НУШ 1 клас Я досліджую світ Тема "Язик - орган смаку."

Про матеріал
ОР: досліджує свій організм, формує уявлення про язик як орган смаку людини; проводить досліди; спілкується державною мовою; формує соціальні компетентності; дбайливо ставиться до свого організму.
Перегляд файлу

ЯДС        09.10

Тема: Язик – орган смаку.

ОР:  досліджує свій організм, формує уявлення про язик як орган смаку людини; проводить досліди; спілкується державною мовою; формує соціальні компетентності; дбайливо ставиться до свого організму.

Хід уроку:

І. Ок

Коло

Чи все необхідне до уроку ви підготували?

Голова – щоб думати.

Вуха – щоб чути.

Очі – щоб бачити.

Руки – аби їх піднімати.

Дайте чарівну долоньку.

Діти сідають за парти.

ІІ. МНД Пт

Вчитель демонструє опудало з гарбуза.

Дорослі восени працюють, а діти бавляться.

Так в сиву давнину діти розважали себе. Робили з гарбуза опудало, в середину ставили свічку. Темного осіннього вечора хлопці брали таке опудало, підкрадались до дівчат й лякали їх.

Але гарбуз не лише для того, щоб лякати. З гарбуза готують смачні страви; і солодкі, і солоні.

Сьогодні ми поговоримо про орган нашого організму, який уміє розрізняти слона чи солодка їжа, гірка чи кисла.

Хто це? Відгадайте загадку.

Що то за орган, скажіть мені потім,

Що розташований в нашому роті?

Він оболонку горбисту має,

Що відчувати смаки помагає.

Він помагає усім при жуванні,

При говорінні і при ковтанні.

Кожен до органу цього вже звик.

Ви здогадались? Це, діти, … (язик)

Сьогодні на уроці ми дізнаємося, чи язику вдається розпізнавати їжу.

Шкала думок

ІІІ. Вт

  1. Вступна бесіда

Вчитель демонструє малюнок, де два хлопчики їдять яблуко.

Уявіть, що один хлопчик їсть солодке яблуко, інший – кисле. Як дізнатися, хто яке їсть кисле яблуко?

Нам допоміг їхній вираз обличчя. А що допомогло хлопчикам?

Так, визначити смак яблука їм допоміг язик.

Отже, смак ми визначаємо за допомогою язика.

  1. Дослід

На тарілці дві гірки з кристаликами.

Аналіз: колір, форма, вигляд – однакові.

Діти визначають на смак, де сіль, де цукор.

Що допомогло вам відчути смак? (Язик.)

Дегустація

Лимон, грейпфрут, хурма.

Який на смак лимон?  Грейпфрут? Хурма?

Вам очі допомогли відчути смак? Шкіра?

Так, язик.

Отже, за допомогою язика ми відчуваємо смак. Людина розрізняє основні смаки: солодкий, солоний, кислий, гіркий. Їх 4.

Фізкультхвилинка

Відео

ІV. Закріплення

 

  1. Робота з підручником

С. 51.

Розгляньте малюнки, яка їжа має солодкий смак? Назвіть їжу, що має солоний смак. Яка їжа має кислий смак? Гіркий?

А що найбільше люблять їсти українці?

  1. Знайомство з язиком

Язик має так звані сосочки, за допомогою яких він розрізняє смаки їжі, що ми вживаємо.

Учні розглядають язик в дзеркало.

Чи помітили ви, що язик не гладенький?

Розповідь вчителя про смакові «зони»

Малюнок язика

Шкала думок. Чи змінилася ваша думка? Може язик відчувати смак?

  1. Артикуляційна вправа

Прокинувся язичок (вверх-вниз)

Почистив зубки 9за зубами, перед зубами)

Цокає годинник (вправо-вліво)

Чай зі смачним варенням

На солодке варення прилетіла бджола

Язичок злякався і сховався (показати-сховати)

Ох, і вправні будуть наші язички.

  1. Робота в групах

Подув вітерець, гарбузове насіння розсипалося, світить сонечко, падає дощ. Росте гарбузиння й квітнуть квіти гарбузові з 4 пелюстками.

Правила роботи в групах

Команди «Солодка», «Кисла», «Гірка»

Команди по черзі називають продукти, що мають такий смак.

Молодці.

Ще одне завдання

Приклеїти на язик продукти харчування на ту зону, яка відчуває саме такий смак.

Презентація язиків.

 

  1. Хвилинка цікавинка

Змії висувають язик для того, щоб усе скоштувати

Риба може розрізняти смак всім своїм тілом

Закінчення язиків в більшості птахів дуже тверді, зароговілі, але вони здатні розрізняти солодке, солоне й гірке

Кішки не відчувають солодкого смаку

А коні дуже полюбляють солодке

  1. Перегляд відео

Аналіз

 

Рефлексія

Гра так – ні

Язик орган дотику

Є 8 основних смаків

Кожна людина має свій улюблений смак

Людина відчуває смак продукту, взявши його до рук

А як людина відчуває смак продукту?

 

Я вам дякую за урок. Він був дуже смачним та корисним.

 

Гарбузик так захопився нашим уроком,  хоче скоштувати різні страви, але смаку він не відчує…

Чому? (Бо в нього немає язика.)

Завтра на уроці ДіТ ми змайструємо йому язик.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
8 жовтня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку