Навчальний проєкт, "Добра справа для природи"

Про матеріал
На уроці вчитель сприяла усвідомленню краси і самобутності рідної природи; формувала уявлення про те, що загрожує природі, про шляхи збереження природних багатств, про правила поведінки людей в природі. Виховувала почуття відповідальності за збереження природи, за стан навколишнього середовища. На уроці працювали такі творчі групи: «Пошуковці», «Екологи», «Чомусики», «Художники», «Порадники». Весь урок супроводжувався презентацією.
Перегляд файлу

Комунальний заклад "Зміївська гімназія №1 "Сузір'я"

Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я досліджую світ

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЄКТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила

вчитель початкових класів

спеціаліст "вищої" кваліфікаційної категорії,

Титаренко Надія Володимирівна

 

 

Я досліджую світ

 

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЄКТ

Тема: Добра справа для природи

Мета: формувати в учнів компетентності:

-предметні:    сприяти усвідомленню краси  і самобутності рідної природи; сформувати уявлення про те, що загрожує природі, про шляхи збереження природних багатств, про правила поведінки людей в природі. Виховувати почуття відповідальності за збереження природи, за стан навколишнього середовища.

-ключові: компетентності у галузі природничих наук, екологічна компетентність.

Тип проекту:

  • За тривалістю: довготривалий
  • За кількістю учасників: колективний
  • За домінуючою діяльністю: інформаційно – пізнавальна.
  • За галуззю: міжпредметний.

Завдання проекту:

  1.                                  Збагатитись знаннями про те, що загрожує природі, про шляхи збереження природних багатств, про правила поведінки людей в природі.
  2.                                  Дбати про екологічну культуру учнів.
  3.                                  Прищеплювати любов до матінки – природи.

 

Очікуваний результат:

  • Цінують і примножують красу рідної природи
  • Знають правила поводження людини в природі та втілюють їх у життя.
  • Дбайливо ставляться до рослинного та тваринного світу.
  • Ознайомити з презентацією «Добрих справ учнів 4 класу» всіх учнів початкової школи.

Етапи реалізації проекту:

1.  Підготовчий.Формування основної проблеми і дидактичної мети.

2. Планування проектної діяльності. Створення творчих груп: «Пошуковці», «Екологи», «Чомусики», «Художники», «Порадники», визначення напрямків роботи.

3. Реалізація проекту.Пошук матеріалів в бібліотеці: віршів, прислів’їв про природу рідного краю;  мережіІнтернет: відео – роликів, презентації загадок, ребусів.

4. Презентація проекту. Проведення заходу.

5.Рефлексія. Упорядкування матеріалів та оформлення у друкованому вигляді.

 

 

 

 

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

Любі хлопчики й дівчата,

Ви чому такі сумні?

Усміхніться квіточці,

Хай вона росте,

Усміхніться гілочці,

Пташці і траві,

А тепер ви подаруйте

Усмішку й мені.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Постановка проблеми.

Зачитування листа та перегляд слайдів.

- До нашого закладу прийшов лист - SOS. Дозвольте я вам його зараз зачитаю:

 

1668759759978.jpg

«Ми жителі черепахового островав океані. Наш острів був прекрасний і зелений (слайд1). Він приваблював відпочивальників, які милувалися нашою флорою та фауною. Та, нажаль, зараз наш острів в небезпеці: горять ліси(слайд2), прісна вода зникає, а пустеля наступає(слайд3)., в небі сині хмаринки стають сірого кольору(слайд4)., все навколо обростає купами сміття(слайд5).. Чи можете ви розповісти про життя у своїй місцевості, про красу вашої природи та дати нам поради, як врятувати наш острів та його мешканців від біди.»

 

- Про що просять нас мешканці черепахового острова.

- Сьогодні ми будемо працювати  над цією проблемою.

ІІІ. Повідомлення теми і мети заходу.

- Сьогодні у нас звітній урок за проектом «Добра справа для природи», про свої здобутки звітуватимуть наші творчі групи:  «Пошуковці», «Екологи», «Чомусики», «Художники», «Порадники» і повинні будемо збагатитись знаннями про те, що загрожує природі, про шляхи збереження природних багатств, про правила поведінки людей в природі.

 

ІV.Звіт творчих груп.

1.Звіт групи «Пошуковці».

Учень 1.Ми виконали пошукову роботу і підібрали ілюстрації, вірші про пори року та відео - ролик про рослинний і тваринний світ нашого краю.

 

  • Я найбільше люблю весну.


Весна! Весна! Усе співає,
Радіє сонечку й квіткам.
Весна чарівну силу має
І віддає цю силу нам.
Щоб ми сміялися й раділи —
Усе пробуджує від сну.
Щоб люди жити поспішали
У пору світлу і ясну.
Весна всю землю прикрашає,
В чарівних квітах всі поля.
А в синім небі — сонце сяє
І звеселилася земля.

Учень 2.Я найбільше люблю літо. 

ЩЕДРЕ ЛІТО
Літня спека, грози, грім, 
Літо, ти прекрасне всім!

Скільки в тебе є скарбів: 
В лісі — ягід та грибів;

У садках — смачна малина, 
Аґрус, яблука, ожина.

Фрукти й зелень соковита — 
Це смачні дарунки літа.

Ген тече срібляста річка... 
Ой і тепла ж в ній водичка!

Можна влітку засмагати, 
Можна плавати й пірнати.

 

Учень 3.Я найбільше люблю осінь.

ДАРИ  ОСЕНІ
Восени врожай збирають
На городах і в садках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.

В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько
Заховала в теремок.

Учень 4.Я найбільше люблю зиму. І хочу, щоб ви разом зі мною розказали віршик. Отже, додавайте, будь-ласка, прикметники за змістом.

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така… (чудова)

Міста чистенькі, білі села-

Зима і радісна й…(весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і … (білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й… (холодна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму… (красива).

А в ранці іній - то обнова!

Яка зима у нас…(казкова).

Гілок от інею не видно,

Тоді вона, звичайно…(срібна).

Зима буває вередлива,

То часом добра, то… (сварлива).

Яка ж зима? Яка вона ?

Вона весела і … (сумна).

 

Учитель. Так в яку пору року наша природа найгарніша?

Учень 1. Пропоную зараз переглянути відео – ролик про рослинний та тваринний світ нашого краю.

Перегляд відео – ролика «Рослинний та тваринний світ нашого краю».

 

Учитель. Куди занесено рідкісні і зникаючи види рослин та тварин?

А що роблять люди по збереженню даних рослин та тварин?

 

2 .Звіт групи «Екологи».

 

Учень 1. Щоб природа і далі нам приносила користь і задоволення про неї потрібно дбати: підгодувати тварин у холодну зиму, почистити струмочок, не залишати сміття у лісі чи на березі річки після прогулянки, не рвати оберемки квітів, насаджувати молоді дерева. Та найбільше я хочу зупинитись на користі лісу.

Лісце сукупність землі, рослин, тварин, мікроорганізмів та інших природних компонентів, що в своєму розвитку взаємопов’язані, впливають один на одного і навколишнє середовище.

Ліс – це частка життя самої планети Земля, він споконвічно дарує людям все необхідне. Дерево виколисало людство на своїх вітах і було для первісної людини пристанищем, і дахом над головою, ліжком і захисником. Згодом дерево принесло приборканий вогонь, а з ним і почалось розселення людей по світу.

(перегляд слайдів і коментар до кожного з них.)

 

  1.               Слайд.

Ліси - зелені легені нашої планети, що наповнюють атмосферу киснем. Чотири дорослих дерева за добу віддають в атмосферу  стільки кисню, що його вистачає для дихання однієї людини. Підраховано, що гектар лісу виділяє 3-4 тонни кисню і поглинає 4-5 тонн вуглекислого газу.

  1.                  Слайд.

Ліси, у наш час, стали місцем відпочинку для широкого загалу населення. Вони несуть нам радість, натхнення, а тому не вломлюйтесь в них автотранспортом. Приходьте у ліс пішки, щоб не сполохати місцевих мешканців.

  1. Слайд.

Ліс – сприяє підтриманню водного балансу. Позитивно впливають на повноводдя річок, оскільки ліси сприяють накопиченню вологи.

  1. Слайд.

Ліси сприяють нашому оздоровленню. Вони заспокоюють нервову систему, позбавляють людину від стресів, лікують сердечні недуги і заспокоюють душу.

  1. Слайд.

      Вікові дерева – це живі чудеса світу, які вражають своєю висотою, розміром крони, товщиною стовбура, впевненістю і могутністю. Бережімо наших лісових старожилів.

  1. Слайд.

Ліс – домівка для тварин. Якщо під час прогулянок, у лісі зустрінеться звірятко, не лякайте його, віднесіться до нього, як старший брат. Тільки байдужа й бездумна людина знищить пташине гніздо чи тваринячу нірку, розгребе мурашник чи розорить дупло.  

  1. Слайд.

Під час збирання диких ягід, плодів, грибів не знищуйте те, що народило їх,- 

дерев, кущів, грибниць. До того ж лісові плоди і ягоди – багатюще джерело вітамінів, вуглеводів, білків, жирних олій, органічних кислот, різних ароматичних сполук, амінокислот, мікроелементів. Ліс, без перебільшення, природна аптека.

  1. Слайд.

Бережіть ліс!

Учень 2. А я хочу розповісти про користь води.

(розповідь учня під перегляд фільму про воду)

 

 

А вода – це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

Є вода – ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

 

      З давніх-давен шанували в Україні воду. Обожнювали  все — море, озеро, річку, джерело, криничку. У давнину люди любили молитися біля води, навіть приносили жертви річкам, озерам, криницям. Вони вважали, що рухлива вода може очищати від гріхів. Усі найважливіші обряди відбувалися з водою та біля води. Вірили, що на Водохреще (19 січня) вода у річках, ставках, колодязях має неабияку силу. Її пили, нею умивалися, змочували хворі місця, купалися в ній. За стародавніми віруваннями, це давало людям здоров'я і вроду. За народними повір'ями; вода стає особливо цілющою в «чистий» четвер перед Великоднем, у ніч на Івана Купала. Усі колись знали, що перш ніж набрати води, потрібно до неї чемно привітатися. Навіть, найменше джерельце розчищали, обкладали ка­мінням. Так шанувалась та обожнювалась вода укра­їнським народом.

      З розвитком цивілізації ми помічаємо забруднення води: в океани, річки, озера, моря потрапляють стічні води з промислових підприємств, отрутохімікати і мінеральні добрива дощ змиває з полів у річки, де вони «допомагають» рости водоростям. Через випадіння кислотних дощів у річках, озерах зникають риби, водні комахи. Через аварії танкерів, теплоходів у воду морів і океанів витікають тисячі тонн нафти, яка легша за воду й утворює на поверхні плівку, під якою гине все живе. Зібрати її з води дуже важко. Вплив нафти на диких тварин може стати смертельним. Одні тварини можуть загинути, наковтавшись нафти, а інші — споживаючи заражену здобич, або через те, що їх пір'я чи хутро вкрите шаром нафти, утрачає теплоізоляційні властивості.

      З цим потрібно боротись.

 

Учитель.      Зараз у нашій країні багато робиться для того, щоб вода у водоймах була чистою. На фабриках і заводах будують очисні споруди. Вода, проходячи через фільтри, очищується від шкідливих речовин і чистою повертається в річки, озера або на виробництво. У нас є кораблі - нафтозбирачі, які збирають із поверхні води нафтопродукти, сміття та інші предмети, що на ній плавають.

   - А чи можете ви стояти осторонь цього питання? Що ви можете зробити для збереження води?

 

 

 

3.Фізкультхвилинка.

 

4. Звіт групи «Чомусики». Робота в командах.

 -  Ми підготували для вас загадки про природу:

 

1.  Вона весь світ годує,

Сама ж нічого не їсть,

Вона частенько вмивається,

Чотири рази на рік переодягається. (Земля)

 

2. Влітку в шубі,

А взимку роздягнені. (Дерева)

 

3. Без ніг, а біжить,

Без голосу, а шумить,

Зверху вниз спадає

В  море потрапляє.

Що це?   (Ріка)

 

4. Навесні веселить,

Влітку холодить,

Грибами, ягодами обдаровує,

Восени засинає,

Навесні знову оживає. (Ліс)

 

5. на світі немає її сильніше,

На світі немає її буйніше,

В руках її не втримати

І на коні не обігнати. (Вода)

 

5.Звіт групи «Художники». Робота в командах.

Учень. Ми намалювали декілька заборонних знаків в червоних кружечках. Це корисні поради для мешканців черепахового острова. Просимо вас долучитись і теж приготувати заборонні знаки.

1668759825868.jpg

 

6.Звіт групи «Порадники».

Учень 1. А ми зібрали всі наші добрі справи в презентацію і хочемо відправити її на черепаховий острів, щоб наш приклад надихнув і їх на добрі справи задля збереження природи.

( Перегляд презентації «Будь природі другом»)

Учитель. Відправимо нашу презентацію мешканцям черепахового острова?

 

V. Підбиття підсумків. Рефлексія.

1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Учитель. Давайте згадаємо просьбу мешканців черепахового острова і складемо пам’ятку «Поводження людини в природі»:

- не вирубуйте ліси

- не забруднюйте воду

- не запалюйте вогнище в лісі

- не залишайте після себе сміття

- не виловлюйте комах, жуків

- не забруднюйте повітря

- не ламайте гілочки на деревах, кущах

- не забирайте лісових мешканців додому

- не рвіть великі букети квітів

- не розорюйте пташині гнізда

docx
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
875
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку