Нестандартний урок для 5 класу на тему "Відсотки"

Про матеріал
Дана розробка містить конспект нестандартного уроку з теми "Відсотки" у 5 класі. Це бізнес-урок, який дозволить узагальнити і систематизувати знання та вміння з теми у цікавій формі та сформувати підприємницьку компетентність. До конспекту додається презентація, кросенс. У конспекті міститься посилання на інтерактивну вправу у інтернет-додатку learningapps.org
Перегляд файлу

Урок з математики у 5 класі. Тема: Відсотки.

Мета: навчити учнів застосовувати отримані знання , навички та вміння в життєвих ситуаціях, удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, розвивати пізнавальну самостійність, стимулювати активну пізнавальну діяльність,створити емоційний настрій і ситуації зацікавленості, виховувати виконавську дисципліну, розуміння ролі в житті, творчу активність у рішенні різноманітних виробничих завдань і життєвих проблем.

Сформовані компетентності : здоров`язберігаюча, підприємливість і фінансова грамотність

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.  Кейс-метод

Обладнання: презентація, кроссенс, картки для роботи в групах, інтерактивна дошка, додаток learnangapps.org

 І.  Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності .

Слово вчителя: Сьогодні у нас буде трішки незвичайний урок. Ви спробуєте себе в ролі дорослих і побачите, як важливо мати ті знання з математики, які ви отримуєте на уроках.

Отже ми ніби - то попрацюємо у фірмі. Наша фірма буде виготовляти чіпси. Але не ті чіпси, які ви зазвичай купуєте в магазині і які дуже шкодять вашому здоров`ю.  Це будуть дуже корисні фруктові чіпси.

У кожної фірми повинна бути назва. Вона буде пов’язана з темою нашого уроку. Давайте ми розгадаємо кроссенс, який підкаже, що ми вивчаємо і як назвати нашу фірму.

Кроссенс.

 

 

 

 

 

У нашому кроссенсі зашифровано слово відсоток. Отже на сьогоднішньому уроці ми удосконалимо наші  вміння працювати з відсотками. А оскільки ми будемо виготовляти корисні для здоров'я чіпси, то давайте оберемо назву «100 % здоров`я».

ІІ. Актуалізація опорних знань. Усні вправи. Вікторина в інтернет- додатку learnangapps.org

Слово вчителя: При наборі працівників керівник з`ясовує, наскільки вони компетентні, тобто можуть добре виконувати свої посадові обов’язки. Давайте ми перевіримо, як ви орієнтуєтесь у перетворенні відсотків.

 Учні виконують усні вправи. Посилання на вікторину : https://learningapps.org/watch?v=p6zb3jvhk19

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Практичне застосування знань і вмінь. Робота в групах. Кейс-метод.

Слово вчителя: у нашій фірмі працює чотири відділи. Це відділ маркетингу (дослідження та удосконалення виробництва), виробничий відділ ( безпосередньо займається виготовленням продукції ), промо - відділ (займається рекламою), економічний  (працює з фінансами).

Діти об’єднуються у 4 групи.

  1. 1 група – маркетологи
  2. 2 група – майстри дільниці
  3. 3 група – промоутери
  4. 4 група –економісти

Кожна група ( відділ ) повинна виконати  виробниче завдання і презентувати його вирішення.

Завдання

1 група  (маркетологи)

  1. Відділ маркетингу провів дослідження і опитав 345 учнів 5 класів. 15% сказали, що полюбляють бананові чіпси. Скільки учнів полюбляють бананові чіпси?
  2. Учень 5 класу з`їв 200 г корисних фруктових чіпсів, що становить 80% чіпсів, що були у пачці і наївся.  На скільки меншою по вазі треба робити пачку?

2 група (промоутери)

  1. Промоутер  отримує на день 858 рекламних листівок. Щоб отримати премію 50 грн (крім зарплати), йому треба роздати 93% цієї кількості. Скільки працівник повинен роздати рекламних листівок, щоб отримати премію?
  2. Рекламний агент отримує 2% від продажу прорекламованих ним чіпсів. На яку суму повинні купити продукції, щоб рекламний агент отримав 8000 зарплати?

3 група (майстри виробництва)

  1. На завод завезли 350 кг солодких яблук. З них виходить 21% готових чіпсів. Скільки кілограмів чіпсів отримають з цієї кількості яблук?
  2. Відділ виробництва почав виготовляти чіпси з ананасів, манго та папайї, які користуються шаленим попитом. Маса чіпсів становить лише 15% від свіжих фруктів. Скільки треба закупити фруктів, щоб задовольнити попит і виготовити 6 т чіпсів?

4 група (бухгалтери)

  1. Дохід фірми за день складає 5335  гривень. З них 45% витрачається на заробітну плату. Скільки грошей фірма витрачає на заробітну плату за місяць?
  2. Також в цьому місяці фірма заплатила 32010 гривень податку, що становить 20% всього доходу. Який дохід у фірми у цьому місяці?

IV. Удосконалення вмінь.

Колективне розв`язування :

До нас прийшла пропозиція виготовляти напій з фруктових чіпсів. Експериментальні зразки показали, що він занадто солодкий. Концентрація (кількість) цукру в цьому розчині становить 12% на 7,5 л. Нам як спеціалістам по відсоткам треба з`ясувати, скільки літрів води треба долити в напій, щоб концентрація цукру зменшилась до 10%? ( так він буде не надто солодкий.)

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

Слово вчителя: Закінчується робочий день. Давайте поділимося враженнями від сьогоднішнього уроку.

Метод мікрофон. Закінчіть речення.

Я знаю…

Я вмію…

Я можу…

Ви отримуєте зарплатню у вигляді оцінок. Вирішіть у групах, хто на яку заслуговує та надайте мені відомості. (Картки самооцінювання)

Домашнє завдання

1. Створити математичну рекламну листівку

2. Скласти задачу на відсотки.

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з математики у 5 класі. Тема : відсотки. Мета: навчити учнів застосовувати отримані знання , навички та вміння в життєвих ситуаціях, удосконалити вміння розв’язувати задачі на відсотки, розвивати пізнавальну самостійність, стимулювати активну пізнавальну діяльність,створити емоційний настрій і ситуації зацікавленості, виховувати виконавську дисципліну, розуміння ролі в житті, творчу активність у рішенні різноманітних виробничих завдань і життєвих проблем.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

100% здоров`я Фірма по виготовленню корисних фруктових чіпсів. Тема уроку: відсотки

Номер слайду 5

Вікторина. Дай правильні відповіді на запитання.https://learningapps.org/watch?v=p6zb3jvhk19

Номер слайду 6

1 група – маркетологи2 група – майстри дільниці3 група – промоутери4 група – економісти

Номер слайду 7

Завдання для маркетологів1. Треба з`ясувати, які чіпси в дітей найпопулярніші. Відділ маркетингу провів дослідження і опитав 345 учнів 5 класів. 60% сказали, що полюбляють бананові чіпси. Скільки учнів полюбляють бананові чіпси?2. Учень 5 класу з`їдає 200 г корисних фруктових чіпсів, що становить 80% чіпсів, що є у пачці і наїдається. На скільки меншою по вазі треба робити пачку?

Номер слайду 8

Завдання для промоутерів1. Промоутер отримує на день 850 рекламних листівок. Щоб отримати премію 50 грн (крім зарплати), йому треба роздати 90% цієї кількості. Скільки працівник повинен роздати рекламних листівок, щоб отримати премію?2. Рекламний агент отримує 8% від продажу прорекламованих ним чіпсів. На яку суму повинні купити продукції, щоб рекламний агент отримав 8000гривень зарплати?

Номер слайду 9

Завдання для майстрів виробництва1. На завод завезли 350 кг солодких яблук. З них виходить 21% готових чіпсів. Скільки кілограмів чіпсів отримають з цієї кількості яблук?2. Відділ виробництва почав виготовляти чіпси з ананасів, манго та папайї, які користуються шаленим попитом. Маса чіпсів становить лише 15% від свіжих фруктів. Скільки треба закупити фруктів, щоб задовольнити попит і виготовити 6 т чіпсів?

Номер слайду 10

Завдання для бухгалтерів1. Дохід фірми за день складає 53350 гривень. З них 45% витрачається на заробітну плату. Скільки грошей фірма витрачає на заробітну плату за місяць?2. Також в цьому місяці фірма заплатила 32010 гривень податку, що становить 20% всього доходу. Який дохід у фірми у цьому місяці?

Номер слайду 11

До нас прийшла пропозиція виготовляти напій з фруктових чіпсів. Експериментальні зразки показали, що він занадто солодкий. Концентрація (кількість) цукру в цьому розчині становить 12% на 7,5 л. Нам як спеціалістам по відсоткам треба з`ясувати, скільки літрів води треба долити в напій, щоб концентрація цукру зменшилась до 10%? ( так він буде не надто солодкий.)

Номер слайду 12

Закінчи речення: Я знаю…Я вмію…Я можу…

Номер слайду 13

Д/ЗПридумати математичну рекламну листівку. Скласти задачу на відсотки

zip
Додано
14 травня 2019
Переглядів
1408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку