Об’єм та фактура як засоби виразності скульптури. Ліплення лісових звірів.

Про матеріал
Об’єм та фактура як засоби виразності скульптури. Ліплення лісових звірів. • надавати учням поняття про об’єм та фактуру як засоби виразності скульптури; закріплювати початкові навички робити з пластиліном; ознайомлювати з поняттям анімалізм як жанром образотворчого мистецтва; • формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати початкові навички основних видів ліплення; розвивати дрібну моторику руки; • виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру.
Перегляд файлу

Тема:Об’єм та фактура як засоби виразності скульптури. Ліплення лісових

            звірів.

Мета:

  • надавати учням поняття про об’єм та фактуру як засоби виразності скульптури; закріплювати початкові навички робити з пластиліном; ознайомлювати з поняттям анімалізм як жанром образотворчого мистецтва;
  • формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати початкові навички основних видів ліплення; розвивати дрібну моторику руки;
  • виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру.

Різновид уроку: урок практичної художньої діяльності – практично-навчальний.

Вид художньо – практичної діяльності: зображення в об’ємі

Тип уроку:комбінований урок.

Техніка виконання:скульптура – пластилін.

Оснащення уроку: дошка для ліплення; пластилін; стеки; простий олівець.

Словниковий мінімум термінів і понять:

Анімалізм – жанр образотворчого мистецтва.

Анімаліст– митець, який зображує тварин.

Об’єм – на відміну від лінії, штриха, плями, - тривимірний зображувальний засіб. Найчастіше використовується у скульптурі та архітектурі.

Фактура – у скульптурі особливості оброблювання поверхні будь-якого матеріалу, матеріальні,  відчутні на дотик властивості поверхні художнього твору, що використовується як засіб точного відображення дійсності.

Методи і прийоми, для застосування вчителем на уроці:еврестична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Види мистецтв, що інтегруються на уроці: скульптура.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми будемо вчитися ліпити з пластиліну лісових звірів, будемо скульпторами.

 

ІІІ. Актуалізація досвіду та знань учнів.

Бесіда

     З яким видом образотворчого мистецтва ми познайомилися на попередньому уроці?

     Як називають художників, які працюють із пластичним матеріалом?

     З якими матеріалами працюють художники-скульптори?

     Які види скульптури ви знаєте?

 

IV. Засвоєння нових знань.

Розповідь учителя

- Ми з вами вже вміємо передавати ілюзію об’єму на площині. Проте з реальними об’ємами мають справу скульптори.

Як ви гадаєте чи потрібно зображувати слона на повний зріст, щоб передати, який він великий? Насправді досить передати пропорційне співвідношення окремих об’ємів його тіла.

(учитель демонструє зображення тварин за власним вибором, пропонує учням визначити, з яких об’ємів складається тіло тварини, на що вони схожі за формою).

Коли ми з вами сприймаємо світ навколо нас, однією з найважливіших характеристик предметів є фактура.Вона розповідає нам про різноманітні якості речей. Слово фактура має два значення: це характер зовнішньої поверхні предметів та обробка поверхні предметів, що визначає їх вигляд. Найчастіше з фактурою мають справу скульптори. Саме вони мають зробити песика кудлатим, а шкіру дитини – гладкою, вкрити рибу лускою, а птицю – пір’ям.

(учитель пропонує учням розглянути зображення тварин: лисиці, зайця,тощо; визначити, чим відрізняється фактура поверхні їхніх тіл, за допомогою яких засобів можна передати фактуру у пластичному матеріалі; демонструє, як можна передати фактуру подряпуванням, відбитком тканини чи інструмента, нанесенням декоративних елементів).

 

V. Вивчення практичних завдань уроку.

Виліпіть з глини або пластиліну фігурки зайця та лисиці за запропонованою схемою

(робота виконується «крок за кроком». Учитель демонструє порядок роботи, учні повторюють)

     З яких частин складається тіло кожної з тварин?

     Якими є форма та пропорції тіл тварин, окремих їх частин?

     Визначте пропорційне відношення частин та цілого.

 

VI. Самостійна художньо – практична діяльність учнів.

Починати ліплення конструктивним способом потрібно з найбільших частин (у тварин це тулуб і голова), потім виконати частини, менші за розміром (лапи, вуха, хвіст, шию).

Під час ліплення весь час порівнюйте розміри й пропорції окремих частин тіла.

Частини скріпіть між собою примазуванням.

Після закінчення ліплення нанесіть стекою довгі штрихи, що імітуватимуть хутро.

 

VII. Завершення уроку.

Учитель разом з учнями перевіряє створені статуетки, спонукає учнів виявляти помилки в роботах одне одного та шукати шляхи їх виправлення.

Особливу увагу учнів потрібно приділяти ліпленню кінцівок тварин. Виконання тулуба не повинно бути для них занадто складним.

 

VIII. Домашнє завдання.

Завдання на наступний урок: принестидошку для ліплення; пластилін; стеки; цупкий картон; простий олівець.

docx
Додано
15 січня
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку