Тип уроку: інтегрований урок з Я досліджую світ і англійська мова
Клас: 3
Тема уроку: Незвичайні здібності козаків.
Як опинитися в минулому без чарівної палички
Мета:
Очікувані результати навчання:
Емоційне налаштування. Привітання.
Треба дружно привітатись
«Добрий день!» - «Good day!»
Дружно голосно сказати:
«Добрий день!» - «Good day!»
Вліво, вправо поверніться,
Гостям нашим посміхніться.
«Добрий день!» - «Good day!»
«Good morning! How are you?» - song
Блок англійської мови
-Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми об’єднаємо урок Я досліджую світ з уроком Англійської мови.
-А щоб дізнатися тему нашого уроку – ми підготувала вам слово-підказку. Щоб отримати літери цього слова, вам потрібно дати відповіді на запитання.
(За кожну правильну відповідь діти отримують літеру. З літер разом складають слово КОЗАКИ.)
- Today we have an unusual lesson. We will combine the Я досліджую світ lesson with the English language lesson.
- And to find out the topic of our lesson, we have prepared a hint word for you. To get the letters of this word, you need to answer a question.
(For each correct answer, children receive a letter. The letters together form the word COSSACKS).
Гра «Інтерв’ю»
-Я – репортер. Братиму інтерв’ю у вас. Той, хто відповість правильно – стає репортером. Питання повторювати не можна.
-Складіть слово з отриманих букв. Англійською мовою слово
КОЗАКИ - Cossaks.
Блок з Я досліджую світ
Актуалізація знань
Вправа “Продовж речення”
Пригадайте тему попереднього уроку і продовжте речення.
- Учора я дізнався / дізналася …
- Мені було цікаво …
- Мене здивувало …
- Тепер я знаю …
Вправу виконати ланцюжком. Кожна дитина обрає й закінчує одне з речень.
Отримує «нушика» за правильні відповіді.
Вправа “Що я знаю про козаків”
Пригадуємо козацькі слова, перевіряємо активний словник дітей.
Обераємо за допомогою лічилки того, хто розпочне вправу.
Лічилка:
Я козак, і ти козак,
Я вояк, і ти вояк.
Щоб в бою стояти мужньо,
Ми повинні бути дружні.
Ми хоробрі вояки —
Побратими козаки.
Обраний гравець бере палицю й піднімає її вертикально, тримаючи однією рукою за кінець, а тоді називає слово, пов’язане з козаками. Наступний/а учень/учениця, перехопивши палицю вище від руки першого гравця, називає інше слово. По черзі перехоплюючи палицю, діти мають дійти до її верхнього кінця. Якщо учні й далі можуть називати слова, палицю можна перевернути, щоб продовжити вправу.
Повідомлення теми уроку
- Отже, сьогодні ми продовжимо подорож Запорозькою Січчю.
Поглибимо знання про життя козаків та дізнаємося, хто такі характерники.
- Будемо складати речення на свої вміння.
Читатимемо та перекладатимемо текст-опис про козака англійською мовою.
- І на згадку – створемо козака.
Знайомство з козаками-характерниками
Під час наступних видів робіт (слухання, перегляду фільмів і виконання завдань), їм потрібно буде уважно слухати й запам’ятовувати цікаві факти про козаків-характерників.
Розповідь про козаків-характерників
Серед запорозького козацтва існувало таємниче, овіяне легендами явище — характерництво. Характерниками були козаки, які, за сучасним визначенням, володіли екстрасенсорними і паранормальними здібностями: телепатією, ясновидінням, здатністю до гіпнотичного впливу.
Звідки походить саме слово “характерник” сказати складно. Звичайно, найпростіша версія — зв’язок зі словом “характер”. Так, козаки були людьми “з характером” — мужніми, з міцною волею та здатністю впливати на інших.
Цікаві факти про козаків-характерників
Найчастіше козаки-характерники виступали в ролі знахарів — швидка допомога на полі бою, подальше лікування. Адже лікарів у козацьких загонах зазвичай не було.
Часто козаки-характерники були, радниками козацької старшини.
Характерники були неперевершеними бійцями, розвідниками. Спеціально навчені козаки в часи запорізького козацтва створювали загони пластунів, так би мовити спецназ тих часів.
Характерник передавав свій дар відання (знання) хоча б одному наступникові. Так ці знання і збереглися до наших днів.
Козаки-характерники були обраними воїнами, елітою війська.
Серед характерників були ті, які прожили на світі понад сто років.
Парадоксальний факт: незважаючи на те, що на Січ не допускали жінок, вони зустрічалися серед військових магів-характерників.
У козака-характерника завжди із собою були підкова й люлька. Він знав, як розслабляти й качати м’язи за допомогою підкови.
Перегляд відео “Остап Ступка про козаків-характерників”
Відомі козаки-характерники
- Характерниками були такі відомі історичні постаті, як князь Всеслав Полоцький, князь Віщий Олег, козацькі полководці Северин Наливайко, Петро Сагайдачний, Іван Богун, Максим Кривоніс, Іван Сірко, Іван Золотаренко, Семен Палій, Максим Залізняк і багато інших.
Гра «Знайди пару»
- Давайте перевіримо чи запам’ятали ви, як виглядають деякі козаки. Ваше завдання підібрати до кожного портрету відповідне ім’я та прізвище.
Робота над змістом уривка з легенди (підр. с. 88, завд. 6).
- Прочитайте уривок з легенди про відомого отамана і розкажіть, які надможливості він мав.
- А які здібності маєте ви? Розкажіть.
Блок англійської мови
Повторення лексико-граматичного матеріалу з теми «I can/I can’t…»
-А що ми можемо робити? Давайте пограємо в гру та пригадаємо дії англійською мовою.
- What can we do? Let's play a game and remember the actions in English.
"Crocodile" game
Гра «Крокодил»
-Складіть речення про те, що ви бачите.
(Я-показую дію, учні називають словами).
-Make a sentence about what you see.
(I show the action, the students call it with words).
Складання речень (усно)
-Складіть речення про те, що ви можете робити, а що – ні. Які слова нам у цьому допоможуть?
-Make sentences about what you can and cannot do. What words will help us in this?
I can/I can’t
(Спочатку 2-3 учні складають речення, потім – робота в парі.)
Письмо
(В паперових телефонах учні складають питальні речення і «надсилають» сусіду справа.)
-Напишіть СМС сусіду справа. Складіть по 3 питальних речення. Яке слово виносимо наперед при утворенні питального речення?
-Write an SMS to the neighbor on the right. Make 3 interrogative sentences. What word do we bring forward when forming an interrogative sentence?
Can you…?
-Як відповісти на питання?
- How to answer the question?
Yes, I can. / No, I can’t.
-Які частини тіла допомагають нам виконувати різні дії?
Назвіть усі частини тіла, які є на вашому козачку. (в парі)
Name all the body parts that are on your Cossack. (in pairs)
«Head shoulders knees and toes» song
Блок з Я досліджую світа та Англійської мови
Творча робота
- А зараз пропонуємо вам зробити козака на згадку. Вам потрібно розфарбувати його, відповідно до опису.
- Щоб навчитись малювати,
Треба кожен колір знати.
Вірш про кольори
Green - зелений, як травичка,
Blue - блакитний, як водичка,
Yellow - жовтий, як курчатко,
Grey як сіре мишенятко,
Pink рожевий, наче ружа,
Black - це чорний, як калюжа,
Red - червоний, наче мак,
Purple – схожий на буряк,
White - це білий, білий сніг,
Що у лісі вкрив барліг.
A в барлозі ведмежатко:
Все коричневе, як татко!
Brown спина, brown боки,
Сплять ведмеді-лежебоки.
Читання
-Прочитайте опис козака «ланцюжком». Перекладіть.
(Діти «ланцюжком» читають речення англійською мовою, а наступна дитина – перекладає).
- Read the description of the Cossack "chain". Translate
(Children in a "chain" read sentences in English, and the next child translates.)
This is a cossak. His name is Petro.
He is tall and slim. He has got dark hair.
He is wearing a black hat. He is wearing a white shirt.
Petro has got blue trousers and a red belt.
He is wearing black boots.
Підсумок
Рефлексія
-Дайте відповіді на питання за допомогою циглинки з Lego.
-Козаки під час сутичок з ворогами, могли виграти золото. Сьогодні кожен з вас теж отримав винагороду – знання та «нушики». Покажіть свої «Планшети досягнень». Чи усі здобули «скарби»?
-Щоб завершити наш урок, вам потрібно виконати останнє завдання:
Під нашу прощальну пісень, прикріпіть на дошці свого козака до
Саморефлексія “Скринька”