Нумерація чисел від 21 до 100. Повторення вивченого матеріалу. На математичному стадіоні.

Про матеріал
Актуальність уроку: навчити учнів правильно рахувати, розвивати логічне мислення, математичне мовлення, ростити учнів, які йшли би в ногу з часом, були грамотними, гармонійно розвиненими особистостями, за якими майбутнє нашої України. Практична значимість уроку полягає в умінні застосовувати математичні навички в повсякденному житті.
Перегляд файлу

                                    Математика

                                        2 -  В

Розділ:   Нумерація  чисел  від  21 до 100

Тема уроку.   Повторення вивченого за темою.

Провела вчитель КЗО ССЗШ № 142

         Дніпропетровської міської ради, 

вчитель початкової школи,

вчитель вищої категорії

Полішко Л.І.

Мета уроку:  Закріпити і вдосконалити знання учнів за темою; розвивати  обчи­слювальні навички, уміння розв’язувати прості та складені задачі різних типів; розвивати пам’ять, увагу і логічне мислення учнів; вміння застосовувати різні види контролю. Виховувати любов до спорту, сприяти вихованню наполегливості, взаємодопомоги.

Актуальність мети уроку: навчити учнів правильно рахувати, розвивати логічне мислення, математичне мовлення, ростити учнів, які йшли би в ногу з часом, були грамотними, гармонійно розвиненими особистостями, за якими майбутнє нашої України.

Практична значимість уроку полягає в умінні застосовувати математичні навички в повсякденному житті.

Форма проведення уроку: урок - змагання «На математичному стадіоні»

Обладнання: малюнки на тему «Спорт», картки, таблиці, записи на дошці, роздатковий матеріал, кульки, ілюстрації видів спорту, фото спортсменів, малюнок Олімпійського Ведмедика.

Хід уроку 

І. Організація класу.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо!

Діти, а ви любите займатися спортом?  Так, у нашому класі дуже багато учнів, які займаються різними видами спорту : плаванням, футболом, лікувальною фізкультурою, карате, танцями, гімнастикою.

Я знаю, що багато з вас мріють бути такими сильними, вольовими, як Віталій і Володимир Кличко, Андрій Шевченко, Інга Бабакова, Яна         Клочкова, Сергій Бубка. А розвивати ці якості можна з дитинства, ще в школі, на уроці, тим більше , що наша школа надає такі можливості. (Дод.2, 8)

Тому  сьогодні  я  вас  всіх  запрошую  на  математичний  стадіон. Супро­воджувати нас буде хлопчик  Олімпіонік. (дод. 4)

Хто такий Олімпіонік?  Звідки він родом?

Довідка – розповідь групи «Наймудріших» (3 учні)

Олімпіонік родом з Олімпії. Олімпія – це стародавнє поселення на півдні Греції. І років йому надзвичайно багато – 3 тисячі!

Народився Олімпіонік на стадіоні цього поселення, де проходили спортивні змагання, які так і називалися Олімпійськими іграми. А переможця на них називали Олімпіоніком.

Любов’ю і повагою оточували Олімпіоніка, який переміг не тільки силою, а й розумом в чесній, важкій боротьбі!

Ось хто такий Олімпіонік! Символом олімпіади в Радянському Союзі був Олімпійський Ведмедик. (дод. 6)

II. Завдання уроку

Доведемо Олімпіоніку своє вміння розв’язувати математичні вирази, задачі, вправляючись в застосуванні знань з теми « Нумерація чисел від 21 до 100». А також будемо готуватися до контрольної роботи, вчитися різним видам контролю (самоконтролю, взаємоконтролю).

 Наші помічники: і увага, і пам’ять, і мислення.

III.  Математична розминка

Перед змаганнями завжди проводять розминку. Ось і ми проведемо математичну розминку.

Але нам ще треба добратися до стадіону. (дод.3)

  1. Швидкий рахунок. Гра «Старт – фініш» (робота в групах).\

Доведіть Олімпіоніку своє вміння швидко і правильно рахувати. На виконання  5  хвилин.  Звучить музика.

 

             74 – 70                      80 – 20               80 – ( 10 + 5) =

             39 + 1                        15 – 5                100 – 35 =

             40 – 1                        18 – 10               90  -  45 =

             67 – 7                        10 + 6                85  +  5 =

             40 + 50                      100 - 20             60  +  7 =

              8 + 3                         100 – 25             100 – 45 =         

Самоперевірка  за  таблицею:

                 4                             60

                 40                           10

                 39                           8

                 60                           16

                 90                           11

 

Самооцінка: без помилок – «11»

                       1 помилка –  «9»

                       2 помилки –  «8»

                       3 помилки –  «7».

Оголошення результатів швидкого рахунку по групах.

2. Гра «Яка фігура наступна?»

До стадіону ми дібралися, молодці! А ворота зачинені. Це код від воріт математичного стадіону. Треба розсекретити його.

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

?

 

     3. Робота з числовим рядом.

Ось ми і на стадіоні.

А ось і перші спортсмени. Подивіться уважно на їх номери:

     11    13    15   25  18  21  23  52

Яке число зайве?  Чому?

Чим  цікаві  числа 25 і 52?

Запишіть номери спортсменів по пам’яті. В зошитах, перевірте один одного.

Взаємоперевірка (помінялися зошитами), оцінювання « +», «  - ».

     4. Логічні задачі. Розминка розуму «Де сила не візьме, там розум допоможе».

Штанга важить 50 кг і ще стільки ж. Скільки важить половина?

Скільки кроків зробить горобець за 7 років?

Індик на одній нозі важить 8 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах?

     5. Зал важкої атлетики. Гра «Підніми гирю». (дод.5)

Далі розминку проведемо в залі важкої атлетики. Спробуйте підняти гирі різної ваги (на зворотній стороні гир – запитання):

Який порядок виконання дій в прикладах, де є дужки?

Як знайти невідомий доданок?

Як знайти невідоме зменшуване?

Назвіть одиниці вимірювання довжини.

Назвіть одиниці вимірювання вартості.

Що таке периметр фігури?

Розминка закінчилася. Ці всі знання – наші помічники у спортивних іграх і змаганнях, у яких ми приймемо участь далі.

IV.  Математичне тренування

А тепер розпочинаємо тренування. Потренуємось в 5 видах спорту.

Після кожного тренування буде відкриватися буква і в кінці тренувань прочитаємо слово.

Диференційована робота: повторити порядок виконання математичних дій.

 1).   «Гра у « футбол» – забий гол  у числові  ворота»:

1 ворота                                                      2 ворота

16                        15 – (8 + 7)                         10

  0                        (8 + 8) – 6                           15

12                        13 – (12 – 7)                         4

  8                        9 – 5 + 8                              10

                             20 – 5 - 5

                            18 -  (4 +5)                           9

                                                                         5

«Ф» -   відкрита буква

Фізкультхвилинка:

Ви чудово потрудились,

та напевно вже втомились.

А щоб сили відновити –

треба вправи нам зробити.

Олімпійці

Силачі в нас є, штангісти,

І боксери, й волейболісти.

Кожен ранок із квартири

Чути: « Раз – два, три – чотири!»

Тож спортсменами щоб стати,

Зарядку треба полюбляти.

(Декілька вправ ранкової гімнастики)

2 ) «Гімнастика розуму:

Переходимо до тренувань з гімнастики розум).

В спортивних змаганнях приймають участь і тварини.

В США в стрибках в довжину змагаються жаби. На вулицях канадського міста кожен рік проходять змагання серед черепах. А в Іспанії відбувся чемпіонат з бігу серед кроликів.

І так, розв’яжіть задачу:

«На змаганнях леопард стрибнув в довжину на 7 м. Антилопа стрибнула на 4 м далі від леопарда, а жаба на 4 м ближче, ніж леопард. На скільки метрів стрибнула антилопа?  Жаба?

Відкрилась буква  «І»

(Учні пояснюють розв’язування задачі, пояснюють вибір дії.)

3). Математичний ринг (малюнок рингу)

а) – Що зображено на малюнку? (ринг)

    - Що таке ринг? (Ринг – це огороджений майданчик для змагань з боксу).

    - Яку форму він має?

    - Розв’яжемо задачу:

     «Знайди периметр рингу, сторона якого 4 м.»

Відкрилась буква  «Н»

    б) – Спробуємо свої сили в розв’язанні задач.

     На ринг викликаються 2 учні – «Хто швидше?» (розв’яже задачу по картці).

    «У магазині було 20 футбольних м’ячів і 40 волейбольних. За день продали 30 м’ячів. Скільки м’ячів залишилося у магазині?»

     д) інші учні (в групах) складають задачу за коротким записом і розв’язують її.

                        Басейн

Дівчаток – 8

Хлопчиків – на 2 більше            ? дітей

 

    

Перевірка:

1 група – розказати складену задачу;

2 група – пояснити 1 дію, обґрунтувати вибір дії;

3 група – пояснити 2 дію, обґрунтувати вибір дії;

4 група – назвати відповідь.

Молодці! Ви доказали Олімпіоніку, що вмієте розв’язувати задачі.

4). «Найкращий стрілок»

А тепер позмагаємося у попаданні в ціль.

Ось ваша ціль, а ось м’ячики (кружечки з відповідями правильними і неправильними).

Відкриваємо букву «І»

 

+ 5 = 14                       16-            = 9

-  4 = 9                         15-          = 10

                                                                                                                  

                                                                                                                                  

        4           6             9           5           7            13

                                                                                                 

                                                                                              

(Діти вставляють відповіді у квадратики.)

Перспектива

5). Стрибки у довжину та висоту.

а) Повторення одиниць вимірювання висоти:

 - В яких одиницях вимірюється висота?

б) Гра «Виміряй довжину удава».

Діти по черзі стрибають  вздовж каната. Перемагає той, хто зробить найменшу кількість стрибків.

в) – Попрацюємо з іменованими числами:

      * На уроці фізкультури учень стрибнув у довжину на 1 м 3 дм =      дм.

      * Спортсмен стрибнув у висоту на 5 м 9 дм        дм.

      * До фінішу бігуну залишилося 3 м 7 дм =       дм.

Відкриваємо букву «Ш».

V. Підсумок уроку та домашнє завдання

    - На нашому математичному стадіоні відкрились букви. Прочитайте, написане слово.

    ФІНІШ – кінцевий пункт дистанції в спортивних змаганнях.

     -  Що допомогло вам дійти до фініша?

      - Що особливо запам’яталося?

      Олімпіонік бажає вам перемагати в майбутньому в математиці, в спорті та в житті.

      А для цього ви повинні повторити правила виконання порядку дій, а також виконати №  (приклади на 2 дії з дужками) і №  125  (задача).

Успіхів вам!

Висновки: На уроці учні 2- В класу повторили пройдений матеріал та закріпили його, ознайомились з життям та спортивними перемогами українських спортсменів, з видами спорту, олімпійською символікою

Очікуваний результат: після уроку учні показали свої грамоти та дипломи, які вони отримали під час змагань в різних видах спорту, а це значить, що урок – змагання є актуальним продовженням спортивного життя учнів та закріплення математичних знань, умінь та навичок.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 грудня 2022
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку