Тема. Контрольна робота з розділу «Тіла, речовини та явища навколо нас»
Мета: повторити та узагальнити знання про тіла, речовини та явища, що оточують людину, їхні властивості та значення в природі та житті людини, скорегувати знання учнів з теми; допитливість, виховувати самостійність.
Тип уроку: контроль та узагальнення знань.
Обладнання: картки з завданням.
Урок
Тема. Контрольна робота з розділу «Тіла, речовини та явища навколо нас»
Мета: повторити та узагальнити знання про тіла, речовини та явища, що оточують людину, їхні властивості та значення в природі та житті людини, скорегувати знання учнів з теми; допитливість, виховувати самостійність.
Тип уроку: контроль та узагальнення знань.
Обладнання: картки з завданням.
Хід уроку
Варіант 1
1.Укажіть, до якої групи належать повітря, нафта, молоко, морська вода.
А) чисті речовини; Б) штучні суміші; В) природні суміші; Г) органічні речовини.
2. Зазначте, що є сумішшю.
А) вода; Б) сахароза; В) компот; Г) кисень.
3. Яка суміш повністю проходитиме через пори паперового фільтра?
А) піску і води; Б) крейди і води; В) кухонної солі і води; Г) залізних ошурок і води.
4. Укажіть, яким способом можна розділити суміш залізних і деревних ошурок.
А) відстоюванням; Б) фільтруванням; В) випарюванням; Г) магнітом.
5. Світіння електричної лампочки і блискавки – це:
А) речовини; Б) суміші; В) явища; г) агрегатні стани.
6. Укажіть, що є ознакою того, що між оцтом і харчовою содою відбулося хімічне явище.
А) виділення газу; Б) утворення осаду; В) поява світла; Г) зміна кольору.
7. Зазначте, що є фізичним явищем.
А) проростання насіння; Б) іржавіння цвяха; В) скисання молока; Г) танення снігу.
8. Найщільніше молекули розташовані:
а) у вуглекислому газі; б) пластиліні; в) воді.
9. Хімічним елементом називають: А) чисті речовини; Б) атоми одного виду; В) молекули одного виду.
10.З’єднайте лініями логічні пари. Установіть відповідність між агрегатними станами природних сумішей та їх прикладами.
А) твердий |
1) нафта |
Б) рідкий |
2) повітря |
В) газуватий |
3) граніт |
|
4) йогурт |
11. Два атоми Оксигену утворюють молекулу:
а) води; б) кисню; в) вуглекислого газу; г) азоту.
12. Запишіть порядок дій із розділення суміші піску, залізних ошурок і кухонної солі.
Варіант 2
А) чисті речовини; Б) штучні суміші; В) природні суміші; Г) органічні речовини.
2. Зазначте, що є чистою речовиною.
А) молоко; Б) газована вода; В) озон; Г) повітря.
3. Як називається процес виділення за допомогою нагрівання?
А) відстоюванням; Б) випарюванням; В) фільтруванням; Г) магнітом.
4. Зазначте, яким способом можна розділити суміш кухонної солі і води.
А) фільтруванням; Б) відстоюванням; В) дифузія; Г) випарювання.
5. Зазначте, завдяки якому явищу утворюється роса на траві.
А) фізичному; Б) біологічному; В) хімічному; Г) магнітному.
6. Яким явищем є закипання води?
А) механічним; Б) хімічним; В)магнітним; Г) тепловим.
7. Зазначте, що НЕ належить до ознак хімічних явищ.
А) виділення газу; Б) утворення осаду; В) зміна форми; Г) поява запаху.
8. Зазнач складну речовину: А) залізо; Б) вода; В) графіт.
9. З’єднайте лініями логічні пари. Установіть відповідність між прикладами та видами явищ.
А) скисання молока |
1) біологічне |
Б) поява блискавки |
2) хімічне |
В) зимова сплячка їжака |
3) фізичне |
|
4) механічне |
10. Запишіть назви приладів, за допомогою яких вивчають природу .
11. Наведіть 3-4 приклади хімічних явищ.
12. Яке явище природи називають горінням? Напишіть, яке значення має горіння для людини.
Варіант 3
1. Укажіть до якої групи належать чай, мильний розчин, компот, тісто.
А) чисті речовини; Б) штучні суміші; В) природні суміші; Г) тверді суміші.
2. Зазначте, яку суміш можна розділити випарюванням.
А) піску і залізних ошурок; Б) води і питної соди; В) крейди і піску; В) крохмалю і зубного порошку.
3. Укажіть, яким способом можна розділити суміш води й олії.
А) магнітом, Б) відстоюванням; В) випарюванням; Г) фільтруванням.
4. Укажіть, до яких фізичних явищ належить рух автомобіля.
А) механічних; Б) світлових; В) магнітних; Г) теплових.
5. Зазначте, яке явище належить до хімічних.
А) рух літака; Б) електризація волосся під час розчісування; В) гниття опалого листя; Г) замерзання води.
6. Зазначте, за якої умови відбудеться горіння.
А) доступ кисню; Б) доступ вуглекислого газу; В) охолодження нижче температури займання речовини; Г) наявність води.
7. Укажіть, яке явище належить до біологічних.
А) горіння дров; Б) нагрівання праски; В) гниття опалого листя; Г) цвітіння рослини.
8. Познач речовину:
А) цукор; Б) цукрова пудра; В) рафінад.
9. З’єднайте лініями логічні пари Установіть відповідність між прикладами та видами явища.
А) горіння свічки |
1) біологічне |
Б) рух санчат |
2) хімічне |
В) народження кошенят |
3) електричне |
|
4) механічне |
10. Виберіть правильну відповідь.
У природі більше: а) атомів; б) речовин; в) молекул; г) хімічних елементів.
11. У переліку тіл розділити тіла живої природи, неживої природи та тіла створені людиною: клен, голуб, каміння, книга, стіл, окунь, бджола.
12. Що називають гниттям? Поясніть, яке значення має гниття у природі.