Тема: Альбер Камю. Вплив екзистенціалістських ідей на творчість
А.Камю . Роман «Чума»
Мета: познайомитись з біографією А.Камю, зосновними
Положеннями філософії екзистенціалізму; розкрити
екзистенціалістський зміст роману; розвивативміння
аргументовановисловлюватися;виховувати почуття
гідності, відповідальності засвоє життя.
Тип уроку: урок-дослідження з використанням
інтерактивних технологій
1
11 клас
Тема: Альбер Камю. Вплив екзистенціалістських ідей на творчість
А.Камю . Роман «Чума»
Мета: познайомитись з біографією А.Камю, з основними
Положеннями філософії екзистенціалізму; розкрити
екзистенціалістський зміст роману; розвивати вміння
аргументовано висловлюватися; виховувати почуття
гідності, відповідальності за своє життя.
Тип уроку: урок-дослідження з використанням
інтерактивних технологій
Епіграф уроку: Щоб жить, ні в кого права не питаюсь,
Щоб жить, я всі кайдани обірву,
Я стверджуюсь, я утверждаюсь,
Бо я – живу.
Павло Тичина
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
План
IІІ. Первинне осягнення матеріалу
Вчитель:
( робота з підручником)
Зразок анкети
світову війну
10.Партійність: член Компартії Франції
11.Творчість: проза, поезія, драматургія
12. Нагороди: Лауреат Нобелівської
премії(1957р.)
13.Зміст його творів: філософський
14. Естетичні засади якої течії мистецтва ХХ ст.. реалізовував:
екзистенціалізм
15. Причина смерті: автомобільна катастрофа
16.Шлях А.Камю: «від абсурду через бунт любові»
17. Об’єкт постійної уваги письменника: людина
18. Який твір утвердив письменницьку популярність А.Камю:
«Чума»
( дана анкета повинна бути набрана на слайдах програми Microsoft Power Point і перевірка здійснюється за допомогою мультимедійної дошки. Якщо учні правильно заповнили анкету, результати з′являться при натискуванні миші)
IV Робота над змістом твору
Вчитель:
Завдання для першої групи
Знайдіть у тексті опис міста Орану. Дослідивши цей матеріал, створіть схему «Які особливості міста відзначає автор? Зробіть висновок
Висновок
Бридке Безлике
Брудне
Висновок: вигляд міста викликає огиду. Людина в ньому
«немов у глухій пастці», за мурами або затиснута
між лещатами ветхих стін. Почувається
самотньою
Завдання для другої групи: опрацюйте текст твору , складіть схему якими показані люди в Орані. Чим вони займаються? Як ставляться до праці? Доберіть цитати про їхні вподобання
ЛЮДИ
« нудьгують і намагаються завести собі звички»
Працюють кохаються умирають
« все затісно переплелося і робиться з тим самим
гарячкованим відсутнім виглядом»
працюють багато, «люблять жінок, «смерть пов’язана з де-
від рання до смер надто швидко по якою морокою, доречні
кання, але аби за жирають одне од ше було б сказати не -
багатіти», цікавля ного в акті кохан зручністю. Смерті в Ора
ться комерцією, ння або складаєть ні передує хвороба. Хво
дбають про зиск, ся звичка бути уд ріти в Орані не просто
силкуються зароби вох; через брак ча неприємно. Хвороба по
ти якомога більше су та бездумність рівнюється зі смертю.
грошей. люди хоч і кохають, «Хворіти завжди непри
проте самі не знають ємно» Але в Орані «хво
про це рий по справжньому са
мотній», той, хто лежить
на смертній постелі,
немов у глухій пастці, за
мурами
« Люди затиснуті між нескінченими лещатами ветхих стін, у лабіринті вулиць з вітринами ( безвихідь, замкненість простору)
Але
Кожний прагне «віднайти душевний спокій»
Вчитель:
Спробуємо зробити висновок щодо міста та його людей. Чи є між
ними щось схоже?
( місто і люди немов одне ціле: тихомирне місто – щирі люди, а разом – це прошарок сірого кольору, порожній усередині)
Яке місто, такі й люди. Вони – його душа
Вчитель:
( екзистенціалізм походить від латинського слова existentla, що означає «існування», «буття». Уперше з’явився з термінології С.Кіркегора, К.Ясперса. У літературі екзистенціалізму закарбувалися напружене переживання духовної кризи західної цивілізації, відчуття втрати сенсу буття, зображення нездоланого трагізму людського життя – його приреченості на самотність, відчуженість і занедбаність у ворожому світі. Змалювання ситуації морального вибору особистості в «межовій» ситуації тощо)
Вчитель:
нашестя
навала
лихоманка
зціплення
Щур суща пошесть
хвороба
лихо
моровиця
все разом – це смерть
ЧУМА
Вчитель:
( страх, безвихідь становища, відірваність від світу, абсурдність існування. І хоча, здавалося, немає виходу зі складного становища, жителі міста все таки живуть надією, вони переконані, що чумне нашестя мине їх і від щурячої навали не загине пів міста. Підтвердженням цього є промінчик надії, який то горить, то згасає, то знову спалахує, хоча і горить тьмяно)
V Закріплення вивченого матеріалу
Вчитель:
Паспорт
Автор Альбер Камю
Назва «Чума»
Початок створення 1938р.
Дата видання 1947р.
Жанр роман – притча
Зміст твору алегоричний
Тема твору Друга Світова війна
Ідея твору застереження людства
від наслідків війни
Головний герой чума
Напрямок, що впливав
на світогляд письменника екзистенціоналізм
VI Підсумок уроку. Оцінювання
Вчитель:
Щоб жить, ні в кого права не питаюсь,
Щоб жить, я всі кайдани обірву,
Я стверджуюсь, я утверждаюсь,
Бо я – живу.
Павло Тичина
VII Домашнє завдання: читати ІІ частину роману «Чума»;
підготувати зв’язну розповідь « Осягнення Другої світової війни в романі А.Камю «Чума»; дібрати синоніми до слова «чума», виписати значення прикметників, похідних від цього слова.