Ніна Бічуя «Чотири руді лисиці»

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання. Ніна Бічуя «Чотири руді лисиці» . Підручник О. Савченко
Перегляд файлу

Ніна Бічуя «Чотири руді лисиці»                                                        

Мета:

- формування предметних компетентностей: розширити в учнів знання про характерні ознаки зими; ознайомити їх із оповіданням «Чотири руді лисиці»; цікавими фактами  з біографії його автора, Ніни Бічуї, навчити помічати красу і неповторність природи, удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання; формувати в учнів уміння аналізувати , узагальнювати, робити висновки з прочитаного; розвивати зв'язне мовлення учнів; спостережливість, вміння правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати любов до природи, доброту, співчуття; уміння бачити і засуджувати зло і жорстокість.

- формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: уміння висловлювати рефлексивні і оцінні судження; моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, уміння вчитися; переключатися з одного виду роботи на інший;

комунікативної: уміння висловлювати свої думки, спілкуватися під час виконання завдань;

інформаційної: уміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

соціальної(громадянської): уміння працювати в парі, групі, з усіма в колективі;

здоров'язбережувальної: дотримуватись правильного сидіння за партою, нести та отримувати позитивні емоції;

загальнокультурної: дотримуватись норм мовленєвої культури, правил поведінки на уроці.

Обладнання: портрет Ніни Бічуя , збірки її творів, слова для словникової роботи, малюнки зимового лісу, тварин, вирізані сніжинки,  картки з тестовими завданнями.

Тип уроку: комбінований

Освітні галузі: мовно-літературна, громадянська, соціальна, здоров'язбережувальна.

Хід уроку

Ι. Всупна частина .  

1. Організаційний момент

2. Психологічна настановка на урок:

Усміхнітся один одному, подумки побажайте успіхів на урок. Аби впоратись із завданнями будьте старанними і слухняними. Отже, дамо собі настанову на урок.

Не просто слухати, а чути ! СЛАЙД

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ΙΙ. Основна частина.

1.Робота над загадкою

- Продовжимо урок загадкою:

Біла, гарна, чарівна,

Мов снігуронька вона,

Землю прикрашає,

Сріблом засипає

Все навколо – наче рай,

Нумо! Хто це, відгадай! (Зима)

3.   Асоціативний кущ

Підбираємо до слова ЗИМА асоціації

 

4. Розчитування.

                                 - А як зветься перший зимовий місяць?

Їхав грудень возом! СЛАЙД

Віз мішок морозу,

До морозу криги,

А до криги снігу.

5. Дискусія з використанням графічного організатора «Шкала ставлень»                на дошці

Зима -  це гарно                              Я не знаю                     Зима - це погано

     Діти показують картки зі словами «ЦЕ ГАРНО» , «ЦЕ ПОГАНО», «НЕ ЗНАЮ» зі своїми однодумцями і доберають аргументи на захист своєї позиції.

Після цього групи озвучують свої аргументи.  Кожен учасник, який вибрав «Я не знаю» робить вибір, до якої з двох груп приєднатись і пояснює чому його вибір саме такий.

 

8 Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

Гра  «Відгадай мене».

За допомогою 4 запитань  вгадайте предмет, що є на малюнку.

Два прикметники допоможуть.

Перевірка домашнього завдання.

Вам на домашнє завдання було підготувати коротеньку інформацію про лисицю.

            Лисиці взимку ведуть одиночний спосіб життя і тільки напередодні літа заводять сім’ї.

 

             У лисячій сім’ї турботу про потомство беруть на себе обоє батьків. Батько ще до появи малят доглядає за своєю самкою і допомагає їй облаштовувати лігво.

 

              Лисиці всеїдні. Переважно харчуються невеликими тваринами: дрібними гризунами, кроликами, зайцями і козулями.

 

               Хвіст для лисиці — дуже важливий орган. Під час бігу він допомагає їй тримати рів- новагу, а взимку служить додатковим захистом від холоду.

 

            Лисиці дуже обережні. У разі небезпеки або погоні вони заплутують сліди і перехову- ються в інших місцях, щоб увести переслідувача в оману. Саме через цю особливість лисиці присвоєно звання найхитрішого звіра.

 

             Максимальна швидкість, з якою може бігти лисиця,— 50 км/год.

 

         Лисиці часто оселяються поблизу великих міст або передмість. Де вони дуже добре пристосовуються й обживають міські околиці.

 

       У дикій природі лисиці живуть близько 6–8 років, а в неволі можуть прожити від 20 до 25 років.

 

         Найбільш розвиненими почуттями у лисиць є слух і нюх. З їх допомогою звір дізнається про навколишнє середовище.

 

   Лисицю намагалися одомашнити. В результаті експерименту була одомашнена сріблясто-чорна лисиця, у якої з’явилися суттєві відмінності від її диких родичів у поведінці, будові тіла і фізіології.


 

ΙΙΙ. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

Тема. Ніна Бічуя «Чотири руді лисиці»                                                        

! СЛАЙД

Мета. Сьогодні на уроці ми дослідимо текст. Продовжимо визначати головну думку, головного героя тексту.

Будемо вчитися знаходити в тексті описи та діалоги.

  1. Інформація про письменницю Ніну Бічую. 
  •   Ніна Леонідівна Бічуя   народилася 24 серпня 1937 р. у Києві. Навчалась у середній школі № 5. Закінчила факультет  журналістики  Львівського  університету.  Була  на  журналістській  роботі. З 1975 по 1985 працювала у Львівському театрі юного глядача. У 1989–1997 працювала редак- торкою газети «Просвіта». Останні двадцять років Ніна Бічуя займається перекладами з польської. Вона читає лекції з театрознавчих дисциплін у Львівському Національному університеті ім. Івана Франка. Ніна Бічуя має честь носити Орден Усмішки. Це міжнародна нагорода, яку присуджують діти.
  1. Робота над оповіданням Н. Бічуї «Чотири руді лисиці».

Спочатку прочитаємо значення деяких слів.

Словникова робота

Гостинець*   тут: велика дорога.

Придалася*   тут: пригодилась.

 

- Виразне читання оповідання вчителем.

 

- Перевірка первинного сприйняття змісту твору

         - Який настрій викликало у вас оповідання ?

  •    Хто став головними героями цього твору?
  •    Хто позитивні герої
  •    А негативні?
  •    Де відбулася подія?
  •     

       3. Словникова робота. Але в тексті є слова значення яких ви могли зрозуміти неповністю?    

Здмухував  СЛАЙД

ворушиться

гостинець

льодком

автостраду

безкраїм

пустельним

заволав

загальмував

слизькому

чимчикували

сплеснув

придалася

наполохати

 

  1. Читання учнями тексту з передаванням.
  2. Вибіркове читання. Зробити слайд речення попорядку!!!!!!
  •    Знайдіть і прочитайте, якою була погода в день пригоди, що сталася?
  •    Чому шофер спинив автобус?
  •    Зачитайте те місце, де описано, як лисиці переходили дорогу.
  •    Що відбувається між пасажирами в автобусі? Розмова чи діалог?
  •    Чому шофер підморгнув Яркові?
  •    Яка основна думка твору?
  1. Робота в групах.

1 група

Назва твору

Чотири руді лисиці

Автор

 

Жанр

 

Дійові особи

 

Головна

думка

 

2 група

Розташувати події у логічній послідовності.  

_4_ Лисиці чимчикували через дорогу.

_1_Вітер надимав щоки.

_6_Тут би рушниця придалася.

_2_Їхати було важко.

_7_Шофер ще якусь мить не рушав з місця.

_5_Лисиці йшли спокійно.

_3_Раптом щось випорхнуло від краю поля.

3 група

Доповни план розгортання подій потрібними словами.

  1. Вітер надимав щоки і здмухував ……сніг………………..з дороги.
  2. Ярко стояв біля …………водія……………… в автобусі.
  3. Біле поле здавалося ………безкраїм………….…… та пустельним.
  4. Їхати було важко.
  5. Раптом щось випорснуло від ………білого краю поля……………….……………. до шляху.
  6. ……Шофер…………загальмував на слизькому асфальті.
  7. Стривожилися ……пасажири……………………………………… .
  8. Чотири лисиці  чимчикували…………через………………………дорогу.
  9. Ярко дивився услід чотирьом вогнистим………лисицям……………… .

4 група

Використовуючи технологічну картку, створіть лисиць, які переходили дорогу. Презентуйте  роботу однокласникам

      Юліанка, Аня, Андрійко, Максимко

 

  8. Робота над прслів'ям «Перший крок до добра – не роби зла». А що таке прислів'я

         9. Перевірка сприйняття за допомогою тестів.

 Самостійна робота.

 Тестові завдання по перевірці сприйняття тексту Н.Бічуя «Чотири руді лисиці»

1.Визначте літературний жанр твору:

А) оповідання

Б) казка

В) байка

2. Про яких тварин розповідається в тексті?

А) про ведмедів

Б) про зайців

В) про лисиць

3. Якою була погода?

А) було сніжно і вітряно

Б) було дуже сонячно

В) було дуже сонячно

4. Чому шофер спинив автобус?

А) на дорозі була велика яма

Б) щось яскраве було на шляху

В) йому заважав Ярко

5. Що вигукнув один із пасажирів?

А) а бодай тебе

Б) ох, яка краса

В) їдь швидше

6. Чи можна прислів'я «Перший крок до добра – не робити зла» вважати головною думкою оповідання:

А) так

Б) ні

    Ι. Заключна частина.

  1. Заключне слово вчителя з елементом бесіди.

- Отже, яка головна думка оповідання?

- Позитивні герої цього оповідання…

- Вони…

- Я засуджую в цьому оповіданні…

- Тому що, він…

       2. Рефлексія. Підсумуємо наш урок Вправою «Навіщо»

 Навіщо нам цей урок?

Навіщо ми зустрічаємо в творі таких героїв?

Навіщо автор розповідає нам про ці події?

Навіщо порушує таку тему?

 

Домашнє завдання.

Підручник с. 69-70

Прочитай текст.

Підготуйся до стислого переказу тексту за складеним планом.

 

 

 

 

 

 

 

Я сьогодні дізнався…

Вдома я розкажу про…

Найважче було… - Чи відповідає зараз ваш настрій обраній сніжинці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва твору

 

Автор

 

Жанр

 

Дійові особи

 

Головна

думка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Лисиці чимчикували через дорогу.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     Вітер надимав щоки.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Тут би рушниця придалася.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Їхати було важко.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Шофер ще якусь мить не рушав з місця.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Лисиці йшли спокійно.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Раптом щось випорхнуло від краю поля.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Розташувати події у логічній послідовності.

 

 

 

    

 

            Доповни план розгортання подій потрібними словами.

 

План

  1. Вітер надимав щоки і змухував ……………………..з дороги.
  2. Ярко стояв біля ………………………… в автобусі.
  3. Біле поле здавалося ………………….…… та пустельним.
  4. Їхати було важко.
  5. Раптом щось випорснуло від ……………………….……………. до шляху.
  6. ………………загальмував на слизькому асфальті.
  7. Стривожилися …………………………………………… .
  8. Чотири лисиці  чимчикували…………………………………дорогу.
  9. Ярко дивився услід чотирьом вогнистим……………………… .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Герої твору

Де відбувається подія?

Коли спостерігали?

Причини появи

лисиця

 

 

 

Ярко

 

 

 

 

 

 

 

водій автобуса

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Кожен учень ставить риску біля героя, чию поведінку підтримує. Обґрунтуйте чому?

Підсумок роботи в групах.

Від кожної групи учень на загальній дискусійній сітці показує відповідь на запитання:

  •                                                            Поведінку якою героя ви підтримали?
  •                                                            Чому?

Яка головна думка оповідання Н. Бічуя «Чотири лисиці» (слід бути спостережливим, любити й оберігати природу.

 А як у місті можна підтримувати тварин взимку

 

-Молодці, а зараз спробуйте відгадати предмет за ознаками:

-Білий, пухнастий, м'який  - …(сніг)

-Холодна, сніжна, морозна -…(зима)

-Злий, тріскучий, лютий - …(мороз)

 

Зима… Велична красуня, горда, замріяна. Зима дарує людині насолоду від чистоти і спокою, навіює розмірені думки, світлі настрої. Про що ми і говорили на минулому уроці . Вам потрібно було вдома підготувати вірш про зиму і сенкан, за допомогою якого ви могли б передати своє відношення до зими.        (відповіді дітей).

 

 

Зима… Велична красуня, горда, замріяна. Зима дарує людині насолоду від чистоти і спокою, навіює розмірені думки, світлі настрої. Про що ми і говорили на минулому уроці . Вам потрібно було вдома підготувати вірш про зиму і сенкан, за допомогою якого ви могли б передати своє відношення до зими.        (відповіді дітей).

 

 

 

УРОКИ 43–44. ДОСЛІДЖУЄМО ТЕКСТ. ТВІР НІНИ БІЧУЯ «ЧОТИРИ РУДІ ЛИСИЦІ». ДІАЛОГ

Мета: ознайомити учнів із твором Ніни Бічуя «Чотири руді лисиці»; узагальнити знання про діалог; удоскона- лювати навички правильного виразного читання, читання за ролями; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів; збагачувати словниковий запас; розширювати кругозір учнів; формувати компетентності (спілкування рідною мовою, соціальна, громадянська, мистецька, компетентність у природничих науках і технологіях); виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: таблиці для роботи в групах, технологічні картки для створення оригамі «Лисички», папір.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна, природнича, технологічна.

 

Хід уроку

І.   ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1.        Організація класу. Психоформула

Люблю я свій розум, Увагу та пам’ять.

Працює мій мозок, І вчусь я старанно. Сприймаю все нове І мислю логічно.

Учителя слово Здійсню практично.

  1.        Перевірка домашнього завдання
  2.        Відгадування загадки
    •      Серед звірів найхитріша. Їй на місці не сидиться. Пишний хвіст її краса. А звуть її... (лисиця).
  3.        Бесіда
  •    Що вам відомо про життя лисиці?
  1.        Цікавинки про лисицю. Інформація класних дослідників
  1. й у ч е н ь. Лисиці взимку ведуть одиночний спосіб життя і тільки напередодні літа заводять сім’ї.
  2. й у ч е н ь. У лисячій сім’ї турботу про потомство беруть на себе обоє батьків. Батько ще до появи малят доглядає за своєю самкою і допомагає їй облаштовувати лігво.
  3. й у ч е н ь. Лисиці всеїдні. Переважно харчуються невеликими тваринами: дрібними гризунами, кроликами, зайцями і козулями.
  4. й у ч е н ь. Хвіст для лисиці — дуже важливий орган. Під час бігу він допомагає їй тримати рів- новагу, а взимку служить додатковим захистом від холоду.
  5. й у ч е н ь. Лисиці дуже обережні. У разі небезпеки або погоні вони заплутують сліди і перехову- ються в інших місцях, щоб увести переслідувача в оману. Саме через цю особливість лисиці присвоєно звання найхитрішого звіра.
  1. й у ч е н ь. Максимальна швидкість, з якою може бігти лисиця,— 50 км/год.
  2. й у ч е н ь. Лисиці часто оселяються поблизу великих міст або передмість. Де вони дуже добре пристосовуються й обживають міські околиці.
  3. й у ч е н ь. У дикій природі лисиці живуть близько 6–8 років, а в неволі можуть прожити від 20 до 25 років.
  4. й у ч е н ь. Найбільш розвиненими почуттями у лисиць є слух і нюх. З їх допомогою звір дізна- ється про навколишнє середовище.
  5. й у ч е н ь. Лисицю намагалися одомашнити. В результаті експерименту була одомашнена сріб- лясто-чорна лисиця, у якої з’явилися суттєві відмінності від її диких родичів у поведінці, будові тіла і фізіології.

 

 

 

 

  1.        Передбачення
  •   Сьогодні на уроці ми прочитаємо твір Ніни Бічуя «Чотири руді лисиці». У тексті є такі слово- сполучення: колеса ковзали; тої ж миті шофер загальмував; чотири малі лисиці; не наполохати звірів.
  •    Яка історія описуватиметься?
  •    Складіть текст, використовуючи ці словосполучення.
  •    Наприкінці уроку ми перевіримо ваші очікування.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Слово вчителя. Інформація про автора твору
  •   Ніна Леонідівна Бічуя народилася 24 серпня 1937 р. у Києві. Навчалась у середній школі № 5. Закінчила факультет  журналістики  Львівського  університету.  Була  на  журналістській  роботі. З 1975 по 1985 працювала у Львівському театрі юного глядача. У 1989–1997 працювала редак- торкою газети «Просвіта». Останні двадцять років Ніна Бічуя займається перекладами з польської. Вона читає лекції з театрознавчих дисциплін у Львівському Національному університеті ім. Івана Франка. Ніна Бічуя має честь носити Орден Усмішки. Це міжнародна нагорода, яку присуджують діти.
  1. Робота за підручником (с. 69)
  1.       Словникова робота. Гостинець велика дорога. Придалася пригодилася.
  2.       Читання тексту вчителем (або перегляд відеоролика за посиланням: https://youtu.be/q921cD4eplo).
  3.       Бесіда за змістом твору.
  •    Хто став головними героями цього твору?
  •    Де відбулася подія?
  •    Чи справдилися ваші передбачення щодо змісту тексту?
  1.       Напівголосне читання тексту учнями.
  1. Фізкультхвилинка
  2. Вибіркове читання
  •    Знайдіть і прочитайте, якою була погода в день пригоди, що сталося?
  •    Чому шофер спинив автобус?
  •    Чому Ярко з шофером перезирнулися?
  •    Як пересувалися лисиці?
  •    Знайдіть опис лисиць.
  •    Відшукайте в тексті порівняння.
  1. Читання за ролями
  •    Назвіть дійових осіб твору.
  •    Що відбувається між пасажиром та водієм? (Розмова.)
  •    Іншими словами це що? (Діалог.)
  1. Читання тексту за ролями
  2. Робота в групах
  1.       Об’єднання в групи
  2.       Виконання завдання: заповнити таблицю.

 

Герої твору

Де відбувається подія?

Коли спостерігали?

Причини появи

лисиця

 

 

 

Ярко

 

 

 

водій автобуса

 

 

 


  1.        Презентація діяльності груп (презентація по колу; матеріал, який почули,— не повторюється).
  1. Робота над прислів’ям
  •    Прочитайте прислів’я. Поясніть, як ви його розумієте. Перший крок до добра не роби зла.
  1. Практична робота в групах (по 4 учні). Оригамі «Лисички»
  1.        Об’єднання в малі групи.
  2.        Виконання завдання.
  •    Використовуючи технологічну картку, створіть лисиць, які переходили дорогу. Презентуйте роботу однокласникам.


 

  1.        Презентація діяльності груп.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Бесіда
  •    Яка головна думка цього твору?
  •    Як треба ставитися до тварин, особливо взимку?
  1. Рефлексія. Прийом «Аргументація власної відповіді»

Запропонуйте учням закінчити речення.

  •      На уроці я працював(ла)         , бо       .
  •      Своєї роботою на уроці я         .
  •      Урок здався мені        .
  •      Протягом уроку я         .
  •      Мій настрій        .
  •      Матеріал уроку був для мене         .
  •      Здійснилися мої очікування щодо          .
  1. Домашнє завдання

С. 69–70 виразно читати, відповідати на запитання. Намалювати лисичок.

 

 

 

Урок українського читання (4 клас)

 

Тема: Ніна Бічуя «Чотири руді лисиці», І. Блажкевич «Узимку».

Мета: Познайомити учнів з оповіданням Ніни Бічуя«Чотири руді лисиці»; з віршем І.Г. «Узимку», удосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий і лексичний запас; розвивати образне мислення, мовлення, уяву; виховувати спостережливість, любов до природи, тварин, бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійна презентація, таблиці з правами для розвитку зору; таблиця «Словник»; таблиці з анаграмами «Зимові слова», індивідуальні дошки, маркер.

Інтерактивні технології: мозковий штурм, робота у групах, питання – відповідь, дискусійна сітка, сенкан.

Тип у року: вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: мультимедія.

Хід уроку:

І. Організаційно – мотиваційний момент.

 Холодно зараз у лісах, на лугах,

 Холодно зайчикам, лискам, птахам

 Затишно, тепло в класі у нас.

 На уроці українського читання, вітаю я вас.

ІІ.  Робота над розвитком артикуляційного апарату і навичок читання.

1.Вправа для дихання: «рот-рот», «рот-ніс», «ніс-ніс», «вдих – затримання (5 сек.) - видих »; «відчуття свіжості морозяного повітря».

 

2.Складове читання (слід читати, складати швидко, чітко, ніби зимовий вітер свище)

 а     а

вн    втр

 о    о

 у     у   с

дк   спл

 и     и

 е     е

ст

 і     і

 

3.Вправа для розвитку поля зору

Замініть вираз одним словом. Складіть його дивлячись на крапку (показую таблиці)

Замерзла вода   Сніг притих до дерев

 

         л  н     й

     і        д і       і

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про цю пору року. Познайомимося з оповіданнями Н.Бічуя «Чотири руді лисиці» з якою дізнаємось, як правильно поводитися при зустрічі з тваринами.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Мотивація навчальної діяльності

  1.                                         Які почуття ви відчули слухаючи твори наших учнів ?

 

Але зима це і час випробувань. Як ви гадаєте для кого? Так, це випробування для тварин і пташок. Подивіться на цю картину «Зимовий ліс» (слайд № 2).

 

                                                                                                    

 

  1.                                         Хто мешкає у ньому ви скажете, відгадуючи загадку. Відгадку (малюнки тварин) прикріплюйте на картину.
  •                                                            Улітку сіренький, взимку біленький, довгі вуха має, швидко в ліс стрибає (Заєць).
  •                                                            Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає (Вовк).
  •                                                            Прийшла з лісу пташниця в рудій шубці курей полічити (Лисиця).
  •                                                            Пухова рудень шуба

Із сосни стриба на дуба.

Хвіст у неї, як мітла.

А сама на зріст мала. (Білка).

  •                                                            Влітку гуляє, а взимку спочиває. (Ведмідь).
  •                                                            Я – колючий мов будяк.

Здавна звуть мене … (Їжак).

 

         

 

 

                  

 

 

 

  1.                                         Як змінилося життя цих тварин  взимку? Де взимку можна побачити даних тварин? Як ми повинні до цього ставитися?
  2.                                         Які тварини пристосувалися до змін і як? (ведмідь, їжак, борсуки).
  3.                                         Давайте, діти, складемо сенкан про становище тварин взимку.

Складання сенкану.

  1.                                         Тварини.
  2.                                         Розгублені, беззахисні.
  3.                                         Бігають, шукають.
  4.                                         Допоможіть тваринам взимку!
  5.                                         Браття.

 

Фізкультхвилинка.

III.Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. (Слайд фото)

  1.                            Інформація про письменницю зі Львова Н.Бічую.
  2.                            Робота над оповіданням Н.Бічуї «Чотири лисиці» (с. 87-88)

     А) словникова робота.

 Ярко – ім’я (Ярик)

 Гостинець – велика дорога.

 Б) читання оповідання вчителем.

В) перевірка усвідомлення прочитаного.

 - чи сподобалося вам оповідання? Чим ?

 - Хто головний герой оповідання?

 - Чим закінчується оповідання?

Г) читання оповідання учнями «Естафета».

 

IV.Закріплення та осмислення знань.

Робота з текстом, аналіз образів.

  1.                                                     Якою була погода?
  2.                                                     Де стояв Ярко в автобусі?
  3.                                                     Що він бачив?
  4.                                                     Як їхав водій по дорозі?
  5.                                                     Знайдіть слова якими автор називає асфальт взимку? Як гадаєте чому?

 

 

 

Вибіркове читання.            

 

  1.                                         Кого раптом побачив ярко на дорозі? Зачитайте.
  2.                                         Зачитайте образ, де описано як лисиці переходили дорогу.
  3.                                         Знайдіть синоніми до слова йшли.
  4.                                         Зачитайте, що вигукнув один із пасажирів.
  5.                                         Як поводилися шофер і Ярко на цей вигук?
  6.                                         Кого в цьому випадку підтримав автор? З яких слів це ви побачили?

Робота в групах з дискусійною сіткою.

А як ви поставилися до прочитаного, дізнаємось, працюючи в групах.

  1.                                         Робота в групах з дискусійною сіткою.
  2.                                         Кожен учень ставить риску біля героя, чию поведінку підтримує. Обґрунтуйте чому?

Підсумок роботи в групах.

Від кожної групи учень на загальній дискусійній сітці показує відповідь на запитання:

  •                                                            Поведінку якою героя ви підтримали?
  •                                                            Чому?
  •                                                            Яка головна думка оповідання Н. Бічуя «Чотири лисиці» (слід бути спостережливим, любити й оберігати природу. А як у місті можна підтримувати тварин взимку).

V.Підсумок уроку.

  •                                                            А ви допомагаєте пташкам і тваринам узимку? Як саме ? у кого є вдома годівнички? Які пташки прилітають на ваше подвір’я?

 

 

VI.Домашнє завдання.

Виразно читати і переказувати оповідання, аналізувати вірш (с. 87-89).

За бажанням вивчити вірш напам’ять. Зробити годівничку і повісити в садку або на вікні будинку.

 

 

docx
Додано
3 березня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку