Навчальний проєкт "Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями"
Мета проєкту:
-
Ознайомити учнів з основними завданнями ООН та її спеціалізованих організацій.
-
Пояснити, як ці організації сприяють вирішенню глобальних проблем.
-
Розвивати в учнів навички аналізу міжнародних подій і явищ, а також усвідомлення важливості співпраці між країнами.
Компетентності:
Предметні компетентності:
-
Знання про ООН, її спеціалізовані організації та їхню діяльність.
-
Розуміння глобальних проблем та ролі міжнародних організацій у їх вирішенні.
-
Вміння аналізувати інформацію про діяльність спеціалізованих організацій ООН та їхні успішні проєкти.
Дослідницькі компетентності:
-
Навички пошуку, збору та аналізу інформації з різних джерел (офіційні сайти, новини, статті).
-
Вміння проводити дослідження на основі сформульованих питань та завдань.
Комунікативні компетентності:
-
Здатність працювати в команді, розподіляти обов’язки та співпрацювати для досягнення спільної мети.
-
Навички публічних виступів та представлення результатів досліджень перед аудиторією.
Цифрові компетентності:
-
Використання інформаційно-комунікаційних технологій для підготовки презентацій, обробки інформації та пошуку даних.
Соціальні та громадянські компетентності:
-
Усвідомлення важливості міжнародної співпраці для вирішення глобальних проблем.
-
Розуміння значення гуманітарних, соціальних та екологічних ініціатив для сталого розвитку.
Креативні та інноваційні компетентності:
-
Вміння застосовувати творчий підхід до розробки візуальних та текстових матеріалів.
-
Здатність генерувати нові ідеї для розв’язання актуальних проблем сучасного світу в контексті діяльності ООН.
Тип проєкту: дослідницько-презентаційний, груповий.
Обладнання:
-
Карта світу.
-
Презентація про спеціалізовані організації ООН.
-
Відеоматеріали або фрагменти з документальних фільмів про діяльність ООН (за можливості).
Структура уроку
1. Організаційний момент
-
Привітання учнів, перевірка присутності.
-
Оголошення теми уроку та постановка цілей.
2. Актуалізація знань
-
Коротке опитування учнів:
-
Що таке ООН?
-
Які основні цілі ООН?
-
Обговорення відповідей, коротке підведення підсумків попередніх знань.
3. Мотивація
-
Вступна розповідь про важливість міжнародної співпраці для вирішення глобальних проблем (конфлікти, зміна клімату, боротьба з хворобами тощо).
-
Наведення прикладів сучасних викликів, які вирішуються завдяки міжнародним організаціям.
4. Вивчення нового матеріалу
1. ООН: короткий огляд завдань і функцій
ООН (Організація Об'єднаних Націй) – міжнародна організація, створена у 1945 році після Другої світової війни з метою підтримання миру та безпеки, розвитку співпраці між державами та захисту прав людини.
Основні завдання ООН:
-
Забезпечення міжнародного миру і безпеки.
-
Сприяння економічному, соціальному та культурному розвитку країн.
-
Захист прав людини та основних свобод.
-
Гуманітарна допомога в умовах кризи.
Спеціалізовані установи ООН та їхні функції Спеціалізовані організації ООН є незалежними структурами, що співпрацюють із ООН для виконання її глобальних завдань. Вони охоплюють різні сфери, від економіки та медицини до освіти та захисту довкілля.
5. Представлення проєктів. (Випереджальне завдання)
Кожна група презентує свою організацію перед класом, демонструє матеріали (слайди, відео або постери).
1. ВООЗ (Всесвітня організація охорони здоров’я)
-
Завдання: Підтримка глобального здоров'я, боротьба з інфекційними захворюваннями, розвиток систем охорони здоров'я.
-
Основні програми: боротьба з пандеміями (зокрема COVID-19), вакцинація, медична допомога в надзвичайних ситуаціях.
2. ЮНЕСКО (Організація ООН з питань освіти, науки і культури)
-
Завдання: Сприяння міжнародній співпраці у сфері освіти, науки та культури.
-
Основні програми: охорона культурної спадщини, просування рівного доступу до освіти, захист свободи слова.
3. ЮНІСЕФ (Дитячий фонд ООН)
-
Завдання: Захист прав дітей, сприяння їхньому здоров'ю та освіті.
-
Основні програми: надання гуманітарної допомоги дітям у зонах конфліктів, боротьба з голодом і хворобами серед дітей.
4. МАГАТЕ (Міжнародне агентство з атомної енергії)
-
Завдання: Сприяння мирному використанню ядерної енергії та запобігання її використанню для військових цілей.
-
Основні програми: моніторинг ядерних об’єктів, наукові дослідження в галузі атомної енергії.
5. МОП (Міжнародна організація праці)
-
Завдання: Захист прав працівників, сприяння створенню гідних умов праці.
-
Основні програми: боротьба з дитячою працею, розвиток трудового законодавства.
6. ФАО (Продовольча та сільськогосподарська організація ООН)
-
Завдання: Сприяння глобальній продовольчій безпеці, боротьба з голодом.
-
Основні програми: допомога країнам у розвитку сільського господарства, боротьба з бідністю та голодом.
6. Обговорення та рефлексія:
-
Вчитель і учні обговорюють, яку роль відіграють спеціалізовані організації ООН у вирішенні сучасних проблем.
-
Проводиться дискусія: Яка організація є найбільш важливою на сьогоднішній день? Чому?
ООН та її спеціалізовані організації відіграють важливу роль у забезпеченні миру, прав людини, боротьбі з бідністю та підтримці розвитку у світі.
7. Підсумковий етап
-
Оцінювання:
-
Критерії оцінювання:
-
Глибина дослідження (збір і аналіз інформації).
-
Якість презентації (структура, візуальні матеріали, ясність викладу).
-
Участь кожного члена групи в роботі.
-
Відповіді на запитання та участь в обговоренні.
-
Підведення підсумків:
-
Вчитель підсумовує результати роботи, робить загальний огляд діяльності спеціалізованих організацій ООН та їх значення для глобального співтовариства.
8. Домашнє завдання
-
Подумати над тим, яку ще нову глобальну проблему могла б вирішувати ООН в майбутньому.