Навчально-виховний захід "Екологічне маркування"

Про матеріал
матеріали для проведення навчально-виховного заходу "Екологічне маркування"
Перегляд файлу

Тема: Екологічне маркування .    Український знак екологічного маркування «Зелений журавлик» (Хачові  продукти)

Мета:

  • Зясувати що таке "екологічне маркування" та його значенням для суспільства.
  • ознайомитися з знаками  екологічного маркування споживчих товарів, навчитися їх розшифровувати та застосовувати набуті знання в житті.
  • розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість та бережливе ставлення до навколишнього середовища.
  • виховування екологічно свідомої молоді та формування їх екологічної культури

Вид діяльності: навчально-виховний захід

 

 

Хід заходу

1. Передумови появи екологічного маркування.    

2. Що таке «екомаркування»?

3. Екологічні знаки та їх класифікація.

4.  Екологічне маркірування в Україні

5. Обговорення та висновки

 

 

 

 

  1. Передумови появи екологічного маркірування (перегляд відео-ролика та розповідь)

Ідея екологічного маркування виникла в 60-і роки, коли стан навколишнього середовища погіршився настільки, що мотивацією для покупців у виборі продуктів стали „екологічний” імідж виробника та екологічна якість продукції.

    Екологічне маркування товарів покликане допомагати просувати на ринок конкурентоспроможний за ціною продукт, що задовольняє потреби і підвищує якість життя людей і одночасно зменшує негативний вплив на їх здоров’я та навколишнє середовище. 


Збереження свого здоров'я та здоров'я нащадків - одне з пріоритетних завдань, що стоять перед кожною людиною. Заклопотаність цієї найважливішої проблемою досягла такого рівня, що для її вирішення необхідно вийти за рамки охорони здоров'я і об'єднувати зусилля багатьох інститутів громадянського суспільства. Здоров'я нації - це, перш за все, здоровий спосіб життя, безпека життєдіяльності, фізичне і духовне вдосконалення. У розвинених європейських країнах люди вже усвідомили, що запорука здоров'я і сприятливого середовища життєдіяльності - це чисте навколишнє середовище, і найважливішим чинником стає екологічна безпека продукції. Покупець намагається сприяти поліпшенню середовища проживання через вибір продукції, виробництво якої завдає мінімальної шкоди навколишньому середовищу, а виробник продукції прагне до підвищення рівня екологічної безпеки свого виробництва. Споживач і виробник говорять однією мовою. Одне з головних перешкод на шляху вирішення проблем якості та екологічної безпеки продукції - прогалини в законодавстві. Багато в чому це пояснюється складністю питання. З одного боку, вимоги до виробників екопродукції надзвичайно жорсткі, з іншого боку багато вітчизняних виробників, не пройшовши ні сертифікацію, ні екологічну експертизу, наносять на упаковку своїх продуктів знаки "БІО" або "Екологічно безпечний продукт" і автоматично підвищують ціни. Причому їх не можна покарати за цю самодіяльність, оскільки ніяких обмежень на використання подібної маркування немає. Іншими словами, країні необхідні нові, додаткові важелі управління в галузі охорони навколишнього середовища і контролю якості продукції.

2.       Що таке «екомаркування»? (перегляд презентації )


Це умовні позначення або малюнок, нанесені на упаковку і (або) товар, а також інші допоміжні засоби, призначені для ідентифікації товару або окремих його властивостей, доведення до споживача інформації про виробників (виконавців), кількісних і якісних характеристиках товару. Товарна інформація - відомості про товар, призначені для користувачів - суб'єктів комерційної діяльності.

Первинними джерелами товарної інформації і водночас виконавцями послуг з інформування продавців та / або споживачів про що продаються товари є виробники. Від того, наскільки якісні ці інформаційні послуги, залежать швидкість просування товарів каналами розподілу, інтенсивність збуту, стимулювання продажів, створення споживчих переваг і в кінцевому рахунку, життєвий цикл товару. У той же час виробник не є єдиним джерелом інформації. Виробничу інформацію може доповнювати продавець.

Існуючі в світі екомаркування можна розділити на наступні основні групи - за інформацією, яку вони несуть: - інформація про екологічність продукції в цілому, враховує весь життєвий цикл її виробництва; - інформація про екологічність окремих властивостей продукції. Сюди також належать знаки, що відображають відсутність речовин, що призводять до зменшення озонового шару навколо Землі; знаки на предметах вжитку, що відображають можливість їх утилізації з найменшою шкодою для навколишнього середовища, і багато інших; - інформація для ідентифікації натуральних продуктів харчування (органічне виробництво). Слід зазначити, що на практиці існують і інші види екомаркування, наприклад заклики дбайливо ставитися до навколишнього природного середовища в цілому та її окремих об'єктах, і т. п.

Носіями виробничої маркування можуть бути етикетки, кольоретки, вкладиші, ярлики, бирки, контрольні стрічки, клейма, штампи.

3.       Екологічні знаки (робота з зразками пакування на якому є знаки екомаркування та робота з роздатковим матеріалом)


Однією з найбільш актуальних проблем сучасності є охорона навколишнього середовища та забезпечення безпеки людини. Шляхи її вирішення різноманітні. Один з них - інформування споживачів за допомогою екологічних знаків. Екологічні знаки (Екознак) призначені для інформації про екологічну чистоту споживчих товарів або екологічно безпечних способах їх експлуатації, використання або утилізації.

Групу Екознак поділяють на три підгрупи:
- перша - знаки, що інформують про екологічну чистоту товару або безпеки для навколишнього середовища;
- друга - знаки, що інформують про екологічно чисті способи виробництва або утилізації товарів або пакування;
- третя - знаки, що інформують про небезпеку продукції для навколишнього середовища.

Екологічні знаки досить часто зустрічаються на імпортних товарах, але останнім часом деякі транснаціональні знаки стали використовувати й українські виробники, тому що в Україні поки ще не розроблені національні екологічні знаки.

Екознак першої підгрупи інформують про безпеку продукту або окремих його властивостей для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього середовища. До цієї підгрупи відносяться такі Екознак, як «Білий лебідь» прийнятий у скандинавських країнах, «Блакитний ангел»  прийнятий в Німеччині. Екознак японської асоціації з охорони навколишнього середовища інформує про те, що даний виріб в найменшій мірі забруднює і руйнує навколишнє середовище. Цим знаком можуть бути марковані будь-які японські товари, в тому числі аерозолі, озоноруйнівні речовини. У ряді країн застосовується Екознак, інформує про безпеку холодильного обладнання для озонового шару.

Екознак другої підгрупи призначені для інформації про способи, що запобігають забрудненню навколишнього середовища. Це можуть бути вказівки на те, що дані товари або упаковка отримані з вторинної сировини.

Американський знак називається «ресайклінг». Ним позначають товари або упаковку, виготовлені з вторинної сировини (наприклад, з полімерів), а також піддаються повторному використанню.

Екознак цієї підгрупи можуть містити заклики не забруднювати навколишнє середовище упаковкою здавати її на вторинну переробку або складати в спеціальні сміттєзбірники. Одним з найбільш поширених Екознаків, які одержують у останнім часом характер транснаціональних, є німецький знак «Зелена крапка». Вперше цей знак почали застосовувати в Німеччині після прийняття нового законодавства про утилізацію і вторинному використанні упаковки. «Зелена крапка» розміщується на упаковці і позначає, що:
- на неї поширюється гарантія повернення, прийому та вторинної переробки маркованого пакувального матеріалу;
- виробник або продавець маркованого товару підписали з фірмою DSD, що розробила цей знак, контракт на використання знаку «Зелена крапка» і вносять відповідну ліцензійну плату;
- після використання маркована знаком упаковка є власністю однієї з організацій, що діють в рамках DSD.

Екознак третьої підгрупи характеризують небезпеку продукції для навколишнього середовища. До них відносяться деякі попереджувальні символи. Наприклад, у Фінляндії були прийняті в 1991 р. правила, згідно з якими небезпечні для морської флори і фауни речовини, що перевозяться морським транспортом, повинні бути позначені спеціальним знаком.

4.       Екологічне маркірування в Україні (перегляд презентації)


На сьогодні український знак екологічного маркування “Екологічно чисто та безпечно” включено до міжнародного реєстру Глобальної Мережі Екологічного маркування - Global Ecolabelling Network - і визнано 35 країнами світу, в тому числі, Європейським Співтовариством, що в умовах найближчого вступу України до Світової Організації Торгівлі є найважливішим фактором підвищення конкурентноздатності продукції українських виробників на світовому ринку та основним критерієм вибору з боку споживача.

Зображення зеленого журавлика та напис «Екологічно чисто та безпечно», окрім належних якісних характеристик маркованої продукції, свідчить про відповідність до критеріїв екологічності на протязі всього життєвого циклу продукції: від заготівлі сировини до утилізації, а також дійсно гарантує споживачеві екологічну якість.

Виконання інтерактивної вправи та перегляд відео.

5. Запитання для обговорення та висновки.

1. Поясніть причини появи екомаркування. Чи є екомаркування гарантом безпеки продукції?

2. Що є основною метою екологічного маркування продукції?

3. Наведіть приклади країн, що мають знаки екологічного маркування продукції?

4. Чим між собою відрізняються екознаки тьрох підгруп?

5. Що є первинним джерелом інформації про продукт?

Висновки: чи корисна для Вас отримана інформація? Чи зможете Ви її використати в житті і для чого?

 

docx
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
1418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку