Одиниці вимірювання маси, кілограм.

Про матеріал
Ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси - кілограм. Практичне використання цієї одиниці вимірювання.
Перегляд файлу

Урок математики в 1 класі.

 

Тема: Одиниці вимірювання маси. Кілограм.

 

Мета: Ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси -1 кілограм. Показати практичне використання цієї одиниці. Поглибити вміння розв’язувати приклади і задачі. Розвивати творче мислення.

 

Обладнання: таблиці, терези, гирі, хлібина, цукор, крупа, яблука.

 

 

 

                                             Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

 

Пролунав шкільний дзвінок,

 

Починаємо урок.

 

Працюватимемо старанно,

 

Щоб почути у кінці,

 

Щоб у нашім 1 класі

 

Діти – просто молодці.

 

Діти, у нас сьогодні дуже цікавий урок. Ми будемо грати  в різні ігри. Але для цього нам потрібно запросити на урок такі слова: «уважність», «старанність» і «пам’ять».(учитель на дошці прикріплює ці слова)

 

 

уважність

 

пам’ять

 

старанність

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

 

Усний рахунок.

а) Задачі – вірші.

 

Швидко їде Федір

На велосипеді,

 

А за ним – ще п’ять хлоп’ят.

 

Скільки хлопців їде в сад? (1+5)

 

У Надійки три копійки,

А Світланка має п’ять.

 

Допоможемо дівчаткам

 

Гроші всі порахувать. (3+5)

 

б) Знайти приклади з відповіддю 9.

 

 

 

4+5    8+0      10-1    6+3     10-4

 

Математичний диктант.

Перший доданок 4, другий 6. Обчисліть суму.

 

На скільки 6 більше за 4?

 

На скільки 3 менше за 7?

 

8 збільшити на 1.

 

5 зменшити на 2.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

Бесіда

Усі предмети мають різну масу. Візьміть в одну руку підручник, а в другу олівець. Що важче? Що легше? У цьому випадку говорять, що маса підручника більша за масу олівця. Різні предмети мають різну масу.  Масу визначають зважуванням. Щоб виміряти величину, треба знати одиницю її вимірювання. Однією з одиниць вимірювання маси є кілограм. Зважують кілограмами на терезах. Терезами користуються в магазинах, на базарі.

Хто працює в магазині? (Продавці)

Як звати тих людей, які купують товари? (Покупці)

Гра «Магазин»

Щоб зважити товар продавці мають терези і гирі.

 

Давайте зважимо на терезах пакет з крупою. На ліву шальку кладемо пакет з крупою, а на праву – гирі. Гирі бувають вагою 1 кг, 2кг,5 кг. На письмі слово кілограм записують скорочено: 1кг,2кг,3кг.

Отже , ставимо стільки гир, щоб терези зрівноважились. Яку масу мають гирі, таку і крупа.

А тепер зважимо хлібину, підручник, яблука. (Діти виступають в ролі продавців і покупців)

Робота в зошитах.

а) Каліграфічна хвилинка: прописати 1кг, 2 кг, 5кг.

 

б) Розв’язання прикладів

 

10-6+4        8-4+2       3+7-8         9-4+3

 

IV. Фізкультхвилинка

 

Ноги ширше, руки в боки -

 

Ліс зійшов в короткі строки.

 

Вітру лісу не зламати.

 

Для звірят ліс – їжа й хата.

 

Гілля – руки підняли,

 

Сонцю шану віддали.

 

А земельці поклонились,

 

Гіллям долу нахилились.

 

V. Робота з підручником.

 

1.  Завдання №1

 

- Розгляньте малюнок і скажіть, яка маса рису і яка маса гранатів.

 

2. Розв’язування задачі за технологіями «Два – чотири – всі разом», «Мікрофон».

 

Хлопчик упіймав 5 окунів, а дівчинка – на 2 окуні менше. Скільки окунів упіймала дівчинка? Скільки окунів упіймали діти разом?

 

(Учитель вивчає умову задачі з учнями за звичайною методикою(2хв), потім говорить:

 

Подумайте, і розв’яжіть задачу спочатку самостійно  (1хв), потім обговоріть з сусідом по парті(1хв), а потім у четвірках(1хв). Після цього один учень із четвірки представляє розв’язання задачі за допомогою технології «Мікрофон».

Після того, як учні прийшли до спільного рішення, вчитель пропонує комусь із дітей записати задачу на дошці, а решті – у зошитах.

 

3.Порівняння виразів і числа за технологією «Робота в парах».

 

Учитель пропонує самостійно виконати завдання, а потім об’єднатися в пари з сусідом по парті і зробити взаємоперевірку.

 

7+3     9        9-4     6       4+4     10

 

9-2      7        9-3     5       5+5     9

 

Представлення результатів за допомогою   технології «Мікрофон».

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

 

Складання виразів та задач за малюнком.

 

 

           1кг               3кг               2кг                    ?                4кг

 

Яка маса курки? Яка маса двох курок?

На скільки маса індика більша за  масу курки? А за масу двох курок?(однакова)

Складіть задачу. Яка б розв’язувалась так: 3+1=       

(Маса кота 1кг, маса кроля 3 кг. Яка маса кота і кроля разом?)

 

 

VII. Підсумок уроку.

 

Що ми сьогодні вивчали на уроці? (Кілограм)

В яку гру ми з вами грали? ( Магазин)

Які слова ми запросили на урок? (старанність , пам’ять,уважність)

Ви сьогодні добре старались, були уважними та гарно запам’ятали матеріал, тому ці слова вам підготували різні цікавинки, загадки.

Отже, загадка від «уважності»

На ганку гралися п’ять мишенят. Прибігла кішка і сіла на ганку. Скільки звірів стало? (Одна кішка, бо мишенята повтікали)

 

Загадка від «старанності»

Їжак важить 1кг, а заєць – на 5кг більше. Скільки важить заєць?(6 кг)

 

Загадка від «пам’яті»

Що важче: 1кг борошна чи 1кг заліза?(маса однакова)

А зараз до вашої уваги цікавинка.

Курка півню каже: «Друже,

 

Бачу ти поправивсь дуже…»

 

Півень згодився: « Угу ».

 

І подибав на вагу.

Став Петько двома ногами

 

І затяг два кілограми.

Ого - го,- гукнув, - ану,

Стану тільки на одну…

 

Скільки зараз півень важить? (теж три).

 

docx
Додав(-ла)
Тетяна Каленик
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 липня 2022
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку