Урок з математики у 5 класі. Тема: Відсотки.
Мета: навчити учнів застосовувати отримані знання , навички та вміння в життєвих ситуаціях, удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, розвивати пізнавальну самостійність, стимулювати активну пізнавальну діяльність,створити емоційний настрій і ситуації зацікавленості, виховувати виконавську дисципліну, розуміння ролі в житті, творчу активність у рішенні різноманітних виробничих завдань і життєвих проблем.
Сформовані компетентності : здоров`язберігаюча, підприємливість і фінансова грамотність
Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок. Кейс-метод
Обладнання: презентація, кроссенс, картки для роботи в групах, інтерактивна дошка, додаток learnangapps.org
І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності .
Слово вчителя: Сьогодні у нас буде трішки незвичайний урок. Ви спробуєте себе в ролі дорослих і побачите, як важливо мати ті знання з математики, які ви отримуєте на уроках.
Отже ми ніби - то попрацюємо у фірмі. Наша фірма буде виготовляти чіпси. Але не ті чіпси, які ви зазвичай купуєте в магазині і які дуже шкодять вашому здоров`ю. Це будуть дуже корисні фруктові чіпси.
У кожної фірми повинна бути назва. Вона буде пов’язана з темою нашого уроку. Давайте ми розгадаємо кроссенс, який підкаже, що ми вивчаємо і як назвати нашу фірму.
Кроссенс.
У нашому кроссенсі зашифровано слово відсоток. Отже на сьогоднішньому уроці ми удосконалимо наші вміння працювати з відсотками. А оскільки ми будемо виготовляти корисні для здоров'я чіпси, то давайте оберемо назву «100 % здоров`я».
ІІ. Актуалізація опорних знань. Усні вправи. Вікторина в інтернет- додатку learnangapps.org
Слово вчителя: При наборі працівників керівник з`ясовує, наскільки вони компетентні, тобто можуть добре виконувати свої посадові обов’язки. Давайте ми перевіримо, як ви орієнтуєтесь у перетворенні відсотків.
Учні виконують усні вправи. Посилання на вікторину : https://learningapps.org/watch?v=p6zb3jvhk19
ІІІ. Практичне застосування знань і вмінь. Робота в групах. Кейс-метод.
Слово вчителя: у нашій фірмі працює чотири відділи. Це відділ маркетингу (дослідження та удосконалення виробництва), виробничий відділ ( безпосередньо займається виготовленням продукції ), промо - відділ (займається рекламою), економічний (працює з фінансами).
Діти об’єднуються у 4 групи.
Кожна група ( відділ ) повинна виконати виробниче завдання і презентувати його вирішення.
Завдання
1 група (маркетологи)
2 група (промоутери)
3 група (майстри виробництва)
4 група (бухгалтери)
IV. Удосконалення вмінь.
Колективне розв`язування :
До нас прийшла пропозиція виготовляти напій з фруктових чіпсів. Експериментальні зразки показали, що він занадто солодкий. Концентрація (кількість) цукру в цьому розчині становить 12% на 7,5 л. Нам як спеціалістам по відсоткам треба з`ясувати, скільки літрів води треба долити в напій, щоб концентрація цукру зменшилась до 10%? ( так він буде не надто солодкий.)
V. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.
Слово вчителя: Закінчується робочий день. Давайте поділимося враженнями від сьогоднішнього уроку.
Метод мікрофон. Закінчіть речення.
Я знаю…
Я вмію…
Я можу…
Ви отримуєте зарплатню у вигляді оцінок. Вирішіть у групах, хто на яку заслуговує та надайте мені відомості. (Картки самооцінювання)
Домашнє завдання
1. Створити математичну рекламну листівку
2. Скласти задачу на відсотки.