Чому потрібно змінювати школу? Час, що наближається, це час розумового працівника, який, крім формальної освіти, має володіти вміннями практичного застосування знань та навичок безперервного навчання. Пітер Друкер (американський вчений австрійського походження, економіст, публіцист, педагог)
Згідно рейтингу систем середньої освіти, Україна посідає лише 38 позицію з-поміж 76 країн світу. В Україні не всі діти мають рівний доступ до освіти. Школа – одна з найменш реформованих сфери в Україні. Тільки 15 відсотків кар’єрного успіху забезпечує рівень професійних навичок, натомість як інші 85 відсотків – це м’які навички. Українські роботодавці мають потребу в додаткових когнітивних та соціально-емоційних навичках своїх працівників. Факти, що свідчать про необхідність змін у системі шкільної освіти в Україні.
Проблеми наступності між початковою та середньою ланками освітита можливі шляхи їх розв’язаннянебажання частини вчителів відмовлятися від традиційної системи викладання, зорієнтованої насамперед на великий обсяг знань труднощі у відборі матеріалу, які відчувають учителі, працюючи за новим підручником, побудованим за принципом міні-максу відсутні детальні методичні розробкинеможливість використання у повному обсязі всіх пропонованих технологій щодо всіх предметів, і навіть те, що ряд підручників перебувають лише у стадії розробки, що теж не дозволяє працювати школі в єдиній освітній системі.
Мета освіти, визначена у Державних стандартах. Початкової освіти. Всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі. Базової середньої освіти. Розвиток природничих здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу.
Які права має вчитель НУШ?Академічну свободу:- право готувати авторські навчальні програми;- власноруч обирати підручники;- обирати методи, стратегії, способи і засоби навчання;- активно виражати власну фахову думку;- гарантії держави від втручання у професійну діяльність;- матеріальне стимулювання (підвищення місця вчителя у єдиній тарифній сітці);- проходити добровільну незалежну сертифікацію (що дасть додаткові надбавки)-
постійна комунікація, яка дозволяє оперативно реагувати на будь-які зміни та проблеми (створення чатів чи груп у соціальних мережах та месенджерах, проведення відеобесід);неформальне спілкування (спільне святкування визначних подій та свят, які мають важливе значення для життя дітей та школи);усебічна допомога й участь батьків у організації та проведенні свят, тематичних та позашкільних заходів;участь батьків у навчальному житті своїх дітей (добровільна допомога під час створення навчальних матеріалів та формування освітнього середовища, обмін життєвим та професійним досвідом)ЕЛЕМЕНТИ ВЗАЄМОДІЇ МІЖ УЧИТЕЛЕМ ТА БАТЬКАМИ В РАМКАХ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА :
Покоління «Альфа», «діти смартфонів», Google babies- вони виросли в суспільстві, де вже задоволені всі базові потребисаме тому матеріальні цінності діти покоління Альфа сприймають як належне;- діти-альфа дуже цінують персоналізацію та індивідуальний підхід;- вони не поділяють реальний та віртуальний світ;- вони краще ладнають з батьками;- у них високі моральні стандарти, і вони тонко відчувають фальш;- вони не можуть довго зосереджуватися на чомусь одному (концентрація 1 секунда);- приблизно 40% дітей не отримають вищої освіти;- люди альфа будуть довго жити, можливо, до 100 років;- їм доведеться розвивати емоційний інтелект;- вони стануть рушійною силою прогресу.