Онищенко Валентина Василівна ,
учитель – методист Кременчуцької гімназії № 1 Полтавської області
Використання методу інтелект –карт на уроках у 1-му класі
Мета створення ментальної карти:
- посилити асоціативний ряд ;
- збільшити інтелектуальну і творчу свободу;
- підвищити мотивацію , якість знань;
- розвивати предметні та комутативні компетенції .
Фрагменти уроків
Українська мова. Навчання грамоти
( «Буквар. Українська мова» Н.М.Кравцова , О.Д. Придаток.)
Тема: Звуки [т], [т‘], буква Т, т («те»). Мовно - логічні ігри. Інтеграція з основами здоров’я (с.67-68).
Мета: ознайомити учнів з буквою «те», з правильною вимовою звуків [т], [т’], виробляти та удосконалювати навички читання складів, слів з вивченими літерами; збагачувати словниковий запас учнів; ; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення, спостережливість; виховувати доброзичливість, любов до тварин,бережливе ставлення до природи , старанність, інтерес до навчання.
Обладнання:таблиця з буквою Т т ; презентація, картки для роботи в групі.
ХІД УРОКУ:
І.Ранкова зустріч
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло
Привітай нас, рідна школо:
-Добрий день!
-Діти, який сьогодні у вас настрій? Підійдіть і торкніться до свого котика.
Давайте всі сьогодні будемо позитивні!
-Який сьогодні місяць?день, дата?погода?
ІІ.Актуалізація опорних знань.
Гра « Упіймай звук». Називаю слова з останньою вивченою буквою «Пп», діти піднімають зелену цеглинку,, якщо у слові є буква «пе».
Слон, папір, котик, рибка, нічка, пічка, сапка, паспорт.
Який останній звук ви почули у слові «паспорт»?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Презентація із серії «Український алфавіт. Буква Тт».
Робота в групах. Знайдіть серед букв на парті букву «те» і розфарбуйте її.
1.Загадка
«Він смугастий, він ікластий,
Найспритніший на Землі.
Вовк, ведмідь, косуля, заєць –
Перед ним тремтять усі.» (тигр)
- Де ми можемо побачити тигра ?Це дика чи свійська тварина?
На партах карточка з малюнком тигра і троянди. Розмалюйте малюнок, який не є тигром. Який перший звук у слові «троянда»?
Звуко - буквений аналіз слова тигр( біля дошки пара викладає звукову схему цього слова)
Діти на партах у групі пишуть на картці звукову схему слова «троянда».
Якими органами чуття ви сприймаєте троянду? Який настрій у вас з’являється, коли ви бачите клумбу з трояндами?
2. Робота з підручником ( с. 66).
Читання складів, слів.
Гра «Букви граються»
Фізпауза ( музична)
С.67.Читання імен. Повторення правил про велику букву в іменах.
Прочитати слова трискладові, чотирискладові, п’ятискладові.
Опрацювання тексту . Підбір заголовка до тексту.
Бесіда про те, для чого слід дотримуватись чистоти у приміщенні, де живуть і працюють люди.
- Який предмет на малюнку схожий на букву «те»? (Молоток)
- Прочитайте у тексті лише ті слова, у яких є буква «те» на початку слова , в середині слова. З першого абзацу прочитайте слова з буквою «те», яка позначає твердий приголосний [т], потім – м’який приголосний [т‘].
Подумайте і назвіть слова, у яких буква «те» стоїть у кінці слова.
- А зараз складемо ментальну карту (колективно).
IV.Підсумок уроку. Рефлексія
V.Висновок . «Займи позицію» (Кожний робить свій висновок).
1