій діяльності

 

 

 

 

 

Розділ ІІ. МИСТЕЦТВО ДЛЯ ЛЮДИНИ (10 годин)

Мистецькі практики сьогодення  (4 години)

 

 

Місце музики у нашому житті: який вплив вона може здійснювати на людину; як людина використовує можливості музичного мистецтва. ONUKA. «Перемога». Tempei Nakamura «RISING SOUL». Queen. We Will Rock You. James Last –Little Man (відеоряд із Чарлі Чапліном).

 

Музика джаз: характерні музичні ознаки, витоки джазу. Джазові колективи.

Взаємодії джазу з іншими різновидами музичного ( у творах академічної музики, творах  музично-театральних жанрів). Особливі «фарби» джазу (прийоми гри, темброві зміни)

Дж. Вістлер «Ноктюрн у блакитному і срібному», Афіша

 Джордж Гершвін. Рапсодія у блюзових тонах (фрагмент)

Спів   Пісня «Ми танцюєм джаз» (обробка Ольги Токар, укр. текст Надії Семени (з репертуару Аngelina Pipper)

П: спірічуел, блюз, регтайм, свінг, імпровізація, джаз бенд, рапсодія (повторення), сурдина. Піцикато.

Рок-музика: характерні музичні риси, витоки, напрямки, можливості впливу.

 Взаємозв’язки рок та академічної музики.

Поп-музика: вагома частина сучасного музичного простору, індустрії звукозапису та шоу-бізнесу. Шлягер (хіт). Характерні  музичні особливості творів попмузики.  Музична індустрія: важливі складники для розкрутки творів поп музики.

ABBA. Dancing Queen. Michael Jackson. Billie Jean. Madonna. Get Together. Whitney Houston. I Will Always Love You

 

.Імпровізує (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо). Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду.

.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

Характеризує твори мистецтва різних видів/жанрів, напрямів сучасної естрадної музики, використовує відому мистецьку термінологію; пояснює цінності, закладені у творі мистецтва, описує їх зрозумілість для себе; пов’язує зміст твору з явищами сучасного життя;

Демонструє музичні, акторські та інші виконавські уміння для реалізації творчого задуму; імпровізує, поєднує різні засоби і способи виконання (засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду тощо), бере участь у проєктній діяльності; розуміє і пояснює етапи планування проєкту; застосовує Мистецтво для задоволення/ регуляції емоційного стану. Базові знання Музичне мистецтво Народна і професійна музика. Автентичність, обробки/ аранжування народних мелодій; Сучасні аранжування / переклади/різні інтерпретації музичних творів.

Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів мистецтва - музичного, сценічних, візуальних з дотриманням відповідної термінології та норм грамотного українського мовлення. Участь у дискусіях з тем мистецтва, висловлювання власних емоційних вражень, ціннісних ставлень та критичних суджень щодо художніх творів.

Спів народних і сучасних авторських пісень, зокрема мовою оригіналу (а капела/ із супроводом/з елементами багатоголосся) з імпровізованими жестами й рухами. Гра на музичних інструментах. Експериментування із звуками різних властивостей. Звукові/музичні/ритмічні імпровізації.

 

Нові території мистецтва ( 6 год)

Театральне мистецтво: можливості впливу на людину. Види театру. Жанри музичного театру (повторення). Втілення одного сюжету у різних жанрах музичного театру.

 Музика Ріккардо Коччанте, лібрето Елізабет Анаїс. Мюзикл «Маленький принц» (Le Petit Prince). Дует Пілота і Маленького принца. Сцена з Розою. Сцена з Лисом. Фінал.

Музика Рейчел Портман, лібрето Ніколаса Райта. «Маленький принц.Чарівна опера» (The Little Prince: A Magical Opera) (фрагменти). Фінал

Дослідження музичних образів: Робота в парах (групах) Музика Донхьок Хо, хореографія Гаєн Чо, медіаарт Сийон.

Пісня «Дитинство не втрачай» (музика і вірші Тіни Кароль).

Рок-опера (продовження). Використання творів академічної музики в сучасному житті.

Жан­П’єр Піло, Олів’є Шультез. Рок-опера «Моцарт» (фрагменти на вибір). Знайомство з Алоїзією. Лист від батька Леопольда. Арія Моцарта, Арія Сальєрі. Фінал (Vivre en crever).

 

Театральне мистецтво і кінематограф: актуальність в сучасному житті людини, можливості впливу на людину. Мюзикл: популярні сюжети, поставлені в театрі і зняті в кіно. Жанри художнього (ігрового) кінематографу (повторення). Роль звукового/музичного оформлення у театрі і кіно.

 Мюзикл «Школа» у виконанні театру-студії «ДивовиЖні». «Шкільний

мюзикл» (High School Musical) (фрагменти)

Постери фільмів-мюзиклів, театральні афіші

П: жанри художнього кінематографу, саундтрек, римейк.

Документальний кінематограф: характерні особливості, жанри документального кіно.

Анімаційний кінематограф. Види мультиплікації. Твори, що допомагають інакше поглянути на світ, порушують серйозні теми.

Відеоігри. Нові можливості для поширення музичного контенту. Цифрові музичні технології.

 

 

Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва

Імпровізує (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо).

Поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду.

.Характеризує власну творчість за визначеними критеріями. Визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях,

дотримується партнерських взаємин на засадах толерантності під час колективної мистецької творчості/дослідно-пошуковій діяльності в команді виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; визначає емоції (власні та втілені у творах мистецтва); визначає і пояснює свої уподобання в мистецтві/мистецькій діяльності, розуміє можливість їх використання для покращення власного емоційного стану.

Використовує за потреби цифрові технології для втілення задуму, може поєднувати їх з іншими засобами; обирає способи творення, зокрема медіаформати (додавання ілюстрацій, створення нескладних графічних зображень , аудіо- /відеороликів, фото тощо) для художнього самовираження, може прокоментувати задум; шукає і добирає аудіо-, відео-, ілюстративні і текстові матеріали з різних джерел; пояснює ознаки охорони авторського права, у чому полягає порушення авторських прав.

Виконання танцювальних рухів під музику.

Самовираження в різних видах мистецької діяльності, презентація результатів власної творчості.

Театралізації/інсценізації/ флешмоби; фільмування (створення відео); створення фото/колажів тощо на певну тему. Виконання рухів під музичний/ритмічний супровід використання цифрових/інтернет-ресурсів, в художньо-творчій та дослідно- пошуковій діяльності.

 

 

  

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Живиця Інна
Додано
5 вересня
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку