Інклюзивно-дидактична гра «Відгадай ім’я».

Про матеріал
Гра містить два варіанти, які розроблені до уроку навчання грамоти (букварний період) у 1 класі для дітей з інтелектуальними порушеннями.
Перегляд файлу

Інклюзивно-дидактична гра «Відгадай ім’я».

 

Підготувала вчитель початкових класів Коротецька Г. В.

 

Гра містить два варіанти, які розроблені до уроку навчання грамоти (букварний період) у 1 класі для дітей з інтелектуальними порушеннями.

 

Мета.

Закріпити в учнів уміння визначати перший, останній звуки в словах і складати з них імена. Вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів.

Розвивати і коригувати пам'ять, логічне мислення, зорову і слухову увагу, орієнтацію на площині, індивідуально коригувати недоліки вимови та дрібну моторику, вміння працювати в команді.

Виховувати повагу до однокласників, взаємоповагу один до одного, стимулювати зацікавленість до участі у грі.

 

Загальні правила гри (І та ІІ варіантів)

Змагання проходить між двома командами учнів. На гру відведено певний час і нараховується відповідна кількість балів. Від кожної команди обирається мовець. Вчитель допомагає учням обрати назву команди. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів і отримає нагороду, друга команда – заохочення.

 

Гра «Відгадай ім’я»

І варіант

 

Тривалість – 10 хв.

Обладнання:

  1. Картка, на якій зверху розміщена довга кишенька для предметних картинок, внизу – кишенька для букв.
  2. Предметні картинки (єнот, груша, огірок, рак) і картки з буквами Г, Є, О, Р.
  3. Табличка-підказка «Голосні звуки».
  4. Конверт з сюрпризом (фотографія однокласника).
  5. Нагороди, заохочення (на вибір вчителя).
  6. Комп’ютер, проектор, екран.

 

Перебіг гри

Учасники двох команд отримують картку з чотирма предметними картинками у верхній кишеньці, в нижній – картки з буквами (мал. 1), табличку-підказку «Голосні звуки» (мал. 2), конверт із сюрпризом.

 

 

 

 

 

D:\!Документи\Школа\depositphotos_10872484-stock-photo-raccoon-9-months-procyon-lotor.jpgMaestoza.jpgpear.jpg 

D:\!Документи\Школа\krasnyj-kalifornijskij-rak-vneshnij-vid.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мал. 1.

 

 

 

 

Мал.1. Картка з чотирма предметними картинками у верхній кишеньці, в нижній – картки з буквами.

 

Мал. 2. Табличка-підказка «Голосні звуки».

 

1. – Візьміть картку, розгляньте. Вам потрібно дізнатись як звати хлопчика чи дівчинку.

2. – Покажіть на картці верхню і нижню кишеньки.

3. – Визначіть перші звуки в словах-назвах предметів, намальованих на картках у верхній кишеньці.

(Діти, які мають мовленнєві порушення вимовляють звук, а діти, які не розмовляють – показують артикуляцію звука, знаходять і показують у табличці позначення голосного звука)

4. – Вставте по порядку букви, які позначають ці звуки в нижню кишеньку.

5. – Прочитайте слово. Це буде ім’я хлопчика чи дівчинки.

6. – Оберіть мовця команди.

 

Перевірка виконаної роботи

1. Мовець від кожної команди презентує виконану роботу. Називає ім’я учня.

2. Учитель перевіряє правильність виконаного завдання.

Загальна кількість балів – 9.

 

Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Вона має право відкрити конверт і дістати сюрприз (фотографію однокласника) і покласти фотографію посередині картки.

 

Переможці отримують нагороди, учасники другої команди – заохочення.

Вчитель демонструє слайд з правильним результатом (мал. 3).

D:\!Документи\Школа\krasnyj-kalifornijskij-rak-vneshnij-vid.jpgD:\!Документи\Школа\depositphotos_10872484-stock-photo-raccoon-9-months-procyon-lotor.jpg 

pear.jpgMaestoza.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мал. 3. Слайд з правильним результатом та фотографією однокласника посередині.

 

Гра «Відгадай ім’я»

ІІ варіант

 

Тривалість – 15 хв.

 

Обладнання:

  1. Картка, на якій зверху розміщена довга кишенька для предметних картинок, внизу – кишенька для букв.
  2. Предметні картинки (рука, помідор, торт, поле, сом) і картки з буквами Р, Т, А, Е, М.
  3. Табличка-підказка «Голосні звуки».
  4. Конверт з сюрпризом (фотографія однокласника).
  5. Нагороди, заохочення (на вибір вчителя).
  6. Комп’ютер, проектор, екран.

Перебіг гри

Учасники двох команд отримують комплект: картку з п’ятьма предметними картинками (рука, помідор, торт, поле, сом) у верхній кишеньці, в нижній – картки з буквами (мал. 4), табличку-підказку «Голосні звуки» (мал. 5), конверт із сюрпризом.

uini74.jpgdepositphotos_10182313-stock-photo-hand-symbol.jpg 

GoncharkaOutskirts.jpge87b941b85_500.jpg932258_1605801786.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мал. 4. Картка з чотирма предметними картинками у верхній кишеньці, в нижній – картки з буквами.

 

Мал. 5. Табличка-підказка «Голосні звуки».

 

1. – Візьміть картку, розгляньте. Вам потрібно дізнатись як звати хлопчика чи дівчинку.

2. – Покажіть на картці верхню і нижню кишеньки.

3. – Визначіть останні звуки в словах-назвах предметів, намальованих на картках у верхній кишеньці.

(Діти, які мають мовленнєві порушення вимовляють звук, а діти, які не розмовляють – показують артикуляцію звука, знаходять і показують у табличці позначення голосного звука)

4. – Вставте по порядку букви, які позначають ці звуки в нижню кишеньку.

5. – Прочитайте слово. Це буде ім’я хлопчика чи дівчинки.

6. – Оберіть мовця команди.

 

Перевірка виконаної роботи

1. Мовець від кожної команди презентує виконану роботу. Називає ім’я учня.

2. Учитель перевіряє правильність виконаного завдання.

Загальна кількість балів – 11.

 

Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Вона має право відкрити конверт і дістати сюрприз (фотографію однокласника) і покласти фотографію посередині картки.

 

Переможці отримують нагороди, учасники другої команди – заохочення.

Вчитель демонструє слайд з правильним результатом (мал. 6).

uini74.jpgdepositphotos_10182313-stock-photo-hand-symbol.jpg 

GoncharkaOutskirts.jpge87b941b85_500.jpg932258_1605801786.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мал. 6. Слайд з правильним результатом та фотографією однокласника посередині.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Інші матеріали
Інкл
Додано
25 червня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку