. Назва теми досвіду: «Використання Інтернет сервісів LearningApps.org , Plickers, Kahoot на уроках інформатики для проведення моніторингу знань учнів»

Про матеріал

Анотація: Представлено матеріали з досвіду роботи щодо використання Інтернет сервісів LearningApps.org ,Plickers, Kahoot на уроках інформатики для проведення моніторингу знань учнів» Нові інформаційні технології(LearningApps.org, Plickers, Kahoot) на уроках інформатики відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи. А також є досить зручними для безпосередньої роботи вчителя на уроках інформатики та забезпечують
дієвість, оперативність та ефективність роботи всього класу під час проведення моніторингу навчальних знань учнів. Матеріал досвіду може бути використаний в роботі вчителів ЗНЗ.

Перегляд файлу

1. Автор досвіду: Артім Наталя Олександрівна

(вчитель інформатики та математики, КЗ«Веселівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2» Веселівської селищної ради Запорізької області)

2.Базова модель досвіду

2.1. Назва теми досвіду: «Використання Інтернет сервісів LearningApps.org , Plickers, Kahoot на уроках інформатики для проведення моніторингу знань учнів»

 2.2.Актуальність і перспективність досвіду.

Інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) у наш час стали невід’ємною складовою навчально-виховного процесу в школі. Одним із важливих напрямків розвитку інформатизації освіти є нові комп’ютерні технології, а саме інтернет - сервіси. Інтерактивність, інтенсифікація процесу навчання, зворотний зв'язок – помітні переваги цих технологій, котрі зумовили необхідність їх застосування в освіті.

Сучасний випускник школи повинен мати компетенцію використання інформаційних технологій, тобто технологій, що проектуються сучасною індустрією як в освіті, так і в повсякденному житті. Нові інформаційні технології(LearningApps.org, Plickers, Kahoot) на уроках інформатики відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.

Впровадження в освіту нових ІКТ сприяє підвищенню якості освіти, а також удосконаленню організації освітнього процесу на уроках інформатики.

Актуальним та дуже важливим в наш час є пошук та розгляд нових засобів та способів викладання інформатики.

Особливо важливим є дослідження різноманітних сервісів, які надає мережа Інтернет. Відбір найбільш ефективних саме для учбового процесу, їх вивчення та впровадження у освітній процес.

Застосування різних інформаційних технологій на уроках інформатики є особливо необхідним, оскільки саме це змінює всю систему в цілому, а від їх правильності та своєчасності залежить ефективність системи освіти. Одним із методів удосконалення системи управління освітою є впровадження новітніх інформаційних систем. Це дозволяє оптимізувати процес обміну інформацією між учнем та учнями, зменшити обсяг роботи вчителя та дозволяє швидко оцінювати учнів. При правильній підготовці перевірочні роботи можна проводити з використанням різних інформаційних технологій(LearningApps.org , Plickers, Kahoot).

Дослідження та застосування різних сервісів, які підвищують ефективність освітнього процесу є досить актуальним. В досвіді роботи розглянуто інтернет-сервіси, які є досить зручними для користування та для безпосередньої роботи вчителя на уроках інформатики та забезпечують дієвість, оперативність та ефективність роботи всього класу під час проведення моніторингу навчальних знань учнів. Дані програмні продукти застосовуються під час навчання на уроках інформатики і є досить простими у використанні.

2.3.Теоретична основа

Нині помітно зросла кількість досліджень, предметом яких стало використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі. Цій темі в Україні присвячені дослідження таких науковців, як В. Ю. Бикова, М. І. Жалдака, Ю. В. Триуса. Питання інформатизації освіти в цілому широко описуються в роботах Б.С. Гершунського , В. І. Гриценка , О. І. Іваницького , Я.В. Булахова, О.М. Бондаренко, В.Ф. Заболотний, Г.О. Козлакова, О.А. Міщенко, О.П. Пінчук, О.В. Шестопал та інші.

  1. Борис Ярмахов и Людмила Рождественская LearningApps.org для образования http://metodisty.ru/modules/boonex/files/data/files/55703.pdf

2.     Биков В. Наукове забезпечення дистанційної професійної освіти: проблеми та напрями досліджень // Професійна освіта: педагогіка і психологія: Україно- Польський журнал / За редакцією І. Зязюна, Н. Ничкало, Т. Левовицького, І. Вільш. – Київ; Ченстохова, 2000. – Випуск ІІ. – С. 93-115.

  1. Гершунский Б. С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы / Гершунский Б.С. – М. : Педагогика, 1987. – 264 с.
  2. Гриценко В. І. Суспільство в інформаційну епоху: реалії і перспективи розвитку В. І. Гриценко // Вісник НАН України. — 2005. — N 6. — С. 28-32.
  3. Жалдак М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. – Київ: Дініт, 2004.

Науковці вважають, що нові ІІнтернет сервіси позитивно впливають на всі компоненти системи навчання: мету, зміст, методи навчання, засоби навчання, та забезпечують ефективність роботи всього класу під час проведення моніторингу навчальних знань учнів.

2.4.Новизна досвіду

Застосування інтернет сервісів LearningApps.org , Plickers, Kahoot в навчально процесі - це одна з нових технологій навчання, яка забезпечує предметну новизну, розвиває наочно-образне і абстрактно-логічне мислення учнів, відкриває нові можливості для оновлення змісту навчання та методів викладання, розширює доступ до загальної та професійної освіти, змінює роль вчителя в процесі освіти (постійний діалог, перетворюють інформацію в знання і розуміння).

2.5.Провідна педагогічна ідея досвіду. полягає у створенні умов формування стійкості, позитивної мотивації учнів, розвитку інтересу учнів до предмета через організацію колективного навчання, шляхом застосування на уроках інформатики сучасних освітніх технологій в цілях інтенсифікації навчально – пізнавальної діяльності учнів. Урок з застосуванням сучасних педагогічних технологій – це якісно новий тип уроку, на якому вчитель поєднує методику вивчення матеріалу з методикою застосування сучасних технологій.

ІІнтернет сервіси LearningApps.org , Plickers, Kahoot є ефективною платформою для розробки й використання інтерактивних вправ у викладанні інформатики. . ІІнтернет сервіси LearningApps.org , Plickers, Kahoot є безкоштовними, що дає користувачам вільно використовувати їх засоби та ресурси для обміну інформацією.

Створені у інтернет сервісах LearningApps.org , Plickers, Kahoot вправи можуть використовуються для моніторингу знань учнів

3.Інформаційно-педагогічна модель досвіду

3.1.Мета

Метою використання Інтернет сервісів LearningApps.org, Plickers, Kahoot на уроках інформатики є розробка окремих компонентів комп'ютерно - орієнтованої методичної системи навчання інформатики учнів спрямованої на розвиток пізнавальної активності учнів, самостійності у навчанні, надання навчальній діяльності якомога повнішого задоволення пізнавальних потреб дітей у відповідності до їх, нахилів, запитів, здібностей, розвитку критичного мислення, формування інформаційної культури.

3.2.Завдання цілеспрямоване створення засобів інформаційних технологій, за допомогою Інтернет сервісів LearningApps.org , Plickers, Kahoot. Для сприйняття більш глибокого засвоєння навчального матеріалу, формування інтересу до пошукової діяльності та вивчення інформатики в цілому, розвитку логічного мислення, формуванню вмінь та навичок щодо самостійного пошуку методів розв’язування поставлених задач та оцінювання правильності знайденого розв’язку на основі раціонального поєднання засобів сучасних інформаційних технологій та традиційних засобів, що в комплексі сприяє підвищенню автоматизованого монітонгу на уроках інформатики.

3.3.Тривалість роботи над темою досвіду протягом трьох років

4.Технологія реалізації інноваційної розробки досвіду

Технологія реалізації педагогічного досвіду полягає у використанні інтернет сервісів, для ефективної та дієвої перевірки знань на уроках інформатики. Інтернет сервіси LearningApps.org , Plickers, Kahoot надають прекрасну можливість зробити процес моніторингу учнів ефективним та зручним. Дуже зручно і швидко доносити до дітей інформацію, збирати її та опрацьовувати. 

Інтернет сервіси LearningApps.org , Plickers, Kahoot дозволяють реалізувати безперервний моніторинг знань дітей, який забирає не більше кількох хвилин від уроку.

Найголовніше в цьому всьому - почати. Використання Інтернет сервісів LearningApps.org , Plickers, Kahoot на уроці дозволяє вчителю спростити собі життя та поліпшити зворотний зв'язок між собою і класом. Для дітей це додаток - свого роду розвага, що дозволяє трохи відволіктися від рутинних уроків і в ігровій формі відповідати на питання. Найголовніше, що LearningApps.org , Plickers, Kahoot - це дуже проста технологія, яка не вимагає практично нічого, і яку будь-який вчитель може використовувати на своїх уроках для перевірки знань учнів, це в першу чергу економить час на уроці інформатики. У своїй роботі я активно використовую Інтернет сервіси LearningApps.org , Plickers, Kahoot для уроків інформатики 2-11 класів (посилання на його сайт: www.videouroki.net).

Для всіх категорій педагогів Інтернет сервіси LearningApps.org , Plickers, Kahoot стануть незамінним помічником, який допоможе:

- учителю-початківцю швидко перевірити засвоєння знань учнів, уникнути методичних помилок, підвищити власний рівень знань;

- досвідченому педагогу — зробити уроки цікавішими і змістовнішими, підвищити ефективність практичної частини уроків, гнучко використовувати широкі можливості навчально-розвивальних програм.

За допомогою інтернет сервісу Kahoot учні початкової ланки разом з анімаціями та картинками пізнають ази та закріпляють знання з предмету інформатика

Приклад вправи: «Об'єкти. Графічний редактор» (перейти за веб-посиланням: https://kahoot.it код 800693) (Додаток 1).

При використанні інтернет сервісу Kahoot на уроці засвоєння знань в 9 класі на тему «Табличний процесор Excel» Вчитель отримував повну картину роботи класу. Всі учні отримали однакові завдання, але кожен з учнів на своєму пристрої отримає випадкову послідовність питань і працював з тестом у властивому для себе темпі. При цьому вчитель мав змогу слідкувати за кожним учнем індивідуально Приклад вправи: «Об'єкти. Графічний редактор» (перейти за веб-посиланням: https://kahoot.it код 90050060) (Додаток 2).

Використовувати Інтернет-сервісів для проведення моніторингу знань учнів, можна при проведенні відкритих уроків. Наприклад для проведення підсумкового уроку в 10 класі за темою "Створення власного блогу за допомогою сервісів Google», було використано інтернет сервіс Plickers. Моніторинг дав змогу зафіксувати стан навчальних досягнень учнів з даної теми. Програма працює з дуже простої технології. Основу складають мобільний додаток, сайт і роздруковані картки з QR-кодами. Учитель за допомогою мобільного додатку сканує відповіді дітей в режимі реального часу (для зчитування використовується технологія доповненої реальності). Результати зберігаються в базу даних і доступні як безпосередньо в мобільному додатку, так і на сайті для миттєвого або відкладеного аналізу. (Додаток 3)

При розробці вправ Інтернет сервісу LearningApps.org для урока інформатики автор використовує такі шаблони як «Знайди пару», «Дошка оголошень», «Вікторина», «Слова із літер», «Сортування малюнків». У зазначених шаблонах є можливість вставки зображення, відео, що є важливим для уроків. (Додаток 4)

Вправи у шаблоні «Дошка оголошень» зручно створювати і використовувати для підведення моніторингу серед учнів старших класів, під час рефлексії уроку.

 Приклад вправи: «Сьогодні на уроці я…» (перейти за веб-посиланням: https://learningapps.org/watch?v=pru0205rt16) (Додаток 5).

Для учнів 5 класу автор використовує більш дитячи шаблон «Знайди пару». Цей шаблон передбачає з’єднання відповідних зображень та їх описів перетягуванням за допомогою лівої кнопки миші. Можна задавати режими виконання завдань: або при правильній відповіді пари отримують зелене обрамлення і залишаються на екрані, або зникають. Неправильні варіанти обрамляються червоним кольором.

Приклад вправи: «Панель управління Paint» (перейти за веб-посиланням: https://learningapps.org/view4713765 ) (Додаток 6).

У своїй практиці автор використовує шаблони «Слова із літер» . Навчальна гра, суть якої полягає в складання слова з букв, розташованих у сітці поруч один з одним. Слова можна розташовувати не тільки по вертикалі і горизонталі, але і по діагоналі. Створюючи завдання, можна відразу задати ключові слова, які потрібно знайти в таблиці та виділити їх, а можна подати опис цих понять і учні повинні дати відповідь, віднайшовши її в таблиці, що дає змогу швидко здіснити моніторинг всього класу.

Приклад вправи: «Текстовый редактор№2» (перейти за веб-посиланням: https://learningapps.org/view2402039 ) (Додаток 7).

Приклади практичного використання Інтернет сервісів на уроках інформатики представлені в розроблених конспектах уроків, що знаходяться на сайті автора(http://miroshniknatali.ucoz.net/index/pro_avtora/0-15 ) (Додаток 8).

5.Результативність досвіду /створено, досягнуто, змінено, отримано показати за допомогою конкретних прикладів/

На сайті автора http://miroshniknatali.ucoz.net/index/5_klass/0-80 викладенні інтерактивні навчальні вправи , які було створенно за допомогою інтернет сервісів LearningApps.org , Plickers, Kahoot, для перевірки знань учнів.

Автор зазначає, що використання Інтернет сервісів Google Apps, Plickers, Kahoot на уроках інформатики значно підвищує якість знань учнів і дозволяє вирішити наступні завдання:

можливість створення власних завдань за допомогою інтернет-сервісів Google Apps , Plickers, Kahoot з метою контролю рівня засвоєння учнями навчального матеріалу;

створення системи електронного автоматизованого монітонгу знань учнів з інформатки;

оперативне інформування всіх учасників навчального процесу про завдання на уроці;

скорочення часу на перевірку робот учнів;

підвищення мотивації учнів до активного використання ІКТ у їхньому житті;

економія канцелярських товарів (папір, фарба для принтерів тощо).

6.Рекомендації щодо впровадження досвіду в масову педагогічну практику

Матеріали досвіду можуть бути використані під час навчально-виховного процесу вчителями ЗНЗ на уроках інформатики . Досвід роботи допоможе педагогам зробити урок цікавим для всіх учасників навчального процесу.

Для застосування даного досвіду навчальний кабінет має бути приєднаний до мережі Інтернет та оснащений такою комп’ютерною технікою: персональним комп’ютером або ноутбуком, планшетами або смартфонами медіапроектором, екраном, аудіоколонками.

 Досвід може  використовуватись шкільним методичним об’єднанням вчителів.

Учні можуть відповідати на створені вчителем тести з планшетів, ноутбуків, смартфонів, тобто з будь-якого пристрою, що має доступ до Інтернету. Однак на відміну від звичайного «паперового» моніторингу вчитель має можливість краще керувати класом, стежити за індивідуальною роботою кожного учня.

При бажанні можна навіть не використовувати в класі проектор для відображення питань. Всі питання і відповіді будуть показані на дисплеї кожного учня і відображаються на вчительському комп'ютері. Учитель відстежує роботу кожного учня та отримуєте повну картину роботи класу.


Літературні джерела

1. Електронний ресурсhttp://bo0k.net/index.php?bid=9340&chapter=1&p=achapter

2. ФОП Гарасюк Н.В. - LearningApps.org для освіти https://docs.google.com/presentation/d/1pDMUUsj0jrte0dHxa7sWoIzsq5PJ6POtvEOcnUE_Vmo/edit#slide=id.p

3. LearningApps.org у професійній діяльності педагогічного працівника – А.В.Букач https://drive.google.com/file/d/0B9n7GdHk6xL9V2lXY0hmcVVUM3c/view

4. Биков В. Наукове забезпечення дистанційної професійної освіти: проблеми та напрями досліджень  – Київ; Ченстохова, 2000. – Випуск ІІ. – С. 93-115.

5. Гершунский Б. С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и перспективы / Гершунский Б.С. – М. : Педагогика, 1987. – 264 с.

6. Гриценко В. І. Суспільство в інформаційну епоху: реалії і перспективи розвитку В. І. Гриценко // Вісник НАН України. — 2005. — N 6. — С. 28-32.

7. Жалдак М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики / Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. – Київ: Дініт, 2004.

8. Триус Ю.В., Герасименко І.В. Комбіноване навчання як інноваційна освітня технологія у вищій школі // Теорія та методика електронного навчання: збірник наукових праць. Випуск ІІІ. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НметАУ, 2012. – С.299-308.

9. Hangouts [Електронний ресурс] // – Режим дост.: http://www.google.ru/hangouts/ – Заголовок з екрана.

10. Комарницька О.М. Особливості застосування мобільних технологій у навчанні / О.М. Комарницька // Новітні інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі: актуальні проблеми : матеріали науково-методичної конференції, 30 листопада 2016 р. – Тернопіль: ТОКІППО, 2016. – С. 3 – 8.


ДОДАТКИ

Скриншот сторінки завдання з вправи

«Об'єкти. Графічний редактор»

 


Скриншот сторінки завдання з вправи

«Електронні таблиці. Табличний процесор» Інтернет сервісу Kahoot

 

 

 


Скриншоти шаблонів Інтернет сервісу LearningApps.org

 

Шаблон «Знайди пару»

 

Шаблон «Дошка оголошень»

 


Шаблон «Вікторина»

 

 Шаблон «Слова із літер»

 

 


 Шаблон «Сортування малюнків».

 


 

Скриншот сторінки завдання з вправи

«Сьогодні на уроці я…»

 


 

Скриншот сторінки завдання з вправи

«Текстовый редактор№2»

 

 


 

Скриншот сторінки з вправами інтернет сервісів LearningApps.org , Plickers, Kahoot

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Воробйова Євгенія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
5014
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку