Урок баскетболу
Мета уроку: 1. Навчити основних елементів техніки гри у баскетбол
2. Тренувати основні фізичні якості школярів
Завдання уроку:
Інвентар: баскетбольні .волейбольні м’ячі, секундомір, свисток.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозу-вання хв |
Оранізаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина (14-15 хв) |
|||
1 |
Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку |
До 30с |
Звернути увагу на зовнішній стан учнів і стан здоров’я |
2 |
Бесіда з учнями по правилам безпеки на уроках баскетболу |
1-2 хв |
Протягом бесіди діти відповідають на запитання вчителя |
3 |
Вимірювання ЧСС |
1 хв |
За 10 с, результат помножити на 6. У нормі ЧСС — 80-90 уд/хв Звернути увагу на самопочуття учнів |
4 |
Психологічне налаштування — «Підійдіть до мене! Утворимо коло й візьмемося за руки! Цим ми створюємо на сьогоднішньому уроці коло здоров'я, гармонії, взаємної допомоги. Усміхніться одне одному, поділіться гарним настроєм, налаштуйте себе та товаришів на наступну продуктивну роботу» |
1 хв |
Фронтально, у спокійному темпі |
5 |
Різновиди ходьби: - звичайним кроком; - на носках; - на п’ятках; - на зовнішній стороні стопи; - на внутрішній стороні стопи; - у напівприсіді - у присіді |
1хв
|
У колону по одному, дистанція — 2 кроки В русі, стежити за поставою
|
6 |
Різновиди бігу:
після повороту на 360* |
2хв
|
Зберігати дистанцію. У повільному та середньому темпі .Дистанція 2-3 кроки
|
7 |
Вправа для відновлення дихання під час ходьби (підвестися на носки, підняти руки через середину — вдих, руки вниз через сторони, стати на п'ятки, нахил тулуба — видих)
|
До 30с |
Поступово уповільнювати рухи |
8 |
Загальнорозвивальні вправи у русі: * нахили голови в сторони;
* нахили голови вперед і назад;
* повороти голови в сторони;
* колові рухи кистями;
* колові рухи в ліктях;
* колові рухи в плечах;
* ривки руками;
* колові рухи руками;
* різнойменні махи ногами
|
6-7хв
8-10 Разів
8-10 Разів
8-10 Разів
8-10 Разів
8-10 Разів 8-10 Разів
8-10 Разів 8-10 Разів
8-10 разі |
Зберігати дистанцію.
Із великою амплітудою.
Зберігати рівновагу.
Не розгойдуватися під час ходьби.
Із великою амплітудою.
У спокійному темпі.
Узгоджувати з ходьбою
На кожний крок змінювати положення рук Руки в ліктях не згинати.
Ноги в колінах не згинати.
|
9 |
Виміррювання ЧСС |
До30с |
У нормі-130-140уд/хв |
Основна частина (24-25 хв) |
|||
1 |
Передачі м'яча: * обома руками від грудей; * обома руками з-за голови; * правою (лівою) рукою від плеча; * котіння із випадом уперед; * обома руками з-за спини |
5-6 хв |
Передача м'яча — головний прийом для взаємодії партнерів. Від надійності та точності передач залежить і успіх дій команди. Найпоширенішими є передачі обома руками від грудей і однією рукою від плеча. В усіх і способах передач ноги у вихідному положенні зігнуті та | розташовані на ширині плечей. М'яч знаходиться на рівні грудей і вільно утримується і розчепіреними пальцями, що повернені вперед-угору. Лікті опущені вниз. М'яч спрямовується у напрямку партнера, ноги одночасно з рухом рук уперед розгинаються, можливим є виконання з кроком. Після випуску І м'яча руки повинні бути випрямленими та спрямовані І на партнера, який ловить м'яч. |
2 |
Вправи для вдосконалювання ведення м'яча, подвійного кроку й кидків у кошик (із-під щита, із середньої дистанції після двійного кроку, із середньої та далекої станції у стрибку: А)Перший гравець із колони веде м'яч, виконує подвійний крок із кидком у кошик і біжить до протилежної колони, де стає позаду. У цей час перший гравець другої колони йде підбирати м'яч, після чого передає його гравцеві, який стоїть першим у першій колоні, а сам стає останнім у цю колону;
Б)те саме, але кидок виконується у стрибку із середньої або далекої дистанції; В)учні в парах рухаються приставними кроками , виконуючи передачі м’яча та кидають його у кошик; Г)одна з колон знаходиться у куті баскетбольного майданчика та виконує передачі партнерові, який рухається з іншої колони, що знаходиться у центрі майданчика на відстані 8-10 м. Гравець цієї колони виконує подвійний крок із кидком у кошик із ходу (без ведення м'яча, одержавши м'яч від партнера з іншої колони; кидок після ведення м'яча; у стрибку із середньої дистанції; Д)те саме, але гравець центральної колони рухається у протилежний кут майданчика, отримує передачу та атакує кошик у стрибку із середньої або далекої дистанції збоку |
6-8 хв |
Під час виконання вправ учні вдосконалюють:
2)техніку кидка м'яча у кошик після noдвійного кроку (після виконання другого кроку учень повинен стрибнути якнайвище, витягнути тулуб разом із руками, виконати кидок кистями рук; рухатися до кошика слід під кутом приблизно 45*); 3)кидок м'яча у кошик у стрибку (стрибати якнайвище, у найвищій точці стрибка за рахунок розгинання руки та кисті випустити м'яч; ліву руку знімати з м'яча в момент початку руху кисті правої руки; після випускання м'яча приземлятися на обидві ноги). Типові помилки: непогодженість у часі рухів ніг і рук; випускання м'яча до або після найвищої точки; не руки ,що кидає, відсутність заключного руху кисті; 4)техніка передач, що виконується після відскоку. У кінцевій стадії передачі звернути увагу на різкий викид кистей рук. Передача з відском від підлоги ускладнює перехоплення м’яча суперником. Для прискорення виконання вправ учням пропонується два м’ячі. Після вдосконалення всіх передач праворуч і атак ліворуч, колони міняються місцями та виконують усі вправи з іншої сторони |
3 |
Зустрічна естафета: * із передачами обома руками від грудей; * із передачами однією рукою від плеча |
3-5хв |
Гравці команди шикуються у дві колони одна навпроти одної. За сигналом напрямний гравець із м'ячем передає його у визначений спосіб напрямному другої колони та біжить у її кінець. Перемагає команда, напрямний якої швидше повернеться на своє місце |
4 |
Кидки м'яча зверху однією рукою з лінії штрафного кидка |
3-5хв |
У вихідному положенні ноги дещо зігнуті, м'яч — на пальцях однієї руки. Ця рука зігнута у лікті, що спрямовується у напрямку кидка. Прицілювання відбувається на ближню дугу кошика. Розгинаючи ноги та випрямляючи руку вгору-вперед, гравець спрямовує м'яч у кошик. М'яч повинен летіти по дузі, обертаючись назад |
Заключна частина (5-7 хв) |
|||
1 |
Рухлива гра «Рухома ціль» Підготовка Учні утворюють велике коло (стоять за два-три кроки одне від одного). Перед носками гравців можна провести лінію. Ведучий виходить у середину кола. За сигналом керівника діти намагаються влучити у ведучого волейбольним м’ячем. Ведучий, бігаючи всередині кола, ухиляється від нього. Кому це вдасться зробити, стає ведучим. Гру можна проводити в двох-трьох колах. Перемагає гравець, який найдовше пробуй у ролі ведучого |
5-6хв |
Правила гри: 1. Під час гри гравцеві, який кидає м’яч, заборонено заступати ногою за межу. 2. Не зараховується влучання у гравця після відскоку м’яча від землі. 3. Якщо ведучому вдалося піймати м’яч, він не залишає гру. 4. Влучення в голову не зараховується
|
2 |
Підбиття підсумків |
1хв |
Відмітити кращих учнів .Організований вихід зі спортивного залу |