Переваги лекційно-семінарської системи навчання. Найефективніше забезпечує диференціацію навчання та особистісний підхід до кожного учня. Дозволяє використовувати цікаві, нестандартні форми і методи роботи з учнями. Сприяє формуванню творчої особистості, розвитку пізнавальної самостійності і активності учнів, формування в них мотивації навчання.
Структура лекційно-семінарської системи навчання. Лекційно-семінарська система навчання включає такі типи уроків: Урок-лекція (урок засвоєння нових знань)Урок-семінар (урок закріплення і перевірки знань)Урок практичного засвоєння знань (практична робота)Урок тематичного оцінювання знань (контрольна робота, залік, самостійна робота,тестування)r
Урок-лекція. На цьому уроці учні одержують нові знання різними шляхами: слухають пояснення вчителя або повідомлення однокласників, працюють з підручником і словником, експериментують, коментують схеми, таблиці, малюнки, діапозитиви. Шляхи активізації учнів на лекціїПроведення лабораторних робіт.2. Самостійне опрацювання учнями додаткової інформації.3. Презентації проектів.4. Використання художньої літератури, фольклорного матеріалу, музики, малюнків, казок, загадок. Використання комп'ютера. Демонстрація дослідів
Урок-семінар, його структура На цьому уроці учень має можливість застосувати знання, які він одержав на лекції і під час підготовки до семінару вдома. Ще на лекції учневі пропонуються три різні по складності програми підготовки до семінару. Учень вільний у виборі посильних для себе завдань. На кожному етапі семінару можна використовувати цікаві та незвичні методи оцінювання рівня знань учнів.
Висновки Лекційно-семінарська система навчання інтегрує різноманітні методичні прийоми: Навчання з випереджаючим вивченням теорії;Вивчення матеріалу збільшеними блоками;Дослідницько-пошукову діяльність учнів;Проблемну організацію занять;Індивідуально-диференційовану освіту. Лекції і семінари дають можливість раціонально і ефективно використовувати робочий час. Коли на засвоєння нових знань відводиться цілий урок, а потім ще один урок є на повторення і закріплення знань та розвиток навиків, то це дає можливість застосовувати нові, цікаві і продуктивні прийоми навчання, чого ніяк не вдасться зробити на комбінованому уроці. Ця система – це своєрідна підготовка учнів до навчання у вищих навчальних закладах.