навчально-рекрутинговий центр допризовної підготовки ім. Ю. Горліс-Горського.

Про матеріал
пропоную на загальноукраїнський розгляд своє бачення змін в сфері допризовної підготовки. спираючися на власний багаторічний досвід в обох сферах (викладання/війна), розробив цей проект з урахуванням специфічних навичок, потреб та бачення на майбутнє в світлі перманентного військового стану з тимчасовими проміжками відкритої конфронтації. більш детально виклав матеріал в соцмережі ''фейсбук'' під своїм літературним псевдонімом Foucault Chanez де можливо ознайомитися з деталями.
Перегляд файлу

Навчально-рекрутинговий центр допризової підготовки

ім. Ю. Горліс-Горського

image

Автор: Гуртовий М.С.

E-mail: tackuche20@gmail.com тел. +38 095 572 94 34 Червень 2023 р.

Зміст:

1.     Доцільність

2.     Проблема

3.     Економічна перевага

4.     Законодавчі зміни

5.     Реалізація проекту

6.     Календарне планування

7.     Матеріально-технічна база

8.     Висновки

Доцільність

      Оскільки повномасштабна агресія РФ довела низьку та застарілу якість викладання предмету “Захист України”, даний проект покликаний для повної зміни та реформації військових навичок молоді нашої країни.

      Цей центр докорінно змінює навчання хлопців та дівчат допризовного віку. Метою цього проекту є надання учням необхідних базових знань та навичок на рівні рядового солдата піхотинця ЗСУ.

Проблема

     На разі, такий предмет як “Захист України” викладається у всіх середніх навчальних закладах держави, тому відповідно йде дуже велике розпорошення навчального матеріалу, матеріально-технічних засобів, а також викладацьких кадрів.

     Навчальні заклади, що випускають викладачів педагогів, не готують спеціалістів з викладання предмету “Захист України”. Відповідно відбувається підміна у викладанні даного предмету. Замість базових потрібних навичок, які мають засвоїти та опанувати юнаки та дівчата запропонованого допризовного віку, школи можуть запропонувати в масі своїй, лише певні теоретичні знання, де навіть вони викладаються з урахуванням можливостей конкретного середнього навчального закладу.

     Це зобумовлено, в першу чергу, викладацьким складом, а також дороговартісною матеріально-технічною базою, яку не кожен середній навчальний заклад може собі дозволити. Та все ж, першочергове значення мають професійні викладачі. Окільки предмет специфічний, відповідно викладацький склад має бути професійним, як в бойовій підготовці, так і в методико-педагогічних вміннях та навичках.

     Саме тому, даний проект є унікальною заміною застарілого радянського способу викладання даного предмету, для молоді допризовного віку. Даний навчально-рекрутинговий центр (НРЦ), покликаний професійно готувати молодь до служби в лавах ЗСУ, а також безпосередньо до ведення бойових дій, за потреби.

Економічна перевага

     Автор даного проекту, пропонує створити даний НРЦ на базі БучаноІрпінської територіальної громади з подальшим розповсюдженням подібних центрів по всій території України.

     Наявність даного НРЦ в певній ОТГ знімає економічне навантаження зі шкіл даної громади, концентруючи на собі професійну та якісну підготовку в сфері військової справи.

     Оскільки школи не мають матеріальної змоги забезпечити навчальну базу з даного предмету, а також спеціалістів даного профілю,  перенесення цього навантаження, зусиль та матеріальних цінностей в один центр, дозволить зосередити все необхідне устаткування та методичні матеріали в одному конкретному місці, що в свою чергу змінить матеріальну, та що важливіше, моральну відповідальність шкіл, в підготовці майбутніх поколінь захисників.

Законодавчі зміни

     Зважаючи на те, що агресія рф має дуже глибоке та циклічно-історичне коріння по відношенню до нашої держави, все говорить про те, що і в подальшому ми можемо стикатися зі збройним нападом російської федерації.      Тож, відповідно, захист Батьківщини мусить мати обов'язковий характер. Тому, автор цього проекту, пропонує, згідно закону України “Про загальний військовий обов'язок та військову службу”, де сказано, що ’’особи чоловічої статі у віці 16 років мають пройти медичне обстеження з подальшою постановкою на первинний військовий облік’’, органам місцевого самоуправління, зобов'язати осіб чоловічої статі допризовного віку, які визнані військово-медичною комісією придатними до служби у лавах ЗСУ, у віці з 16 років, пройти дев'ятимісячне навчання в даному НРЦ.

     Інші категорії осіб допризовного віку, можуть відвідувати центр за бажанням.

Реалізація проекту

     Нижче, автор наводить приклад навчального проекту та матеріальнотехнічних засобів, які будуть введені в даному НРЦ.

     Період проходження навчання в центрі, особами допризовного віку (16-18 років), збігатиметься з одним загальношкільним роком, для зручності впровадження роботи НРЦ в шкільну програму. Тобто навчання триватиме 9 календарних місяців. І розрахований курс на випускний(11й) клас       Адміністрації шкіл, маючи перелік осіб, які визнані придатними до служби в ЗСУ, зобов'язані надсилати їх в НРЦ, інші особи допризовного віку можуть направлятися на навчання школами за власним бажанням. Всі особи допризовного віку не придатні до служби в ЗСУ можуть також пройти навчання в даному центрі добровільно, але без змоги розірвання навчального процесу.

Календарне планування

Даний НРЦ, згідно свого календарного планування, пропонує школам відправляти на навчання осіб, вищезазначеної категорії, один (1) раз на чотирнадцять (14) днів, на шість (6) навчальних годин, протягом дев'яти (9) місяців (календарного навчального шкільного року).

     Початок навчання, даний НРЦ планує запроваджувати з вересня до червня, періодом в дев'ять (9) навчальних місяців, що дозволить інтегрувати загальновійськову підготовку даної категорії осіб в загальнонавчальний процес. Тим самим полегшуючи навчальний процес для учнів та їх родин.

Деталізація

     Даний центр пропонує змінити підхід до навчання, оптимізуючи програму задля збереження та концентрації економічних чинників держави. А саме, замість дворічного викладання предмету “Захист України”, як відбувається наразі, даний центр пропонує дев'ятимісячну підготовку, як вказано вище, на базі випускних та одинадцятих класів.

     Структура навчання складається з трьох дисциплін, які зосереджені на максимально близьке вивчення театру бойових дій, а також класичні базові знання солдата піхотинця.

     Нижче додається приблизне календарно тематичне планування на період проходження навчання в центрі.

      Протягом навчального курсу, рекрути опановують наступні три дисципліни:

1)    Загальновійськова підготовка.

2)    Крав-Мага.

3)    Домедична підготовка пораненим у зоні бойових дій.

Загальновійськова підготовка:

Календарно-тематичне планування

п/п

Кількість годин

Зміст навчального матеріалу

Дата проведення навчання

Вересень

 

01.

3 год.

Загальні принципи та розуміння армійської підготовки, вивчення базових знань, щодо армій світу та українських збройних сил зокрема. Швидкий екскурс в історичні дані та пояснення завдань та цілей наявності збройних сил кожної держави світу. Пояснення функціонування армійського механізму, субординація, значення статутів, роз'яснення призначення стройової підготовки.

Пояснення армійського життєустрою, армійського лексикону, інфраструктури, правил поводження на території армійської частини.

Розуміння значення такого явища, як ВІЙНА. Пояснення причин та наслідків даної сутності на прикладах кінематографічних та літературних творів світових митців та швидке роз'яснення мемуарів бійців приймавших участь в різноманітних збройних конфліктах, як на теренах нашої держави, та і світових.

Перегляд відеоматеріалів за вищезгаданими темами (практичні заняття).

Відпрацювання базових навичок стройової підготовки (практичні заняття)

01/09/24

02.

3 год.

Поняття терміну “захисна екіпіровка солдата” Наведення прикладу що це є таке, для чого використовується  та які бувають види “захисної екіпіровки солдата” провідних армій світу та збройних сил України зокрема.

Наведення прикладів використання захисної екіпіровки солдатів на різних театрах бойових дій

використовуючи короткі відеоматеріали (практичне заняття)

15/09/24

03.

3 год.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових (відкритий тренувальний майданчик) Залік.

30/09/24

Жовтень

 

04.

3 год

Інженерна підготовка солдата піхотинця.

Базові навички та розуміння інженерної підготовки на полі бою. Теоретичне роз’яснення призначення та

05/10/24

 

 

 

використання інженерних споруд та конструкцій. Наведення зразків можливих інженерних укріплень та перепон. Введення та  розуміння таких  нових слів , як то: шанцеві інструменти, окоп, бліндаж, ДОТ, ДЗОТ і т.д.

За допомоги коротких відеоматеріалів дати уявлення про інженерну підготовку армій світу та збройних сил

України зокрема.(практичні заняття)

 

05.

3 год

Інженерна підготовка (продовження). Закріплення попереднього матеріалу, базове ознайомлення з технікою для інженерних робіт,  більш деталізоване вивчення шанцевого інструменту використовуючого безпосередньо солдатом піхотинцем(навчально-тренувальні макети) та інженерними спорудами (відкритий тренувальний майданчик, місце для проведення інженерних робіт).

(практичні заняття)

15/10/24

06.

3 год.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до

бойових(відкритий тренувальний майданчик, місце

для проведення інженерних робіт) Залік.

30/10/24

Листопад

07.

3 год.

Зв’язок. Зв’язкова підготовка солдата піхотинця. Базові поняття значення зв’язку в арміях світу, збройних силах України зокрема.

Короткий історичний екскурс з приводу розвитку та використання приладів зв’язку на театрах бойових дій. На основі коротких відеоматеріалів демонстрація15.11.24 вживання приладів комунікації на полі бою (практичні заняття).

05/11/24

08.

3 год.

Зв’язок(продовження). Більш детальне ознайомлення з видами та типами радіостанцій. Базові поняття радіо хвиль та частот. На основі коротких відеоматеріалів розбір практичного використання радіостанцій на полі бою (практичні заняття). Безпосереднє використання навчальних радіостанцій рекрутами в навчальному центрі (практичні заняття).

15/11/24

09.

3 год.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових(відкритий тренувальний майданчик) Залік.

30/11/24

Грудень

10.

3 год.

Боєприпаси. Базовий розбір поняття ‘’боєприпаси,, Види типи призначення. Способи транспортування та зберігання різних видів боєприпасів. Короткий

05/12/24

 

 

 

історичний екскурс розвитку та використання.

 

11.

3 год.

Боєприпаси(продовження). Більш детальний розбір та ознайомлення зі стрілецькими видами боєприпасів. На основі коротких відеоматеріалів опанувати й зрозуміти застосування їх на полі бою(практичні заняття). Навчитися повному циклу використання боєприпасів солдатом піхотинцем(практичні заняття).

15/12/24

12.

3 год.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до

бойових(навчально-рекрутинговий цент / відкритий тренувальний майданчик) Залік.

27/12/24

Січень

13.

3 год.

Гранати. Короткий історичний екскурс з використання та розвитку тучних гранат. Базові поняття що таке ручні гранати. Види та типи ручних гранат.

На основі коротких відеоматеріалів ознайомитися з використанням в бою (практичні заняття). Засвоїти навички експлуатації та використання ручних гранат солдатом піхотинцем(практичні заняття).

Освоїти навички метання ручних гранат (практичні заняття)

11/01/25

14.

3 год.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до

бойових(навчально-рекрутинговий цент / відкритий тренувальний майданчик) Залік.

30/01/25

Лютий

15.

3 год.

Стрілецьке озброєння. Короткий історичний екскурс застосування та удосконалення стрілецького озброєння арміями світу та безпосередньо збройними силами України. Повний перелік та вивчення найуживанішої особистої зброї солдата піхотинця. На основі коротких відеоматеріалів побачити та зрозуміти порядок використання стрілецького озброєння на полі бою (практичні заняття). Отримати розуміння існування та використання приладів оптичного спостереження та декоративного оснащення стрілецької зброї (апгрейд зброї).

10/02/25

16.

3 год.

Стрілецьке озброєння(продовження). Поняття про сумісність боєприпасів, поняття про калібр. Умови зберігання стрілецької зброї. Правила використання. ТТХ. Розуміння правил та технік прицілювання. Види стрілецької зброї. Догляд за зброєю.

28/02/25

 

 

 

На основі навчально-тренувальних макетів засвоїти навички використання та догляду стрілецької зброї (практичні заняття).

 

Березень

17.

3 год.

Реактивне озброєння. Короткий історичний екскурс щодо розвитку та використання реактивного озброєння солдата піхотинця провідних армій світу а також збройних сил України зокрема. Ознайомитися з видами особистого реактивного озброєння солдата піхотинця. На основі коротких відеоматеріалів засвоїти та зрозуміти правила використання вище згаданого озброєння на полі бою (практичні заняття).

05/03/25

18.

3 год.

Реактивне озброєння (продовження). Види реактивного озброєння включно до мобільних протитанкових комплексів (ПТРК). ТТХ. Принципи дії та правила використання реактивного озброєння. На основі навчально-охолощених макетів опанувати застосування РПГ/ПТРК. Отримати практичні навички поводження з реактивною зброєю.

(практичні заняття).

15/03/25

19.

3 год.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до

бойових(навчально-рекрутинговий цент / відкритий тренувальний майданчик) Залік.

  P .  S . також в цей день приймається Залік з теми “стрілецьке озброєння солдата піхотинця”

30/03/25

Квітень

20.

3 год.

Засоби пересування та бронетехніка. Короткий історичний екскурс щодо розвитку та застосування засобів пересування і бронетехніки світових армій та збройними силами України. Види техніки. Коротке ТТХ наймасовіших засобів пересування та бронетехніки. На базі коротких відео кліпів зрозуміти принципи використання бронетехніки на полі бою (практичні заняття).

07/04/25

21.

3 год.

Засоби пересування та бронетехніка (продовження). Детально ознайомитися та засвоїти види та вигляд засобів пересування та бронетехніки збройних сил України, союзних військ та , особливо, вигляд засобів пересування та бронетехніки ворожих збройних сил. Вивчити їх загальні й базові ТТХ. Засвоїти та знати слабкі місця техніки для найкращого ураження. На основі коротких відеоматеріалів зрозуміти принципи боротьби з панцерниками засобами ведення бою солдата піхотинця (практичні заняття).

15/04/25

22.

3 год.

Практичне використання вище зазначеного

30/04/25

 

 

матеріалу в умовах наближених до

бойових(навчально-рекрутинговий цент / відкритий тренувальний майданчик) Залік.

 

Травень

23.

3 год.

Мінно-вибухове озброєння. Короткий історичний екскурс щодо розвитку та застосування мінновибухового озброєння. Поняття мін та вибухівки. Застосування ТТХ та зберігання. Базовий опис мін та вибухівки армій світу та збройних сил України.

06/05/25

24.

3 год.

Мінно-вибухове озброєння (продовження).

Удосконалити навички знань щодо мінно-вибухового озброєння. Детальне вивчення видів типів та ТТХ мін і вибухівки світових армій, власних збройних сил та збройних сил ворога. Отримати практичні навички на навчально-тренувальних макетах в центрі. 

Опанувати розуміння застосування мінно-вибухового обладнання на полі бою завдяки коротким відеоматеріалам(практичні заняття).

15/05/25

25.

3 год.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до

бойових(навчально-рекрутинговий цент / відкритий тренувальний майданчик) Залік.

29/05/25

     Дане календарне планування є наразі прототипним і може підлягати певній корекції зі згоди автора. В ньому зібрані концентровані знання щодо застосування на полі бою солдата піхотинця. Автор є безпосереднім практиком та учасником сучасних визвольних змагань України проти російської агресії тому вся інформація зазначена вище, містить виключно емпіричний досвід. Також автор має багаторічну викладацьку практику і володіє великим багажем знань та практичного використання педагогічних навичок, що дає змогу унікального поєднання бойового досвіду з педагогікою для подальших докорінних змін в сфері навчання допризовної підготовки в загальних середніх навчальних закладах.

(пропозиції:

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________  Крав-Мага קרב מגע  :

Календарно-тематичне планування

п/п

Кількість годин

Зміст навчального матеріалу

Дата проведення навчання

Вересень

 

01.

90хв.

Введення в курс ”рукопашний бій קרב מגע. Базові принципи й поняття курсу Крав-Мага. Теоретичне роз’яснення алгоритмів дій та призначення рукопашного бою як такого.  Короткий історичний екскурс щодо рукопашного бою вцілому.

Опанувати загально-базові прийоми (практичні заняття).

01/09/24

02.

90хв.

Роз’яснення матеріалу, що таке реальний бій та спортивний. Правила та прийоми ведення реального бою.

Позиції та переміщення під час бою (практичні заняття)

15/09/24

03.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових(спортивний зал навчального центру/відкритий тренувальний майданчик) Залік.

30/09/24

Жовтень

 

04.

90хв.

Психологічна підготовка до реального бою. Психологія вуличної драки. Відмінність психологічної підготовки спортивних єдиноборств від рукопашного бою в зоні бойових дій та військових конфліктах. Роз’яснення задач та способів досягнення мети в спорті та рукопашному протистоянню.

Захист від атак (практичні заняття).

05/10/24

05.

90хв.

Позиції та переміщення під час бою (практичні заняття).

Захист від атак (практичні заняття).

Основні удари кінцівками (практичні заняття).

15/10/24

06.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових(спортивний зал навчального центру/відкритий тренувальний майданчик) Залік.

30/10/24

Листопад

 

07.

90хв.

Роз’яснення поняття тактики бою вцілому і тактика рукопашного/вуличного бою зокрема. Тактика

05/11/24

 

 

 

вуличного бою і тактика спортивного.

Відпрацювання тактичних навичок як одиночного бійця так і групові тактичні прийоми (практичні заняття).

 

08.

90хв.

Позиції та переміщення під час бою (практичні заняття).

Захист від атак (практичні заняття).

Найуразливіші зони людського тіла (практичні заняття).

Основні удари кінцівками (практичні заняття).

15/11/24

09.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових(спортивний зал навчального центру/відкритий тренувальний майданчик) Залік.

30/11/24

Грудень

10.

90хв.

Фізична кондиції та форма. Роз’яснення схожості та відмінності фізичних вправ та підготовки в КравМага та спортивних єдиноборствах. Базові фізичні вправи та підготовка бійців рукопашників (практичні заняття).

05/12/24

11.

90хв.

Зміст фізичної підготовки (практичні заняття). Позиції та переміщення під час бою (практичні заняття).

Захист від атак (практичні заняття).

Найуразливіші зони людського тіла (практичні заняття).

Основні удари кінцівками (практичні заняття).

15/12/24

12.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових(спортивний зал навчального центру/відкритий тренувальний майданчик) Залік.

27/12/24

Січень

13.

90хв.

Драка на вулиці.

Пояснення та підготовка рекрутів до боєзіткнення за межами приміщень в урбанізованій та природній місцевості. Специфіка рукопашного бою в подібних умовах.

Використання зброї (автоматичний карабін/пістолет).(практичні заняття)

Захист від зброї (автоматичний карабін/пістолет).

(практичні заняття)

11/01/25

14.

90хв.

Фізична підготовка (практичні заняття). Позиції та переміщення під час бою (практичні заняття).

30/01/25

 

 

 

Захист від атак (практичні заняття).

Найуразливіші зони людського тіла (практичні заняття).

Основні удари кінцівками (практичні заняття).

Використання зброї (автоматичний карабін/пістолет).(практичні заняття)

Захист від зброї (автоматичний карабін/пістолет).

(практичні заняття)

 

Лютий

15.

90хв.

Драка в приміщенні.

Пояснення та підготовка рекрутів до боєзіткнення в специфічних просторових умовах, як то приміщення, замкнуті простори, авто транспорт тощо. Особливості рукопашного бою в подібних місцях. Використання зброї (циліндричні продовгуваті предмети ударної дії різних розмірів. палка).

(практичні заняття).

Захист від зброї (циліндричні продовгуваті предмети ударної дії різних розмірів. палка).

(практичні заняття)

10/02/25

16.

90хв.

Фізична підготовка (практичні заняття). Позиції та переміщення під час бою (практичні заняття).

Захист від атак (практичні заняття).

Найуразливіші зони людського тіла (практичні заняття).

Основні удари кінцівками (практичні заняття). Використання зброї (циліндричні продовгуваті предмети ударної дії різних розмірів. палка).

(практичні заняття).

Захист від зброї (циліндричні продовгуваті предмети ударної дії різних розмірів. палка).

(практичні заняття)

28/02/25

Березень

17.

90хв.

Боєзіткнення(Драка) в різних місцях.

Пояснення та випрацювання алгоритмів бойової поведінки в різних місцях існування людських істот. Підготовка та прищеплення базово-умовних рефлексів рекрутам під час рукопашного бою в змішаних просторових локаціях.

Використання зброї (ніж). (практичні заняття)

Захист від зброї (ніж). (практичні заняття)

05/03/25

18.

90хв.

Фізична підготовка (практичні заняття). Позиції та переміщення під час бою (практичні заняття).

Захист від атак (практичні заняття).

Найуразливіші зони людського тіла (практичні

15/03/25

 

 

 

заняття).

Основні удари кінцівками (практичні заняття).

Використання зброї (ніж). (практичні заняття)

Захист від зброї (ніж). (практичні заняття)

 

19.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових(спортивний зал навчального центру/відкритий тренувальний майданчик) Залік.

  P .  S . також в цей день приймається Залік з тем ‘’Драка на вулиці’’ та ‘’Драка в приміщенні’’.

30/03/25

Квітень

20.

90хв.

Партнери і тренажери.

Груповий рукопашний бій.

Пояснення та підготовка рекрутів до рукопашного протистояння , як одиночному ворогу/партнеру, так і груповому нападу. Пояснення використання тренажерів у рукопашній підготовці. Види та типи тренажерів. Використання останніх у підготовці до групового рукопашного боєзіткнення.

07/04/25

21.

90хв.

Фізична підготовка (практичні заняття). Позиції та переміщення під час бою (практичні заняття).

Захист від атак (практичні заняття).

Найуразливіші зони людського тіла (практичні заняття).

Основні удари кінцівками (практичні заняття). Груповий бій в урбанізованій та природній місцевості (практичні заняття).

15/04/25

22.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових(спортивний зал навчального центру/відкритий тренувальний майданчик) Залік.

30/04/25

Травень

23.

90хв.

Організація тренінгів та підтримання високої кондиції фізичної форми поза навчальнорекрутингового центру. Повторення теоретичних знань попередніх тем. Опрацювання слабко засвоєного матеріалу рекрутами за індивідуальним запитом. Спроба підсумування отриманих знань з навчального блоку Крав-Мага.

06/05/25

24.

90хв.

Використання зброї (автоматичний карабін/пістолет).(практичні заняття)

Захист від зброї (автоматичний карабін/пістолет).

(практичні заняття)

Використання зброї (циліндричні продовгуваті

15/05/25

 

 

предмети ударної дії різних розмірів. палка).

(практичні заняття).

Захист від зброї (циліндричні продовгуваті предмети ударної дії різних розмірів. палка).

(практичні заняття)

Використання зброї (ніж). (практичні заняття)

Захист від зброї (ніж). (практичні заняття)

Груповий бій в урбанізованій та природній місцевості (практичні заняття).

 

25.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу в умовах наближених до бойових(спортивний зал навчального центру/відкритий тренувальний майданчик) Залік.

29/05/25

     Дане календарне планування є наразі прототипним і розроблене на базі ізраїльського армійського рукопашного бою Крав-Мага קרב מגע та може підлягати певній корекції зі згоди автора. Розробник сам є безпосередньо ліцензованим  інструктором з рукопашного бою та практиком. Дане вище планування містить концентровані знання та підготовку для опанування прийомів та навичок рукопашного бою умовного рекрута/тки загально середніх фізичних здібностей, за умови регулярного тренування.

(пропозиції:

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ Домедична підготовка пораненим у зоні бойових дій:

Календарно-тематичне планування

п/п

Кількість годин

Зміст навчального матеріалу

Дата проведення навчання

 

 

Вересень

 

01.

90хв.

Вступ в курс «Допомога пораненим в умовах бойових дій» для всіх військовослужбовців. Про що говорить досвід ТССС. Статистика поранень. Індивідуальна аптечка. Етапи допомоги. MARCH.

01/09/24

02.

90хв.

Причини попереджуваних смертей при бойовій травмі.

Етапи надання допомоги.

15/09/24

03.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу Залік.

30/09/24

 

 

Жовтень

 

04.

90хв.

Допомога в зоні «під вогнем» (червона зона). Первинний швидкий огляд пораненого. Критична кровотеча, способи зупинки критичної кровотечі, допомога, самодопомога, евакуація в зону «укриття».

05/10/24

05.

90хв.

План дій під час бою. Винос поранених в безпечну зону. Само допомога. Алгоритми.

15/10/24

06.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу Залік.

30/10/24

 

 

Листопад

 

07.

90хв.

Допомога в зоні «укриття» (жовта зона). Вузлові кровотечі. Тампонада. Рівень свідомості, стабільне бокове положення.

05/11/24

08.

90хв.

Проникаючі поранення грудей, огляд пораненого. (практичне опрацювання).

15/11/24

09.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу Залік.

30/11/24

 

 

Грудень

 

10.

90хв.

Допомога в зоні «укриття» (продовження). Прохідність дихальних шляхів (відкриття, ревізія ротової порожнини, потрійний прийом Сафара, назофарингеальний повітропровід), наявність та ефективність дихання (пневмоторакс, СЛР).

05/12/24

 

11.

90хв.

Повторення попереднього матеріалу, розбір питань та зауважень, практичне опрацювання матеріалу.

(практичні заняття).

15/12/24

12.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу Залік.

27/12/24

 

 

Січень

 

13.

90хв.

Допомога в зоні «укриття» (продовження).

Вторинний огляд пораненого. Перев’язки (бандажі, бинти) на кінцівках та тулубі.

11/01/25

14.

90хв.

Повторення попереднього матеріалу. Типи перев’язування, матеріали, використання підручних матеріалів у якості перев1язувальних. (практичне заняття).

30/01/25

 

 

Лютий

 

15.

90хв.

Допомога в зоні «укриття» (продовження). Травми голови. Травми ока. Перелами. Опіки.

10/02/25

16.

90хв.

Детальний розгляд механічних травм та ушкоджень, надання першої допомоги при переломах, вигляд найбільш ймовірних переломів та механічних травм.

(практичні заняття).

28/02/25

 

 

Березень

 

17.

90хв.

Шок. Гіпотермія. Сонячний, тепловий удар. Обмороження.

05/03/25

18.

90хв.

Загальновійськовий набір пігулок, попередження гіпотермії та виявлення черепно-мозкової травми.

Загальна документація.

15/03/25

19.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу Залік.

30/03/25

 

 

Квітень

 

20.

90хв.

Невідкладні стани: інфаркт, інсульт, удавлення, судоми.

07/04/25

21.

90хв.

Детальний розгляд вищезазначеного матеріалу. Загальні поняття інфаркту, головні признаки удушшя та інсульту, правильне реагування на подібні приступи.

(практичні заняття).

15/04/25

22.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу Залік.

30/04/25

Травень

23.

90хв.

Комунікація та документація. Повторення попередніх матеріалів.

Опрацювання найскладніших та не зрозумілих моментів навчання.

06/05/25

24.

90хв.

Загальне розуміння комунікції як на полі бою так і в безпечних зонах. Процес підготовки

військовослужбовця до загальних навичок та знань в сфері домедичної допомоги.

(практичні заняття).

15/05/25

25.

60хв.

Практичне використання вище зазначеного матеріалу Залік.

29/05/25

     Дане календарне планування є наразі прототипним і може підлягати певній корекції зі згоди автора. В ньому зібрані концентровані знання щодо застосування домедичної допомоги на полі бою солдатом піхотинцем.

(пропозиції:)

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ _Матеріально-технічна база НРЦ

     Згідно календарно-тематичного планування, рекрути отримають поглиблені загально-військові знання та навички, які відповідатимуть базовому рівню солдата піхотинця ЗСУ. Оскільки навчальний процес передбачає здебільшого практичне освоєння матеріалу, НРЦ ім. Ю.Горліс-Горського, потребує як навчально-охолощених масогабаритних макетів зброї, які є точними копіями озброєння ЗСУ, так і певних макетів засобів захисту.

     Нижче, наводиться перелік необхідних охолощених макетів зброї, які будуть використовуватися в навчанні, а також матеріали та обладнання для Крав-Мага та такмеду.

     Також, наводиться приблизна цінова політика необхідного інвентаря для  загальновійськової підготовки:

image

ММГ ТМ 62

image

ММГ МОН50

image

ММГ Ф1

image

ММГ РГД5

image

ММГ РКГЗ

image

ММГ РПВ “джміль”

image

ММГ РПГ7/7В

image

СХП КК/ККМ

image

СХП РКК74

image

ММГ 5.54х39

image

7.62х39

image

7.62х54

image

12.7х108

image

14.5х114

        

image                 ПМН2            image

image

image

Мінно-вибухове озброєння

1.     ММГ ТМ62 (протитанкова міна) в комплекті (міна, детонатор, документ з експертизою деактивації) — 2 шт (1500 грн/штука)

2.     ММГ МОН 50 (протипіхотна міна спрямованої дії) в комплекті (міна, детонатор, документ з експертизою деактивації) — 2 шт (2000 грн/шт)

3.     ММГ ПМН1/2 (протипіхотна міна натискної дії) в комплекті (міна, детонатор, документ з експертизою деактивації) — 2 шт (2000 грн/шт)

4.     ММГ Ф1 (осколкова ручна граната оборонної дії) в комплекті (корпус гранати, детонатор УЗРГМ, бакелітова заглушка, підсумок, документ з експертизою деактивації) — 2 шт (1000 грн/шт)

5.     ММГ РГД5 (осколкова ручна граната наступальної дії) в комплекті (корпус гранати, детонатор УЗРГМ, бакелітова заглушка, підсумок, документ з експертизою деактивації) — 2 шт (1000 грн/шт)

6.     ММГ РКГЗ (ручна кумулятивна протитанкова граната) в комплекті (корпус гранати, підсумок, документ з експертизою деактивації) — 2 шт (3000 грн/шт)

Реактивне озброєння

1.     ММГ РВП “Джміль” (реактивний піхотний вогнемет) в комплекті (тубус, ремінь для переноски, документ з експертизою деактивації) — 2 шт (1200 грн/шт)

2.     ММГ РПГ7/7В (реактивний протитакновий гранатомет) в комплекті (ММГ гранатомета РПГ7/7В, навчальний макет пострілу ПГ-7ВЛ, оптичний приціл ПГО-7В2, штатний брезентовий ремінь, підсумок для перенесення пострілів 6Ш71, похідний ремінь з заглушками ствола гранатомета, сошки, комплект ЗІП і шомпол, документ з експертизою деактивації гранатомета) — 1 шт (140 000 грн/шт)

Стрілецьке озброєння

1.     СХП КК/ККМ (кулемет Калашникова калібру 7.62х54) в комплекті (СХП КК/ККМ, короб для патронних стрічок, ремінь переноски, стрічка з макетами набоїв 100 шт, пенал для чищення, маслянка, документ з експертизою деактивації) — 1 шт (131 000 — 135 000 грн/шт)

2.     СХП РКК74(ручний кулемет Калашникова калібру 5.45х39) в комплекті (СХП РКК74, ремінь переноски, пенал для чищення, маслянка, 4 магазини, магазинний підсумок документ з експертизою деактивації) —  1 шт (40 000 грн/шт)

Набої стрілецькі набої калібру 5.45х39 ММГ — 30 шт (30 грн/шт) стрілецькі набої калібру 7.62х39 ММГ — 30 шт (30 грн/шт) стрілецькі набої калібру 7.62х54 ММГ — 20 шт (50 грн/шт)

стрілецькі крупнокаліберні набої калібру 12.7х108 ММГ — 10 шт (90 грн/шт) стрілецькі крупнокаліберні набої калібру 14.5х114 ММГ — 10 шт (100 грн/шт)

* цна вказана для цивільного населення, за одиницю ММГ/СХП без урахування підсумків та інших елементів оснащення/екіпіровки та експертизи МВС. Ціни, було взято з найбільшого військово-торгівельнрого інтернет майданчика для колекціонерів та поціновувачів зброї https://reibert.info/ , а також інших, менших торгових сайтів.

Захисне спорядження

Шолом PASGT – 10 шт (7200 грн/шт)

Бронежилет — 10 шт (28200 грн/шт)

     Додатково, для інженерних споруд, потрібні саперні лопати, в кількості 20 шт (1000 грн/шт), садова лопати, в кількості 10 шт (300 грн/шт)

Загальна приблизна сума становить: 716 100 грн

  Необхідний інвентар для   Крав-Мага  קרב מגע  :

1) Захисна екіпіровка:

-   захисні фути на голені — 10 пар (приблизна вартість пари 500 грн)

image

-   захисні пахові раковини — 10 шт (приблизна вартість 250 грн/шт)

image

-   захисні накладки на коліна та лікті — 10 комплектів (приблизна вартістькомплекту 700 грн)

image

спарингові костюми — 4 шт (приблизна вартість 6000 грн/шт)

image

-   захисні шоломи із забралом — 4 шт (приблизна вартість 2500 грн/шт

image

-   боксерські рукавички — 10 пар (приблизна вартість пари 1500 грн)

image

2) Інвентар для тренувань:

-   тренувальні палки — 10 шт (приблизна вартість 550 грн/шт)

image

тренувальні гумові макети ножа — 10 шт (приблизна вартість 200 грн/шт)

image

-   тренувальні гумові макети пістолета — 10 шт (приблизна вартість 300 грн/шт)

image                     image

-   кравболи — 10 шт (приблизна вартість 500 грн/шт)

image

Загальна приблизна сума становить: 94 000 грн

    

Перелік необхідного інвентаря для опрацювання та набуття практичних навичок з дисципліни “Тактична медицина”:

(мінімальний тренувальний набір)

1)                   Бандаж ізраїльський (Israeli bandage) 6'' з двома подушками — 10 шт (приблизна вартість 600 грн/шт)

image

2)                   Бандаж ізраїльський (Israeli bandage) 6'' з однією подушкою — 10 шт (приблизна вартість 300 грн/шт)

image

3)                   Бандаж ізраїльський (Israeli bandage) 4'' з двома подушками — 10 шт (приблизна вартість 550 грн/шт)

image

4)                   Бандаж ізраїльський (Israeli bandage) 4'' з однією подушкою — 10 шт (приблизна вартість 500 грн/шт)

image

5)                   Бинт для тампонади Compressed Guaze - 10 шт (приблизна вартість 200 грн/шт)

image

6)                   Бинт еластичний — 10 шт (приблизна вартість 50 грн/шт)

image

7)                   Імітаційні елементи травм та поранень (макети) — 1 шт (приблизна вартість 120 000 грн)

image

8)                   Манекен-торс дорослого, професійний PRESTAN — 1 шт (приблизна вартість 18 000 грн)

image

9)                   Манекен-торс дитини, професійний PRESTAN — 1 шт (приблизна вартість 13 000 грн)

image

10)               Мішок повітряний (мішок Амбу) дорослий — 5 шт (приблизна

вартість 2000 грн/шт)

image

11)               Плівка-клапан для СЛР “Парамедик” - 10 шт (приблизна вартість 50 грн/шт)

image

12)               Шина для іммобілізації тазу Sam Pelvic Sling II – 10 шт (приблизна вартість 3500 грн/шт)

image

13)               Серветка проти опікова Burmnishield 20x20 см — 10 шт (приблизна вартість 300 грн/шт)

image

14)               Ноші для евакуації поранених — 2 шт (приблизна вартість 2700 грн/шт)

image

Загальна приблизна сума становить: 226 900 грн

Вартість необхідного обладнання для викладання трьох предметів складає приблизно: 1 037 000 грн

Безперечно, однією з основних матеріально-технічних складових є територія НРЦ. Автор пропонує наступне:

image Приміщення для зайнять.

image Закритий підземний тир.

image Майданчик зі смугою перешкод та місцем для навчання з інженерних фортифікацій.

     Приміщення навчального центру складається з:

1) Двох класних кімнат 2) Учительської

3)    Кабінету директора

4)    2 роздягальні

5)    Кімнати інвентарю

6)    Великого спортивного залу з гумово-килимовим покриттям для тренувальних занять

Більш детальна схема додається нижче:


image

30


Приміщення тиру (бомбосховище).

     Оскільки планування такого НРЦ є унікальним явищем, тому автор пропонує наявність вогнепального підземного тиру на території центру, поруч з будівлею для навчання.

     Даний тир відіграватиме важливу роль в підвищенні культури поводження зі зброєю і стрілецьких навичок рекрутів. Також, він буде економічно-вигідною структурою центру, котра може здаватися в оренду в позаурочний час власникам вогнепальної зброї. Тим самим, дане приміщення матиме велику фінансову самоокупність, що важливо для бюджету громади.

     В обов'язковому порядку, приміщення тиру, буде використовуватися, як бомбосховище, при потребі, тим самим, збільшуючи цінність даної споруди.

     Приміщення складатиметься з:

-    системи вентиляції,

-    кулеуловлювачів,

-    стендів для стрільби,

-    певної кількості матів для використання в бомбосховищі/тирі.

image

image

image

image

image

image

image

      Будь-який інший інвентар, буде обговорюватися додатково під час створення даного НРЦ.

Відкритий тренувальний майданчик (ВТМ):

     Призначення ВТМ, в першу чергу для підвищення фізичної стійкості і витривалості рекрутів та максимальне наближення до театру бойових дій. Майданчик міститиме в собі тренажери, як для фізичних навантажень, так і для відпрацювання практичних бойових навичок.

А саме:

image Смуга перешкод з ровами, фанерними макетами броньованої техніки і живої сили та фортифікаційними спорудами ворога.

 

Заключення:

 Оскільки автор даного проекту є непересічною особистістю, поєднує в собі багаторічну педагогічну практику, а також практичний бойовий досвід, починаючи з 2014 року, до створення даного НРЦ, підійшов відповідально, натхнено і креативно.

     Пересвідчившись на власному досвіді в неефективності та застарілості шкільної програми підготовки учнів допризовного віку, Максим Сергійович розробив власне іноваційне бачення для вирішення даної проблеми, з урахуванням власного багаторічного досвіду та професійних навичок.

     Автор глибоко переконаний в необхідності нагальних та докорінних змін в сфері допризовної військової підготовки і розробив даний проект з урахуванням всіх необхідних вимог та вмінь, яких потребує сучасна війна.

      Також автор впевнений, що даний проект буде розповсюджений теренами України, що позитивно вплине на обороноздатність держави в цілому.

     Автором було подано запити до Міністерства у справах ветеранів України, для підтримки реалізації даного проекту. На що була отримана відповідь, що подається нижче, разом з запитом безпосредньо.

image

image

image

image

image

image

     Запит до Міністерства освіти та науки України та відповідь, додаються нижче:

image

image

image

image

18.06.2023.                                                                                  автор: Гуртовий М.С.

pdf
Додав(-ла)
Focault Chanez
Додано
13 червня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку