Навчальний міні-проект «Океани Землі. Тихий океан»

Про матеріал
Мета проекту: розширити знання учнів про океани, їх значення для людини; закріпити практичні навички роботи з картою; вчити користуватися здобутими знаннями; розвивати найважливіші загально-навчальні вміння (рефлексійні, пошукові, комунікативні та презентаційні), пізнавальні інтереси людей, пам'ять, спостережливість, уважність; виховувати самостійність, бережне ставлення до дарів океанів. Завдання проекту: навчити здобувати знання самостійно, уміти застосовувати, їх для нових пізнавальних і практичних завдань; сприяти здобуттю учнями комунікативних навичок, здатності працювати у групах, виконуючи різні соціальні ролі (лідера, виконавця, посередника, тощо) Навчальні предмети з якими пов'язаний проект: природознавство, українська мова, літературне читання, образотворче мистецтво, трудове навчання. Навчальна мета та очікувані результати навчання: учні з різних інформаційних джерел ознайомлюються з особливостями океанів, рослинним та тваринним світом (на даному уроці з Тихим океаном), виготовлюють лепбук.
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\mzh2.jpg

 


Тема: Навчальний проект. Океани Землі. Тихий океан.( уроку-виготовлення лепбуку)

Мета проекту: розширити знання учнів про океани, їх значення для людини; закріпити практичні навички роботи з картою; вчити користуватися здобутими знаннями; розвивати найважливіші загально-навчальні вміння (рефлексійні, пошукові, комунікативні та презентаційні), пізнавальні інтереси людей, пам'ять, спостережливість, уважність; виховувати самостійність, бережне ставлення до дарів океанів.

Завдання проекту: навчити здобувати знання самостійно, уміти застосовувати, їх для нових пізнавальних і практичних завдань; сприяти здобуттю учнями комунікативних навичок, здатності працювати у групах, виконуючи різні соціальні ролі (лідера, виконавця, посередника, тощо)

Навчальні предмети з якими пов'язаний проект: природознавство, українська мова, літературне читання, образотворче мистецтво, трудове навчання.

Навчальна мета та очікувані результати навчання: учні з різних інформаційних джерел ознайомлюються з особливостями  океанів,  рослинним та тваринним світом (на даному уроці з Тихим океаном), виготовлюють лепбук.

 

Характеристика проекту:

за характером діяльності – творчо-груповий;

за змістом – міжпредметний (природознавство, українська мова, трудове навчання);

за кількістю учасників – колективно-груповий;

за тривалістю – середньої тривалості; (8 уроків)

за ступенем самостійності – частково – пошуковий.

Етапи навчального проекту


І етап. Організація проекту.
На цьому етапі визначені тема проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.
ІІ етап. Планування проектної діяльності.
Ознайомлення учнів із загальною темою.
Формування груп для практичної роботи. (Учні об’єднуються в групи і кожна за своїм маршрутом виконує певні завдання).
І група «Географи» – досліджують розташування та характеризують Тихий океан.
ІІ група «Історики» - досліджують походження океану та його відкриття.
ІІІ група «Біологи»- досліджують рослинний світ Тихого океану.

ІV група «Зоологи»- досліджують тваринний світ Тихого океану.

V. група «Дослідники» - з’ясовують значення тихого океану для людства.
ІІІ етап. Реалізація проекту.

1. Розподіл обов’язків між членами групи.
2.Виконаня учнями поставленого завдання. (практично)
3. Виготовлення освітнього продукту.
IV етап. Підсумок проекту. Презентація лепбуку, оцінювання проекту і самооцінювання.
1. Підготовка до презентації.
2. Захист.
3. Оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями.
4. Аналіз успіхів і невдач. Висновки.

 

 

 

 

 

 

Тема: Океани Землі. Тихий океан.

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: сформувати в учнів уявлення про Світовий океан; ознайомити з особливостями Тихого океану; його рослинним і тваринним світом; висвітлити значення океану та використання його багатств людиною; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю  і величчю природи океанів.
  • Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: навчитися визначати  мету своєї діяльності, навчати аналізувати і порівнювати матеріал, виділяти головне, проявляти зацікавленість  навчанням;

Інформаційно-комунікативної: удосконалювати вміння добувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію в групі;

Соціальної: розвивати здатність налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати злагоджено і продуктивно;

Загально-культурної: учити дотримуватися норм мовленнєвої поведінки, зв’язно висловлюватися в контексті змісту.

Обладнання: макет лепбука, конверти з завданнями, ножиці, клей, зображення рослин та тварин; зображення мореплавців, деталі до схем, атласи, роздавальний матеріал.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

- Діти, подивіться у віконечко. Посміхніться природі, посміхніться мені, своїм товаришам.

Поверніться і привітайтеся посмішкою гостям, які прийшли до нас на урок.

Сядьте, діти всі рівненько

Усміхніться  всі гарненько,

Настрій на урок  візьміть.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень

2. Виступ метеоролога.

Сьогодні в нас в ролі метеоролога  Жикаляк Мирослава, яка  розповість нам про погоду .В природі господарює осінь. Місяць листопад. Його в народі називають хмурень, зазимник, листопадник. Сьогодні 21 число.  В цей день вшановуємо Архістратига Михаїла . Здавна називають ангелом-охоронцем усіх християн, а українці вважають його покровителем столиці нашої держави – Києва.В народі кажуть від Михайла зима морози кує.

  Вітер слабкий. Опадів немає. Вранці був туман. Температура повітря +10 С0 . Прохолодно.

2. Бесіда

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить.

- Такими словами я розпочала урок не випадково. Сьогодні на уроці я хочу, щоб ви це довели, що дійсно, все що нас оточує, це все прекрасно і все це треба зберегти.

- Ви дуже багато читаєте додаткову літературу, дивитесь телепередачі пов’язані  з природою, знаходите цікавий матеріал  з ваших енциклопедій і нашої бібліотеки і тому знаєте, що на Землі багато води. Дві третини всієї поверхні Землі зайнято водою. Планету Земля можна було б назвати планетою Океан, вважають деякі дослідники. Мільйони років тому вся поверхня нашої планети була вкрита водою. Зараз Світовий океан займає близько 71% земної поверхні.

Світовий океан -  це виняткове творіння природи, колиска життя на Землі, комора різноманітних ресурсів.

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з особливостями Тихого океану, його рослинним і тваринним світом. Всю отриману інформацію узагальнимо та систематизуємо і помістимо на сторінку до нашого лепбуку. На попередньому уроці ми з вами почали заповнювати наш лепбук і працювли з першою сторінкою. А сьогодні ми заповнимо другу сторінку під назвою «Тихий океан».

ІІ етап. Планування проектної діяльності.

Ділення класу на п’ять груп. Вчитель пропонує вийти п’ятьом добровольцям( діти тягнуть жереб і визначають до якої групи вони будуть належати). Потім вчитель ставить запитання: «Кого би ви взяли із собою в похід?». Добровольці вибирають по одній людині у свою команду. Тим, кого вибрали, задається наступне питання: «Кому б ви довірили нести рюкзак?». Інші запитання ведучий може придумати сам, а може скористатися наступними: «З ким би ви поділилися яблуком?», «Кому б ви довірили свою таємницю?».

Кожна група сідає за свій стіл, де уже лежить конверт із завданням. Учні самостійно обирають спікера групи і приступають до виконання завдань

 ІІІ етап. Реалізація проекту.

  • Дорогі діти, завершуємо роботу над завданнями. І переходимо до практичних дій до створення нашого Лепбуку «Світовий океан»
  • Розпочинаємо роботу будь ласка до слова запрошую спікера І групи.

І група «Географи»

«Наше завдання полягало в тому що за ключовими словами потрібно було:

Визначити океани за їх ознаками і показати на контурних картах їх розташування.

Ти́хий океа́н, Великий океан — частина Світового океану. Обмежений материками Євразія і Австралія на заході, Північна і Південна Америка на сході,

  •  Добре, молодці . Перша група дуже гарно справилась зі своїм завданням.

Переходимо до спікера ІІ групи.

ІІ група «Історики»

«Наше завдання полягало в тому що:

  1. Зданих портретів визначити хто з мореплавців вперше відкрив Тихий океан.
  2. І дізнатися чому Тихий океан має саме таку назву
  • 20 вересня 1519 року з порту Сенлукар вийшла флотилія Магеллана  із 5 кораблів. Вона подолала важкий шлях  через Атлантичний океан, обігнула Південну Америку. Кораблі потрапили до океану, якому дали назву «Тихий». Це найнеспокійніший океан на Землі. Йому властиві шторми та урагани. Але за час експедиції  мореплавців  бачили його спокійним, тому і дали йому таку назву.

Переходимо до спікера ІІІ групи. В третій групі звдання було дещо легшим.

ІІІ група «Біологи»

«Наше завдання полягало в тому що:

  1. Опрацювати додатковий матеріал і визначити яким є рослинний світ Тихого океану?
  2. Із запропонованих рослин вибрати зайві. А рослини які зустрічаються в океані помісити в кишеньку.

Добре з флорою Тихого океану познайомились, переходимо до фауни.

ІVгрупа «Зоологи»

«Наше завдання полягало в тому що:

  1. Опрацювати додатковий матеріал і познайомитись з тваринним світом Тихого океану.
  2. Впізнати зображених тварин, підписати їх назви у вигляді «Анограм»

Добре, молодці ми з вами уже розглянули географічне положення Тихого океану, дали йому характеристику, з’ясували походження назви і хто з мореплавців його відкрив. В нас залишилось ще одне питання над яким працювала V група – це значення Тихого океану для людини та природи.

Vгрупа «Дослідники»

«Наше завдання полягало в тому що:

  1. Нам потрібно було прочитати зашифрований текст, і з’ясувати  «Значення океанів».
  2. Скласти схему «Значення океанів».

Дякую! Молодці! Діти, сьогодні на уроці ми з вами дізналися багато цікавої і корисної інформації про Тихий океан. Подумайте і скажіть мені для чого нам потрібно знати всю цю інформацію і як ми можемо використати її в нашому житті?

  • Океан відіграє важливу роль у житті людей
  • Щоб бути освіченими
  • Щоб підтримати розмову
  • Щоб допомагати своїм дітям
  • Щоб попередити катастрофи
  • Щоб зберегти природу тваринний та рослинний світ

Так, ви маєте рацію. Ми повинні знати всю цю інформацію через те що Тихий океан відіграє важливу роль в житті багатьох країн. Господарська діяльність людини привела до забруднення вод океану і до винищування деяких видів тварин. Так, в XVIII столітті були винищені морські корови, на межі винищування знаходяться котики і кити. Велику небезпеку представляє забруднення вод нафтою, відходами промисловості.

  • Тож давайте кожна група подумає і запропонує своє правило «Збереження Тихого океану »

Пам’ятка

  1. Економно використовуйте воду.
    2. Не засмічуйте річки, морські та океанічні простори.
    3. Заборонити вилив стічних вод із заводів, фабрик, тваринницьких ферм.
    4. Попереджати стік нафти з танкерів, що потерпіли аварію.
    5. Зберігати рибні багатства від хижацького винищення.
    6. Будувати очисні споруди, фільтрувати використану воду.
    7. Уникати обробки полів отрутохімікатами.
    8. Насаджувати водоохоронні ліси.

Добре! Дякую!

ІV. Домашнє завдання.

Діти, Давайте ми з вами уявимо, що діти І,  ІV та V групи письменники ваше завдання буде  скласти казку «Як я мандрував по Тихому океану», а діти ІІІ-ї групи, ви спробуєте себе в ролі художників та намалюйте малюнки на тему «Яким я уявляю океан».

V. Оцінювання.
- Всі групи сьогодні гарно попрацювали та справились зі своїми завданнями. Не збудьте заповнити картки самооцінюваня і здати мені вкінці уроку. А на наступному уроці ми проведемо тестування по цій темі.

VI. Рефлексія

  • Діти, погляньте бурхливі хвилі Тихого океану занесли до вас на парти чарівні краплинки. Відобразіть свій настрій на крапельці води і покажіть нашим гостя.

Мені дуже приємно, що ви маєте такий чудовий настрій. Я дякую вам за плідну роботу, на цьому наш урок завершений.

 

 


ДОДАТОК

Картка самооцінювання

Прізвище, ім'я учня __________________________________  Дата _________

 

  Критерії

Оцінка 0-2б.

Я брав активну участь у роботі на уроці

 

Я вносив вдалі пропозиції, які врахував клас

 

Я надавав підтримку однокласникам або заохочував їх до роботи

 

Я запропонував ідею, яка сподобалась іншим

 

Я вдало узагальнював думки інших

 

Я давав повні відповіді на запитання

 

Загальна кількість балів

 

  

Картка самооцінювання

Прізвище, ім'я учня __________________________________  Дата _________

 

  Критерії

Оцінка 0-2б.

Я брав активну участь у роботі на уроці

 

Я вносив вдалі пропозиції, які врахував клас

 

Я надавав підтримку однокласникам або заохочував їх до роботи

 

Я запропонував ідею, яка сподобалась іншим

 

Я вдало узагальнював думки інших

 

Я давав повні відповіді на запитання

 

Загальна кількість балів

 

 

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку