1
Тема: Захист проекту для 11 класу «Quo vadis?»
Мета:
Тип уроку: урок-семінар
Обладнання і матеріали: комп’ютер, проектор, екран, цифровий фотоапарат
Хід уроку
1. Мотивація теми і мети уроку.
Позаду вивчення теми «Інформаційні технології», позаду напружений тиждень роботи у проекті «Quo vadis?». Настав час підвести підсумки роботи, презентувати готові роботи, отримати оцінку з теми.
2. Презентація учителя– завдання і мета проекту:
Слово учителя. Людина – вінець Божого творіння, створена на образ Божий, бо має здатність мислити, творити, а також наділена вільною волею… Чи сумісне це з образом людини, про яку, створивши, Бог сказав: «Вельми добре»? (демо кліпу quovadis.wmv).
Хочемо представити вашій увазі результати роботи у проекті «Quo vadis?» («Куди йдеш?») – презентація учителя quo vadis - мета.pptx
1 слайд: Ключове питання проекту: “Кому вірити?“
2 слайд: Гасло проекту:“Все мені можна, та не все корисне. Все мені можна, та я не дам нічому заволодіти надо мною”(1 Коринтян 6: 12)
3 слайд: Мета проекту:
Слайд 5. У проекті працювали 4 групи, які досліджували, чи нормально:
Слайд 6. За результатами досліджень було створено презентації, діаграми, публікації, веб-сайт, відео-кліп.. Настав час представити роботи та висновки.
3. Завдання журі (оцінювання робіт учнів за підготованими критеріями).
4. Захист учнівських робіт
I. Демо фільмів Smoking1, Smoking2.
Отже, слово групі 1, яка досліджувала тему паління цигарок (представлення роботи, Висновок).
ІІ. А зараз поговоримо про наслідки вживання наркотиків. Група 2 створила веб-сайт засобами програми MS Publisher (представлення роботи, Висновок).
ІІІ. Слово учителя. Зачитує слова з Пр. Соломона 23: 29-35:
«В кого «ой», в кого «ай», в кого сварня, в кого клопіт, в кого рани даремні, ва кого очі червоні? У тих, хто запізнюється над вином, у тих, хто приходить попробувати вина змішаного. Не дивись на вино, як воно рум’яніє, як виблискує в келиху й рівненько ллється – кінець його буде кусати, як гад, і вжалить, немов та гадюка, - пантруватимуть очі твої на чужі жінки, а серце твоє говоритиме дурощі. І ти будеш, як той, хто лежить у середині моря, й як той, хто лежить на щогловім верху. І скажеш: Побили мене, та мені не болить, мене штурхали, я ж не почув, – коли прокинусь, шукатиму далі того ж».
Ви здогадалися, зараз мова піде про алкоголь.
Демо фільму про алкоголь (мозок).
Запрошуємо групу 3 (представлення роботи, Висновок).
IV. Слово учителя. Ми у комп’ютерному класі. Більшість з вас – щасливі власники комп’ютерів… Чи несе комп’ютер з собою небезпеку?
Демо відео «Чума ХХІ століття».
Отже, слово групі 4 (представлення роботи, Висновок).
V. Слово учителя. Наші юні журналісти (група 6) провели соціальне опитування серед батьків, вчителів та старшокласників, ставлячи їм питання нашого проекту. Результати вони представлять нам у вигляді діаграм та відео-кліпу (представлення робіт, Висновок).
VІ. Група 5. Демонстрація інформаційного буклету та роздавання присутнім закладок на згадку про проект (журі отримує буклети, запрошені учні – закладки).
5. Рефлексія (вправа «мікрофон»):
1) чи мали практичну користь від роботи в проекті, чи навчилися чогось?
2) що сподобалося/не сподобалося під час роботи в проекті?
3) що найбільше запам’яталося?
4) чи погоджуєтеся з висновками груп? чи застосуєте їх у своєму житті?
6. Підсумки роботи журі. Оцінювання учнів з теми
7. Заключне слово вчителя.
Великогрибовицька ЗОШ, 2016 рік
1. Як ти вважаєш, чому молодь палить сигарети, вживає алкоголь/наркотики?
1) модно
2) задля компанії
3) для задоволення
4) за звичкою
5) щоб не бути «білою вороною»
2. Твоє відношення до паління сигарет:
1) не пробував палити
2) пробував, але не сподобалось
3) палю інколи
4) палю
3. Твоє відношення до вживання пива:
1) не пробував
2) пробував, не сподобалось
3) вживаю інколи
4) вживаю
4. Що ти знаєш про шкідливість пива для дівчат?
1) нічого
2) щось чув
3) знаю (напиши, що саме):
5. Що ти знаєш про шкідливість пива для хлопців?
1) нічого
2) щось чув
3) знаю (напиши, що саме):
6. Твоє відношення до вживання алкоголю:
1) не пробував
2) пробував, не сподобалось
3) вживаю інколи
4) вживаю
7. За яких обставин ти вперше спробував алкоголь?
1) в компанії друзів
2) за святковим столом з батьками
3) вдвох з другом/подругою
4) наодинці
5) інше (напиши):
8. Як ти сприймаєш п’яну людину?
1) з гумором
2) з жалем
3) з байдужістю
4) з огидою
5) поблажливо
6) інше (напиши):
9. Чи зустрічав ти людину, яка перебуває під дією наркотиків?
1) так, незнайомця
2) так, знайомого
3) ні
10. Які ознаки перебування людини під дією наркотиків ти знаєш?
1) розширені або звужені зіниці, які не реагують на світло
2) сповільнена мова
3) погана координація рухів
4) почервоніння обличчя або надмірна блідість
5) неадекватна поведінка
6) сповільненість або навпаки підвищена жвавість чи рухливість ходи
11. Коли тобі запропонували (запропонували б) наркотики, ти відчув (відчув би):
1) страх
2) цікавість
3) обурення
4) що ти дорослий
5) мені не пропонували
6) інше (напиши):
12. Скільки часу щодня ти проводиш за комп’ютерними іграми?
1) 1 год.
2) 2 год.
3) більше 2 год.
4) не граю у комп’ютерні ігри, бо не маю можливості
5) не граю у комп’ютерні ігри
13. Скільки часу щодня ти проводиш у соціальних мережах (вКонтакте, Однокласники і т.п.)?
1) 1 год.
2) 2 год.
3) більше 2 год.
4) не «сиджу» у соціальних мережах, бо не маю можливості
5) соціальні мережі не цікавлять мене
6) періодично заходжу протягом дня
14. Після довгого сидіння за комп’ютером ти відчуваєш
1) що втрачено багато часу
2) що батьки невдоволені
3) що не встигаєш з навчанням
4) фізичний дискомфорт: печуть очі, жар в обличчі, сонливість, біль у спині (підкресли, або допиши своє)
5) інше (напиши):
15. Яка реакція батьків на твоє довге «сидіння» за комп’ютером?
1) не цікавляться, скільки часу я проводжу за комп’ютером
2) незадоволені
3) пробують обмежити час мого «сидіння» за комп’ютером
4) забороняють довго сидіти за комп’ютером
5) пробують пояснити шкоду цього
6) жодної реакції
16. Коли ти найбільше часу проводиш за комп’ютером?
1) вранці
2) ввечері
3) вночі
4) якщо є можливість, то цілий день
5) протягом доби при кожній нагоді
17. Чому ти включаєш комп’ютер?
1) не знаю чим зайнятися
2) для навчання
3) не задумуючись, за звичкою
4) непереборне бажання
5) для перегляду фільмів
6) для прослуховування музики
7) інше (напиши):
18. Коли ти користуєшся мобільним Інтернетом?
1) на кожній перерві
2) на уроках
3) в транспорті
4) постійно протягом дня
5) в ліжку
6) інколи
7) не користуюсь мобільним Інтернетом
Автор навчального проекту: |
|
Прізвище, ім’я та по-батькові: |
Лайбіда Галина Михайлівна |
Місце роботи / Назва навчального закладу: |
Великогрибовицький ліцей Львівської міської ради |
Опис проекту |
|
Назва проекту: |
Quo vadis? («Куди йдеш?») |
Основні питання: |
|
Ключове питання: |
Кому вірити? |
Тематичні питання: |
1. Що нового можна взнати про те, що ніби-то відомо всім? 2. Чому багато хто вважає, що палити цигарки, вживати наркотики, алкоголь, просиджувати за комп’ютером – цілком нормально? 3. Що з цього приводу говорять факти, медицина, Святе Письмо? А реклама? |
Змістові питання: |
1. Яку шкоду молодому організму завдає вживання пива? 2. Чому курцям та вживаючим алкоголь важко позбутися цих звичок? 3. Які наслідки тягне за собою вживання наркотиків? 4. Що таке комп’ютерна залежність? Чому її названо «чумою ХХІ століття»? |
Стислий опис: |
|
Проект з інформатики з елементами християнської етики, медицини, біології для учнів 11 класу, розрахований на два тижні. В рамках проекту учні закріплюють та вдосконалюють навики роботи з пакетом офісних програм, застосовують і розвивають навики пошуку інформації в Інтернеті, вчаться узагальнювати та систематизувати зібрану інформацію, поглиблюють знання з біології, християнської етики, медицини, розширюють загальний кругозір. Учні досліджують і визначають, яку шкоду людському організму, зокрема молодому, а також суспільству загалом наносять такі звички, як паління цигарок, вживання наркотиків, алкоголю, неконтрольоване використання комп’ютера та Інтернету, проводять соціальне опитування, роблять висновки і представляють результати досліджень; знайомляться з висловами Святого Письма щодо шкідливих звичок; розглядаються різні пропозиції щодо того, як вберегтися чи позбутися залежності від цих згубних звичок. Результатом роботи учнів у проекті є презентації, діаграми, інформаційний буклет, закладки на згадку, веб-сайт, а також відео кліп про роботу в проекті. Результати роботи у проекті учні демонструють на уроці-захисті перед школярами, вчителями, гостями. |
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект |
||
Основи економіки Українська мова і література Зарубіжна література Музика, образотворче мистецтво Інформатика Всесвітня історія Іноземна мова |
Людина і суспільство/Основи філософії Я і Україна/Довкілля/ Природознавство Фізика, астрономія Математика Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ Біологія |
Географія Хімія Історія України Основи правознавства Трудове навчання Інше: християнська етика Інше: інше: |
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект |
||
1–4 5-7 Інше: |
8-9 10-11 Інше: 11 |
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми: |
||
Освітня галузь "Мови і література": учні (в процесі обговорення, соціального опитування, демонстрації робіт) виробляють і вдосконалюють вміння та навички в усіх видах мовленнєвої діяльності. Освітня галузь "Суспільствознавство": працюючи у проекті, учні готуються до взаємодії з соціальним середовищем, до самореалізації їх як особистостей; у них формується критичне мислення, комунікативні, інтелектуально-інформаційні навички. Освітня галузь "Математика": учні розвивають логічне мислення, інформаційну та графічну культуру, пам'ять, увагу, інтуїцію. Освітня галузь "Технологія": учні усвідомлюють місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному суспільстві, повсякденному житті; готуються до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням. Інформатика: 1) учні використовують основні послуги глобальної мережі; закріплюють принципи та правила здійснення пошуку потрібних відомостей в Інтернеті за допомогою пошукових систем; засвоюють правила оформлення посилань на інформаційні ресурси, основні положенням закону про авторське право; 2) учні практично застосовують правила створення, перегляду та збереження комп’ютерної презентації; 3) учні використовують операції та функції програми для створення публікацій; 4) учні виконують основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерної публікації; 5) учні практично застосовують знання програми для створення відеокліпу. |
Навчальні цілі та очікувані результати навчання: |
Діяльність учнів: |
Вчительська презентація допомагає учням визначити напрям та мету дослідження основного завдання проекту, інформує про мету проекту, основні етапи роботи, строк їх виконання, знайомить з критеріями оцінювання роботи, дає рекомендації щодо пошуку інформації. І етап: навчитися аналізувати питання, визначати головне і другорядне; формувати навики роботи в групі та навики спільного обговорення, узагальнення та систематизації матеріалу; ІІ етап: розшити загальний кругозір, ерудицію; переконатися у практичному значенні шкільних предметів; навчатися відповідальності за свою частину роботи в групі; набувати вмінь аргументувати свою думку; розвивати вміння аналізувати і систематизувати набуту інформацію, вибирати і стисло та доступно представляти знайдену інформацію; робити висновки; поглибити знання програм офісного пакету; закріпити навики пошуку інформації в Інтернеті, розвивати культуру роботи в Інтернеті; навики роботи із зображеннями та текстами; розвивати навики перекладу тексту за допомогою комп’ютера; набувати вміння створювати міні-статті, грамотно оформляти їх та доповнювати рисунками. ІІІ етап: далі формувати навики спільного обговорення, аналізу та систематизації інформації, вчитися грамотно формулювати і записувати думки; вдосконалювати навики оформлення презентацій та публікацій; IV етап: вчитися виступати перед аудиторією, стисло висловлюватися, використовувати мультимедійне обладнання.
|
Перед початком проектом учні знайомляться із вчительською презентацією. І етап – учні знайомляться з Ключовим і Тематичними питаннями, об’єднуються у групи, групи обирають напрям дослідження: паління цигарок; вживання наркотиків; вживання алкоголю; комп’ютерна залежність; соціальне опитування вчителів, батьків, старшокласників. Ще дві групи мають створити відповідно узагальнюючий буклет та відео-кліп про проведення соціального опитування. ІІ етап – робота в групах: Групи працюють паралельно над пошуком інформації, потім вибирають основне і створюють сценарій своїх презентацій, згідно з критеріями оцінювання, даними їм. 1 група – досліджує, в чому шкода від паління цигарок; 2 група – досліджує жахливі наслідки вживання наркотиків 3 група – досліджує, в чому шкода від вживання алкоголю 4 група – досліджує ознаки та наслідки комп’ютерної залежності 5 група – підсумовує висновки досліджень та створює інформаційний буклет про роботу у проекті та закладки на згадку про проект 6 група – проводить соціальне опитування, створює діаграми та відеокліп На цьому етапі дослідження учні створюють презентації, буклет, закладки, веб-сайт та відеокліп, складають діаграми Excel з результатами опитування. ІІІ етап – групи обговорюють та обмінюються результатами досліджень; доповнюють свої роботи, завершують їх оформлення, готують план свого виступу.
ІV етап – групи демонструють готові роботи запрошеним учням, вчителям та всім зацікавленим на відкритому уроці-захисті. |
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: |
2 тижні |
Вхідні знання та навички: |
Перед початком роботи в проекті учні повинні мати знання та навики створення та роботи з електронними документами, таблицями, слайдовими та потоковими презентаціями, публікаціями; учні повинні знати, що таке веб-сторінка, веб-сайт, гіперпосилання, повинні мати навики пошуку інформації в Інтернеті, перекладу англійських та російський текстів на українську мову. |
Матеріали та ресурси: |
Обладнання (відмітити необхідні прилади): |
Фотоапарат Принтер Цифровий фотоапарат Програвач DVD-дисків Засоби для зв’язку з Інтернетом |
Лазерний диск Відеокамера Проектор Сканер Телевізор |
Комп’ютер(и) Відеомагнітофон Обладнання для проведення відеоконференцій Інше: |
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми): |
||
Бази даних Табличний процесор Видавничі системи Програми для підтримки роботи з електронною поштою Енциклопедія на компакт-диску |
Програми опрацювання зображень Веб-браузер для перегляду веб-сайтів Програми для створення мультимедійних презентацій |
Програми для створення веб-сайтів Текстовий редактор Програми для створення публікацій Архіватори Інше: |
Додаткове приладдя та витратні матеріали: |
папір для друкування публікації, закладок, критеріїв оцінювання та запрошень |
Ресурси Інтернету: |
|
Диференціація навчання: |
|
Обдаровані учні: Заохочувати обдарованих учнів досліджувати подібні теми, наприклад "Молодіжні суб-культури", менш обдарованих – до створення відеокліпів, презентацій та публікацій для вчителів різних предметів
|
|
Оцінювання знань та вмінь учнів: |
|
Окрім самостійної роботи, тесту та практичних робіт, які оцінюються за державними стандартами, учні будуть оцінюватися за роботу в проекті. Форми для оцінювання кожного виду діяльності розроблені і вміщені в папці Критерії. Учні отримують ці критерії оцінювання до початку роботи у проекті для здійснення оцінки своєї роботи. |
|
Ключові слова: |
|
Шкідливі звички, інтернет-залежність, комп’ютерна залежність, згубні наслідки, здоровий спосіб життя |
проект «Quo vadis?» 11 клас, 2020
|
проект «Quo vadis?» 11 клас, 2020
|
проект «Quo vadis?» 11 клас, 2020
|
проект «Quo vadis?» 11 клас, 2020
|
проект «Quo vadis?» 11 клас, 2020
|
проект «Quo vadis?» 11 клас, 2020
|
проект «Quo vadis?» 11 клас, 2020
|
|
|
|
|
|
|
|