Нестандартні прийоми навчання

Про матеріал
На сучасному етапі реформування системи освіти в Україні одним із головних завдань є завдання побудови і впровадження на різних етапах освітнього процесу таких методичних систем , що забезпечували б умови для багатогранного розвитку особистості учнів . Надзвичайно важливим є питання розвитку розумових здібностей школярів , що найкраще проявляються саме у їх творчій діяльності . Творчими або пошуковими називають такі вправи , виконуючи які , учні заздалегідь не знають ані способу їх розв’язування , ані того , на якому навчальному матеріалі вони ґрунтуються А ще це є доброю мотивацією для навчання .
Перегляд файлу

Нестандартні прийоми навчання.

              Мотивація навчання.

На сучасному етапі реформування системи освіти в Україні одним із головних завдань є завдання побудови і впровадження на різних етапах освітнього процесу таких методичних систем , що забезпечували б умови для багатогранного розвитку особистості учнів . Надзвичайно важливим є питання розвитку розумових здібностей школярів , що найкраще проявляються саме у їх творчій діяльності .

     Творчими або пошуковими називають такі вправи , виконуючи які , учні заздалегідь не знають ані способу їх розв’язування , ані того , на якому навчальному матеріалі вони ґрунтуються А ще це є доброю мотивацією для навчання .

                  Розвиток розумових здібностей на уроках

Завдання пізнавального характеру

Завдання творчого характеру

Логічні вправи та ігри

Інтелектуальні завдання

                                                                                              

Ребуси ,кросворди           Нестандартні завдання      Інтерактивні  ігри          Олімпіади

Робота з кубиками           Складання кластеру            Завдання з логічним   Створення

                                                                                                  навантаженням          проектів(lapbook)     

                                                                                                                                       Науково-практична                                                                

                                                                                                                                    конференція

Що є для дитини головною діяльністю? Ігри. Ігри – це не тільки імітація життя, це допомагає дитині самоствердитися , само реалізуватися . Гра допомагає створити логічну ціпочку, формуванню моральних оцінок, проектування власної діяльності, пізнавальної . розумової та ін…

  ІНТЕРАКТИВНІ ІГРИ

  1. Ранкова гімнастика

Усі знають , як корисно вранці робити зарядку. Ранкова гімнастика буває проста ,

«тематична» . тематична гімнастика відрізняється від простої тим , що в ній усі вправи присвячені людям якої – небудь професії . Спробуй придумати комплекс із десяти вправ , що називався б так :

  • « Морська зарядка»
  • «Лікарська зарядка»
  • «Поліцейська зарядка»

   -    «Космічна зарядка»

  1. Обід у зоопарку .

Усіх людей навчають ,як правильно поводитися за обіднім столом , як сидіти , як відкривати рот , як користуватися виделкою і ножем .А ось тварин ніхто не вчить ,як

Правильно їсти .І тому вони їдять «не красиво» , а як «завгодно» . Покажіть, як це вони роблять. Зобразіть ,хто як обідає –

  • Слон
  • Черепаха
  • Жираф
  • Удав .

 

  1. Весела історія .

Складіть історію про …

  • Собаку , який жив у холодильнику ;
  • Щуку ,як грала на гітарі ;
  • Березу , яка хотіла кататися на велосипеді ;
  • Щоденник , який хотів мати тільки гарні оцінки ;
  1. Військова техніка .

Діти дуже люблять малювати військову техніку . За допомогою жестів , рухів , звуків спробуй зобразити військову техніку так , щоб навколишні здогадалися Що це …

  • Танк ;
  • Зенітна установка ;
  • Крилата ракета ;
  • Підводний човен .
  1. Закляття .

В деяких казках прийнято вимовляти закляття. »Трах-ті-бі-дох» ,»Рекс , пекс ,фекс» . От було б гарно Якби й в людей різних професій були б свої закляття.

  • Футболіст перед пенальті .
  • Бабуся перед приготуванням борщу .
  • Хворий перед кабінетом зубного лікаря .
  • Учитель перед батьківськими зборами .

6.Емоційні руки .

    Людина дуже емоційна , емоції записані на обличчі , але емоції можна показати руками . Спробуй зобразити :

  • Злість ;
  • Радість ;
  • Переляк ;
  • Смуток ;
  • Ворожість .

7.Іграшки , що ожили .

   «Оживити « іграшки можна по – різному . Для цього треба уявити себе іграшкою . Спробуй за допомогою жестів , звуків . ходи зобразити :

  • Дерев’яного Буратино ;
  • Плюшевого Вінні – Пуха ;
  • Металевого робота ;

 В.Вундт писав : «Гра – це дитя праці . – Немає жодної гри , що не мала б собі прототипу в одній з форм серйозної праці , що завжди передує їй і за часом , і за сутністю» .

                           КУБИКИ

Є багато різновидів роботи з кубиками . Де які з них можна використовувати на різних уроках .

КУБИКИ НАСТРОЮ. Кубик має 6 граней. Вони мають різний колір . Діти вибирають любий колір .

- червоний – радість ;

- чорний – тривога ;

- зелений – упевненість ;

- оранжевий – добре почуття ;

- жовтий – жвавість ;

- фіолетовий – схвильованість ;

А який настрій у вас ? Таким чином можна звернути увагу на дітей , яким потрібна допомога вчителя .

КУБИК БЛУМА

Це інтерактивний прийом розвитку критичного мислення . На гранях кубика написані слова : Назва . Чому . Поясни . Запропонуй . Придумай . Поділись .

Спочатку формулюється тема уроку , котра повинна містити коло запитань , на які доведеться відповідати . Далі вчитель кидає кубик . Грань , яка випала вкаже : котрого виду питання слід поставити . З цього слова і починатиметься запитання . Прийом розвитку критичного мислення особливий тим , що пропонує ставити найрізноманітніші запитання . Назви . Учневі необхідно лише відтворити свої знання . Пропонується назвати явище , колір , предмет , термін , героя та ін. .

Чому . Потрібно описати процеси , що відбуваються з предметом , явищем і ін. .

Поясни . Даний блок запитань – уточнюючі . Допомагають розкрити проблему з різних ракурсів та зосередити увагу на всіх деталях заданої проблеми .

Запропонуй . Учень повинен запропонувати своє бачення даної проблеми , ідеї . Має пояснити , як застосувати те чи інше знання на практиці для вирішення даної ситуації .

Придумай . Запитання є творчими . Містять в собі припущення вигадку .

Поділися . Запитання даного блоку призначені для активізації мислення учнів . Вчать аналізувати , протиставляти . Тобто , зосередити увагу учня на відчуття та емоції викликаних даною темою .

КУБИКИ РОРРІ

Це маленькі кубики , на яких різні малюнки . Учитель кидає  кубики діти складають речення зі словами , які випадають  ,можна складати історії , працювати по темам української мови , літературного читання .

Є ще багато різновидів роботи з кубиками  . Це гарний спосіб для навчання і мотивації процесу.

LAPBOOK

Це творчий вид роботи учнів ( 1 – 2 клас ще й батьків ) . Lapbook – це папка з кишеньками , віконечками ,віршами , загадками , прикметами Та ін. .. Не має правила складання папки ,але все повинно бути на одну тему. Робота може бути сімейна . групова , парна , можна складати папку по підготовленим шаблонам . Цю роботу можна використовувати ,як підсумкову , як контрольний вид перевірки знань .А ще дітям подобається ця робота тим , що ти можеш самостійно вибрати тему , зробити так як ти забажаєш.

КЛАСТЕР

Кластер – це зображення , яке сприяє систематизації та узагальнені навчального матеріалу . Цей творчий вид роботи допомагає дитині мислити , розвивати мовлення , установлювати зв’язки одного предмета з іншими , використовувати свій життєвий опит та сумісні дії з іншими дітьми . Його можна використовувати на уроках української мови ,природознавства , основах здоров’я та ін.. Але потрібно знати правила ,щоб складати кластер.

1.Не бійтеся записувати все , що спаде на думку .

2. Давайте волю уяві та інтуїції .

3. Продовжуйте роботу доти , доки не закінчиться відведений час або не вичерпаються ідеї .

4. Уявіть якомога більш зв’язків .

Відгадайте загадку.

Може він порахувати ,

Може він пісні співати ,

Малювати і писати ,

Помилки перевіряти .

З другом швидко нас зв’язати ,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе .(комп’ютер )

Спробуємо скласти кластер зі словом комп’ютер.

                               КОМП’ЮТЕР

  • Яку роль у житті людини відіграє комп’ютер ?

ПОМІЧНИК      РОЗВАЖАЛЬНИК       ВОРОГ

  • Тепер продовжить слова, які на вашу думку пов’язані з цими словами .

ПРОГАМИ          ІГРИ    ФІЛЬМИ  МУЗИКА      ЗІР      СЛУХ     ГОЛОВА

Далі діти працюють самі . Складаємо ціпок.

Таким чином можна вивчати словникові слова . Знайомити з новими поняттями , розвивати кругозір дитини .

ВИСНОВОК. Багато слів зв’язані з цим словом

Використання різних нестандартних прийомів сприяє розвитку дитини, розширює світогляд  молодших школярів, дає змогу їм впевненішу орієнтуватися в найпростіших закономірностях навколишнього середовища та використання інформації в повсякденному житті .

 

docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку