НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Заняття № ___
Навчальна дисципліна Інформатика
Спеціальність (Клас) “______________________”
Курс ____________
Дата ____________
Тема заняття Призначення та можливості текстового редактора Microsoft Word. Налаштовування середовища користувача текстового редактора. Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра. Фрагменти тексту, дії з ними. Перегляд документа у різних режимах.
Тип заняття засвоєння нових знань
Вид заняття лекція, демонстрація, фронтальна практична робота
Метод навчання розповідь-пояснення, індуктивний, ілюстрація
Форма навчання групове заняття
Мета заняття
навчальна – ввести поняття про текстові редактори, зокрема про Блокнот, WordPad, Microsoft Word, видавничі системи, сформувати уявлення про версії Microsoft Word, розкрити призначення та можливості Microsoft Word, визначити способи завантаження програми, розкрити призначення основних елементів вікна програми, розкрити способи налаштування середовища користувача (режими перегляду документа та відображення елементів вікна програми); сформувати у студентів знання та уміння роботи з текстовим документом та редагування тексту, визначити різні способи виконання команд
розвиваюча – розвиток уваги та вміння порівняти відомі поняття та терміни, які зустрічались в інших програмах, розвиток зацікавлення з огляду на можливість застосування набутих знань на практиці при роботі з текстом, розвиток мови, логіки у думках, розвиток вміння проаналізувати та порівняти способи виконання команд, довести до автоматизму виконання команд редагування тексту
виховна – виховання чіткості мислення, логіки у судженнях, наполегливості у навчанні, технічного мислення
Вид і форми контролю
види – поточний
форми – індивідуальний, письмовий, без технічних засобів (виконання завдання на встановлення відповідності)
індивідуальний, з технічними засобами (виконання практичних завдань)
Внутрішньопредметні зв’язки “Клавіатура”,“Інтерфейс вікна”, “Програма Довідка”, “Робота з об’єктами в операційній системі Windows”
Міжпредметні зв’язки англійська мова, російська мова
Засоби навчання
наочність плакати “Інтерфейс вікна програми Microsoft Word”, “Робота з текстовим документом”, “Редагування тексту”
роздатковий матеріал завдання на встановлення відповідності, практичне завдання № _______
технічні засоби персональний комп’ютер
програмне забезпечення операційна система Windows, текстові редактори Блокнот, WordPad, Microsoft Word, програма Довідка, файли: “Цвіте терен”, “Форматування символів”, “Форматування малюнків”, “Форматування таблиць”, папка “Інформатика”, файли “Текст 1”, файл “Текст 2”
Література
основна
додаткова
Хід заняття
Привітання викладача з студентами
Підготовка студентів до виконання завдань
Виявлення відсутніх на занятті
Повідомлення теми
Постановка навчальної мети
Вступне слово викладача
Мотивація вивчення теми
Фактично будь-яка діяльність людини, пов’язана із потребою роботи із текстами. Корпорація Microsoft, врахувавши таку потребу людини, розробила програму, яка дає можливість не тільки ввести та працювати з текстом, але й дозволяє включати та працювати з нетекстовими елементами (графікою, таблицями і т. д.). Серед багатьох програм, які працюють з текстами, чільне місце посідає програма Microsoft Word. Кожна наступна версія цієї програми удосконалюється додатковими командами, послугами та можливостями, які суттєво полегшують та покращують роботу користувача у цій програмі. Саме на наступних заняттях ми і спробуємо працювати в текстовому редакторі Microsoft Word.
Основне призначення будь-якого текстового редактора – це можливість для користувача вводити текст, але при введенні тексту виникає потреба виправити помилки, перемістити слова (абзаци, фрагменти тексту), скопіювати, відмінити виконані команди, виконати пошук слова чи словосполучення. Після завершення роботи з текстом користувач повинен правильно зберегти документ під певним іменем та у певній папці, а також вміти відкрити документ, створити, роздрукувати, встановити параметри сторінок у документі. Саме ці команди сьогодні ми і розглянемо. З багатьма із цих команд ви вже познайомилися при роботі з графічним редактором Paint.
Повідомлення плану заняття
налаштувати параметри для відображення у рядку статусу можна за допомогою ПКМ по рядку статусу
Пояснення наступних понять (деякі поняття вводяться з практичними навиками):
ВидВеб-документ,
ВидРазметка страницы,
ВидРежим чтения,
Вид Структура,
лінійки: ВидЛинейка (скасувати лінійку та встановити),
ескізи сторінок: ВидЭскизы (скасувати лінійку та встановити),
панелі вкладок: ПКМ (по панелі вкладок)Свернуть ленту (скасувати та встановити)
Відзначити, що ніяке повідомлення чи діалогове вікно на екрані не з’являється при виконання цієї команди.
Закрити усі вікна і переконатися, що на Робочому Столі є усі три збережені щойно файли.
Продемонструвати виконання команди за допомогою клавіатури. Поставити курсор між словами першого рядка “Цвіте” та “терен” та натиснути декілька разів клавішу Backspace, а потім клавішу Delete.
Продемонструвати усі способи виконання цих команд
Практичні завдання “Текстовий редактор. Робота з документом. Редагування тексту”
Виконання завдання на встановлення відповідності
Пояснити інформацію, зафіксовану у рядку статусу