Новий зміст літературної освіти на уроках зарубіжної літератури в10 -11 класах
Номер слайду 2
Фундаментальна мета сучасної освіти полягає не в наданні учням інформації, а в тому, щоб розвивати в них критичний спосіб мислення. Д. Дьюї
Номер слайду 3
Відповідно до Концепції Нової української школи учні загальноосвітніх навчальних закладів мають не тільки опанувати зміст дисциплін, а передовсім набути необхідних для життя в суспільстві умінь і навичок, важливих для всебічного розвитку особистості, її подальшого становлення, морального та професійного зростання.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Вивчення зарубіжної літератури в 10–11 класах забезпечує такі функції предмета:
Номер слайду 7
Формування критичного мислення на уроках зарубіжної літератури Література, встановлюючи контакт учнів з минулими епохами та сучасним світом, забезпечує умови для успішної соціалізації. Досвід героїв, з котрими учням доводиться зустрічатися в процесі вивчення літератури, формує особистісну позицію дітей, дозволяє робити оцінку вчинкам. Засобами критичного мислення формується здатність і готовність людини аналізувати отриману інформацію, перевіряти і переосмислювати її, самостійно встановлювати істину, приймати рішення і аргументовано захищати свою позицію. Вкрай необхідним стає уміння мислити гнучко, динамічно, адаптувати своє мислення до мислення інших людей, бути толерантним і сприйнятливим. Метою сучасного уроку стає вже не нагромадження знань, а пошукова діяльність, спрямована на формування умінь та навичок щодо орієнтації в інформаційному просторі. Нового звучання набуває не стільки констатація проблеми, скільки доцільність та шляхи її розв'язання. А відтак нового акценту заслуговує співпраця на уроці вчителя і учня, що будують свою навчальну - пізнавальну роботу навколо художнього твору, інформації про нього, його творця і т.д.
Номер слайду 8
• уміння урівноважувати у своїй свідомості різні точки зору; • об'єднання активного й інтерактивного процесу; • перевірка окремих ідей на можливість їх використання; • моделювання систем доказів, на основі яких базуються різні точки зору; • переоцінка та переосмислення понять та інформації; • здатність знайти необхідну інформацію та використовувати її самостійно під час прийняття рішення. Критичне мислення — це:
Номер слайду 9
У результаті навчання за технологією розвитку критичного мислення учні: поліпшують навчальні результати; набувають соціальних навичок; усвідомлюють позитивне ставлення до ефективної співпраці з метою розв’язання складних проблем; набувають умінь висловлювати та обговорювати власні ідеї, формулювати їх чітко і точно, позбуваються страху перед аудиторією; набувають вищої самооцінки, упевненості у власних силах; не бояться відповідальності за прийняття рішень, вчаться бачити альтернативу; часто виступають організаторами шкільних заходів; краще ставляться до навчання та школи в цілому.