Оцінювання учнів 5-7 класів НУШ з англійської мови

Про матеріал
"Про особливості оцінювання результатів навчання учнів 5-7 класів відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти»; англійська мова
Перегляд файлу

"Про особливості оцінювання результатів навчання учнів 5-7 класів відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти»;

 англійська мова

 

Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024 № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання» затверджено Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти (далі – Рекомендації щодо оцінювання), а також визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти». Таким чином у 2024/2025 н.р. оцінювання результатів навчання учнів 5-7 класів необхідно здійснювати відповідно до Рекомендації щодо оцінювання.

Предмет іноземної мови також є предметом мовно-літературної освітньої галузі, але специфіка викладання предмету дещо відрізняється від інших предметів мовно-літературної освітньої галузі.   

Групи результатів навчання в іноземній мові варто формулювати у відповідності до Державного стандарту базової середньої освіти, наступним чином:

ІНО 1.   Сприймає усну інформацію та письмові тексти іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування

ІНО 2.  Взаємодіє з іншими особами в усній і письмовій формі та в режимі  реального часу через засоби іноземної мови.

ІНО 3.  Надає інформацію, висловлює думки, почуття та ставлення іноземною мовою.

Здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти з предметів мовно-літературної освітньої галузі (англійська мова) відповідно до Рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024 року №1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання», Закону України «Про повну загальну середню освіту», стаття 17 «Оцінювання результатів навчання учнів та їх атестація».

Здійснювати поточне оцінювання результатів навчання протягом семестру, вважати поточне оцінювання поурочним оцінюванням результатів навчання, використовувати поточне оцінювання для корекції формування стійких результатів навчання та не враховувати результати поточного оцінювання до результатів тематичного оцінювання.

Поточне, підсумкове (тематичне, семестрове) оцінювання учнів здійснювати за 12-бальною системою відповідно до вимог щодо обов’язкових результатів навчання учнів з освітньої галузі, зазначених у додатках Державного стандарту базової середньої освіти.

Вважати вивчення текстів на пам’ять не обов’язковою формою роботи.

Проводити оцінювання ведення зошита раз на місяць з обов’язковим внесенням до класного журналу під колонкою «Зошит», результати ведення зошита не враховувати під час підсумкового оцінювання.

Тематичне оцінювання здійснювати на підставі діагностичних (комплексних діагностичних) робіт/роботи за групами результатів навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями, з урахуванням різних форм і методів навчальної діяльності.

Під час виставлення тематичного балу, результати перевірки робочих зошитів, зазначені в окремій колонці з написом «Зошит» не враховувати. Перевірку зошитів визначати елементом поточного, формувального оцінювання, механізмом письмового зворотного зв’язку з учнями.

Діагностичні (комплексних діагностичних) роботи проводити відповідно до календарно-тематичного планування наприкінці вивчення теми і оцінювати за 12-бальною шкалою. На лівій сторінці журналу виставляти оцінки за цей вид роботи у колонці з датою ( 1 колонка «тематична», яка включає в себе результати оцінювання всіх 4 груп результатів навчання).  На правій сторінці журналу в «Зміст уроку» прописувати проведення діагностичної (комплексної діагностичної) роботи.

Результати тематичного оцінювання в класному журналі можуть бути оформлені двома способами (на вибір вчителя):

Варіант 1: окремо за кожною групою результатів (4 колонки на лівій сторінці журналу 1,2,3,4)

Варіант 2: однією «тематичною» оцінкою, яка включає в себе результати навчання за 4 загальними групами результатів навчання (1 колонка на лівій сторінці журналу «тематична»).

Підсумкове  оцінювання за семестр здійснювати за групами результатів навчання на підставі діагностичної (комплексної діагностичної) роботи/робіт, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями, з урахуванням різних форм і методів навчальної діяльності.

Не враховувати поточне та тематичне оцінювання до підсумкового оцінювання за семестр.  Оцінювання за семестр є співвіднесення фактичних результатів навчання, яких досягли здобувачі освіти, з обов'язковими чи очікуваними  результатами навчання, визначеними Державним стандартом / модельною навчальною програмою за певний період навчання.

Для формування висновків щодо рівня досягнення обов’язкових результатів навчання за семестр використовувати (за вибором вчителя):

- комплексну підсумкову роботу, завдання якої дозволяють установити результати навчання за всіма групами результатів, визначеними в Критеріях оцінювання за освітніми галузями;

- окремі підсумкові роботи для кожної групи результатів, визначеної у Критеріях оцінювання за освітніми галузями.

Загальну оцінку за семестр виставляти на підставі оцінок за групами результатів з кожного навчального предмету.

Фіксацію запису семестрового оцінювання проводити в окремій колонці без дати з написом «І семестр», «II семестр». Семестрове оцінювання     результатів навчання здійснювати за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначати цифрами від 1 до 12.

Застосовувати відомості, отримані під час підсумкового семестрового оцінювання результатів навчання,  для вироблення навчальних цілей на наступний період, визначення труднощів, що постали перед здобувачами освіти, та коригування освітнього процесу.

Виставляти у Свідоцтві досягнень семестрові оцінки за групами результатів.

Виставляти загальну оцінку за семестр на підставі оцінок за групами результатів.

Оцінки за предмети мовно-літературної освітньої галузі (українська мова, українська література, зарубіжна література, іноземні мови), що характеризують загальні результати навчання: аудіювання, говоріння, читання, письмо, виставляти один раз за семестр у лівій колонці без дати, але із зазначенням виду діяльності. На правій сторінці журналу, у колонці «Зміст уроку», записувати перевірку того чи іншого виду роботи.

Піддавати семестрову оцінку коригуванню.

Підсумкове оцінювання за рік не здійснювати.

Виставляти річну оцінку на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не підлягає коригуванню.

Враховувати динаміку особистих досягнень учня і учениці протягом року для визначення річної оцінки. Прийняти, що річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним результатів семестрового оцінювання.

Фіксувати результати семестрового та річного оцінювання у класному журналі та Свідоцтві досягнень (далі - Свідоцтво). Результати ДПА — у класному журналі та додатку до Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти.

Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів(1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання. 2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння. 3. Сприймає письмові тексти / Читання. 4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо.)

 

doc
Додано
25 жовтня
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку