Навчання грамоти." Письмо рядкової букви я, складів і слів з нею. Розвиток зв'язного мовлення."

Про матеріал

Урок письма для учнів 1 класу з використанням інтерактивних форм і методів роботи, випереджувальних завдань. Розвиток зв'язного мовлення учнів. На уроці діти працюють із звуковими схемами.

Перегляд файлу

 

Навчання грамоти. Письмо

Тема. Письмо рядкової букви я

Мета. Формувати ключові компетентності:

              вміння вчитися – відповідає учень повними реченнями;

              соціальна – організовує робоче місце;

             предметні - вчити писати рядкову букву я окремо і в словах, удосконалювати вміння робити звуко-буквенний аналіз слів, збагачувати словниковий запас слів; розвивати фонематичний слух, увагу, зв’язне мовлення,  виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку – вивчення нового.

Обладнання: ялинка, ялинкові прикраси, медалькми за красиве і правильне письмо, презентація.

Хід уроку

І Організаційний момент

Стали, діти, всі рівненько.

Посміхнулися гарненько

Привіталися з гостями.

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

ІІ Мотивація навчальної діяльності

  1. Загадка

У святковому залі

Стоїть як картинка

Весела, зелена

Красуня… (ялинка)

  1. Цікаво про ялину

Ялина – вічнозелене дерево, яке живе до 300 років, але деколи зустрічаються дерева, вік яких сягає 500 років.

У народі кажуть: «Ялина – у кожній справі помічниця». Наші предки шанобливо ставилися до цього дерева. В деяких місцевостях, коли зводили споруду для худоби, посередині ставили ялинку і вірили, що від цього збережеться худоба, не заблукає в лісі. В інших місцевостях її деревину не використовували для будівництва житла. Але виготовляли човни, музичні інструменти, побутові речі. Хвою та молоді пагони застосовували в народній медицині для приготування цілющих ванн та екстрактів, ними лікували нервові захворювання та захворювання шкіри і навіть цингу – тяжку хворобу, спричинену браком в організмі вітамінів.  На сьогоднішній день люди навчилися виготовляти з ялини папір, штучний шовк, пластик. А ще ялина – співуче дерево. Якщо в стовбур вдарить блискавка, він стає чарівним. Така ялина називається «резонансною» (підсилює силу звуку), з її деревини виготовляють скрипки, віолончелі, гітари.

 

 

Легенда про ялину

   Коли народився Ісус Христос, радісна новина пішла по всьому світові. Хто тільки міг, спішив привітати Новонародженого Христа та обдаровувати подарунками.

  Коли Христос став підростати й зміг виходити у гай, поле, садок, то його вітали тварини, дерева, квіти, трави. Одного погожого дня, коли малий Ісус ходив по саду, поклонилися йому всі дерева та врочисто промовили: «Возлюблений Сину Божий! Складаємо Тобі пошану, належну Богові. Прийми від нас наші дари!»

   І по черзі стали класти свої плоди. Яблуня дала Ісусові свої золоті яблука, груша – жовті грушки, пальма – своє кокосове масло.

   Лише одна ялина стояла і не мала з чим підійти до Всевишнього. Тяжко зажурилось нещасне деревце. Великі сльози покотились на землю. Побачив це Христос і, підійшовши до зажуреного дерева запитав лагідно: «Чому ридаєш ти так гірко, ялинко?»

«Тяжко мені на серці, сльози самі ллються. Всі дерева приносять Тобі подарунки, а з чим же мені приступитися до Тебе?»

  Шкода стало Ісусові ялинки. «За те, що ти така добра та скромна я даю тобі нагороду – віднині ти будеш зеленіти не тільки влітку, а й зимою. У день мого народження діти чіплятимуть на тебе найгарніші прикраси. Ти будеш приносити радість до людських осель, веселитимеш очі малим дітям».

   І сталося те, що сказав Ісус Христос. По всіх хатах на Різдво Христове стоять ялинки, прибрані напрочуд гарно. І ялинка стала радістю і втіхою для дітей.

 

   Кожен з вас, напевно, хоче, щоб така ялинка зявилася в нашому класі, а для цього потрібно зробити звуко-буквенний аналіз даного слова.

  1. Звуко-буквенний аналіз слова

Ялинка

=о –о- -о

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Подивіться, яка чудова в нас ялинка. Тільки вона не прикрашена. Є в нас і новорічні прикраси для цього деревця, але вони незвичайні. На них записані завдання уроку. Кожну прикрасу можна повісити на ялинку лише тоді, коли виконаєте завдання, написане на ній. А для цього ви маєте навчитися писати рядкову букву я, слова з нею.

 

 

ІУ Робота над темою уроку

  1. Бесіда за матеріалами уроку читання
  • Якою буквою починається слово «ялинка»?
  • Які звуки вона позначає?
  • Чим відрізняється ця буква від інших, вивчених раніше?
  • Послухайте вірш. Про що в ньому розповідається?

           -   Я бачив, - сказав брат Яринці,-

              Шість яблук росло на ялинці.

            -  Неправда! – озвалась Яринка.

             -  Та то ж… новорічна ялинка!

  • Що побачив хлопчик на ялинці? (яблука)
  • Чому не повірила йому сестра?
  • Про яку ялинку йшла мова?
  • Що ще може «рости» на новорічній ялинці?

Загадка

На дереві росте

Червоне та смачне.   (яблуко)

Загадка

Сам червоний

А чуб зелений.    (буряк)

  1. Звуко-буквенний аналіз слів

Яблуко                      Буряк

=о- -о –о                   -о =о-

Діти записують звукову модель слів у зошитах.

  1. Штриховка малюнків яблука і буряка  у зошитах
  2. Демонстрація та порівняння друкованої літери я з відповідною їй рукописною
  3. Гра «Де сховалась літера

Рядкова літера я сховалася в середині яблука, в серпантині на новорічній ялинці, в листі буряка, в якорі. (Показ малюнків: яблуко, буряк, якір, ялинка)

  1. Пояснення написання рядкової букви я

Рядкова буква я складається з двох елементів: перший елемент починається з нижнього заокруглення, що переходить у пряму лінію і далі у малий овал і пряму коротку лінію, заокруглену внизу праворуч.

 

 

  1. Масаж пальців

Розігріваєм  пальчики перед письмом

«Миємо руки» - Узяли духмяне мило,

                              Добре руки з ним помили.

«Струшуєм водичку з рук»: Полетіли від води

                                                    Бризки з рук туди-сюди.

«Витираємо руки»: Рушничок я свій беру,

                                     Швидко ручки обітру.

  1. Письмо літери я в повітрі, тильною стороною ручки на парті
  2. Обведення по контуру рядкової літери я в зошиті
  3.  Пальчикова гімнастика

Вправа «Квітка»

  1.  Письмо рядкової букви я
  2.  Фізкультхилинка

Ялин, ялин, ялиночка,

Ялинова донечка.

(ходьба по колу)

           Устала ранесенько,

           Вмивалася білесенько,

(імітація вмивання)

           Голівоньку чесала,

           Стьожки надівала,

(масаж голови від чола до потилиці)

           Квіточки позбирала,

           Віночок заплітала.

(присідання і вставання)

           На вулицю вийшла,

           Як зіронька зійшла.

(ходьба по колу)

           Взялась попід боки,

           Показала скоки.

(Стрибки)

  1.  Письмо слів з рядковою буквою я

Словникова робота

Яма – заглиблення в землі.

Ясна – сонячна, світла погода

Якір – пристрій для утримання на місці суден, плавучих маяків.

З історії слів. Якір

   Уявіть собі: приплив корабель до якогось порту та й став відпочити. Усі сплять: капітан, матроси, боцман. Навіть вартовий спить! Подув вітер, знялися хвилі. Віднесли вони наш корабель далеко від порту. Усі прокинулися – і не можуть зрозуміти: де вони?

   Ось для того, щоб корабель міг міцно стояти на приколі, люди й вигадали якір. У давнину якорі були камяні, потім їх почали робити з металу. Важкий якір має ще й лапи, які чіпляються за грунт. Отже, корабель буде стояти на місці.

  1.  Пальчикова гімнастика

Ось рука і ось рука,

На долоні є ріка,

А на річці плавав гусак,

Гусак великий, молодий.

Вказівний його зловив,

А середній общипав,

Безіменний суп зварив,

А Мізинчик піч топив,

Полетів гусак у ротик,

А із ротика в животик.

От  тобі – на!

А гусака – нема.

  1.  Переписування слів з друкованого тексту
  • Утворити слова зі складів, прочитати їх, ввести в речення
  • Записати слова в зошит рукописними буквами

ІУ  Підсумок уроку

З завданнями ми справились,

Ялиночку прикрасили.

Дарунки всім вручатиме

Красуня чарівна.

  • Діти читають слова, а потім отримують подарунки.

Лялька, ведмедик, телепузик, левеня, зайчик, собака.

  • Оцінювання
docx
Додано
22 березня 2018
Переглядів
4086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку