Обмін речовин та перетворення енергії – основа функціонування біологічних систем

Про матеріал
Інтегрований урок з біології, хімії та екології Цілі уроку : освітні : сформувати знання про пластичний та енергетичний обмін у клітині, з`ясувати їхній взаємозв’язок та порівняти їх основні шляхи ; розширити та поглибити знання учнів, про процеси обміну речовин в живих організмах, використовуючи базові поняття з хімії, біології та екології;розвивальна : розвивати навички наукового мислення, вміння аналізувати інформацію, логічно мислити та знаходити зв`язки між ефективністю біологічних процесів і умовами їх перебігу;виховна : виховувати розуміння єдності всіх біологічних процесів у живих організмах, важливості цих процесів для існування життя, бережливе ставлення до природи і власного здоров`я . Основні компетентності : спілкування державною мовою; наукове розуміння природи; уміння аналізувати, робити висновки; знання та розуміння фундаментальних взаємозв`язків хімії та біології; розвиток інтересу до вивчення хімії та біології .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Клікунова Ніна Іванівна вчитель хімії, біології, основ здоров`я Інтегрований урок з біології, хімії та екології Тема уроку: Обмін речовин та перетворення енергії – основа функціонування біологічних систем 10 клас 2022

Номер слайду 2

Девіз уроку : «Знати мало, потрібно застосовувати» Й.Гете

Номер слайду 3

Цілі уроку : освітні : сформувати знання про пластичний та енергетичний обмін у клітині, з`ясувати їхній взаємозв’язок та порівняти їх основні шляхи ; розширити та поглибити знання учнів, про процеси обміну речовин в живих організмах, використовуючи базові поняття з хімії, біології та екології; розвивальна : розвивати навички наукового мислення, вміння аналізувати інформацію, логічно мислити та знаходити зв`язки між ефективністю біологічних процесів і умовами їх перебігу; виховна : виховувати розуміння єдності всіх біологічних процесів у живих організмах, важливості цих процесів для існування життя, бережливе ставлення до природи і власного здоров`я . Основні компетентності : спілкування державною мовою; наукове розуміння природи; уміння аналізувати, робити висновки; знання та розуміння фундаментальних взаємозв`язків хімії та біології; розвиток інтересу до вивчення хімії та біології .

Номер слайду 4

Метаболізм (обмін речовин) Анаболізм Асиміляція (пластичний обмін) біосинтез Катаболізм Дисиміляція (енергетичний обмін) розпад Із простих речовин утворюються складні: А + В = АВ Енергія витрачається Зі складних органічних сполук утворюються прості: АВ = А + Б Енергія акумулюється

Номер слайду 5

Загальні закономірності обміну речовин . Надходження поживних речовин Перетворення поживних речовин на більш прості сполуки Транспорт простих сполук через мембрани судин до органів і тканин Внутрішньоклітинний метаболізм (проміжний етап ) Виділення із організму кінцевих продуктів обміну речовин (вуглекислий газ, вода, сечовина, амоніак та інше)

Номер слайду 6

Завдання «Подумай ! Відгадай !» За наведеними на екрані хімічними реакціями визначити організми з характерним типом живлення а ) 2 NH3 + O2 = 2 HNO 2+ 2Н О + E (енергія ) 2 НNO 2 + O2 = 2HNO 3 + E б) 4 FeCO 3 + O 2 + 6 H 2 O = 4 Fe(OH) 3 + 4 CO 2 + E в) 2 H 2 S + O 2 = 2 H 2 O + 2S + E г) 2S + 3 O 2 + 2 H 2 O = 2H 2 SO 4 + E д) 6 СО 2 + 6 Н 2 О = С 6 Н 12 О 6 + 6 О2

Номер слайду 7

а) відбувається окиснення амоніаку, характерно для нітрифікуючи бактерій ; б) відбувається окиснення Ферум (ІІ) до Ферум (ІІІ) оксиду , який потрапляє до слизових капсул бактерій -- так утворюються залежі руд, характерно для залізобактерій ; в) Безбарвні сіркобактерії накопичують в клітинах сірку, так з часом утворюються родовища сірки г) Тіонові бактерії здатні окиснювати тіосульфати, сульфіти, сульфіди та молекулярну сірку до сульфатної кислоти, сірка не відкладається всередині клітини; Водневі бактерії використовують водень, який утворюється внаслідок розкладання залишків організмів іншими бактеріями . Цей водень вони окислюють, а отриману енергію використовують для перетворення С О 2 , СН 4 та інші органічні сполуки . Особливості : - хемосинтез здійснюється за участі О 2 ; - хемосинтез відбувається без участі світла ; - хемосинтез – аеробний процес. д ) Фототрофи - організми, що здійснюють фотосинтез , синтез органічних сполук з вуглекислого газу та води з використанням енергії світла за участі фотосинтетичних пігментів - хлорофілів а, b , c, d та каротиноїдів. Кисень виділяється як побічний продукт . Відповіді

Номер слайду 8

Домашнє завдання Опрацювати текст параграфів 15 -16, записати окисно-відновні реакції для використаних на уроці реакцій.

ppt
Пов’язані теми
Хімія, Презентації
Додано
30 жовтня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку