Навчальний проєкт
(Математика, 5 клас)
Тема: “Покупка ноутбука”
Мета: повторити і систематизувати знання учнів з теми “Відсотки”, поглибити вміння розв'язувати текстові задачі; формувати економічну та фінансову компетентності; розвивати вміння планувати і використовувати бюджет сім'ї.
Завдання проєкту: дізнатися, чи зможе віртуальна сім'я здійснити заплановану покупку, виходячи із запропонованих умов:
Сім’я, що складається з мами, тата і двох дітей шкільного віку, запланувала придбати ноутбук. З цією метою впродовж вересня, жовтня і листопада сім’я відкладала на майбутню покупку по 3000 грн. На початку грудня батьки з дітьми ознайомились з цінами на ноутбуки і зупинились на моделі ASUS за ціною 18000 грн.
В кінці місяця тато і мама отримали заробітну плату відповідно 15600 грн і 9800 грн. Їх витрати в грудні були такими:
комунальні послуги — 12%
ліки — 3%
продукти харчування — 20%
проїзд в громадському транспорті — 8%
подарунки до дня Святого Миколая і Нового року — 10%.
Крім того, обоє дітей харчувались в шкільній їдальні 17 днів, вартість обіду становила 50 грн. Та на непередбачувані витрати сім’я залишила 3000 грн.
Чи зможуть батьки купити обраний ноутбук, якщо їх приємно здивувала передноворічна знижка на товар у 10%?
Шляхи розв'язання проблеми:
_____________________________________
(Вкажи своє прізвище та ім'я)
Бланк
оформлення результатів дослідження
1. Сума, яку сім'я заощадила за осінь: ___________________________
2. Сумарний дохід сім'ї за грудень: ______________________________
3. Загальний відсоток витрат: __________________________________
4. Сума витрат на послуги (комунальні, ліки, продукти, подарунки, проїзд): _____________________________________________________
5. Витрати на харчування дітей: ________________________________
6. Загальна сума витрат: _______________________________________
7. Залишок після оплати всіх послуг: ____________________________
8. Сума коштів, що залишилися на ноутбук: ______________________
9. Загальна сума коштів, зібраних на ноутбук: ____________________
10. Грошова знижка на ноутбук: ________________________________
11. Вартість ноутбука з урахуванням знижки: _____________________
12. Висновок (чи змогла сім'я придбати ноутбук?): ________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка за проєкт:
1. Дослідження ситуацій і виокремлення проблем, які можна розв’язати із застосуванням математичних методів:_______
2. Моделювання процесів і ситуацій, розроблення стратегій, планів дій для розв’язання проблемних ситуацій: ________
3. Критичне оцінювання процесу та результату розв’язання проблемних ситуацій: ________
4. Розвиток математичного мислення для пізнання і перетворення дійсності, володіння математичною мовою: _______
Загальна оцінка: ________