Навчальний проект до теми: "Орієнтування на місцевості та рух за азимутом".

Про матеріал

За останні роки у загальноосвітніх навчальних закладах комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів. Серед інформаційно-комунікаційних технологій важливе місце займає метод проектів. Відмінність проектного навчання від класичного полягає у тому, що учні на різних етапах навчання діють самостійно, а учитель виступає у ролі консультанта. Метод проектів можна розглядати як педагогічну технологію, яка орієнтована не тільки на інтеграцію фактичних знань, а на їх застосування і придбання нових. Учитель, використовуючи в навчанні метод проектів, допомагає учням осягнути всю технологію рішення задач – від постановки проблеми до отримання результату.

Перегляд файлу

Навчальний проект

Тема: Орієнтування на місцевості і рух за азимутом.

Автор навчального проекту  Мигасюк В.І.,  учитель предмета «Захист Вітчизни» Сокальського НВК "ЗШ І-ІІІст.№2-ліцей" Актуальна проблема:

Що ми знаємо про  орієнтування на місцевості і рух за азимутом?

Мета проекту:

  Дослідити: 

-  поняття орієнтування на місцевості;

-  уявлення про визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами;

-  порядок орієнтування на місцевості, рух за азимутом та яким чином здійснюється обхід перешкод;

-обґрунтування необхідності знання основ топографії для виконання бойового завдання.

    Поглиблено навчитися визначати відстані на місцевості за топографічною картою, сторони горизонту та азимут за предметами на місцевості; визначати абсолютні і відносні висоти та зони видимості; складати опис місцевості. 

    Виховувати в учнів морально-психологічні якості, необхідні для виконання поставлених завдань.

  Популяризація серед молоді здорового способу життя, удосконалення системи військово-патріотичного виховання молоді.

Закріпити в учнів знання та вміння користуватись та рухатись на місцевості за компасом і топографічною картою, навігатором.

Стислий опис

Клас, готуючись до проекту, об'єднується у дві  бойові групи, кожна з яких  відпрацьовує певну проблему. До

кінця проекту всі учні мають усвідомити й оволодіти  вміннями та знанями з даної теми.

    Тому кожному учню необхідно бути уважним під час відповіді товаришів і законспектувати в робочому зошиті ті питання, які не розглядалися під час уроків, що допоможе краще усвідомити і запам'ятати матеріал.

   Навчальні предмети, з якими пов'язаний навчальний проект :   математика, інформатика,  географія, позакласна робота - гурток "Юний турист - краєзнавець" 

   Клас, якого стосується навчальний проект - 11. 

   Термін, необхідний для реалізації навчального проекту - 2 тижні.

 

Учні під час проекту засвоюють навички:

          

                  Планувати свою діяльність, розподіляти обов'язки та узгоджувати свою діяльність з іншими, співпрацювати в команді.

                  Вдосконалюють вміння пошуку інформації з різних джерел.

                  Обговорювати результати роботи груп, оцінювати їх.

                  Аналізувати весь матеріал та структурувати його для подальшої роботи.

 

У проекті, у вигляді програмного забезпечення використовуються:

Презентації до тем, уроків , плакати, схеми,  відеоролики з тактичної підготовки та орієнтування на місцевості.

Годинник, схеми, топографічні карти , компаси, лінійка, транспортир, навігатор.

  

 

Діяльність учнів та етапи проведення проекту

 

На І етапі (планування роботи над проектом)

                  Відбувається презентація теми майбутнього проекту, обговорюються основні аспекти її реалізації, а саме — формуються групи за інтересами, обумовлюються джерела інформації.

                  Учні за бажанням об'єднуються у дві групи. 

                  І група працює над поняттям орієнтування на місцевості,уявлення про визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами , а ІІ - що таке азимут, порядок орієнтування на місцевості, рух за азимутом та яким чином здійснюється обхід перешкод, обґрунтування необхідності знання основ топографії для виконання бойового завдання.  

 Групи визначають напрям роботи і особисте завдання кожного. Вивчають топографію місцевості.

На II етапі (аналітичний етап)

Діти працюють з джерелами інформації над розкриттям вибраної підтеми до основної теми проекту. Робота відбувається індивідуально, в парах та колективним обговоренням відомостей, які дістали з переглянутої

літератури чи Інтернету.

  На цьому етапі учитель проводить консультації з членами груп щодо доцільності здобутого матеріалу, допомагає учням створити презентації.

Відбувається корекція та подальший пошук інформації, вдосконалюються навики роботи з топографічною картою та компасом.

   Застосування досвіду : залучаються учні, які приймали участь у туристичних змаганнях та вчителі.

 

Проводиться оформлення матеріалів, перегляд презентацій спорядження, узагальнення отриманих даних та аналіз нових фактів про визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами ,

порядок орієнтування на місцевості, рух за азимутом та яким чином здійснюється обхід перешкод, обґрунтування необхідності знання основ топографії для виконання бойового завдання.   У групах обговорюються результати роботи кожного члена команди.

Щоб більше дізнатись про різні способи орієнтування на місцевості рекомендую переглянути сайти:

 

На IV етапі (етап презентації отриманих результатів роботи)

Учні виконують практичні дії у злагодженості виконання практичних навичок і умінь під час навчально-польових зборів. 

 Учні отримують оцінку за виконання поставленого перед ними завдання: відшукати захований предмет, отримавши

карту, компас та орієнтири.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Недоступ Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
26 січня 2018
Переглядів
1493
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку