Навчально-методичний план заняття "Word"

Про матеріал
Навчально-методичний план заняття розкриває поетапність формування знань та умінь роботи з текстовим документом та редагування тексту в середовищі текстового редактора
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПЛАН ЗАНЯТТЯ

Заняття № ___

Навчальна дисципліна Інформатика

Спеціальність (Клас) “______________________”

Курс ____________

Дата ____________

 

Тема заняття Призначення та можливості текстового редактора Microsoft Word. Налаштовування середовища користувача текстового редактора. Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра. Фрагменти тексту, дії з ними. Перегляд документа у різних режимах.

Тип заняття  засвоєння нових знань

Вид заняття  лекція, демонстрація, фронтальна практична робота

Метод навчання розповідь-пояснення, індуктивний, ілюстрація

Форма навчання групове заняття

Мета заняття

навчальна – ввести поняття про текстові редактори, зокрема про Блокнот, WordPad, Microsoft Word, видавничі системи, сформувати уявлення про версії Microsoft Word, розкрити призначення та можливості Microsoft Word, визначити способи завантаження програми, розкрити призначення основних елементів вікна програми, розкрити способи налаштування середовища користувача (режими перегляду документа та відображення елементів вікна програми); сформувати у студентів знання та уміння роботи з текстовим документом та редагування тексту, визначити різні способи виконання команд

розвиваюча – розвиток уваги та вміння порівняти відомі поняття та терміни, які зустрічались в інших програмах, розвиток зацікавлення з огляду на можливість застосування набутих знань на практиці при роботі з текстом, розвиток мови, логіки у думках, розвиток вміння проаналізувати та порівняти способи виконання команд, довести до автоматизму виконання команд редагування тексту

виховна – виховання чіткості мислення, логіки у судженнях, наполегливості у навчанні, технічного мислення

Вид і форми контролю 

види поточний

форми індивідуальний, письмовий, без технічних засобів (виконання завдання на встановлення відповідності)

індивідуальний, з технічними засобами (виконання практичних завдань)

Внутрішньопредметні зв’язки “Клавіатура”,“Інтерфейс вікна”, “Програма Довідка”, “Робота з об’єктами в операційній системі Windows

Міжпредметні зв’язки англійська мова, російська мова

Засоби навчання

наочність плакати “Інтерфейс вікна програми Microsoft Word”, “Робота з текстовим документом”, “Редагування тексту”

роздатковий матеріал завдання на встановлення відповідності, практичне  завдання № _______

технічні засоби персональний комп’ютер

програмне забезпечення операційна система Windows, текстові редактори Блокнот, WordPad, Microsoft Word, програма Довідка, файли: “Цвіте терен”, “Форматування символів”, “Форматування малюнків”, “Форматування таблиць”, папка “Інформатика”, файли “Текст 1”, файл “Текст 2”

Література

основна

  1. Інформатика і комп’ютерна техніка: Навчальний посібник / За ред. М. Є. Рогози. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2006. – С. 78 – 90, 99 – 103.
  2. Редько М. М. Інформатика та комп’ютерна техніка. Навчально-методичний посібник. – Вінниця: Нова книга, 2007. – С. 306 – 321, 365 – 366.
  3. Руденко В. Д., О. М. Макарчук О. М., Патланжоглу М. О. Практичний курс інформатики / За ред. Мадзігона В. М. – К.: Фенікс, 1997. – С. 132 – 134, 136 – 137, 139 – 141, 148 – 153, 160.
  4. Леонтьев В. П. Новейшая энциклопедия персонального компьютера 2003. – М.: ОЛМА-ПРЕСС, 2003. – С. 452 – 463, 478, 479 – 481.

додаткова

  1. Глинський Я. М. Інформатика: 10 – 11 класи: Навч. посіб.: У 2-х ч. – Ч. 2. Інформаційні технології. 6-те вид. – Львів: СПД Глинський, 2006. – С. 119 – 123.
  2. Глинський Я. М. Практикум з інформатики: Навч. посіб. – 9-те вид., оновл. – Львів: СПД Глинський, 2006. – С. 51 – 53, 75 – 76.
  3. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник. – К.: Каравела, 2003. – С. 146 – 163, 165 – 168, 208 – 209.
  4. Левшин М. М. та ін. Практикум для користувачів персональних комп’ютерів: Пос. для студ. неспец. ф-тів. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – С. 80 – 81.
  5. Редько М. М., Ярмуш О. В., Редько Н. С. Інформатика та комп’ютерна техніка. Навчально-методичний посібник. – К.: Навчально-методичний центр, 2004. – С. 202 – 207, 216.

Хід заняття

  1. Організаційна частина

Привітання викладача з студентами

Підготовка студентів до виконання завдань

Виявлення відсутніх на занятті

Повідомлення теми

Постановка навчальної мети

Вступне слово викладача

Мотивація вивчення теми

Фактично будь-яка діяльність людини, пов’язана із потребою роботи із текстами. Корпорація Microsoft, врахувавши таку потребу людини, розробила програму, яка дає можливість не тільки ввести та працювати з текстом, але й дозволяє включати та працювати з нетекстовими елементами (графікою, таблицями і т. д.). Серед багатьох програм, які працюють з текстами, чільне місце посідає програма Microsoft Word. Кожна наступна версія цієї програми удосконалюється додатковими командами, послугами та можливостями, які суттєво полегшують та покращують роботу користувача у цій програмі. Саме на наступних заняттях ми і спробуємо працювати в текстовому редакторі Microsoft Word.

Основне призначення будь-якого текстового редактора – це можливість для користувача вводити текст, але при введенні тексту виникає потреба виправити помилки, перемістити слова (абзаци, фрагменти тексту), скопіювати, відмінити виконані команди, виконати пошук слова чи словосполучення. Після завершення роботи з текстом користувач повинен правильно зберегти документ під певним іменем та у певній папці, а також вміти відкрити документ, створити, роздрукувати, встановити параметри сторінок у документі. Саме ці команди сьогодні ми і розглянемо. З багатьма із цих команд ви вже познайомилися при роботі з графічним редактором Paint.

Повідомлення плану заняття

  1. текстові редактори;
  2. текстовий редактор Microsoft Word;
  3. текстовий редактор Microsoft Word та її версії;
  4. призначення та можливості текстового редактора Microsoft Word;
  5. завантаження текстового редактора Microsoft Word;
  6. основні елементи вікна текстового редактора Microsoft Word;

налаштувати параметри для відображення у рядку статусу можна за допомогою ПКМ по рядку статусу

  1. панель вкладок;
  2. налаштовування середовища користувача текстового редактора
  • режими перегляду документа;
  • відображення елементів вікна програми

 

 

 

  1. робота з документом
  • створення;
  • відкриття;
  • збереження документа з присвоєнням йому імені та розташування у певній папці;
  • збереження внесених змін;
  • друк
    1. редагування тексту
  • переміщення по документу;
  • виділення;
  • відміна та повторення команд;
  • вирізання;
  • копіювання;
  • вставлення;
  • пошук;
  • знищення
  1. Актуалізація попередніх знань
    1. Що таке програмне забезпечення?
    2. Види програмного забезпечення.
    3. Які програми входять до прикладного програмного забезпечення, яку роль вони відіграють у роботі користувача?
    4. Призначення текстових редакторів.
    5. Основні елементи вікна, їх призначення.
    6. Способи завантаження програм.
    7. Сукупності клавіш для виконання команд відмінити команду, вирізати, копіювати, вставити, знищити.
  2. Формування нових знань

Пояснення наступних понять (деякі поняття вводяться з практичними навиками):

  1. текстові редактори;
  2. текстовий редактор Microsoft Word
  3. версії текстового редактора Microsoft Word, їх особливості;
  4. способи завантаження текстового редактора Microsoft Word;
  5. призначення та можливості текстового редактора Microsoft Word;
  6. основні елементи вікна текстового редактора Microsoft Word;
  7. панель вкладок
  8. налаштовування середовища користувача текстового редактора
  • режими перегляду документа;

ВидВеб-документ,

ВидРазметка страницы,

ВидРежим чтения,

Вид Структура,

  • відображення елементів вікна програми

лінійки: ВидЛинейка (скасувати лінійку та встановити),

ескізи сторінок: ВидЭскизы (скасувати лінійку та встановити),

панелі вкладок: ПКМ (по панелі вкладок)Свернуть ленту (скасувати та встановити)

  1. робота з документом
  • створення
    • кнопка OfficeСоздатьНовый документ;
    • Alt(зліва)+ФСоздатьУстановленные шаблоныИзысканный факс Создать;
    • (слідкувати за зміною імені в рядку-заголовку);
    • Ctrl+N (слідкувати за зміною імені в рядку-заголовку)
  • відкриття
    • кнопка OfficeОткрытьРобочий Стіл, “Цвіте терен”
    • Alt(зліва)+Ф ОткрытьРобочий Стіл, “Форматування таблиць”
    • Робочий Стіл Робочий Стіл, “Форматування символів”
    • Ctrl+O Робочий Стіл Робочий Стіл,“Форматування малюнків”
  • збереження внесених змін
    • встановити курсор на початку першого рядка тексту в документі та ввести своє прізвище з клавіатури. кнопка OfficeСохранить. При збереженні внесених змін у документ з’являється повідомлення про збереження “Приложение Word выполняет сохранение”, яке зникає у рядку статусу.
    • ввести своє ім'я. Alt(зліва)+Ф Сохранить. В рядку статусу з’являється і зникає повідомлення про збереження.
    • ввести своє по батькові. . В рядку статусу з’являється і зникає повідомлення про збереження.
    • ввести слово “студент”. Shift+F12. В рядку статусу з’являється і зникає повідомлення про збереження.

Відзначити, що ніяке повідомлення чи діалогове вікно на екрані не з’являється при виконання цієї команди. 

  • збереження документа з присвоєнням йому імені та розташування у певній папці
    • Ctrl+N. Ввести своє прізвище. кнопка OfficeСохранить какРобочий стіл, “Сторінка 1”
    • Ctrl+N. Ввести своє ім’я. Alt(зліва)+Ф Сохранить какРобочий Стіл, “Сторінка 2”
    • Ctrl+N. Ввести своє по батькові. F12Робочий Стіл, “Сторінка 3”

Закрити усі вікна і переконатися, що на Робочому Столі є усі три збережені щойно файли.

  • друк
    • завантажити Microsoft Word. кнопка OfficeПечать…. Закрити вікно
    • Alt(зліва)+ФПечать…. Переглянути усі параметри друку
    • (не натискати на кнопку-піктограму)
  1. редагування тексту
  • переміщення по документу
    • відкрити файл “Цвіте терен” на Робочому Столі (нагадати клавіші та комбінації клавіш)
  • виділення
    • ЛКМ
    • Shift+клавіші керування курсором
    • ГлавнаяРедактирование (в кінці)Выделить все (зняти виділення)
    • Alt(зліва)+Alt+Я Выделить все (зняти виділення)
    • Ctrl+5 (Ctrl+A) (зняти виділення)
  • знищення

Продемонструвати виконання команди за допомогою клавіатури. Поставити курсор між словами першого рядка “Цвіте” та “терен” та натиснути декілька разів клавішу Backspace, а потім клавішу Delete.

  • відміна та повторення команд;
  • вирізання;
  • копіювання;
  • вставлення;
  • пошук;

Продемонструвати усі способи виконання цих команд

 

  1. Застосування знань

Практичні завдання “Текстовий редактор. Робота з документом. Редагування тексту”

  1. Підведення підсумків заняття

Виконання завдання на встановлення відповідності

  1. Постановка домашнього завдання

Пояснити інформацію, зафіксовану у рядку статусу

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку