29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Нестандартний урок для 5 класу на тему "Відсотки"

Про матеріал
Дана розробка містить конспект нестандартного уроку з теми "Відсотки" у 5 класі. Це бізнес-урок, який дозволить узагальнити і систематизувати знання та вміння з теми у цікавій формі та сформувати підприємницьку компетентність. До конспекту додається презентація, кросенс. У конспекті міститься посилання на інтерактивну вправу у інтернет-додатку learningapps.org
Перегляд файлу

Урок з математики у 5 класі. Тема: Відсотки.

Мета: навчити учнів застосовувати отримані знання , навички та вміння в життєвих ситуаціях, удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, розвивати пізнавальну самостійність, стимулювати активну пізнавальну діяльність,створити емоційний настрій і ситуації зацікавленості, виховувати виконавську дисципліну, розуміння ролі в житті, творчу активність у рішенні різноманітних виробничих завдань і життєвих проблем.

Сформовані компетентності : здоров`язберігаюча, підприємливість і фінансова грамотність

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.  Кейс-метод

Обладнання: презентація, кроссенс, картки для роботи в групах, інтерактивна дошка, додаток learnangapps.org

 І.  Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності .

Слово вчителя: Сьогодні у нас буде трішки незвичайний урок. Ви спробуєте себе в ролі дорослих і побачите, як важливо мати ті знання з математики, які ви отримуєте на уроках.

Отже ми ніби - то попрацюємо у фірмі. Наша фірма буде виготовляти чіпси. Але не ті чіпси, які ви зазвичай купуєте в магазині і які дуже шкодять вашому здоров`ю.  Це будуть дуже корисні фруктові чіпси.

У кожної фірми повинна бути назва. Вона буде пов’язана з темою нашого уроку. Давайте ми розгадаємо кроссенс, який підкаже, що ми вивчаємо і як назвати нашу фірму.

Кроссенс.

 

 

 

 

 

У нашому кроссенсі зашифровано слово відсоток. Отже на сьогоднішньому уроці ми удосконалимо наші  вміння працювати з відсотками. А оскільки ми будемо виготовляти корисні для здоров'я чіпси, то давайте оберемо назву «100 % здоров`я».

ІІ. Актуалізація опорних знань. Усні вправи. Вікторина в інтернет- додатку learnangapps.org

Слово вчителя: При наборі працівників керівник з`ясовує, наскільки вони компетентні, тобто можуть добре виконувати свої посадові обов’язки. Давайте ми перевіримо, як ви орієнтуєтесь у перетворенні відсотків.

 Учні виконують усні вправи. Посилання на вікторину : https://learningapps.org/watch?v=p6zb3jvhk19

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Практичне застосування знань і вмінь. Робота в групах. Кейс-метод.

Слово вчителя: у нашій фірмі працює чотири відділи. Це відділ маркетингу (дослідження та удосконалення виробництва), виробничий відділ ( безпосередньо займається виготовленням продукції ), промо - відділ (займається рекламою), економічний  (працює з фінансами).

Діти об’єднуються у 4 групи.

  1. 1 група – маркетологи
  2. 2 група – майстри дільниці
  3. 3 група – промоутери
  4. 4 група –економісти

Кожна група ( відділ ) повинна виконати  виробниче завдання і презентувати його вирішення.

Завдання

1 група  (маркетологи)

  1. Відділ маркетингу провів дослідження і опитав 345 учнів 5 класів. 15% сказали, що полюбляють бананові чіпси. Скільки учнів полюбляють бананові чіпси?
  2. Учень 5 класу з`їв 200 г корисних фруктових чіпсів, що становить 80% чіпсів, що були у пачці і наївся.  На скільки меншою по вазі треба робити пачку?

2 група (промоутери)

  1. Промоутер  отримує на день 858 рекламних листівок. Щоб отримати премію 50 грн (крім зарплати), йому треба роздати 93% цієї кількості. Скільки працівник повинен роздати рекламних листівок, щоб отримати премію?
  2. Рекламний агент отримує 2% від продажу прорекламованих ним чіпсів. На яку суму повинні купити продукції, щоб рекламний агент отримав 8000 зарплати?

3 група (майстри виробництва)

  1. На завод завезли 350 кг солодких яблук. З них виходить 21% готових чіпсів. Скільки кілограмів чіпсів отримають з цієї кількості яблук?
  2. Відділ виробництва почав виготовляти чіпси з ананасів, манго та папайї, які користуються шаленим попитом. Маса чіпсів становить лише 15% від свіжих фруктів. Скільки треба закупити фруктів, щоб задовольнити попит і виготовити 6 т чіпсів?

4 група (бухгалтери)

  1. Дохід фірми за день складає 5335  гривень. З них 45% витрачається на заробітну плату. Скільки грошей фірма витрачає на заробітну плату за місяць?
  2. Також в цьому місяці фірма заплатила 32010 гривень податку, що становить 20% всього доходу. Який дохід у фірми у цьому місяці?

IV. Удосконалення вмінь.

Колективне розв`язування :

До нас прийшла пропозиція виготовляти напій з фруктових чіпсів. Експериментальні зразки показали, що він занадто солодкий. Концентрація (кількість) цукру в цьому розчині становить 12% на 7,5 л. Нам як спеціалістам по відсоткам треба з`ясувати, скільки літрів води треба долити в напій, щоб концентрація цукру зменшилась до 10%? ( так він буде не надто солодкий.)

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

Слово вчителя: Закінчується робочий день. Давайте поділимося враженнями від сьогоднішнього уроку.

Метод мікрофон. Закінчіть речення.

Я знаю…

Я вмію…

Я можу…

Ви отримуєте зарплатню у вигляді оцінок. Вирішіть у групах, хто на яку заслуговує та надайте мені відомості. (Картки самооцінювання)

Домашнє завдання

1. Створити математичну рекламну листівку

2. Скласти задачу на відсотки.

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з математики у 5 класі. Тема : відсотки. Мета: навчити учнів застосовувати отримані знання , навички та вміння в життєвих ситуаціях, удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, розвивати пізнавальну самостійність, стимулювати активну пізнавальну діяльність,створити емоційний настрій і ситуації зацікавленості, виховувати виконавську дисципліну, розуміння ролі в житті, творчу активність у рішенні різноманітних виробничих завдань і життєвих проблем.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

100% здоров`я Фірма по виготовленню корисних фруктових чіпсів. Тема уроку: відсотки

Номер слайду 5

Вікторина. Дай правильні відповіді на запитання.https://learningapps.org/watch?v=p6zb3jvhk19

Номер слайду 6

1 група – маркетологи2 група – майстри дільниці3 група – промоутери4 група – економісти

Номер слайду 7

Завдання для маркетологів1. Треба з`ясувати, які чіпси в дітей найпопулярніші. Відділ маркетингу провів дослідження і опитав 345 учнів 5 класів. 60% сказали, що полюбляють бананові чіпси. Скільки учнів полюбляють бананові чіпси?2. Учень 5 класу з`їдає 200 г корисних фруктових чіпсів, що становить 80% чіпсів, що є у пачці і наїдається. На скільки меншою по вазі треба робити пачку?

Номер слайду 8

Завдання для промоутерів1. Промоутер отримує на день 850 рекламних листівок. Щоб отримати премію 50 грн (крім зарплати), йому треба роздати 90% цієї кількості. Скільки працівник повинен роздати рекламних листівок, щоб отримати премію?2. Рекламний агент отримує 8% від продажу прорекламованих ним чіпсів. На яку суму повинні купити продукції, щоб рекламний агент отримав 8000гривень зарплати?

Номер слайду 9

Завдання для майстрів виробництва1. На завод завезли 350 кг солодких яблук. З них виходить 21% готових чіпсів. Скільки кілограмів чіпсів отримають з цієї кількості яблук?2. Відділ виробництва почав виготовляти чіпси з ананасів, манго та папайї, які користуються шаленим попитом. Маса чіпсів становить лише 15% від свіжих фруктів. Скільки треба закупити фруктів, щоб задовольнити попит і виготовити 6 т чіпсів?

Номер слайду 10

Завдання для бухгалтерів1. Дохід фірми за день складає 53350 гривень. З них 45% витрачається на заробітну плату. Скільки грошей фірма витрачає на заробітну плату за місяць?2. Також в цьому місяці фірма заплатила 32010 гривень податку, що становить 20% всього доходу. Який дохід у фірми у цьому місяці?

Номер слайду 11

До нас прийшла пропозиція виготовляти напій з фруктових чіпсів. Експериментальні зразки показали, що він занадто солодкий. Концентрація (кількість) цукру в цьому розчині становить 12% на 7,5 л. Нам як спеціалістам по відсоткам треба з`ясувати, скільки літрів води треба долити в напій, щоб концентрація цукру зменшилась до 10%? ( так він буде не надто солодкий.)

Номер слайду 12

Закінчи речення: Я знаю…Я вмію…Я можу…

Номер слайду 13

Д/ЗПридумати математичну рекламну листівку. Скласти задачу на відсотки

zip
Додано
14 травня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку