18.01.2024року Урок-практикум. Побудова діаграми кількості опадів
Мета: представити основні види опадів (дощ, сніг, град, туман) та їхнє значення для природи та людей, вивчити методи та інструменти для вимірювання опадів, зокрема створення та використання саморобного дощоміра. Навчити учнів побудові діаграми, в якій вони відобразять отримані результати вимірювань опадів, розглянути отримані дані, аналізувати причини та наслідки опадів, обговорення їхнього впливу на навколишнє середовище та людську діяльність, розвивати навички аналізу отриманих даних та висування висновків з побаченого.
Очікуванні результати: учні розуміють різні види опадів, таких як дощ, сніг, град, туман, і знають їхні особливості та вплив на навколишнє середовище, демонструють вміння вимірювати опади, використовуючи власноруч зроблений дощомір або інші наявні інструменти, виготовляють дощомір та використовуватимуть його для реальних вимірів опадів, здатні побудувати діаграму, що відображає кількість опадів за певний період часу, використовуючи отримані дані, беруть активну участь у всіх етапах уроку-практикуму, співпрацюючи один з одним та діляться власними спостереженнями.
Обладнання: мультимедійний комплект
Майстерність приходить лише з практикою і не може з’явитися тільки під час читання інструкцій.
Наполеон Гілл, американський журналіст
Мета: навчитися складати стовпчасту діаграму кількості опадів за сезонами та аналізувати її.
Вам знадобляться: олівець, гумка, лінійка, кольорові олівці.
Діаграма - це один із графічних засобів зображення співвідношення між величинами, які порівнюються.
Хід роботи
1. За допомогою таблиці «Розподіл опадів за місяцями» визначте особливості розподілу опадів протягом року в Лондоні, Києві, Токіо та Пекіні. Зробіть висновок.
2. Побудуйте в зошиті стовпчасту діаграму розподілу опадів для м. Києва (1-й варіант) і м. Лондона (2-й варіант) за сезонами, використовуючи дані таблиці.
3. Визначте середню річну кількість опадів.
4. Проаналізуйте складену діаграму.
5. За діаграмою та таблицею визначте:
Зробіть висновок.
Перевіряємо себе
1. Назвіть види опадів, які найчастіше бувають у вашій місцевості. Розкажіть про їхнє виникнення.
2. Складіть пам’ятку «Правила поведінки під час грози».
3. Оцініть свою діяльність на уроці. Продовжте речення:
Домашнє завдання
1.Прочитати § 31. с. 134-135
2.Підготуйте презентацію про Всесвітню службу погоди, використовуючи різноманітні джерела інформації.
3. Опишіть у зошиті погоду сьогоднішнього дня за допомогою умовних знаків.