Лабораторна робота №2 Тема: Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості
Номер слайду 2
Мета, обладнання та матеріали. Вивчити статистичні закономірності модифікаційної мінливості, навчитися оцінювати характер мінливості досліджуваної ознаки, будувати варіаційний ряд і варіаційну криву. Обладнання і матеріали: гербарні зразки рослин, лінійки, лупи.
Номер слайду 3
Хід роботи. Розглянемо кілька гербарних зразків рослин одного виду, наприклад, пшениці і порівняємо їх між собою. Вони відрізняються незначними ознаками — розмірами стебла, кількістю зернівок в колосках, довжиною листків тощо. Головні видові ознаки різних особин пшениці незмінні: будова квітки, тип суцвіття, тип стебла або вид плода. Порівняємо різні види злаків, щоб визначити, за якими ознаками вони відрізняються, а за якими схожі.
Номер слайду 4
Заповніть таблицю. Порівняльна характеристика рослин родини Злакові{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}№ п п. Ознаки. Пшениця. Овес. Ячмінь1 Життєва форма2 Коренева система3 Стебло4 Листки5 Квітки6 Суцвіття, плід
Номер слайду 5
Дослідження статистичних закономірностей модифікаційної мінливостіЗа статистичними даними зросту учнів класу скласти варіаційний ряд. Визначити середній зріст учнів в класі{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ріст,см155-157157-159159-161161-163 і т.д. Кількість учнів
Номер слайду 6
Побудова варіаційної кривоїЧастота вияву ознаки — Р. Загальна кількість учнів — n (____.) V- варіанти. Визначимо середню величину ознаки (М) за формулою:
Номер слайду 7
Побудова варіаційної кривоїПобудуємо варіаційну криву модифікаційної мінливості. Для цього на осі абсцис відкладаємо варіанти (V), а на осі ординат — частоту прояву ознаки (Р)
Номер слайду 8
Висновок. Модифікаційна мінливість — це зміни _________, спричинені впливом умов _________. Довжина ряду та розмах модифікаційної мінливості залежить від ____________. Чим вони стабільніші, тим коротший варіаційний ряд. Модифікаційні зміни мають ________ характер і допомагають пристосовуватись до змін умов середовища.