Контрольна робота №5
Тема: Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.
(Г. Ібсен "Ляльковий дім", Б. Шоу "Пігмаліон"), тести, відповіді на питання.
Початковий рівень (1 бал за три правильні відповіді)
Виконати тестові завдання:
1. Яка з перелічених ознак не властива для "нової драми":
2. Особливість художнього мислення, яка полягає в розкритті трагізму життя через психологічні колізії, філософське осягнення дійсності і т.д. – це:
3. Про кого Т. Манн сказав: "Він викривав людські вади, але ніколи не сміявся над людьми. Він був другом людей, і таким, я гадаю, він залишиться в серці й пам'яті людства":
4. Кульмінацією п'єси "Ляльковий дім" Г. Ібсена є:
5. Який із наведених прикладів не є образом-символом у п'єсі "Ляльковий дім" Г. Ібсена:
6. Визначте, яке з наведених тверджень є хибним. В образі Елайзи Дулітл автор показав:
7. Елайза Дулітл приходить в дім професора Хіггінса з метою вдосконалити свою мову й завдяки цьому:
8. Втеча Елайзи з будинку Хіггінса до його матері свідчить про:
9. Слова "Глядач повинен залишати театральну залу з тривожним відчуттям того, що життя, відображене в п'єсі, стосується його особисто, він має знайти якийсь вихід для себе й інших …",- належать:
Середній рівень (1 бал за чотири правильні відповіді)
Складіть відповідність:
1. Між висловлюванням і персонажами (хто кому сказав):
№ з/п |
Висловлювання |
Варіант відповіді |
Персонажі |
1 |
"А як називають пташок, які завжди смітять грошима?" |
а |
Крогстад - Норі |
2 |
"Для нього було б так болісно, принизливо дізнатися, що він зобов'язаний мені чимось. Це б зіпсувало наші стосунки". |
б |
Торвальд - Норі |
3 |
"Ні-ні, не карайте мене так. Дайте мені зробити для вас усе, що тільки в силах людських". |
в |
Нора - Торвальду |
4 |
"Ще можна все скінчити миром. Нема чого вплутувати сюди людей. Все залишиться між нами трьома". |
г |
доктор Ранк - Норі |
2. Між терміном та його визначенням:
№ з/п |
Визначення |
Варіант відповіді |
Термін |
1 |
Несподіване, непередбачуване твердження, що суперечить усталеним традиціям, правилам, нормам. |
а |
підтекст |
2 |
Прихований, внутрішній зміст висловлення. Створюється за допомогою вербальних та невербальних засобів. |
б |
парадокс |
3 |
Драматичний твір, у якому відображено зіткнення внутрішніх прагнень героя із соціальними обставинами. |
в |
"нова драма" |
4 |
Сукупність новітніх явищ у європейській драматургії наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття, що засвідчили появу нових драматичних жанрів, взаємодію різних напрямів, течій і стилів. |
г |
соціально-психологічна драма |
3. Між характеристикою персонажа і персонажем:
№ з/п |
Характеристика |
Варіант відповіді |
Персонаж |
1 |
Діяльний, жвавий, справляє враження невихованого, навіть жорстокого; зверхній, освічений, талановитий, наполегливий, добивається поставлених цілей, відчуває себе всемогутнім творцем, не думає про наслідки, головне для нього – процес. |
а |
Торвальд |
2 |
Має почуття власної гідності, самоповаги, природний хист до навчання, здібна учениця, спершу занедбана, невихована, приземлена, згодом – "герцогиня", багатогранна, вміє грамотно спілкуватися, розуміє ставлення до себе. |
б |
Нора |
3 |
Успішний, лицемірний, має бездоганну репутацію на службі, самовпевнений, холодний, байдужий, жорстокий, дотримується зовнішньої пристойності, дріб'язковий, залежний від чужої думки. |
в |
Хіггінс |
4 |
Життєрадісна, відповідальна, винахідлива, трудолюбива, щира, самовіддана, готова жертвувати собою заради родини, засліплена коханням до чоловіка, рішуча, їй заздрять, приємна у спілкуванні, здійснює вчинки, на які здатні далеко не всі. |
г |
Елайза |
Достатній рівень (1 бал за одне питання)
Дати стислу відповідь на поставлене питання:
1. Чого навчила Елайза Дулітл Генрі Хіггінса?
2. Назвіть декілька "відкритих" запитань, які Г. Ібсен залишив для роздумів сучасникам і нащадкам.
3. Закінчити речення. "Стара драма" передає трагедію у житті героїв, а "нова" – у житті …
Високий рівень (3 бали в разі надання повної відповіді)
Дати розгорнуту відповідь на одне з трьох питань (за вибором):
1. Що дозволяє назвати дім Хелмерів "ляльковим" (за п'єсою Г. Ібсена "Ляльковий дім")?
2. Доведіть, що п'єса Г. Ібсена "Ляльковий дім" є аналітичною драмою.
3. Значення мови й культури в житті людини (за п'єсою Б. Шоу "Пігмаліон")
4. Як, на мою думку, складеться подальша доля Елайзи Дулітл (за п'єсою Б. Шоу "Пігмаліон").