Обмін досвідом з дисциплін «Іноземна мова» та «Іноземна мова(за професійним спрямуванням)» під час дистанційного навчання для студентів І - ІІІ курсів ДОнДКТУ
Обмін досвідом з дисциплін «Іноземна мова» та «Іноземна мова(за професійним спрямуванням)» під час дистанційного навчання. Підготувала: викладач іноземної мови Дон. ДКТУПавлова Г. В..
Номер слайду 2
Knowledge is power. Francis Bacon — Знання — сила. Френсіс Бекон. Teachers open the door, but you must enter by yourself. — Вчителя відкривають двері, але увійти в неї ви повинні самостійно. Formal education will make you a living. Self-education will make you a fortune. Диплом про освіту допомагає побудувати життя. Самоосвіта – допомагає сколотити стан. Not to know is bad, not to wish to know is worth. — Не знати – погано, але ще гірше не хотіти знати. Дистанційне навчання – це виклик не лише для учнів і студентів, а й для викладачів. Організувати якісне онлайн-навчання, заряджати мотивацією і бути готовим(-ою) до технологічних проблем – це справді непросто. Якщо студентам здається, що в них купа дистанційних завдань, а навантаження вдвічі більше, ніж за звичайного навчання, – вони не самотні у своїх відчуттях. Це розуміють і викладачі. Оскільки перед викладачами постає цілий ряд питань, які потрібно вирішити: від пошуки важливої корисної інформації до цікавої її подачи та зацікавленні до дисциплін та навчанні.
Номер слайду 3
Викладаючи дисципліни «Іноземна мова» та «Іноземна мова(за професійним спрямуванням)» використовую можливості інформаційних сервісів для організації успішного дистанційного та змішаного навчання, відео та мультимедійні презентації, працюю у сервісах Google, Zoom, Viber, Telegram та ін., постійно удосконалюю навички роботи з інформаційними технологіями. Відповідно до переведення на дистанційну форму навчання мною була проведена така робота:1. Ознайомлення з рекомендаціями МОН України щодо дистанційної форми навчання у період карантину. Перегляд вебінарів, конференцій про організацію дистанційного навчання.2. Розробка індивідуального плану роботи під час карантину.3. Інструктаж студентів щодо організації дистанційної форми навчання.4. Завдання студентам розміщую на платформі Google Classroom . 5. Обратний зв’язок зі студентами та батьками підтримую за допомогою мобільного зв’язку та соціальних мереж.6. Для перевірки засвоєння студентами навчального матеріалу використовую тести, вікторини, після перевірки пишу коментарі.7. У групах УА – 19(о.), АТ - 19 та ЕТ – 19 з метою підготовки до ЗНО додаю завдання у конспекти, які розміщюю на платформі Google Classroom.8. З метою зацікавлення студентів до вивчення дисциплін «Іноземна мова» та «Іноземна мова(за професійним спрямуванням)» були розроблені презентації: «The importance of reading books for students», «The best English poetry» та рекламний проєкт «Вивчай англійську!».9. Для розширення світогляду студентів та залучення їх до читання художньої літератури та використання ними літератури за професійним спрямуванням викладачами іноземних мов та працівниками бібліотеки були проведені виставки: «Он-лайн виставка літератури з дисципліни «Іноземна мова»» та «Он-лайн виставка літератури з дисципліни «Іноземна мова(за професійним спрямуванням)»».
Номер слайду 4
Створюючи презентації спочатку складала план для зручності пошуку інформації. Потім знаходила цікавий та інформативний матеріал. *(Далі матеріал наводиться у якості зразку)2. Правила читання в англійській мовіВивчаючи англійську мову, потрібно мати знання алфавіту, правил читання та того, яким чином слід вимовляти англійські звуки. Англійський алфавіт. Знання алфавіту є критичним для вивчення мови, оскільки літери використовуються для написання слів. Крім того, вміючи вимовляти літери, Ви можете продиктувати як пишуться певні слова англійською мовою, наприклад, Ваше ім'я, прізвище, адреса тощо. Почавши з алфавіту, Ви закладете міцний фундамент для подальшого вивчення мови. В англійській мові усього 26 літер, але іх різні комбінації створюють набагато більше звуків. За основу англійського алфавіту було взято латинський. З часом англійці розробили власну систему вимови літер, яка і складає англійський алфавіт, що англійці часто називають просто ABC (Ей-Бі-Сі). Загальна інформація про звуки англійської мови. Усі англійські звуки діляться на приголосні та голосні. Голосні бувають довгі і короткі. Довжина звуку має велике значення, адже від неї часто залежить значення слова. Тому, якщо Ви хочете, щоб Вас розуміли, то важливо вимовляти звуки правильно. Для відображення звуків на письмі використовується транскрипція. Існують певні правила її написання:• Всі звуки завжди пишуться в прямих дужках «/ /».• Якщо звук довгий, то після нього ставиться двокрапка / : /.• Всі звуки позначаються в транскрипції друкованими літерами.• Якщо слово складається з декількох складів, то наголос ставлять перед ударним складом. В українській мові ми б написали: /перό /, а в англійській - /пе'ро/, позначаючи, що наголос падає на останній склад - «ро».
Номер слайду 5
Обов’язковим пунктом було використання мудрих цитат висловів та афоризмів для посилення змістового навантаження шляхом зміни шрифту друкування: A room without books is like a body without a soul. - Дім, в якому немає книги, подібний до тіла без душі. / Цицерон. The reading of all good books is like conversation with the finest men of past centuries. – Читання добрих книг — це розмова з найкращими людьми минулих часів./ Рене Декарт. Під час занять з дисципліии «Іноземна мова» студентам необхідно навчитись читати, сприймати мовлення на слух, вірно розуміти отриману інформацію. Для цього необхідно пригадати правила читання. Щоб обрати улюблений жанр літератури потрібно прочитати багато книжок, а потім обрати ті, які сподобались. Можливо Вам сподобаються назви деяких книг й у вас виникне бажання прочитати їх. Читаючи книжки Ви замислитесь над рівнем знання мови, й ми допоможемо визначити ваш рівень. Студентам потрібно розширювати свій словничковий запас, збагачувати його за допомогою словників, вміти знаходити нові ЛО, постійно повторювати вивчений матеріал та вивчені ЛО та фрази. Далі ми детальніше проілюструємо та поговоримо з приводу цієї теми.
Номер слайду 6
Для превернення уваги студентів використовувала гарні мотиваційні картинки:
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Підбиваючи підсумки, хочу наголосити на важливості дистанційного навчання. А саме:1. Навчання будь-де та будь-коли. Онлайн це зручно – все що потрібно, щоб розпочати – бажання та доступ до інтернету.2. Доступність навчальних матеріалів. Студенти отримують усі необхідні матеріали, та мають змогу повернутися до них у будь-який момент. Тож проблема нестачі чи відсутності підручників та методичок зникає.3. Зворотній зв'язок. Студенти мають онлайн зв'язок з викладачем або репетитором, які контролюють виконання завдань та допомагають у їх розв'язанні.4. Зручність для викладача. Викладачі або репетитори, що займаються педагогічною діяльністю дистанційно, можуть приділяти увагу більшій кількості студентів і працювати більш ефективно, витрачаючи менше часу та зусиль.