Обмін досвідом. Проектна діяльність в початковій школі

Про матеріал

Сучасний учень не сидить на заняттях, які проходять за «класичною схемою», спокійно вбираючи в себе, як губка, усе підготованевчителем. Він засвоює лише ту інформацію, яка найбільше його зацікавила, найбільш близька йому, яка викликає приємні та комфортні почуття, те, що найменше напружує.

Формуючи ключові компетентності, намагаюсь дати можливість кожному учневі розкрити себе, розвинути у нього вміння самостійно здобувати нові знання, прагну не вести за собою дітей, а навпаки, вчити їх самостійно вести себе по життю. Задляцього використовую активні методи навчання, прийоми та вправи, спрямовані на формування «вміння вчитися».

Перегляд файлу

D:\ФОТКИ И ФИЛЬМЫ\фото\школа 16-17\18 ноября 2016 МАН\IMG_0812.JPG

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ

В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Волкова

Ольга Володимирівна

Сучасний учень не сидить на заняттях, які проходять за «класичною схемою», спокійно вбираючи в себе, як губка, усе підготоване  вчителем. Він засвоює лише ту інформацію, яка найбільше його зацікавила, найбільш близька йому, яка викликає приємні та комфортні почуття, те, що найменше напружує.

Формуючи ключові компетентності, намагаюсь дати можливість кожному учневі розкрити себе, розвинути у нього вміння самостійно здобувати нові знання, прагну не вести за собою дітей, а навпаки, вчити їх самостійно вести себе по життю. Задля  цього використовую активні методи навчання, прийоми та вправи, спрямовані на формування «вміння вчитися».

 

  • Завдання «Пастки» (ті, що не мають розвязку, з неповними або зайвими даними, з нелогічним змістом…)
  • Завдання «Каталізатор» (виявляють недостатність знань дитини, мотивує до пошуку інформації, до діалогу)
  • «Сенкан» (допомагає підсумувати інформацію)
  • «Обери позицію» ( вчаться вести дискусії,  захищати свою думку, вислуховувати аргументи).
  • Метод « Асоціативний кущ» (пов’язує поняття між собою)

 

D:\ФОТКИ И ФИЛЬМЫ\фото\школа 16-17\МАН 11.10\WP_20161128_08_46_29_Pro.jpgЗалучаю учнів до проектної діяльності.  Під моїм керівництвом учні 2-3-4 класів  разом із батьками вивчають природу виникнення блискавки та  мильних бульбашок;  історію походження книги та  ткацького станку; вивчають життя тварин, вирощують квіти, рибок, жаб та равликів; досліджують лазерний  промінь та його вплив на людський організм. Виступи на секціях  МАН   «Зелене яблуко» перед однокласниками, батьками, студентами та викладачами ВНЗ  стає справжнім святом, тріумфом для дітей.

Проектна діяльність «Мала академія наук»  пов'язана  із задоволенням індивідуальних освітніх інтересів, потреб і схильностей кожного школяра.

D:\ФОТКИ И ФИЛЬМЫ\фото\школа 16-17\18 ноября 2016 МАН\IMG_0796.JPG

      

Актуальність проектної діяльності сьогодні усвідомлюється всіма. Нові стандарти вимагають використання в освітньому процесі технологій діяльнісного методу. Методи проектно-дослідницької діяльності визначені однією  з умов реалізації основної освітньої програми початкової загальної освіти.  Знання та вміння, необхідні для організації проектної та дослідницької діяльності, в майбутньому стануть основою для організації науково-дослідницької діяльності у вищих навчальних закладах, коледжах, технікумах тощо.

    Проектна діяльність дозволяє реалізувати актуальні компетентнісний, особово - орієнтований, діяльнісний  підходи.

Метю проектної діяльності є  розвиток особистості і створення основ творчого потенціалу учнів, формування у молодших школярів умінь вчитися, самостійно добувати і систематизувати нові знання.

 

У результаті проектної діяльності в учнів  формуються:

- позитивне ставлення до проектно-дослідницької діяльності;

- зацікавленість до нового змісту і новим способам пізнання;

- Орієнтація на розуміння причин успіху в проектно-дослідницької діяльності, в тому числі на самоаналіз і самоконтроль результату, на аналіз відповідності результатів вимогам конкретного завдання, розуміння пропозицій і оцінок вчителя, дорослих, товаришів, батьків;

- Здатність до самооцінки на основі критеріїв успішності проектно-дослідницької діяльності.

- Внутрішній позиції того, хто навчається на рівні розуміння необхідності проектно-дослідницької діяльності, вираженого в переважанні пізнавальних мотивів і перевазі соціального способу оцінки діяльності;

- стійкий інтерес до нових способів пізнання;

- адекватне розуміння причин успішності проектно-дослідницької діяльності;

- вміння приймати і зберігати навчальну задачу;

- вміння  орієнтуватися в часі

- вміння здійснювати підсумковий і поточний  контроль;

D:\ВСЯКОЕ\МАН\2014 МАН\ФОТО 14\DSCN0885.JPG- вміння адекватно сприймати оцінку своєї роботи;

- пізнавальна ініціатива;

- бажання перетворювати практичну задачу у пізнавальну;

- бажання самостійно знаходити варіанти вирішення пізнавальної задачі.

 

Пізнавальні універсальні навчальні дії:

Учень  навчається:

- Здійснювати пошук потрібної інформації для виконання навчального дослідження з використанням навчальної та додаткової літератури в

відкритому інформаційному просторі, в т.ч. контрольованому просторі Інтернет;

- використовувати знаки, символи, моделі, схеми для вирішення пізнавальних завдань та подання їх результатів;

D:\ВСЯКОЕ\МАН\2014 МАН\ФОТО 14\DSC_0163.jpg- висловлюватися в усній і письмовій формах;

- орієнтуватися на різні способи вирішення пізнавальних дослідницьких завдань;

- володіти основами читання тексту;

- аналізувати об'єкти, виділяти головне;

- Здійснювати синтез (ціле з частин);

- Проводити порівняння, за класифікацію різними критеріями;

- встановати причинно-наслідкові зв'язки;

- встановати аналогії;

- оперерувати такими поняттями, як проблема, гіпотеза, спостереження, експеримент, умовивід, висновок тощо;

- бачити проблеми, ставити питання, висувати гіпотези, планувати і проводити спостереження та експерименти, висловлювати судження, робити умовиводи і висновки, аргументувати (захищати) свої ідеї і т.п.

- Здійснювати розширений пошук інформації відповідно до дослідницької та проектної завданнями з використанням ресурсів бібліотек і мережі Інтернет;

- фіксувати інформацію за допомогою інструментів ІКТ;

- усвідомити і довільно будувати повідомлення в усній і письмовій формі;

- Будувати  логічне міркування, що включає встановлення причинно-наслідкових зв'язків;

- оперувати  такими поняттями, як явище, причина, наслідок, подія, обумовленість, залежність, відмінність, подібність, спільність, сумісність, несумісність, можливість, неможливість та ін.;

- використовувати дослідницькі методи навчання в основному навчальному процесі та повсякденній практиці взаємодії зі світом.

 

Для оцінки ефективності проектної діяльності використовую такі показники:

D:\ФОТКИ И ФИЛЬМЫ\фото\школа 16-17\МАН 11.10\media-share-0-02-05-b17557a39ef332c25dd3720c8a92d5d65b30ed5895140c4cef78062bd84521fe-Picture.jpg- Уміння виділити проблему

- Уміння поставити мету дослідження

- Уміння сформулювати гіпотезу

- Уміння виділити об'єкт дослідження

- Уміння визначити предмет дослідження

- Уміння описати параметри і критерії предмета дослідження

- Уміння підібрати відповідні методи дослідження

- Уміння підібрати інструментарій

- Уміння здійснити аналіз результатів

- Уміння оцінювати поточні і кінцеві результати

- Ступінь допомоги, яку надає дорослий при виконанні проекту

- Поведінка учнів на заняттях: жвавість, активність, зацікавленість

 

 

 

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку