Не стандартий урок " Подорож стежками прямокутника і квадрата"

Про матеріал
Не стандартий урок " Подорож стежками прямокутника і квадрата" . Узагальнення знань з теми "Прямокутник. Квадрат"
Перегляд файлу

                                                                                                     Дата проведення_____________

Конспект уроку з математики 5клас

Тема. Прямокутник. Квадрат.

Мета:  сформувати поняття прямокутника та квадрата, домогтися засвоєння властивостей сторін прямокутника, формул для обчислення периметрів прямокутника та квадрата.

Обладнання: підручник, додатковий зошит, демонстраційний матеріал, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

Форма проведення: урок-подорож.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

1.Привітання.

2.Перевірка готовності до уроку.

3.Введенн елементу нестандартності.

  • Сьогодні у нас не зовсім звичайне заняття, ми будемо мандрувати, подорожувати кораблем Знань.
  • Кожна людина перебуває постійно в подорожі, з якої черпає все красиве, нове і корисне. Хто подорожує у сні, хто наяву. Наше реальне життя – це також подорож.
  • Сьогодні ви подорожуватимете в незвичайному світі – світі математики. Це чудовий і казковий край, де живуть числа, фігури і навіть Зазнайки.
  • Щоб отримати ключ до знань, вам потрібно подолати ряд королівств. Потрапити в кожне з них проста річ, та вийти з нього ви зможете лише тоді, коли виконаєте завдання цього королівства, що і стане перепусткою в подальшу подорож.

ІІ.Актуалізація опорних знань.+

2.Розгадування кросворда.

  • На сьогоднішньому уроці, ми будемо користуватися спеціальними зошитами, які є у кожного з вас на парті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1Т

О

Ч

К

А

 

 

2В

І

Д

Р

І

З

О

К

3П

Р

Я

М

А

 

 

 

 

 

Д

 

4П

Р

О

М

І

Н

Ь

 

5Л

А

М

А

Н

А

 

 

6К

У

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ 1. Хоч вимірять мене зовсім не можна,

настільки я за розміром мала,

та все ж запевнить можу кожного,

що математиці я користь принесла.

Які ж іще мої прикмети?

Двох ліній буду я перетин! (ТОЧКА)

№ 2. Початок і кінець я маю

і точки часто сполучаю. (ВІДРІЗОК)

№ 3. Без кінця й без краю лінія оця.

Досхочу іди по ній, а нема кінця! (ПРЯМА)

№ 4. Один кінець я на відміну від прямої маю.

Скажи, ім’я моє ти знаєш? (ПРОМІНЬ)

№ 5. З відрізочків прямої я складаюсь,

і через це ла-ма-юсь. (ЛАМАНА)

№ 6. Мені вершина служить головою,

а те, що звете ви ногами

всі називають сторонами. (КУТ)

№ 7. Назву якої геометричної фігури ми отримали на перетині усіх слів по вертикалі?  

 Рекомендуюсь я, і вас повідомляю,

що усього я по чотири маю.

Чотири сторони й вершини,

кутів прямих - чотири. (КВАДРАТ)

 

3.Усні вправи.

10м-9м45см=                                             4м76см-2м50см=

1дм+30см=                                                 60дм+6м=

8см5мм-5см8мм=                                       35мм+23см=

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.

  • Молодці, ви відповіли на всі завдання капітана Пригадайка і ми можемо вирушати у подорож Королівстом.
  • Але щоб дізнатися тему нашого сьогоднішнього уроку, вам потрібно дати відповідь на загадки:

Він давно знайомий вам,

Кожен кут у нім прямийю

Всі чотири сторони

Однієї довжини.

(Квадрат)

На квадрат я дуже схожий,

Маю теж чотири сторони.

Тільки дві з них протилежні –

Однієї довжини.

А сусідні – різні.

(Прямокутник)

  • Молодці, тож тема сьогоднішнього уроку «Прямокутник. Квадрат».
  • Тож відправляємося в путь.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Пояснення нового матеріалу вчителем.

  • Перше Королівство в яке ми відправляємось має назву «Квадрокутник».
  • Вам уже з початкових класів знайомі такі геометричні фігури, як квадрат та прямокутник.
  • Протилежні сторони прямокутника рівні між собою. Сторони прямокутника, які не є протилежними, називають довжиною і шириною.
  • Сума довжин всіх сторін прямокутника – це його периметр Р.
  • Формула для знаходження периметра прямокутника має такий вид: Р=2(а+в). Запишіть її собі в зошити.
  • Прямокутник у якого всі сторони рівні, називається квадрат. На малюнку у ваших зошитах зображений квадрат, сторона якого дорівнює а.
  • Формула для знаходження периметра квадрата має такий вид: Р=4а. Запишіть її собі в зошит.

2.Первинне усвідомлення нового матеріалу.

  • Наступне Королівство в яке ми відправимось на нашому кораблі – Королівство «Вимірів».
  • Вам потрібно заповнити в таблиці порожні клітинки.
  •  

а

6

 

10

 

в

7

8

 

56

Р

 

28

36

186

 

V. Закріплення нового матеріалу.

1.Розвязування задач.

  • Наступна зупинка нашої подорожі «Бухта задач».
  • 1.Периметр прямокутника дорівнює 42см. Знайди його сторони, якщо одна з них на 3см більша за іншу.
  • 2.Сторона прямокутника дорівнєї 8дм і 14дм. Обчисли сторону квадрата, периметр якого дорівнює  периметру прямокутника.
  1. Дано: прямокутник.
  • Довжина - ?
  • Ширина - ? в 2 рази довша за довжину.
  • Р = 48 см.
  • Знайти сторони прямокутника

2. Виконання усної вправи.

  • Наступна зупинка «Квіткова». Але на ній вимерли всі квіти. Нам потрібно допомогти відновити красу в Королівстві. А які саме квіти там росли, ви дізнаєтесь виконавши завдання.
  • Вам потрібно перемножити кожну пелюстку на 12 і заповнити таблицю відповідними літерами.

72

180

48

144

120

240

96

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Королівство «Зазнайка».

Тести

  1. Визначте вид трикутника за його кутами:

34°, 127°, 19°;

а) тупокутний  б) прямокутний  в) гострокутний

  1. Дріт завдовжки 18 см зігнули так, що отримали рівносторонній трикутник. Яка довжина сторони трикутника?

А) 9 см  б) 3 см в) 6 см

  1. Взяли дріт завдовжки 19 см і з нього зробили трикутник, дві сторони якого рівні, а треття сторона дорівнює 5 см. Знайти довжини рівних сторін.

А) 14 см  б) 7 см  в) 8 см

  1. Знайти периметр прямокутника, у якого відомі дві сусідні сторони - по

8 см.

 А) 16 см  Б) 64 см  В) 32 см

  1. Квадрат, периметр якого 96 см, розрізали на 4 рівних квадрати. Знайти периметр малого квадрата.

А) 48 см  б) 24 см  в) 36 см

  1. Довжина й ширина прямокутника в сумі становлять 106см. Знайти периметр прямокутника.

а) 52 см  б) 424 см  в) 212 см

  1. Визначте вид трикутника за його кутами:

40°, 50°, 90°; 

а) тупокутний  б) прямокутний  в) гострокутний

  1. Дріт завдовжки 24 см зігнули так, що отримали квадрат. Яка довжина сторони квадрата?

А) 6 см  б) 8 см  в) 12 см

  1. У рівнобедреному трикутнику периметр дорівнює 28 см, а бічна сторона — 10 см. Знайдіть основу трикутника.

А) 8 см  б) 4 см  в) 6 см

  1. Знайти периметр квадрата, у якого відомі дві протилежні сторони - по 8 см?

А) 32 см  б)16см  в) 64 см

  1. Квадрат, периметр якого 80 см, розрізали на 4 рівних квадрати. Знайти периметр малого квадрата.

а) 20 см  б) 100 см  в) 40 см

  1. Довжина й ширина прямокутника в сумі становлять 96 см. Знайти периметр прямокутника.

А) 384 см  б) 192 см  в) 48 см

 

VІ.Підсумок уроку.

1.Підсумкова бесіда.

2.Оцінювання.

3.Домашнє завдання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Stohnii Olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
741
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку