Об’єкти та їх властивості. Робота з об’єктами в середовищі виконання алгоритмів Scratch
(Розробка навчального заняття. Інформатика , 5 клас)
Тип уроку: комбінований урок
Завдання уроку: розвиток мислення та вміння навчатися; надання можливості для творчого розвитку та самореалізації учня/учениці, зокрема із застосуванням цифрових інструментів; формувати вміння вчитися протягом життя, використовуючи різні джерела інформації, вчити методів та прийомів навчання.
Розвиток компетентностей: висловлення власної думки в усній і письмовій формі та за допомогою цифрових пристроїв й відповідної термінології; генерування й реалізація ідей з використанням цифрових технологій; формування прагнення самостійно опановувати нові інформаційні технології й цифрові інструменти при формуванні власного цифрового середовища.
Розвиток наскрізних вмінь та навичок: критичне та системне мислення, використовуючи різноманітні ресурси та способи оцінювання якості доказів, надійності джерел і достовірності відомостей, отриманих з електронних ресурсів; оцінювати ризики під час використання цифрових пристроїв.
Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей: усвідомлення наслідків використання інформаційних і комунікаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього природного середовища, дотримання етичних, культурних і правових норм інформаційної взаємодії.
Очікувані результати: учні пам'ятають правила поведінки у комп'ютерному класі; знають, які бувають об’єкти, їх властивості та значення властивостей об’єкта, визначають прості закономірності на підставі аналізу набору даних; обирають властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначають їх допустимі значення; пояснюють прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то...», «що треба зробити, щоб...»
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проєктор.
Програмне забезпечення: мультимедійний проєктор
План уроку
І. Організаційний та мотиваційний етап
IІ. Актуалізація вивченого матеріалу
ІІІ. Актуалізація набутих знань й формування вмінь та навичок
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Рефлексія й підсумок навчальної діяльності
Хід уроку
І. Організаційний та мотиваційний етап
Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами:
Людина розглядає портрет. "Чий це портрет ви розглядаєте?" — запитують у нього, і людина відповідає: "У сім'ї я ріс один, як перст, один. І все-таки батько того, хто на портреті, – син мого батька". Чий портрет розглядає людина?
Відповідь: Людина розглядає портрет свого сина.
IІ. Актуалізація вивченого матеріалу
Обговоріть проблему.
Назвіть істинні твердження.
1. Об’єкт, у якому відкривається комп’ютерна програма — це вікно.
2. Елементи інтерфейсу вікна комп’ютерної програми — графічні об’єкти.
3. Користувач управляє елементами вікна програми.
4. У середовищі виконання алгоритмів виконавці мають свій графічний образ — спрайт.
5. Управляти спрайтом у середовищі Скретч може користувач за допомогою миші або складеного алгоритму.
Ти вже знаєш, що означають поняття, відображені на схемі.
Виконавець у середовищі Скретч є об’єктом і має свої властивості: ім’я, тип видимості, позицію по горизонталі від центра (х), по вертикалі від центра (y), розмір, початковий напрямок руху, вигляд (образ).
Значення властивостей виконавця можна змінити. Слід зазначити, що в проєкті можуть бути виконавці, з якими не відбуватиметься жодної події. У такому разі їх використовують як елемент оформлення сцени або об’єкт, на який мають «реагувати» інші виконавці.
Виконавця на сцені можна дублювати, видаляти та додавати новий.
Гімнастика для очей.
ІІІ. Актуалізація набутих знань й формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Завдання. Створи модель природного середовища тварини.
Поміркуйте та сформулюйте припущення |
Де живуть різні тварини? Що потрібно для життя реальним тваринам? |
Знайдіть |
Приклади моделей середовища існування тварин. Сформулюйте його властивості. |
Обговоріть |
У якій програмі можна побудувати модель середовища існування тварин? Які інструменти є в растровому графічному редакторі Скретч? |
Створіть |
Модель природного середовища існування тварини на вибір: жираф, бурий ведмідь, пантера, кролик. |
Оцініть |
Розроблену модель відповідно до критеріїв. |
План роботи над проєктом
ІV. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=0meG5Pn_iOI
V. Рефлексія й підсумок навчальної діяльності
Інтерактивне завдання.
Знайти пари визначенням. Використай свій смартфон.
Підсумок.
Домашнє завдання.
Опрацювати с. 84-88 у підручнику. (Інформатика. Н. Морзе, О. Барна. 5 клас)
Рефлексія.
Використана література