Навчальний проект «Різноманітний світ диких тварин»

Про матеріал

Урок природознавства в по­чатковій школі, це урок, де дитина вчиться працювати з науково-популярною літературою, а згодом - з науковою, вчиться висловлювати та доводити власні думки, складати логічні ланцюжки, повідомлення, вчиться працювати з додатковою літературою.

Переконана, що без формувань цих умінь, на­вичок дитині буде важко вивчати не лише предмети природничого напрямку, а й гуманітарні дисципліни в середній школі.

Залучення учнів до реалізації проекту «Різнобарвний світ диких тварин» дає можливість розширити їх уявлення про різноманітний світ диких тварин та се­редовище їх проживання, спонукає дітей до роботи з додатковими джерелами інформації, формує навички співпрацювати в групах, навички самостійної та дослідницької діяльності, сприяти розвитку зв'язного мовлення, уваги, пам'яті, мислення, виховує дбайливе ставлення до природи, підвищує рівень пізнавальної діяльності учнів.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Навчальний проект “Різноманітний світ диких тварин”

Номер слайду 2

Актуальність проекту. Формування природничої компетентності Розвиток ціннісних орієнтацій у різних сферах життєдіяльності та природоохоронної практики. Способи навчально-пізнавальної діяльності

Номер слайду 3

Етап и реалізації проекту. Вибір тематики, постановка проблеми. Об’єднання класу в групи з урахуванням здібностей, нахилів, способів мислення, розподіл обов’язків між членами груп. Ознайомлення учнів із суттю проекту й основними етапами його реалізації. Робота з інформаційними ресурсами та різноманітними джерелами інформатиці (художня література, енциклопедії, Інтернет). Читання казок, оповідань, віршів про диких тварин на уроках літературного читання . Складання математичних диктантів, розв'я­зування задач з цікавими відомостями про тварин, розв'язування віршованих задач на уроках математики. Відгадування кросвордів, загадок, робота над звуковими моделями слів-відгадок, над прислів’ями, приказками, складання невеличких текстів про диких тварин, написання творів про диких тварин. Малювання диких тварин за опорними схемами, ілюстрацій до українських народних казок про тварин, створення аплікацій, колективних композицій з природного матеріалу «Веселий ліс», «У світі диких тварин» на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання. Презентація результатів діяльності груп.

Номер слайду 4

Очікувані результати. Поглиблення й розширення знань учнів про світ диких тварин, середовище їх існування. Вироблення вміння розпізнавати диких тварин. Учні оволоділи самостійної діяльності, навичками дослідницької діяльностіРозвиток навичок з опрацювання художньої та довідкової літератури, в тому числі шляхом використання засобів електроних ресурсів. Підвищення рівня комунікативних умінь та навичок учнів

Номер слайду 5

Підведення підсумків. Аналіз результатів роботи над проектом. Аналіз активності робот груп. Оформлення результатів роботи над проектом

Номер слайду 6

Уроки літературного читання. Орієнтовні твори:«Лисичка-кума» (українська народна казка)«Лисиця та їжак» (українська народна казка)«Лисичка-сестричка та вовк-панібрат» (українська народна казка)«Чому кенгуру стрибає» (австралійська народна казка)«Двоє жадібних ведмежат» (угорська народна казка)Оповідання М. Сладкова («Чому у лисиці довгий хвіст», «Ведмежа гірка» «Бюро лісових послуг»); Є. Чарушина («Волчишко», « Про тварин», «Як ведемедик великим ведмедем став», «Тварини спекотних країн»)Вірші Л. Костенко «Білочка восени», В. Шульжик «Вередливий бегемот»В. Кочевський «Їжак»

Номер слайду 7

Енциклопедіїї про тварин

Номер слайду 8

Уроки математики. Математичні диктанти. Розв'язування задач з цікавими відомостями про тварин. Розвязування віршованих задач

Номер слайду 9

Числові відомості про тварин для математичного диктанту або як умова для складання задач Роги плямистого оленя завдовжки 9дм, а гірського козла на 6 дм довші. Якою є довжина рогів у гірського козла? У сім'ї їжака вивелося 5 дитинчат, а сім‘ї хом'ячків – 12. Постав запитання і розв'яжи задачу. Кажан – звір, який літає. Його тіло завдовжки 11см, з яких 4см припадає на хвіст. Якою є довжина тулуба кажана?У вовка 42 зуби, у ведмеді – стільки ж, а в їжачка – на 6 зубів менше, ніж у лисиці. Скільки зубів у їжака, якщо у лисиці їх стільки, як у ведмедя?

Номер слайду 10

Віршовані задачіБіг зайчисько Куций хвіст,Моркву на сніданок ніс – Вісім у кишені, а ще п’ять у жмені. Хто нам скаже зразу: Скільки буде разом?Пиріжки їсть бегемотик. Бач, який товстий животик!П’ять з горіхом, сім із м’ясом. Скільки буде разом? Назбирав біля пеньківЇжачок дванадцять грибків. Сім грибочків – маслючків. Він роздав для їжачків. Три гриби лишив для брата. Скільки залишилось в тата?

Номер слайду 11

Уроки української мови. Списування речень, текстів про цікаві відомості про диких тварин. Написання творів. Відгадування кросвордів, загадок. Складання звукових моделей слів-відгадок. Робота над прислів'ями, приказками

Номер слайду 12

Кросворд “Дикі тварини”Не ходжу я, а скакаю, Бо нерівні ноги маю. Через поле навмання Перегнав би і коня. Я страшенний боягуз, Всіх на світі я боюсь. (заєць)Сірий брат із-за куща хвать. (вовк) Пухова руденька шуба Із сосни стриба на дуба. Хвіст у неї, як мітла, А сама на зріст мала. В неї хата гарна, тиха, Взимку повненько горіхів. В лісі любить вона жити. Відгадайте, хто це діти? (білка)Вік свій ходить з клунками Та ще й сідають на нього з мішками. (верблюд)5. Хто влітку гуляє, а взимку спочиває? (ведмідь) 1. З2. В3. І4. р5. І

Номер слайду 13

Вправи, що розвивають швидкість мислення, мовленнєву діяльність “Хто що робить?”Лисиця біжить, а_________________ стрибає. Ведмідь ричить, а ________виє. “Доповни ці речення”У диких тварин тіло вкрите____________ . Їхні малята вигодовуються ______ . З приходом зими деякі тварини впадають ____________. А навесні знов__________.

Номер слайду 14

Доповіді учнів про тварин. Лисиця Лисиця – це дика тварина. Вона мешкає в лісі у норі. Тіло лисиці вкрите довгою рудою шорсткою, вушка і лапки чорненькі, грудка біленька. Лисиця має довгий пухнастий хвіст, яким вона замітає свої сліди. Лисиця дуже спритна і хитра. Вона хижак. У лісі вона полює на зайців, а коли поряд лісом знаходиться село, то вночі пробирається туди й витягує з курників свійську птицю. Коли лисичка спить у своїй норі, вона згортається калачиком. Своїх лисенят, які щойно народилися, лисиця годує молоком, а коли вони підростають, вона їх навчає полювати. Мені подобається ця тварина, вона дуже гарна. Люди повинні берегти цю тварину і не чинити їй зла.

Номер слайду 15

Білочка Білочка – це маленька дика тваринка. Вона живе у лісі. Білочка має руду шерсть. У неї гострі зубки і пухнастий хвіст. На вушках в неї китиці, на лапках гострі кігті. Їжа білочки – це горіхи, гриби, комахи, ягоди. Свою їжу вона ховає у корі дерева або на гілочках. Вона дуже прудка, її іноді називають повітряним акробатом. Білочку легко приручити до рук. Вони охоче беруть ласощі з рук добрих людей. Мені дуже подобаються ці руді тваринки.

Номер слайду 16

Підготовка до створення проекту під час фізкультхвилинок. Ведмежата в лісі жили, головою вертіли. Ось так, ось так – головою вертіли. Ведмежата мед шукали, дружно дерево гойдали,Ось так, ось так - дружно дерево гойдали. В перевалочку ходили та із річки воду пили. Ось так, ось так – та із річки воду пили. Ну, а потім танцювали, вище лапи піднімали. Ось так, ось так – вище лапи піднімали.. Лисичка рано піднялась, Любесенько потяглась, Мила личко, мила очки, Рвала квіточки й листочки. Хатку власну прикрашала, Скрізь гарнесенько прибрала. А тепер вперед мерщій Полювать сніданок свій. Ну, а ти, малюк, не стій, Ледачкувати й мить не смій.

Номер слайду 17

Уроки образотворчого мистецтва та трудового навчання. Малюнки диких тварин(за спеціальною схемою)Аплікація - їжачок. Робота з пластиліном – заєць, лисичка, ведмідь. Створення колективної композиції “Веселий ліс”

Номер слайду 18

Схеми для уроків образотворче мистецтво

Номер слайду 19

Аплікація - їжачок

Номер слайду 20

Робота з пластиліном. Створення колективної композиції “Веселий ліс”

Номер слайду 21

Етапи роботи над проектом. Проблема, яку запропонував учитель. Об'єднання у групи за бажанням. Збирання інформаціїОформлення інформаціїПрезентація , захист проекту. Обговорення результатів та підбиття підсумків

Номер слайду 22

Презентація результатів діяльності груп. Доповідь про довкілля диких тварин. Демонстрація абетки диких тварин. Доповідь про ссавців. Доповідь про диких тварин

Номер слайду 23

Етап усвідомлення вивченого матеріалу. Гра “Хто більше назве диких тварин”Заповнення зведеної таблиці про умови життя тварин. Розгадування кросвордів про диких тварин. Екологічна гра. Ситуативні завдання (завдання морального вибору)

Номер слайду 24

Підсумковий етап проекту. Виставка поробок. Участь в предметному тижні з природознавства у початковій школіВисвітлення матеріалу на сайтіНагородження найактивніших учнів

Номер слайду 25

Дякую за увагу

Перегляд файлу

 

Навчальний проект «Різноманітний світ диких тварин»

 

Назва проекту: «Різноманітний світ диких тварини»

Тип проекту за складом учасників: груповий.

Тип проекту за мірою реалізації міжпредметних зв'язків: міжпредметний.

Тип проекту за тривалістю виконання: середньостроковий.

Тип проекту за результатом діяльності: інформаційно-дослідницький.

Мета та завдання:

  • закріпити уявлення «тварини - частина живої природи»;
  • формувати в дітей уявлення про різноманітний світ диких тварин, се­редовище їх проживання, їх значення у при­роді;
  • виробляти вміння розпізнавати диких  тварин; їх дітей, правильно їх називати;
  • учити спостерігати та встановлювати взаємозв'язки у природі;
  • учити визначати головне у явищі, за яким ведеться спостере­ження; 
  • формувати навички самостійної діяльності,  застосовувати знання у нестандартних ситуаціях;
  • формувати в учнів комунікативних умінь та навичок, сприяти розвитку зв’язного мовлення, уваги, пам’яті, мислення;
  • учити працювати з науково-популярною та художньою літературою;
  • розвивати в учнів вміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки;
  • формування навичок дослідницької діяльності;
  • формувати ціннісне ставлення до природи, дбайливе ставлення до тварин.

Учасники проекту: учні 2-Б класу

Актуальність  проекту

 В умовах реалізації оновленого Державного стандарту початкової загальної освіти та змісту навчальної програми з природознавства основною метою вчителя є формування в учнів природничої компетентності шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу, способів навчально-пізнавальної діяльності, розвитку ціннісних орієнтацій у різних сферах життєдіяльності та природоохоронної практики.

Урок природознавства в по­чатковій школі, це урок, де дитина вчиться працювати з науково-популярною літературою, а згодом - з науковою, вчиться висловлювати та доводити власні думки, складати логічні ланцюжки, повідомлення,  вчиться працювати з додатковою літературою.

 Переконана, що без формувань цих умінь, на­вичок дитині буде важко вивчати не лише предмети природничого напрямку, а й гуманітарні дисципліни в середній школі.

 Залучення учнів до реалізації проекту «Різнобарвний світ диких тварин» дає можливість розширити їх уявлення про різноманітний світ диких тварин та се­редовище їх проживання, спонукає дітей до роботи з додатковими джерелами інформації, формує  навички співпрацювати в групах, навички самостійної та дослідницької діяльності,  сприяти розвитку зв’язного мовлення, уваги, пам’яті, мислення, виховує  дбайливе ставлення до природи, підвищує рівень пізнавальної діяльності учнів.

Етапи реалізації проекту «Різноманітний світ диких тварин»:

  1. Вибір тематики, постановка проблеми.
  2. Об’єднання класу в групи з урахуванням здібностей, нахилів, способів мислення, розподіл обов’язків між членами груп.
  3. Ознайомлення учнів із суттю проекту й основними етапами його реалізації.
  4. Робота з інформаційними ресурсами та різноманітними джерелами інформатиці (художня література, енциклопедії, Інтернет).
  5. Читання казок, оповідань, віршів про диких тварин на уроках літературного читання (Додаток №1).
  6. Складання математичних диктантів, розв'я­зування задач з цікавими відомостями про тварин, розв'язування віршованих задач на уроках математики (Додаток №2).
  7. Відгадування кросвордів, загадок, робота над звуковими моделями слів-відгадок, над прислів’ями, приказками, складання невеличких текстів про диких тварин, написання творів про диких тварин.
  8. Малювання диких тварин за опорними схемами, ілюстрацій до українських народних казок про тварин, створення аплікацій, колективних композицій з природного матеріалу «Веселий ліс», «У світі диких тварин» на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання.
  9. Презентація результатів діяльності груп.

Очікувані результати:

  • поглиблення й розширення знань учнів про світ диких тварин, се­редовище їх існування;
  • вироблення вміння розпізнавати диких  тварин;
  • учні оволоділи навичками самостійної діяльності, навичками дослідницької діяльності;
  • розвиток навичок з опрацювання художньої та довідкової літератури, в тому числі шляхом використання засобів електронних ресурсів;
  • підвищення рівня комунікативних умінь та навичок учнів.

Підведення підсумків роботи над проектом:

  • аналіз результатів роботи над проектом;
  • аналіз активності роботи груп;
  • оформлення результатів роботи над проектом.

 

(Додаток №1)

Реалізація проекту  «Різноманітний світ диких тварин» на уроках літературного читання

 На уроках літературного читання підготовка до реалізації навчального проекту «Різнобарвний світ диких тварин» здійснювалась шляхом читання казок, віршів, оповідань.

Орієнтовні твори:

  •    «Лисичка-кума» (українська народна казка)
  •    «Лисиця та їжак» (українська народна казка)
  •    «Лисичка-сестричка та вовк-панібрат» (українська народна казка)
  •    «Чому кенгуру стрибає» (австралійська народна казка)
  •    «Двоє жадібних ведмежат» (угорська народна казка)
  •    Оповідання М. Сладкова («Чому у лисиці довгий хвіст», «Ведмежа гірка»

 

«Бюро лісових послуг»);  Є. Чарушина («Волчишко», « Про тварин», «Як ведемедик великим ведмедем став», «Тварини спекотних країн»)

  •    Вірші Л. Костенко «Білочка восени», В. Шульжик «Вередливий бегемот»
    В. Кочевський «Їжак»

 

(Додаток №2)

Реалізація  проекту «Різноманітний світ диких тварин» на уроках математики

На уроках математики підготовка до реалізації навчального проекту «Різнобарвний світ диких тварин» здійснювалась шляхом складання математичних диктантів, розв'я­зування задач з цікавими відомостями про тварин, розв'язування віршованих задач.

Пропоную деякі цікаві числові відомості про тварин, що можуть використовуватися як математичний диктант або як умова для скла­дання задач учнями чи вчителем.

 «Дикі тварини»

  • Один ховрах за літо з'їдає 6 кг зерна.
  • Максимальна швидкість лева 80 км на годину, зайця-русака - 70 км на годину, собаки - 69 км на годину.
  • Швидкість вовка - 64 км на годину, слона - 55 км на годину.
  • Куниця стрибає в довжину на 12 м, білка  - на 15 м, кінь - на 8 м, лось - на 4 м.
  • У кенгуру 32 зуба, у білки - 22 зуба, у тигра - 30 зуба, у зай­ця - 28 зуба.
  • Роги плямистого оленя завдовжки 9 дм, а гірського козла на 6 дм довші. Якою є довжина рогів у гірського козла?
  • У сім'ї їжака вивелося 5 дитинчат, а в сім'ї хом'яків - 12. По­став запитання і розв'яжи задачу.
  • Узимку до лісової годівниці із сіном приходять 9 лосів і 12 ко­суль. Одного дня Сашко налічив 5 лосів, а косуль - удвічі біль­ше. Скільки косуль ще може прийти до годівниці? Яке число в цій задачі зайве?
  • Для лісових мешканців поклали 29 кг солі-лизунця. 15 кг солі злизали лосі, 8 кг - косулі, а решту солі - інші мешканці лісу.

Скільки кілограм солі злизали не лосі? Не косулі? Не лосі та не косулі?

  • Білка-летяга одним стрибком долає відстань 60 м. Скільки ра­зів потрібно стрибнути звичайній білці, щоб подолати таку від­стань, якщо довжина її стрибка 15 метрів?
  • Кажан - звір, який літає. Його тіла завдовжки 11 см, з яких 4 см припадає на хвіст. Якою є довжина тулуба кажана?
  • Довжина стрибка у зайця 3 м. Скількома стрибками він подолає відстань 15 метрів?
  • Пантера може стрибати на 12 м у довжину, а тигр - на 5 м. На скільки метрів пантера стрибає далі ніж тигр?
  • У вовка 42 зуби, у ведмедя - стільки ж, а в їжачка - на 6 зубів менше, ніж у лисиці. Скільки зубів у їжака, якщо у лисиці їх стільки, як у ведмедя?
  • Софія малює кольорових кенгуру: синього, потім зеленого, потім чорного, потім жовтого, потім знову синього, зеленого, червоного, чорного і так далі. Якого кольору буде сімнадцятий  намальований Софійкою кенгуру?

а) синій;

б) зелений;

в) червоний;

г) чорний;

д) жовтий.

 Кенгуру Пострибайко тренується, щоб поїхати на Олімпіаду. Його найдовший стрибок під час тренувань був 50 дм 50 см 50 мм. На Олімпіаді він виграв золоту медаль, стрибнувши на 123 см далі. Якої довжини був переможний стрибок кенгуру Пострибайко?

а) 6 м 78 см;

б) 5 м 73 см;

в) 5 м 55 см;

г)  11м 28 см;

д) 7м 23см;

 Задачі – це широкий шлях у математику – царицю всіх наук. Віршовані задачі сприяють               розвитку               кмітливості, творчої уяви, логічного мислення, активності учнів. Діти їх люблять понад усе. Пропоную віршовані задачі про  диких тварин.

  • Тринадцять мавпочок у клітках –

Дорослі є і мавпи-діти,

Дорослих мавп у клітці – п’ять.

А скільки є там мавпенят?

  • Білка моркву посадила.

Штук сімнадцять там вродило.

П’ять зайців по три зірвали.

Скільки білочці зосталось?

  • Встала вранці мишка – мати

Дітям зерна роздавати.

Шість дітей, і всім вона

Роздала по два зерна

І собі взяла одне.

Скільки вас, - питаю я, -

Зернят з’їла вся сім’я?

  • Біг зайчисько Куций хвіст,

Моркву на сніданок ніс –

Вісім у кишені, а ще п’ять у жмені.

Хто нам скаже зразу:

Скільки буде разом?

  • Пиріжки їсть бегемотик.

Бач, який товстий животик!

П’ять з горіхом, сім із м’ясом.

Скільки буде разом?

  • Білка на гілці грибочки сушила –

Кілька лисичок і чотири білих.

Всього грибочків було шість.

Скільки лисичок, хто відповість?

  • Їхали чотири ведмеді на велосипеді,

П’ятий пішки біг,

А ви тихенько полічить:

Скільки всього у них ніг?

  • Назбирав біля пеньків

Їжачок дванадцять грибків.

Сім грибочків – маслючків

Він роздав для їжачків.

Три гриби лишив для брата.

Скільки залишилось в тата?

 

(Додаток №3)

Реалізація  проекту «Різноманітний світ диких тварин» на уроках української мови

  На уроках української мови учні списували речення про цікаві відомості про диких тварин, прислів’я, приказки, невеличкі тексти, відгадували кросворди, загадки; складали звукові моделі слів-відгадок; училися писати твори: опис, міркування, розповідь.

Приклади дитячої творчості:

Кросворди «Дикі тварини»

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

В

 

 

 

 

3.

І

 

 

 

 

 

4.

 

р

 

 

 

 

5.

 

 

 

І

 

 

 

  1. Не ходжу я, а скакаю,
    Бо нерівні ноги маю.
    Через поле навмання
    Перегнав би і коня.

Я страшенний боягуз,

   Всіх на світі я боюсь.  (Заєць)

 

 

  1. Сірий брат із-за куща хвать. (Вовк)
  2.  Пухова руденька шуба

Із сосни стриба на дуба.

Хвіст у неї, як мітла,

А сама на зріст мала.

В неї хата гарна, тиха,

Взимку повненька горіхів.

В лісі любить вона жити.

Відгадайте, хто це, діти?(Білка)

  1.            Вік свій ходить з клунками

Та ще й сідають на нього з мішками.  (Верблюд)

5.Хто влітку гуляє, а взимку спочиває? (Ведмідь)

 

1Т

 

 

 

 

 

 

 

2В

 

 

 

 

 

 

 

3

А

 

 

 

 

4

 

Р

 

 

 

5

И

 

 

 

 

 

6. Н

 

 

 

 

 

 

 

7

И

 

 

 

 

 

 

  1.               На полюванні не до гри, подивись, які злі вони. (Тигри)
  2.               Якщо дуже захотіти, важко заревіти, як він. (Ведмідь)
  3.               Як зима настає, змінює він шубку сіру на білу, (Заєць)
  4.               У цієї тварини є закручені ріжки. (Баран)
  5.               У неї китиці на вушках, вона родичка свійської кішки. (Рись)
  6.               У нього на носу ріг, спить не чує під собою ніг. (Носоріг)
  7.               Оберігайтеся, зайчатка, вона дуже хитра! (Лисиця)

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

2в

 

 

 

 

 

 

 

3

А

 

 

 

 

4

Р

 

 

 

 

 

И

 

 

 

6

 

 

Н

 

 

7

 

 

и

 

 

  1.               Грізний володар джунглів, кровожерливий Шерхан. (Тигр)
  1.               У теплій шубі він лежить,

Цілу зиму міцно спить,

 А прокинеться від сну  

Зустрічатиме весну. (Ведмідь)

  1.               Ця тварина — справжній майстер із заплутування своїх слідів. (Заєць)
  2.               У цієї тварини під землею «будинок» із кількох поверхів. (Кріт)
  3.               Китиці на вухах цієї тварини — це не прикраса, а своєрідний орган слу­ху. (Рись)
  4.               Молоді роги цієї тварини використовують як лікарський засіб. (Олень)
  5.               Імен у цієї тварини багато — Патрикєєвна, Сестричка, кумонька тощо! (Лисиця)

1.Д

 

 

 

 

 

 

2.О

 

 

 

 

 

3.В

 

 

 

 

4. К

 

 

 

 

 

5.І

 

 

 

 

 

 

6.Л

 

 

 

 

7.Л

 

 

 

 

 

 

8.Я

 

 

 

 

 

  1.               Морський ссавець, який передає інформацію з допомогою свистячих звуків. (Дельфін)
  2.               Велика жуйна тварина з гілчастими рогами й коротким хвостом. (Олень)
  3.               Хижий звір, який має цінне хутро; живе біля водойм, добре плаває. (Видра)
  4.               Невеликий звір, який живе під землею. (Кріт)
  5.               Рептилія, яка може бути морська, звичайна і фіджийська. (Ігуана)
  6.               Великий хижий звір родини котячих із короткою жовтуватою шерстю і довгою патлатою гривою у самців. (Лев)
  7.               Хижий звір із цінним рудим хутром і довгим пухнастим хвостом. (Лисиця)
  8.               Тварина, яка здатна відкидати хвіст у разі небезпеки чи нападу на неї. (Ящірка)

  Розумова гімнастика на уроках української мови. Вправи, що розвивають швидкість мислення, мовленнєву діяльність.

«Хто що робить?»

Лисиця біжить, а________________  стрибає.

Ведмідьт ричить, а______________ виє.

«Доповни ці речення»

У диких тварин тіло вкрите_______. Їхні малятата вигодовуються __________.

З приходом зими деякі тварини впадають____________. А навесні знов__________.

http://pngimg.com/upload/fox_PNG369.png

 

Доповіді учнів про тварин

Лисиця

Лисиця – це дика тварина. Вона мешкає в лісі у норі.

Тіло лисиці вкрите довгою рудою шорсткою, вушка і лапки чорненькі, грудка біленька. Лисиця має довгий пухнастий хвіст, яким вона замітає свої сліди. Лисиця дуже спритна і хитра. Вона хижак. У лісі вона полює на зайців, а коли поряд лісом знаходиться село, то вночі пробирається туди й витягує з курників свійську птицю. Коли лисичка спить у своїй норі, вона згортається калачиком. Своїх лисенят, які щойно народилися, лисиця годує молоком, а коли вони підростають, вона їх навчає полювати.

 Мені подобається ця тварина, вона дуже гарна. Люди повинні берегти цю тварину і не чинити їй зла.

 

http://pngimg.com/upload/squirrel_PNG15782.pngБілочка

Білочка – це маленька дика тваринка. Вона живе у     лісі.

Білочка має руду шерсть. У неї гострі зубки і пухнастий хвіст. На вушках в неї китиці, на лапках гострі кігті. Їжа білочки – це горіхи, гриби, комахи, ягоди. Свою їжу вона ховає у корі дерева або на гілочках. Вона дуже прудка, її іноді називають повітряним акробатом. Білочку легко приручити до рук. Вони охоче беруть ласощі з рук добрих людей.

 Мені дуже подобаються ці руді  тваринки.

http://banana.by/uploads/posts/2010-03/1267988208_os21043.jpg

Їжачок

Їжачок – це дика тваринка.

http://ditina.com.ua/3-95.jpgЇжачок бігає на коротеньких ніжках. У нього багато сірих голочок. Оченята у нього чорні, як намистинки. На полювання він виходить уночі. Він вміє тупотіти і сопіти. Він перед наставанням зими щоночі більше наїдається, запасає жир. Коли стає зовсім холодно, їжак забирається в опале листя, звертається клубочком й засинає до весни. Ось такий їжачок.             

 

Вовк

 Вовк – це дика тварина. Він має густі сіру шерсть. У нього дуже - дуже гострі зуби і злі страшні очі. Він швидко бігає. Вовк полює за тваринами, які слабші за нього. Вовк їсть м'ясо інших тварин. Він живе у лісі, може жити у зоопарку. Недаремно кажуть: «Вовка ноги годують».

 

(Додаток №4)

Підготовка до створення проекту під час фізкультхвилинок

 На всіх уроках навчального процесу проводились та були вивчені фізкультхвилинки. Наприклад:

  • Ведмежата в лісі жили, головою вертіли.

Ось так, ось так – головою вертіли.

Ведмежата мед шукали, дружно дерево гойдали,

Ось так, ось так - дружно дерево гойдали.

В перевалочку ходили та із річки воду пили.

Ось так, ось так – та із річки воду пили.

Ну, а потім танцювали, вище лапи піднімали.

Ось так, ось так – вище лапи піднімали.

  • Взимку холодно у лісі.
    Всі дерева голі й лисі.
    Білка ж гарне хутро має,
    Ще й зарядка зігріває.
    Зранку хутко із дупла —
    Зігріватись до тепла.
    Поскакає по гілках,
    Побігає по стежках,

На всі боки прогиналась,
Лосів в лісі роздивлялась.
Плечі добре розрівняли
І за парти посідали.

  • Лисичка рано піднялась,
    Любесенько потяглась,
    Мила личко, мила очки,
    Рвала квіточки й листочки.
    Хатку власну прикрашала,
    Скрізь гарнесенько прибрала.

А тепер вперед мерщій
Полювать сніданок свій.
Ну, а ти, малюк, не стій,
Ледачкувати й мить не смій.

  • По капусту він прибіг.
    Нахиливсь, зірвав головку,
    Але й мав собі мороку.
    Поки в ліс її приніс,
    Мокрий став у нього ніс.
  • Їжачок ішов лісочком,
    Вмить згорнувся він клубочком.
    А лисичка походила
    Й їжачка того не з'їла.
  • Зайчик сіренький сидить
    І вухами ворушить.
    Ось так, ось так — так!
    І вухами ворушить.
    Зайцю холодно сидіть,
    Треба лапоньки погріть.
    Ось так, ось так-так!
    Треба лапоньки погріть.
    Зайцю холодно стоять,
    Треба трішки пострибать.
    Ось так, ось так - так!
    Треба трішки пострибать.
  • Рано-вранці крокодили
    На зарядку всі ходили.
    А за ними вирушали
    Тигри, леви і шакали.
    Поспішали кенгуру,

Несли в торбах дітвору.
Антилопи і горили
Теж зарядку там робили.
Слон поволі, наче робот,
Раз і два, і три й чотири -
Присідали крокодили.
Лиш ледачі бегемоти
Не вилазили з болота.
     

(Додаток №5)

Реалізація  проекту «Різноманітний світ диких тварин» на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання

На уроках образотворчого мистецтва я запропонувала такі завдання, що повністю відповідають темі цього проекту та враховують програмний матеріал. Для кожної теми проекту були виконані відповідні роботи, малюнки, поробки.

Пропоную декілька тем для уроків  образ творчого мистецтва.

  • http://dspushkin.omr.obr55.ru/files/2015/02/%D1%91%D0%B6.jpghttp://jirafenok.ru/wp-content/uploads/2013/05/begemot.jpgМалюнки диких тварин слон, бегемот, верблюд, ведмежа, лисичка, їжачок (за спеціальною схемою);

http://ja-rastu.ru/uploads/posts/2014-05/1399983195_slon.gif

 

 

 

 

 

 

http://ipages.com.ua/images/kak-narisovat-istochnik_1.jpghttp://pustunchik.ua/uploads/creation/cache/cabd07ca650827b0d0749f0a7b2fe305.jpghttp://2.bp.blogspot.com/-Y__5bI3tpuY/U428QaFRpRI/AAAAAAAADA8/UmNaF8sC9IU/s1600/Kerajinan+Anak+-+Menggambar+Unta+(Medium).jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • аплікації їжачок;

http://www.fotopets.com.br/blog/wp-includes/images/hedgehog-pictures-for-kids-563.gifhttp://ladyvukr.ru/uploads/posts/2015/9/applikacija-ezhik-iz-listev-klena-poshagovyj_1.jpghttp://yapoznaumir.ru/images/lepim/podelki-ladoshki_4.jpg 

  • робота з пластиліном заєць, лисичка, ведмідь; створення колективної композиції «Веселий ліс»;

http://ditu.com.ua/uploads/posts/2015-02/yak-zlpiti-z-plastilnu-zaycya_128.jpeghttp://tortyodmamy.sme.sk/sites/tortyodmamy.sk/files/7mac%C3%ADk.jpghttps://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/sace3f87bb0af16e3/image/ib9e4246d94f130ef/version/1454169048/image.jpg

 

 

 

 

 

УРОК

Тема «Дикі тварини взимку»

Мета та завдання:

  • закріпити уявлення «тварини частина живої природи»;
  • установити відмінні риси диких тварин;
  • формувати в дітей уявлення про різноманітний світ диких тварин, середовище їх проживання;
  • виробляти вміння розпізнавати диких тварин;

 

  • розкривати значення тварин для людини;
  • формувати ціннісне ставлення до природи.

Обладнання:

  • малюнки диких тварин;
  •  «смужка часу» з відображенням етапів роботи над проектом;
  • таблиця з предметами, де використовувались матеріали проекту;
  • аудіозаписи зі звуками лісу;
  • опудало зайця, роги оленя;
  • зведена таблиця про умови життя тварин;
  • виставка малюнків, аплікацій, поробок, творів про диких тва­рин;
  • виставка книг про диких тварин;
  • макет моделі довкілля диких тварин;
  • кросворди;
  • абетка диких тварин;
  • книга-тека «Дикі тварини», яку створила дослідницька група;
  • маски мишки, кабанчика, косуленяти, біляка, русака, ведмедя;  
  • мотузка;
  • плакат «Бережіть природу!»

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

  •                   Якою буває природа? (Живою та неживою)
  •                   Чим відрізняється жива природа від неживої? (Жива природа народжується, дихає,росте, живиться, розмножується, помирає)
  •                   Що належить до живої природи? (Людина, тварина,рослини)

ІІІ. Оголошення теми уроку

  •                   Зі світом рослин ми з вами вже обізнані, тепер розглянемо наступну тему «Дикі тварини». Це є темою нашого проекту.

ІV. Бесіда про етапи роботи над проектом

  •                   Спочатку давайте пригадаємо, як ми готувалися, які етапи роботи виконували. Подивимось на «смужку часу», на якій відображені всі етапи нашої дослідницької роботи.
  •                   З чого все почалося? (З проблеми, яку запропонував учитель)
  •                   Якою була проблема? (Життя диких тварин)
  •                   Коли це було? (На початку вересня)
  •                   Вас зацікавила ця проблема? Чим? (Хотіло більше дізнатися  про

життя тварин, щось зробити власноруч.)

  •                   А мені дуже хотілося, щоб ви навчилися працювати з наукової

літературою, статтями, були дуже розумними дітьми та дружніми уміли працювати у групі. Що було наступним кроком? (Об'єдналися у групи за бажанням, обрали командира групи, розподілили між cобою, хто за що відповідає та яку інформацію добирає.)

  •                   Хто допомагав вам на цьому етапі? (Ніхто)
  •                   Скільки у нас вийшло груп? (чотири)
  •                   Що робили далі? (Збирали інформацію.)
  •                   Де ви шукали інформацію? (У книжках, енциклопедіях, журналах, у бібліотеці, у комп'ютері, запитували батьків.)
  •                    Хто вам допомагав на цьому етапі? (Батьки, учитель)
  •                   Інформацію зібрано. А далі? Навіщо знову збиратися у групи? (Для того щоб обговорити отримані дані, з'ясувати, чого ще бракує, обговорити, у якій формі буде подано зібраний матеріал,  хто що оформлюватиме.)
  •                   Хто вам допомагав на цьому етапі? (Учитель)
  •                    Інформацію зібрано, обговорено. Що з нею слід робити далі? (Оформлювати)
  •                   Як? (Клеїти, малювати, друкувати на комп'ютері.)
  •                   Хто вам допомагав? (Батьки, учитель)
  •                   Що відбувається на шостому етапі? (Ми робимо модель, ма­кет, абетку, книгу, творчі роботи.)
  •                   Чим повинна завершитися дослідницька діяльність? (Презен­тацією, захистом проекту)

- Після того, як ми вислухаємо усі групи, обов'язково по­винен відбутися ще один етап роботи це обговорення результа­тів, оцінювання роботи та підбиття підсумків. За якими критері­ями можна оцінити роботу дослідницької групи? (Дружність, знання матеріалу, цікавість інформації, творчий підхід)

 

V. Презентація результатів діяльності групи дослідників
«Дикі тварини»

- Сьогодні перед нами виступають групи дослідників «Ди­кі тварини». Діти

дуже багато назбирали інформації, зро­били модель довкілля, самостійно склали кросворди, дібрали цікавинки про диких тварин, казки, оповідання, загадки, прислів'я. Використовувались результати їхньої дослідницької роботи на на­ших уроках?(Так)

  •    На яких та як?

(На уроках читання читали казки, відгадували ребуси;на уроках математики математичний диктант, розв'я­зували задачі, слухали цікаві відомості про диких тварин;на уроках української мови списували, відгадували кросвор­ди, складали звукові моделі слів, училися писати твори;на уроках образотворчого мистецтва виготовляли поробки з пластиліну, малюнки, аплікаці.)

  •              Які казки про диких тварин ви запам'ятали?
  •              Усі роботи, поробки, твори можна побачити на нашій вистав­ці робіт. (На дошці вивішується таблиця, де перелічені всі предме­ти, на яких використовувались матеріали проектної діяльності: математика, читання, українська мова, фізкультура, художня праця, образотворче мистецтво)

- Сьогодні наш урок природознавства це урок захисту проекту «Ди­кі тварини». Надаємо слово дослідникам першої групи.

1) Доповідь про довкілля диких тварин

- Диким тваринам для життя потрібні вода, сонце, тепло, кисень, житло.

Дикі тварини живуть у лісі, у пустелі, у савані, у джунглях, тобто на всій земній кулі. Вони самі добувають собі їжу і житло будують теж самостійно. Дикі тварини живуть у барлозі, у ноpax, у дуплі, під землею, на деревах. Лисиця риє собі норку, а кріт має аж чотири поверхи під землею. Білочка має не одно дупло, а кілька. У неї в дуплі дуже тепло вона затуляє вхід у дупло мохом. І коли вона

залишає дупло, то щільно «зачиняє дверцята». Тому у білочки в дуплі завжди

тепло. Але в теплі швидко розводяться паразити, і білочці доводиться часто змінювати житло. Життя диких тварин повністю залежить від змін у природі. Улітку їм є що їсти, а взимку їжі дуже мало. Ще взимку тваринам холодно.

Деякі тварини взимку впадають у сплячку (ведмідь, борсук, їжак, вуж, змії, кріт, байбак). Деякі ходять по лісу майже голодними вовк, лисиця, олень, лось, заєць, косуля, кабан. Білочка, до речі, дуже гарна господиня вона запасається грибами, горішками, насінням. І взимку їй не страшно померти з голоду. Білочка може засушити восени до 2000 грибів.

2) Доповідь про диких тварин

- Усіх диких тварин можна розподілити па три групи: хижі, рослиноїдні та всеїдні.Хижі тварини це рись, вовк, лисиця, ягуар, білий ведмідь, ласка, мурахоїд, пума. Вони  їдять м'ясо. Рослиноїдні  - це заєць, жирафа, олень, лось, верблюд, байбак, зебра, антилопа, газель, косуля, буйвіл, бегемот, носоріг, слон, бурундук. Вони  живляться лише рослинами. Усеїдні тварини - це ведмідь, борсук, їжак, білка, кабан, куниця, видра, єнот,  хохуля, скунс, шимпанзе, гібон, песець. Вони  їдять як рослини, так й м'ясо.

3) Доповідь про ссавців

- Дикі тварини належать до великої групи ссавців. Тіло ссавців н крите волосяним покровом, вони живородні, дитинчат вигодовую молоком. Форма тіла їх різноманітна, пристосована до навколишнього середовища. Вони розрізняють кольори, форми предметів, рухи, міміку. Їх значення у природі та у житті людини дуже важливе.

(Висловлюється подяка учням, батькам за допомогу.)

VІ. Гра  «Хто найбільше назве диких тварин?»
Демонстрація групою дослідників абетки диких тварин.

  Гра проводиться за рядами, обирається контролер часу, підбиваються

підсумки, порівнюються загальна кількість названих дітьми  диких тварин із кількістю диких тварин з абетки.

4) Заповнення зведеної таблиці про умови життя тварин.

У зошитах та на дошці робиться висновок про умови життя диких тварин. Учні заповнюють таблицю.

VІІ.Фізкультхвилинка

VІІІ. Розгадування кросвордів

  • Перед вами кросворди про диких тварин. Ви можете їх розгадати.

ІХ. Екологічна гра

  • Сьогодні ми дуже багато говорили про диких тварин. Як ви вважаєте, їм добре живеться на волі? А поруч з людиною?
  •                   Для того, щоб відповісти на це питання, давайте пограємо в гру. Уявіть собі, що ви всі – дикі лісові тварини. Ось вам ліс.

(навколо дітей покласти мотузку)

  •                   Це «межі лісу». Якщо ви виходите за ці межі, то можна загинути. Тут ви живете, граєтесь, відпочиваєте. А ось, поруч із лісом, живуть люди, розташовані їхні будинки.
  •                   Звірі, чи добре вам у лісі? Ви любите свій ліс?
  •                   Люди також люблять ліс. На вихідні приїжджають на відпочинок, рубають дерева для того, щоб збудувати собі дачі, полюють на тварин, щоб пошити собі хутряну шубу.
  •                   А коли вирубуються дерева, то ліс збільшується чи зменшується? Так, зменшується. (Мотузкою звузити «межі лісу»)
  •                   Тепер грайте! Відпочивайте! Чи добре вам? Ви любите свій ліс? І люди також люблять. Знову свята настали вихідні. Знову почали рубати ліси, полювати. Що стається з лісом? (Знову мотузкою звузити «межі лісу»)

(Гра триває, поки «тваринам» не залишиться місця навіть для того, щоб стояти)

  •                   Чому тваринам стало погано? (їм забракло місця у лісі, їхнє життя порушують люди, убивають їх.)
  •                   Яку пораду ви дали б людям? (Не вбивати тварин, не вирубувати ліси, дотримуватись правил поведінки у лісі, допомагати  тваринам і турбуватися про них.)
  •                   Яке спонукальне речення можна утворити? (Бережіть природу!)

(На дошці з'являється плакат із надписом «Бережіть природу)

Х. Ситуативні завдання (завдання морального вибору)

Як краще вчинити, якщо:

  • через стежину, якою ти йдеш, переповзає вуж або перебігає  ящірка;
  • зустрінеш у лісі їжачка;
  • у парку близько від себе побачиш білочку;
  • на городі, у полі чи в саду побачиш жабу? Як пояснити дітям і дорослим, що не можна розпалювати в  місті або лісі багаття з опалого листя?

ХІ. Підсумок

  • Кому сподобався сьогодні наш незвичайний урок?
  • Чим?
  • Що найбільше запам'яталося?
  • Які завдання сьогодні виконували?
  • Що нового дізналися під час роботи над проектом?
  • Чого навчилися?
  • Кому можна подякувати за роботу на уроці?
  • З наступного тижня ми почнемо працювати над новим проектом «Різноманітний світ свійських тварини».
zip
Пов’язані теми
Природознавство, Інші матеріали
НУШ
Додано
20 липня 2018
Переглядів
7541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку