НУШ 24-й тиждень Час. Як керувати часом.

Про матеріал
Пропоную конспекти уроків по темі "Час": "Як керувати часом", "Чим вимірюють час", "Чи потрібно бути пунктуальним" для 1-го класу НУШ. Також додаю презентацію по даній темі.
Перегляд файлу

 

Тема . Час. Як керувати часом. Чим вимірюють час?

Очікувані результати:

На кінець тижня учні знатимуть:

  одиниці вимірювання часу – година, рік, місяць, тиждень, доба, пора року; 

  окремі весняні зміни у живій природі;

  значення слова «пунктуальність»;

  деякі фактори/пристрої, які можуть перешкодити людині бути пунктуальною 

та вмітимуть:

  користуватися календарем для вирішення повсякденних проблем;

  визначати час з точністю до години;

  самостійно проводити прості дослідження та робити висновки за їх

результатами;

  складати власний  план дня;

  висловлювати власну думку та обґрунтовувати її;

  співпрацювати в парі, групі, самостійно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку.

І. Ранкова зустріч

1.  Привітання

Треба разом привітатись:

Добрий день. Добрий день.

Дружно й весело сказати:

Добрий день. Добрий день.

Вправо, вліво повернутись.

Добрий день. Добрий день.

Один одному всміхнутись.

Добрий день. Добрий день.

Як вас, друзі, всіх багато

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих, і низеньких,

І товстеньких, і худеньких…

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

Добрий день!

2.  Обмін інформацією. Вправа «Інтерв’ю»

  Прошу дітей об’єднатися у пари і поспілкуватися один з одним про те, як вони

провели вихідні дні.

3.  Новини дня

  Обираємо   помічника  дня  і просимо його  подати  інформацію про дату дня, назву місяця, погоду, кількість присутніх,  окремі весняні зміни у живій природі;

  значення слова «пунктуальність».

 ІІ. Розгадування ребуса для визначення слова – назви теми інтегрованого

тижня

  Пропоную  учням дізнатися про тему тижня, розгадавши ребус. 

 

Картинки по запросу буква ч  Похожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу малюнок осаКартинки по запросу буква с

 

 

 

●Записати  на  дошці  слово  «час», назвати  перший  звук  у  ньому.

Сказати,  що  на  письмі  звук  [ч]  позначається  буквою  «Ч».  Ознайомити  учнів  із

правописом  букви  «Ч».    Запропонувати написати  її  в повітрі.

●Попросити  дітей  відшукати  слова  з  буквою  «Ч»  у  таблиці  і  навести  їх  кольором.

Запропонувати  скласти речення з кожним зі слів та, по можливості, записати його.

Спонукати учнів до складання і записування власного речення.

 

 

І  Г  М  А  М  А  Л  О

Г  Ч  А  С  О  В  И  Й

Ь  А  В  В  В  Ч  Д  У

С  С  К  І  А   А  К  Л

В  В  А  Т  Р  С  О  Н

О  І  О  Л  Ч  Н  І  С

Д  Т  К  О  І   О  С  А

А  П  О  М  Н  Й  У  Ч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Бесіда за сюжетною картиною «Підкорюємо час» для складання

візуального словничка теми.

https://jmil.com.ua/articles/2018-2/images/Jmil-2018-2_p_01.jpg

 

  Орієнтовні питання для бесіди:

-  Розгляньте малюнок і скажіть, чим люди вимірюють час?

-  Відшукайте  на  малюнку  і  покажіть  портрети  століть,  зображення  року 

каруселі, 12 братів – місяців, 7 днів тижня,  годин, хвилин, секунд. Який  із

зазначених періодів часу найдовший? Який найкоротший?

-  Полічіть, скільки  годинників на малюнку. Знайдіть електронний, пісочний,

маятниковий, механічний…

-  Які годинники є у вашому домі? Які в них голоси?

-  На який місяць вказує стрілка зараз? Які місяці з ним сусідять?

-  Чи  зможете  ви  назвати  всіх,  хто  сидить  на  каруселі?  Здогадуєтеся,  чому

місяці мають такі назви?

-  Який  другий  літній  місяць?  А  перший  зимовий?  Який  місяць  посередині

осені?

-  Де  буде  стрілка  через  5 місяців?  Скільки  кроків  вона  має  пройти,  щоб

указувати на вересень?

-  В якому місяці у вас день народження? Намалюйте поряд іменинний торт.

-  Чи знаєте ви, чому два стовпчики у календарі виділені червоним?

-  Скільки  днів  у лютому  цього  року?  У який  день  тижня  він починається

і в який закінчується?

-  А у вашому домі є календар на 2019 рік? Чи заплановані у вас важливі події

на лютий – сімейні свята, поїздки, різні справи?

ІV. Відтворення в різних видах діяльності знань про годинник як прилад

для вимірювання часу

4.1.  Визначення назви приладу для вимірювання часу. Гра «Розсипанка»

  Розподіляю  дітей на  2  групи  і прошу  кожну  з них  утворити  із розрізаних букв

слова, що  відповідають на  питання  «Який?»  (живий,  сонячний,  вогняний,  пісочний, механічний, електронний).

  Запитую у  дітей,  який  прилад  для  вимірювання  часу  можна  було  б

охарактеризувати цими словами (годинник).

4.2.  Розповідь з елементами бесіди про історію годинників

  Показую  дітям  зображення  різних  годинників  та  розказую  історію  виникнення кожного  з них  («Джміль», № 2, 2018 р. – С. 5–7).

4.3.  Виготовлення пісочного годинника

Пропоную  дітям виготовити пісочний  годинник власноруч за інструкцією

Джерело: (Джміль», № 2, 2018 р. – С. 6–7). Робота в групах.

 

 

 

4.4.  Розв’язання повсякденних проблем математичного змісту із

застосуванням годинника.

Прошу дітей навести приклади життєвих ситуацій, в яких неможливо обійтися

без годинника.

Пропоную  вирішити повсякденні проблеми математичного змісту.

1.Софійка відвідує уроки балету. Урок розпочинається о 15 годині й  триває  1годину.  Чи  встигне  дівчинка  подивитися  вдома улюблений  мультфільм  о  17  годині,  якщо  дорога  додому  з балетної  студії  займає  1  годину?  О  котрій  годині   вона  буде вдома?

 

2.Учні 1  класу  вирішили  поїхати  до  Києва  подивитися  лялькову виставу   «Принцеса  на  даху».  Відомо,  що  на  дорогу  вони витратять 2 години. О котрій годині діти повинні виїхати зі свого міста, якщо вистава розпочинається о 12 годині дня?

 

3.Максимко  вирішив  привітати  друга,  який  живе  в  Німеччині,щойно  той  прокинеться,  о  8  годині  ранку.  О  котрій  годині Максимко повинен подзвонити другові, якщо різниця між часом в  Україні і Німеччині  становить 1 годину?

 

V. Відтворення в різних видах діяльності знань про одиниці вимірювання

Часу.

5.1.  Визначення назви системи для відліку великих проміжків часу. Гра

«Банани»

  Записую  на дошці ряд букв:    

Ч Ч К Ч Ч Ч А Ч Л Ч Е Ч Н Д Ч А Ч Р Ч

  Прошу  дітей  у  поданому  ряді  букв  викреслити  всі  букви  «Ч»,  а  з  букв,  що

залишились, прочитати слово – назву системи для відліку великих проміжків часу.

  Даю  дітям  завдання  скласти  власне  речення  зі  словом  «календар»  та  записати його.

  5.2. Пропоную різні види роботи з календарем.

VІ. Підведення підсумків заняття

  Підводжу підсумки заняття та прошу дітей назвати одиниці вимірювання часу.

  Прошу  учнів  вдома   провести  власне  дослідження    «Скільки  часу  я  обідаю?»

 

1

 

Перегляд файлу

Тема. Час. Як керувати часом? Чому потрібно бути пунктуальним?

Очікувані результати:

На кінець тижня учні знатимуть:

  одиниці вимірювання часу – година, рік, місяць, тиждень, доба, пора року; 

  окремі весняні зміни у живій природі;

  значення слова «пунктуальність»;

  деякі фактори/пристрої, які можуть перешкодити людині бути пунктуальною 

та вмітимуть:

  користуватися календарем для вирішення повсякденних проблем;

  визначати час з точністю до години;

  самостійно проводити прості дослідження та робити висновки за їх

результатами;

  складати власний  план дня;

  висловлювати власну думку та обґрунтовувати її;

  співпрацювати в парі, групі, самостійно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку.

І. Ранкова зустріч

1.  Привітання

Промінчик весняний заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з’єднаємо  долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені.

2.  Групове заняття. Вправа «Живий календар»

  Пишу на  аркуші  «1  січня»  і  тримаю  його  в  руці.  Пропоную  дітям утворити  «живий  календар  днів народження  учнів  класу». Для цього  діти мають стати  один коло одного за порядком днів народження (січень, лютий, березень і т. д.). 

3.  Новини дня

  Обираю помічника  дня  і  прошу  його  подати  інформацію  за  допомогою

піктограми або шаблону про дату, погоду, кількість присутніх.

  Оголошую проблемне питання дня: «Навіщо нам потрібно бути пунктуальним?»

ІІ. З’ясування суб’єктного досвіду учнів з проблеми, що вивчається

  Обговорюємо  з дітьми значення слова «пунктуальність».

  Нехай  діти  визначать  у  слові  «пунктуальність»  кількість  складів,  звуків,  назвуть букви. 

  Прошу дітей утворити і записати нові слова з літер слова «пунктуальність». 

  Читаю дітям  твердження  і прошу обрати  те  з них,  зі  змістом  якого  вони

погоджуються. Звертаю  увагу на обґрунтування позиції дітей. 

Матеріали для дітей.

Запізнюватися ніколи не можна!

 Якщо я запізнюся, нічого не станеться.

 

 

ІІІ. Гра «Що станеться, коли…»

  Розподіляю  дітей на групи довільним способом.

  Роздаю  кожній  групі  дітей  картку  з  описом  життєвої  ситуації.  Прошу  їх

інсценізувати описане та запропонувати власний спосіб вирішення проблеми.

Матеріали для дітей.

1.Тебе запросили на День народження на 12 годину дня. Але ти не встигаєш.

2. Ти запросив у гості друга, який спізнився на 2 години.

3.Ти прийшов до театру, коли вистава вже розпочалася.

ІV. Читання коміксу «Бути вчасно – це прекрасно»

Матеріал: Журнал «Джміль,2018 №2»

Орієнтовні питання для обговорення:

-  Чому не варто ставитись до запізнень легковажно?

-  Як  ви  чините,  якщо  ваш  товариш  часто  запізнюється  на  зустріч  з  вами? А  чи діятимете інакше після  читання коміксу? Чому?

-  Чи трапляється запізнюватись вам? Куди саме? Чому?

-  Що заважає вам приходити вчасно? Що залежить тільки від вас, а що від  інших чинників? Від яких саме?

-  Чи бувають поважні причини для запізнення?

-  Що варто зробити, коли бачиш, що не встигаєш до призначеного часу? Чому?

-  Що треба робити, якщо справа дуже відповідальна і запізнюватися не можна? Як спланувати час? Коли обов’язково слід це робити?

-  Чому запізнюватися не варто?

-  Чи у школу слід приходити вчасно? Чому?

-  Придумайте власну назву для коміксу.

V. Розв’язання повсякденних проблеми математичного змісту з метою

формування пунктуальності.

  Роздаю  дітям  зображення  циферблатів  годинників  та  прошу   намалювати стрілочки,  які  вказують  час    результат  розв’язання  кожної  повсякденної проблеми.

Картинки по запросу фото циферблата  Картинки по запросу фото циферблата

 

 

Ситуація 1.

Циркова  вистава має  розпочатися  о  16  годині. О  котрій  годині потрібно  вийти  з дому, якщо дорога до цирку займає 1 годину?

Ситуація 2.

До  залізничного  вокзалу  Петрикові  потрібно  їхати  автобусом  2  години.  Він вирушив з кінцевої зупинки о 13 годині. Чи встигне він зустріти свого друга, який приїжджає поїздом із Вінниці о 16 годині? 

VІ.  1.Полілог «Що означає вчасно?»

Показую дітям фото, на якому показано графік роботи магазину.

Обговорення:  Що означає «вчасно» для відвідувачів магазину. Обговорення правил етикету, повязаних з часом.

2.Обговорення прислівя «Поспішиш – людей насмішиш».

- Чому важливо робити все вчасно? Чи погоджуєтеся ви, що швидко виконана дія – це завжди добре?

VІІ. Підведення підсумків заняття .

  Прошу дітей продовжити речення: «Пунктуальним потрібно бути, тому що…».

Узагальнюю  відповіді дітей.

 

 

Перегляд файлу

Тема.  Як керувати часом?

Хід уроку.

І. Ранкова зустріч 

1.  Привітання

  Вітаюся з дітьми  з дітьми за допомогою вірша:

Тільки сонечко зійде,

Зазирне в вікно світанок,

До вікна ми підійдем

І промовим: «Добрий ранок!»

Доброго дня вам, любі малята,

Хлопчики милі мої і дівчата.

Щирою усмішкою я вас вітаю,

Доброго настрою на весь день бажаю.

Хай на милих ваших личках

Привітні розцвітуть усмішки.

Вліво, вправо поверніться

І сусідам посміхніться.

За руки один одного візьмемо –

І дружно привітаємось –

Добрий день!

 

2.  Групове заняття. 

  Показую  дітям малюнки і прошу  встановити їхню часову послідовність.

 

3.  Обмін інформацією

  Прошу   дітей  розказати,  як  вони  планують  свій  час.  Запитую,  чи  все

заплановане їм вдається реалізувати. 

ІІ. Слухання учнями казки з метою визначення проблеми дня

  Пропоную  дітям  послухати  казку  і  проводжу  бесіду  за  її 

 

Казка про літака Брунька

На невеличкому аеродромі, де мешкали маленькі літаки, жив літачок Брунько. 

Друзі звали його просто Бруня. Білий флюзеляж, блакитні, як небесні хмари, крила і жовтий хвостик — так був розфарбований Бруня. Саме тому його не можна було сплутати  з  іншими  літаками.  Усі,  хто  жив  на  цьому  аеродромі,  навчалися  у льотному  садочку    літачки  молодші,  і  в  льотній  школі    старші  літаки.  Там учили літати, перевозити людських діток і невеличкі вантажі. Усі літаки були дуже задоволені  навчанням  і  старанно  вчилися,  бо  потрапити  до  такого  закладу  для літака було за честь. Треба було робити 5 обертів на хвилину, вміти обганяти птахів та  рівно  триматися  на  повітряній  подушці,  коли  дме  сильний  вітер.  І  головне  — завжди  вчасно  виконувати  завдання.  Саме  це,  на  жаль,  Бруні  давалося  важко. Точніше,  він  старанно,  відповідально  і  правильно  виконував  завдання,  та  мав погану звичку — запізнюватися. Батьки, дорослі літаки та вихователі робили Бруні зауваження. Розповідали про важливість дотримання режиму і потребу все робити вчасно, адже неприпустимо, щоб літаки запізнювалися. На жаль, усі пояснення, як виявлялося  з  часом,  були  марними,  бо  Брунько  запізнювався  знов  і  знов. Запізнювався  Бруня  з  різних  причин.  То  пізно  прокидався,  то  довго  чистив  шасі. Одним  словом,  робив  щось,  що  його  затримувало  і  не  давало  вчасно  з’явитися  в садочку.
Одного  разу  влітку  всім  літачкам  сказали  виконати  маленькі  завдання  —перевезти  парасольки,  що  захищають  від  сонця.  Бруні  дісталося  найсолодше  інайвідповідальніше  завдання    відвезти  морозиво  для  діток,  котрих  ранішепривезли дорослі літаки до моря на відпочинок.

   Складність  завдання  полягала  в  тому,  що  треба  було  перевезти  вчасно  ішвидко,  бо  морозиво  могло  розтанути,  холодильник  був  надто  великий  для маленького  салону  літачка.  Знаючи  погану  звичку  Бруні,  вихователі  його попередили ще звечора, щоб він рано встав і не запізнився. Бруня й сам розумів усю відповідальність завдання. Навіть поставив будильник. Та все-таки вчасно не встав і, не поспішаючи, прилетів на аеродром. Він запізнився. Ніхто його не сварив, ніхто нічого не сказав, бо нікого не було — всі виконували свої завдання. На аеродромі Бруню чекали коробки з морозивом. Узявши їх, він полетів до діток. Прилетівши на місце,  розвантажив  коробки  і  побачив,  як  підбігають  до  нього  діти.  Бруня  дуже зрадів, і діти теж зраділи! Та коли коробки відкрили, усі діти почали плакати. Вони так  чекали  у  цей  спекотний  день  морозива,  що  дуже  засмутилися,  побачивши  в коробках не морозиво, а молоко.

   Бруні стало дуже соромно за своє запізнення. Нарешті він все зрозумів. Цей випадок назавжди змінив Брунине ставлення до запізнень. Відтоді Бруня вирішив прокидатися  на  півгодини  раніше,  звечора  готувати  шасі  й  швидко  летіти  на аеродром. Більше він не запізнювався.

 Орієнтовні запитання для бесіди:

-  Яке завдання отримав Бруня влітку?

-  У чому полягала складність завдання?

-  Чи впорався Бруня зі своїм завданням? Чому?

-  Який висновок зробив маленький літачок і як він може вплинути на його життя в майбутньому?

ІІІ. Дидактична гра «Як усе встигати?» 

  Прошу дітей з’ясувати значення словосполучення “встигати все”. 

  Розказую  дітям,  що  усі  справи  можна  розподілити  на  кілька  груп,  наприклад, таких:

  • Навчання.
  • Допомога дорослим.
  • Хобі.
  • Спорт.
  • Ігри.
  • Спілкування.

  Повідомляю, що наше життя буде гармонійним і наповненим, якщо приділятимемо достатньо  уваги  кожній  сфері.  Якщо  не  займатися  спортом,  то  погано почуватимешся. Якщо приділяти забагато часу навчанню, то його не залишиться на ігри та спілкування. І так в усьому.

  Пропоную  дітям розглянути таблиці – плани школярів Ромчика та Миросі та обговорюємо їх.

План Ромчика

Навчання

 Хоббі

Ігри

Допомога

дорослим

Спорт

Спілкування

Виконати домашнє завдання

Поскладати з лего

Пограти у футбол з друзями

Приготувати вечерю з бабусею

Пограти у футбол з друзями

Пограти у футбол з друзями

Пограти на піаніно

Подивитися футбол по телевізору

Пограти на приставці

Прибрати в кімнаті

Зробити зарядку

Подивитися футбол по телевізору з татом

Почитати

 

Побавитися з молодшим братиком

 

 

Приготувати вечерю з бабусею

 

План Миросі

 

Навчання

 Хоббі

Ігри

Допомога

дорослим

Спорт

Спілкування

Виконати домашнє завдання

Помалювати

Пограти у ляльки з подружками

Допомогти у приготуванні обіду

Тренування з тенісу

Пограти у ляльки з подружками

Повчитися у мами вязати

Почитати

Пограти на татовому телефоні

Помити посуд після обіду

Погуляти надворі

Повчитися у мами в’язати

 

 

 

Полити квіти

 

Написати татові листа

 

  Пропоную дітям скласти власну таблицю – план.

ІV. Дидактична гра «Поглиначі часу»

4.1. Обговорення результатів учнівських досліджень 

  Запитую  дітей,  чи  траплялися  у  них  ситуації,  коли  було  заплановано  багато справ, але не вистачило часу на їх реалізацію. Чи можуть діти назвати «поглиначів часу»?

  Прошу  дітей  представити  результати  власних  досліджень  «Скільки  часу  я

обідаю?» та обговорюємо  їх спільно.

  Підводжу  дітей до думки, що телевізор та гаджети, якими ми користуємося щодня, можуть  «красти»  наш  час,  якщо  ми  поєднуємо  їх  перегляд  з  іншою  діяльністю.

Прошу дітей зробити відповідні висновки. 

 

4.2. Читання тексту

  Попросіть дітей прочитати текст та визначити ще одного «поглинача часу».

Іванко збирався на тренування з футболу, яке розпочалося о 12 годині. Хлопчик дивився телевізор і за 20 хвилин до початку тренування почав збирати свою спортивну форму. Але ніяк не міг відшукати рукавиці. Хвилин 10 шукав, поки не витягнув  їх з-під дивана. Звичайно, на тренування спізнився і тренер зробив йому зауваження.

 

     Чому  сталася  така  пригода  з  героєм  тексту.  Прошу  дітей  дати

Іванкові поради.

V. Підведення підсумків заняття. Інтерактивна вправа «Крісло автора»

  Пропоную  учням сісти в авторське крісло й розповісти, як потрібно керувати
власним часом.

  Узагальнюю відповіді дітей. 

 

 

  

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Час. Як керувати часом?Кулик Людмила Михайлівна

Номер слайду 2

Відгадайте загадку: Що іде не рухаючись з місця?ЧАС

Номер слайду 3

Що ми знаємо про час?

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Знайомимося з різними годинниками. Мабуть, першим годинником був звичайнісінький півень. Він прокидався до схід сонця, кричав своє «ку-ку-рі-ку» – і люди знали, що час уставати. Але на півня не можна було покластися, адже він міг проспати або захворіти. Виникла потреба у надійнішому способі визначення часу.

Номер слайду 8

Дешевшим став пісочний годинник. Він складався з двох колб, з’єднаних вузьким отвором. Крізь нього пісок поволі висипався з верхньої колби в нижню. Таким годинником було легко вимірювати невеликі проміжки часу – 5, 10, 30 хвилин. Але щоб він вимірював час безперервно, треба було стежити й вчасно перевертати його.

Номер слайду 9

Водяний годинник був схожий на пісочний, тільки у ньому з однієї посудини з поділками в іншу крізь дірочку по краплині перетікала вода.

Номер слайду 10

Приблизно 600 років тому в Європі побудували перший механічний годинник. Він мав лише одну годинну стрілку, яка кріпилася на осі. На ній було намотано канат із важезною гирею на кінці. Гиря тягнула канат униз, він поступово розмотувався і крутив вісь зі стрілкою. Такі годинники розміщували у високих вежах. За 200 років почали виготовляти годинники, які можна було носити в кишені або на руці.

Номер слайду 11

Найбільше функцій мають електронні годинники, які з’явилися приблизно 50–60 років тому. Їх вбудовують у різноманітні пристрої. Працюють такі годинники від електромережі або, найчастіше, на батарейках.

Номер слайду 12

Щоб визначити час у будь-яку пору доби, почали використовувати вогняні годинники. У посудину з поділками наливали стільки олії й добирали такий гніт, який горів би певну кількість годин. У Китаї запалювали свічку із зарубками, яка показувала час, поступово згораючи. Але не кожен міг дозволити собі такий годинник, бо олія і віск коштували дорого.

Номер слайду 13

Виділяють основні види календарів друкованих: Настільні. Настінні. Плакати. Кишенькові.

Номер слайду 14

Настільні календарі

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Перегляд файлу

з/п

Назва освітньої

галузі

Очікувані результати учіння

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

  Мовно-

Літературна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Природнича

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціальна і

здоров’язбережна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська та

Історична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мистецька 

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі 

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 1-2 запитання до свого потенційного  співбесідника  («Про що би я

запитав?)

Розповідає про вчинки улюблених персонажів за малюнками

Уживає різні форми привітання, прощання

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

ЧИТАЄМО

Придумує іншу кінцівку літературного твору

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту (казка, вірш), створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо)

Читає слова із вивченими буквами

Читає вголос короткі тексти. Під час читання робить логічний наголос

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Розташовує слова у правильному порядку для утворення речення і записує його

Розпізнає, називає і записує відому малу і велику букву «ч»

Відтворює графічні знаки за зразком

Впізнає, називає і записує відомі малі і великі рукописні букви

Записує тексти з 3-4 коротких речень

Складає і записує короткі  речення (3-4 слова) з вивченими буквами 

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних

звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного;

позиція голосного звука після м’якого приголосного;  позиція

приголосного перед голосним; позиція звука [й])

Творить нові слова, замінюючи звук (або букву)  у слові і пояснює значення нового слова

ДРАМАТИЗУЄМО

1  Мовно-літературна

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових

іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

 ЛІЧБА

Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби обєктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо)

ЧИСЛА, ДІЇ З ЧИСЛАМИ 

Оперує числами в межах 20, розв’язуючи різні життєві проблеми

Виконує дії додавання і віднімання чисел у межах 20 без переходу через розряд

Знаходить помилки у математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії

ВИМІРЮВАННЯ ВЕЛИЧИН

Розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту, що містять групи пов’язаних між собою величин

Позначає час на зображенні/ макеті циферблату годинника зі стрілками

Порівнює іменовані числа, подані в одиницях довжини

Виконує дії додавання і віднімання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання

ПРОСТОРОВІ ВІДНОШЕННЯ, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

Створює макети реальних та уявних об’єктів

РОБОТА З ДАНИМИ

Зчитує і порівнює дані з таблиць, піктограм, схем

Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

 

Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує 

Провадить (самостійно) прості досліди 

Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами

Розповідає про власні емоції під час спостереження / дослідження

Я У ПРИРОДІ

Аналізує явища живої природи у різні пори року (восени, взимку, навесні, влітку)

Я У РУКОТВОРНОМУ СВІТІ

Описує найважливіші винаходи для людства.

МОЯ ТЕХНІЧНА ТВОРЧІСТЬ І ТЕХНІКА

Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати

Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих

Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями за допомогою дорослих

Я У СВІТІ ТЕХНОЛОГІЙ

Дотримується безпечних  прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

Демонструє іншим результати власної діяльності

Я У СВІТІ РЕМЕСЕЛ

 

БЕЗПЕКА ЗДОРОВ’Я

Пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв, персонажів мультфільмів тощо

Складає план дій щодо підтримки свого здоров’я

Пояснює вплив способу життя, здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я людини

ДОБРОБУТ

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях

Розрізняє ситуації, коли він/ вона або інші люди потребують допомоги 

Пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь

Я – ЛЮДИНА

Пояснює (спираючись на власний досвід і думки старших),

навіщо людині знати точний час; бути пунктуальним/-ою у

школі і вдома

Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій

погляд, шануючи гідність інших

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за

підтримку

Пояснює, що життя кожного покоління відрізняється від життя

іншого 

МОЯ КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА

Моя шкільна та місцева громади

ПІЗНАННЯ, ІНТЕРПРЕТАЦІЯ МИСТЕЦТВА

ПРАКТИЧНА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ

Імпровізує засобами пантоміми (міміка, жести), рухами

 

 

zip
Додав(-ла)
Людмила Кулик
Додано
13 березня 2020
Переглядів
2043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку