​Екскурсія до парку з метою визначення дерев і кущів у безлистому стані

Про матеріал

Екскурсія до парку з метою визначення дерев і кущів у безлистому стані

Ціль екскурсії: ознайомити учнів з деякими деревами, кущами і травами: навчити розрізняти ці рослини, виховувати естетичні почуття, бажання охороняти і розмножувати лісні насадження.

Порівнювати, узагальнювати; ознайомити дітей з охороною здоров'я восени; виховувати дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров'я.

Перегляд файлу

 

Екскурсія  до парку з метою визначення дерев і кущів у безлистому      стані           

( Кер1вник гуртка     « Юні друзі природи» Пилипчинець М.В. )

Ціль екскурсії: ознайомити учнів з деякими деревами, кущами і травами: навчити розрізняти ці рослини, виховувати естетичні почуття, бажання охороняти і розмножувати лісні насадження.

Порівнювати, узагальнювати; ознайомити дітей з охороною здоров’я восени; виховувати дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров’я.

Спорядження: папки з гербарієм, газетний папір, кошики, сумки, прості олівці.

Підготовка до екскурсії. В парку вибрати місце, де ростуть листяні і хвойні дерева, кущі і трав’яні рослини, продумати маршрут, встановити місце зупинок, підготувати питання для бесіди.

Перед екскурсією провести бесіду, під час якої вияснити, що учні знають про ліс, які дерева і кущі їм знайомі; якого кольору були листки і трава літом, які знають лісові квіти.

Проведення екскурсії. Підходячи до лісу звернути увагу учнів на красу осіннього пейзажу, на яскраві листки дерев, на весь вид лісу. В лісі діти спостерігають листопад, прислухаються до шелесту листків під ногами.

Після короткого відпочинку провести невелику бесіду про значення лісу в природі; потім запитати учнів, які із дерев ростуть навколо них, вони знають. Діти називають знайомі їм дерева (ялинка, сосна, береза, дуб). Пропоную розглянути березу зблизька і запитую, як діти її впізнали, що бачать на її білій корі. Які гілки у берези?

На прикладі ялинки і сосни треба познайомити учнів з хвойними деревами. З допомогою вчителя вони встановлюють, що стовбур цих дерев прямий, у ялини темно-коричневий, у сосни – жовто-червоний, а листя схожі на голки, але у ялини вони коротші і розміщені на гілках по одній, а у сосни – попарно, вертушка у ялини гостра, а у сосни закруглена; шишки у ялини довгі, а у сосни короткі.

Діти бачать, що осінню листки на деревах втрачають зелений колір і дістають різний колір, починається листопад. Вчитель пояснює причину. Колір листя змінюється через те, що під впливом подолання і скорочення дня порушується мальовничий ефект, який дає листям зелений колір залишаються другі фарби.

Листопад також зв’язаний з підготовкою рослин до зими. Бо зимою коріння не можуть вбирати із землі воду, якщо листя залишалося б, то рослина засохла і з нього випарилась би вся вода.

На основі спостережень учні приходять до важливого висновку: в залежності від умов життя в різний час року – температура повітря, освітлення проходить зміни в життєдіяльності рослин.

 

В кінці бесіди про дерева вчитель питає, що є спільного між всіма деревами. (Всі дерева мають корінь, стовбур, листя, вони цвітуть і дають плоди).

Під час екскурсії в ліс треба приділити увагу естетичному вихованню учнів. Їх необхідно навчити бачити красу природи, слухати шелест листя, шум ліса, аромат хвойних дерев.

Чому сосна і ялина зелені, якщо вони також не можуть вбирати своїм корінням, воду із замерзлої землі. Щоб діти зрозуміли, пропоную їм розглянути листя-голки цих дерев. Діти бачать, що вони дуже вузенькі, пропитані смолою. Такі листки майже не випаровують воду, і тому сосна і ялина на зиму залишаються зеленими і не сохнуть.

Підвести дітей до куща горіха, пропонує порівняти його з березою.

На основі порівняння учні встановлюють що дерева вищі за кущі, стовбури у них грубий, кущі не мають великого стовбура. У них багато тоненьких стовбурців.

Учні збирають різні по кольору і формі листя дерев і кущів.

Зібрав учнів на поляні, вчитель пропонує їм подивитись навкруги і сказати, які ще рослини, крім дерев і кущів, ростуть в парку. Діти називають різні трав’яні рослини. Вчитель запитує, чим ці рослини відрізняються від дерев і кущів. Під час розмови вияснюється, що у трав’янистих рослин стебла тонкі, зелені не міцні.

  Які осінні явища можна спостерігати в житті дерев?

-  Як пояснити особливості опадання різних за забарвленням і ріізних за зовнішньою будовою листків?

-  Чому осіннє забарвлення листків і листопад в різних частинах крони спостерігається у різні строки?

Якщо залишається час вчитель пропонує знайти красиві куточки природи, описати їх. Переможцем вийде той, хто найкраще зуміє описати куточок природи.

Підсумки екскурсії.

Які ви знаєте дерева і кущі, які ростуть в парку?

 В яких умовах краще розвивається дерево?

Чим відрізняється дерево від куща?

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку