Урок математики в 1 класі.
Тема: Одиниці вимірювання маси. Кілограм.
Мета: Ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси -1 кілограм. Показати практичне використання цієї одиниці. Поглибити вміння розв’язувати приклади і задачі. Розвивати творче мислення.
Обладнання: таблиці, терези, гирі, хлібина, цукор, крупа, яблука.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Пролунав шкільний дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Щоб у нашім 1 класі
Діти – просто молодці.
Діти, у нас сьогодні дуже цікавий урок. Ми будемо грати в різні ігри. Але для цього нам потрібно запросити на урок такі слова: «уважність», «старанність» і «пам’ять».(учитель на дошці прикріплює ці слова)
уважність
пам’ять
старанність
ІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
Усний рахунок.
а) Задачі – вірші.
Швидко їде Федір
На велосипеді,
А за ним – ще п’ять хлоп’ят.
Скільки хлопців їде в сад? (1+5)
У Надійки три копійки,
А Світланка має п’ять.
Допоможемо дівчаткам
Гроші всі порахувать. (3+5)
б) Знайти приклади з відповіддю 9.
4+5 8+0 10-1 6+3 10-4
Математичний диктант.
Перший доданок 4, другий 6. Обчисліть суму.
На скільки 6 більше за 4?
На скільки 3 менше за 7?
8 збільшити на 1.
5 зменшити на 2.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Бесіда
Усі предмети мають різну масу. Візьміть в одну руку підручник, а в другу олівець. Що важче? Що легше? У цьому випадку говорять, що маса підручника більша за масу олівця. Різні предмети мають різну масу. Масу визначають зважуванням. Щоб виміряти величину, треба знати одиницю її вимірювання. Однією з одиниць вимірювання маси є кілограм. Зважують кілограмами на терезах. Терезами користуються в магазинах, на базарі.
Хто працює в магазині? (Продавці)
Як звати тих людей, які купують товари? (Покупці)
Гра «Магазин»
Щоб зважити товар продавці мають терези і гирі.
Давайте зважимо на терезах пакет з крупою. На ліву шальку кладемо пакет з крупою, а на праву – гирі. Гирі бувають вагою 1 кг, 2кг,5 кг. На письмі слово кілограм записують скорочено: 1кг,2кг,3кг.
Отже , ставимо стільки гир, щоб терези зрівноважились. Яку масу мають гирі, таку і крупа.
А тепер зважимо хлібину, підручник, яблука. (Діти виступають в ролі продавців і покупців)
Робота в зошитах.
а) Каліграфічна хвилинка: прописати 1кг, 2 кг, 5кг.
б) Розв’язання прикладів
10-6+4 8-4+2 3+7-8 9-4+3
IV. Фізкультхвилинка
Ноги ширше, руки в боки -
Ліс зійшов в короткі строки.
Вітру лісу не зламати.
Для звірят ліс – їжа й хата.
Гілля – руки підняли,
Сонцю шану віддали.
А земельці поклонились,
Гіллям долу нахилились.
V. Робота з підручником.
1. Завдання №1
- Розгляньте малюнок і скажіть, яка маса рису і яка маса гранатів.
2. Розв’язування задачі за технологіями «Два – чотири – всі разом», «Мікрофон».
Хлопчик упіймав 5 окунів, а дівчинка – на 2 окуні менше. Скільки окунів упіймала дівчинка? Скільки окунів упіймали діти разом?
(Учитель вивчає умову задачі з учнями за звичайною методикою(2хв), потім говорить:
Подумайте, і розв’яжіть задачу спочатку самостійно (1хв), потім обговоріть з сусідом по парті(1хв), а потім у четвірках(1хв). Після цього один учень із четвірки представляє розв’язання задачі за допомогою технології «Мікрофон».
Після того, як учні прийшли до спільного рішення, вчитель пропонує комусь із дітей записати задачу на дошці, а решті – у зошитах.
3.Порівняння виразів і числа за технологією «Робота в парах».
Учитель пропонує самостійно виконати завдання, а потім об’єднатися в пари з сусідом по парті і зробити взаємоперевірку.
7+3 9 9-4 6 4+4 10
9-2 7 9-3 5 5+5 9
Представлення результатів за допомогою технології «Мікрофон».
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Складання виразів та задач за малюнком.
1кг 3кг 2кг ? 4кг
Яка маса курки? Яка маса двох курок?
На скільки маса індика більша за масу курки? А за масу двох курок?(однакова)
Складіть задачу. Яка б розв’язувалась так: 3+1=
(Маса кота 1кг, маса кроля 3 кг. Яка маса кота і кроля разом?)
VII. Підсумок уроку.
Що ми сьогодні вивчали на уроці? (Кілограм)
В яку гру ми з вами грали? ( Магазин)
Які слова ми запросили на урок? (старанність , пам’ять,уважність)
Ви сьогодні добре старались, були уважними та гарно запам’ятали матеріал, тому ці слова вам підготували різні цікавинки, загадки.
Отже, загадка від «уважності»
На ганку гралися п’ять мишенят. Прибігла кішка і сіла на ганку. Скільки звірів стало? (Одна кішка, бо мишенята повтікали)
Загадка від «старанності»
Їжак важить 1кг, а заєць – на 5кг більше. Скільки важить заєць?(6 кг)
Загадка від «пам’яті»
Що важче: 1кг борошна чи 1кг заліза?(маса однакова)
А зараз до вашої уваги цікавинка.
Курка півню каже: «Друже,
Бачу ти поправивсь дуже…»
Півень згодився: « Угу ».
І подибав на вагу.
Став Петько двома ногами
І затяг два кілограми.
Ого - го,- гукнув, - ану,
Стану тільки на одну…
Скільки зараз півень важить? (теж три).