Образотворче мистецтво і математика Вчителі Аульської СЗШ: математики Бурхович Л.О. Образотворчого мистецтва Курило О.М.
Номер слайду 2
Математика потрібна всім. Важко знайти таку галузь людської діяльності, де можна було б обійтися без неї, причому з часом діапазон її практичного застосування збільшується. Нині все більше і більше професій потребують високого рівня знань і застосування математики. Вона так стрімко розвивається, що передбачити, якою стане у майбутньому, неможливо. Зрозуміло одне – вона буде ще кориснішою і потрібнішою людям.
Номер слайду 3
Художники-мислителі, теоретики та педагоги, розмірковуючи над проблемою навчання, завжди доходили висновку, що без науки мистецтво розвиватися не може. І. Рєпін зауважував: «Де наука не прийшла на допомогу мистецтву, там мистецтва немає, там є ще тільки передпокій мистецтва – ремесло». Ми хочемо допомогти кожному учневі полюбити математику і прослідкувати її застосування в житті. Соціологічне опитування: «Чи має відношення математика та математичні поняття до мистецтва?»
Номер слайду 4
Художник – це людина, збагачена досвідом життя, великими знаннями в різних галузях науки; це дослідник, який невтомно шукає та переносить правду життя в полотно. Створюючи картини, художник щодня зустрічається з поняттям пропорції, масштабності, відношення величин, просторовою побудовою. Терміни, якими він оперує: головна точка сходження, центр картини, осьова лінія, проекція, лінія горизонту відношення та інші.
Номер слайду 5
точка С ділить відрізок АВ у золотому перерізі, якщо AС : АВ = СВ : АС а/х≈1,618 а -x a A B C Золотий переріз Одне з понять яке часто використовують художники в своїх роботах це-золотий переріз Числа Фобиначчі: 1,2,3,5,8,13,21,54 відношення останього члена до попереднього наближається до 1,618 х
Номер слайду 6
Художники та скульптори зображають людські тіла, вони стверджують, - що талія поділяє досконале людське тіло у відношенні золотого перерізу: а/х≈1,618, де а – висота людини (м); х – відстань між талією та ступнями (м); Для чоловіків а/ х≈1,625; Для жінок а/х≈1,6. Тобто, пропорція чоловічої фігури ближча до золотого перерізу ніж пропорція жіночої.
Номер слайду 7
Учні провели власні вимірювання Ваня Олег Юля Зріст, а 1,8 1,75 1,68 Відстань від талії до ступні, х 1,07 1,01 10,5 Відношення 1,68 1,73 1,6 Прийшли до висновку – фігура підлітка не досконала ,але наближається до золотого відношення. а/х≈1,618
Номер слайду 8
І знову висновок – Він існує! Людина – найдосконаліше творіння природи – створена в пропорції золотого перерізу, які ми спостерігаємо в будові тіла, рук, кисті, ока.
Номер слайду 9
Вимірювання інструментів, якими людина користується майже кожного дня показали, що в їх виготовлені просліджується розвиток золотого перерізу.
Номер слайду 10
Художник – учень природи, тому він повинен не тільки малювати з натури і копіювати природу, а й вивчати її композиційні закони, закони формотворення, говорити мовою природи і створювати картини за законами гармонії та краси. Розглянемо результати досліджень картин, які провели учні