Дана програма розроблена для дитини з ООП. Складена на основі Модельної навчальної програми «Українська література" для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Пономаренко Н. В., Тороп К. С., Ляшенко В. В.)
5 клас |
||
Зміст навчального предмета |
Кількість годин |
Очікувані результати навчання |
З народного джерела. Світ народних казок |
||
Українські народні казки. Казки про тварин. «Їжак та заєць», «Лисиця та рак». Чарівні казки. «Про Оха-чудотвора». Казки народів світу. «Сильний лев і маленьке мишеня», «Як серед птахів виникла дружба», «Синя свита навиворіт пошита», «Чарівний каптур». |
9 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: знає правила користування підручником; сприймає усну інформацію; відповідає на запитання за змістом почутого; розуміє значення книги, навчання в житті людини; читає повільно цілими словами, виразно (відповідно до мовленнєвих можливостей), намагається інтонувати речення; вчиться розуміти і пояснювати емоційний стан свій та інших; |
З літературної скарбниці. Світ літературних казок |
||
Дооналд Біссет «Тигр і автор». Казки зарубіжних письменників. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти». Ганс Крістіан Андерсен. «Ромашка». Ірина Жиленко «Вечір гномів». Захаріус Топеліус «Казка про старого гнома». Казки українських письменників «Як зажурився веселий казкар». Іван Франко «Лисичка й журавель». Василь Сухомлинський «Дід осінник», «Снігуроньчина пісня». Оксана Іваненко «Синичка». |
16 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: слухає тексти різного типу, розрізняє їх на слух та графічною формою тексту; читає у достатньому темпі, намагається дотримуватися пауз (за вказівкою вчителя); розкриває тему, основну думку тексту; ефективно використовує інформаційні ресурси; розпізнає прислів’я та приказки з-поміж інших літературних жанрів; намагається дотримуватись культури спілкування. |
Легенди. Байки. П’єси |
||
Легенди. Іван Липа «Лада Прекрасна». Байки. Леонід Глібов «Коник-стрибунець». П’єси. Леся Мовчун. Горіхові принцеси. |
10 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: намагається зрозуміти прихований зміст байки; використовує вербальні та невербальні засоби в різноманітних міжособистісних, соціальних і культурних контекстах; представляє зміст художнього тексту, використовуючи різні способи і засоби візуалізації (фотоколажі, ілюстрації, комікси); визначає ключові слова у тексті, що вивчається; умотивовує свої літературні вподобання; |
Світ поезії. Поетична майстерня |
||
Поетична майстерня. Павло Тичина «Пастелі». Володимир Сосюра «Спокоєм повиті». Наталя Забіла «Зірочки». Марійка Підгірянка «Вечір іде». Микола Вороний «Ущухла буря». Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди». Ганна Чубач «Зупинюся над рікою». Вадим Скомаровський «Після грози». Ігор Калинець «Зірка». Поетична збірка.
|
15 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: висловлює судження про актуальність художнього тексту на основі власного і чужого досвіду; намагається відтворити прихований зміст художнього тексту; формулює тему, головну думку тексту; з допомогою добирає ілюстрації до художніх творів і пояснює їхню роль для поглиблення сприйняття художнього тексту; переказує зміст художнього тексту; за зразком характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки; з допомогою висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у художньому тексті, людей, подій,ситуацій, явищ тощо; |
Світ прози. Оповідання. Повість |
||
Оповідання. Олександр Копиленко «Розбишака Чив». Юрій Старостенко «Хто це такий?». Григір Тютюнник «Бушля». Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг». Микола Трублаїні «Сашка і Машка», «Шоколад Боцмана». Юрій Збанацький «Лелеки». Василь Чухліб «Равлик». Олег Буцень «Айстри». Повість. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». |
15 год |
За допомогою вчителя та асистента вчителя: розуміє та відтворює зміст художнього тексту, висловлює власне ставлення до почутого/прочитаного; намагається змістовно відповідати на запитання за змістом тексту; за зразком та самостійно висловлює власні враження, викликані прочитаним/почутим; визначає тему та головну думку текстів; з допомогою виявляє і відтворює прихований зміст художніх текстів; з допомогою намагається висловлювати власні судження про художню правду і домисел; |
Світ гумористичних творів |
||
Гумор у дитячій літературі. Грицько Бойко «Отакий у мене ніс». Микола Носов «Витівники». Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху».
|
5 год |
визначає тему та головну думку художнього тексту; вчиться розпізнавати наявні в художньому тексті факти, судження та аргументи; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки; намагається висловити в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у художньому тексті, людей, подій, ситуацій, явищ тощо; використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо)
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор … ЗОШ І – ІІІ ст. №..
_____________________
«_______» ____________ 2022 р.
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
з української літератури
для 5 класу
(модифікована)
Складена на основі Модельної навчальної програми
«Українська література»
для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Пономаренко Н. В., Тороп К. С., Ляшенко В. В.)
Вчитель: