Інклюзивно-дидактична гра «Відгадай ім’я».
Підготувала вчитель початкових класів Коротецька Г. В.
Гра містить два варіанти, які розроблені до уроку навчання грамоти (букварний період) у 1 класі для дітей з інтелектуальними порушеннями.
Мета. |
Закріпити в учнів уміння визначати перший, останній звуки в словах і складати з них імена. Вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів. Розвивати і коригувати пам'ять, логічне мислення, зорову і слухову увагу, орієнтацію на площині, індивідуально коригувати недоліки вимови та дрібну моторику, вміння працювати в команді. Виховувати повагу до однокласників, взаємоповагу один до одного, стимулювати зацікавленість до участі у грі. |
Загальні правила гри (І та ІІ варіантів)
Змагання проходить між двома командами учнів. На гру відведено певний час і нараховується відповідна кількість балів. Від кожної команди обирається мовець. Вчитель допомагає учням обрати назву команди. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів і отримає нагороду, друга команда – заохочення.
Гра «Відгадай ім’я»
І варіант
Тривалість – 10 хв.
Обладнання: |
|
Перебіг гри
Учасники двох команд отримують картку з чотирма предметними картинками у верхній кишеньці, в нижній – картки з буквами (мал. 1), табличку-підказку «Голосні звуки» (мал. 2), конверт із сюрпризом.
Мал. 1.
Мал.1. Картка з чотирма предметними картинками у верхній кишеньці, в нижній – картки з буквами.
Мал. 2. Табличка-підказка «Голосні звуки».
1. – Візьміть картку, розгляньте. Вам потрібно дізнатись як звати хлопчика чи дівчинку.
2. – Покажіть на картці верхню і нижню кишеньки.
3. – Визначіть перші звуки в словах-назвах предметів, намальованих на картках у верхній кишеньці.
(Діти, які мають мовленнєві порушення вимовляють звук, а діти, які не розмовляють – показують артикуляцію звука, знаходять і показують у табличці позначення голосного звука)
4. – Вставте по порядку букви, які позначають ці звуки в нижню кишеньку.
5. – Прочитайте слово. Це буде ім’я хлопчика чи дівчинки.
6. – Оберіть мовця команди.
Перевірка виконаної роботи
1. Мовець від кожної команди презентує виконану роботу. Називає ім’я учня.
2. Учитель перевіряє правильність виконаного завдання.
Загальна кількість балів – 9.
Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Вона має право відкрити конверт і дістати сюрприз (фотографію однокласника) і покласти фотографію посередині картки.
Переможці отримують нагороди, учасники другої команди – заохочення.
Вчитель демонструє слайд з правильним результатом (мал. 3).
Мал. 3. Слайд з правильним результатом та фотографією однокласника посередині.
Гра «Відгадай ім’я»
ІІ варіант
Тривалість – 15 хв.
Обладнання: |
|
Перебіг гри
Учасники двох команд отримують комплект: картку з п’ятьма предметними картинками (рука, помідор, торт, поле, сом) у верхній кишеньці, в нижній – картки з буквами (мал. 4), табличку-підказку «Голосні звуки» (мал. 5), конверт із сюрпризом.
Мал. 4. Картка з чотирма предметними картинками у верхній кишеньці, в нижній – картки з буквами.
Мал. 5. Табличка-підказка «Голосні звуки».
1. – Візьміть картку, розгляньте. Вам потрібно дізнатись як звати хлопчика чи дівчинку.
2. – Покажіть на картці верхню і нижню кишеньки.
3. – Визначіть останні звуки в словах-назвах предметів, намальованих на картках у верхній кишеньці.
(Діти, які мають мовленнєві порушення вимовляють звук, а діти, які не розмовляють – показують артикуляцію звука, знаходять і показують у табличці позначення голосного звука)
4. – Вставте по порядку букви, які позначають ці звуки в нижню кишеньку.
5. – Прочитайте слово. Це буде ім’я хлопчика чи дівчинки.
6. – Оберіть мовця команди.
Перевірка виконаної роботи
1. Мовець від кожної команди презентує виконану роботу. Називає ім’я учня.
2. Учитель перевіряє правильність виконаного завдання.
Загальна кількість балів – 11.
Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Вона має право відкрити конверт і дістати сюрприз (фотографію однокласника) і покласти фотографію посередині картки.
Переможці отримують нагороди, учасники другої команди – заохочення.
Вчитель демонструє слайд з правильним результатом (мал. 6).
Мал. 6. Слайд з правильним результатом та фотографією однокласника посередині.