Перший клас. Розв'язування задач

Про матеріал
Тема. Закріплення вивченого. Розв’язування задач. Мета. Закріпити навички лічби в межах 10, розвивати вміння розв’язувати задачі, мовлення дітей при складанні задач. Виховувати повагу до людей різних професій.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення вивченого. Розв’язування  задач.

Мета. Закріпити навички лічби в межах 10, розвивати вміння розв’язувати задачі, мовлення дітей при складанні задач. Виховувати повагу до людей різних професій.

Матеріал до уроку:  картинки (роздатковий матеріал – задачі), перфокарти, сюжетні картинки із зображенням ракет, дельфіна, професія токаря.

Хід уроку.

  1. Повідомлення теми уроку. На уроці присутні сонечка. В кінці уроку скажете, яке з них освітлювало нам дорогу?
  2. Усний рахунок (на рухомій таблиці «доміно»). Картки про склад числа.

Завдання: скласти приклади на додавання і віднімання, розв’язати їх.

  1. Розв’язування задач.

А) На рухомій таблиці скорочений запис задачі на знаходження суми двох чисел.

Маки – 3

Ромашки – 5

Скласти і розв’язати задачу (усно).

Б) Задача 1 (підручник ст. 94) на різницю порівняння чисел.

Розповідь учителя про професію токаря, зачитує рядки з вірша М. Познанської  «Токарі».

Здається проста річ така,

Як гайка чи гвинти –

Без них не буде літака

І поїзду не йти

Деталі точать токарі,

В цеху стоять у ряд.

І кожному о цій порі

Співа його верстат.

Демонстрація учителем сюжетного малюнка.

В) Задача на збільшення, зменшення числа на кілька одиниць.

Короткий запис задачі на рухомій таблиці.

Трактори – 7

Груз.автомобілі - ? на 2 менше

Скласти й розв’язати задачу письмово.

Г) Задача на знаходження залишку (усно) у віршованій формі.

На полиці 8 книг,

Толя взяв одну із них.

Хто тепер сказати б міг,

Скільки на полиці книг?

Д) Доки клас працює фронтально над задачами В), Г) індивідуально з картками працює 6 учнів (див. додаток).

1) 2 задачі на знаходження залишку (за коротким записом).

2) 2 задачі на знаходження суми чисел (за коротким записом).

3) 2 задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.

Фізкультхвилинка

  1. Геометричний матеріал.

Повторити визначення про відрізок. Як виділити серед геометричних фігур трикутник. Накреслити трикутник.

  1. Робота з перфокартами.

Учитель говорить: «Дельфіни найрозумніші морські тварини. Дельфіни можуть рятувати свого пораненого друга та навіть людей. Дресировані тварини виступають у морських цирках. Сьогодні вони хотіли порахувати приклади, але морська хвиля змила всі відповіді. Допоможіть дельфінам записати всі відповіді.

  1. Гра-естафета між двома командами «Політ на ракеті».

Який ряд швидше розв’яже приклади, гравці цієї команди отримають можливість першими злетіти в космос.

Нагадати, що першим космонавтом був Ю. О. Гагарін.


2 + 4

8 – 1

1 – 0

3 + 3

10 – 2

5 + 5

8 – 8

7 + 0

2 + 5

7 – 1

5 – 0

3 + 4

9 – 2

4 + 5

7 – 7

8 + 0


 

  1. Підсумок. Яке сонечко нам освітлювало дорогу і чому?

Додаток 1

Задачі

(задачі на знаходження залишку (за коротким записом)).

  1. Було – 5 яблук.

З’їли – 2 яблука.

Залишилось –  ?

  • Скільки яблук лежало на тарілці?
  • Скільки яблук з’їли?
  • Про що треба дізнатися  в задачі?
  • Як дізнатися скільки яблук лишилося?
  • Чому задачі розв’язали відніманням?

 

  1. Плавало – 10 лебедів.

Полетіло – 3.

Залишилось – ?

(задачі на знаходження суми чисел (за коротким записом))

  1. У Миколки – 5 цукерок.

У Івася – 3 цукерки.

 

  1. 1 коробка – 6 олівців.

2 коробка – 4 олівці.

  • Скільки олівців в першій коробці?
  • Скільки олівців в другій коробці?
  • Що запитується в задачі?
  • Що означає разом?
  • Якою дією знайдемо відповідь до задачі?

(задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць)

 

 

 

  1. У мене було 5 фломастерів, а олівців  — на 4більше. Скільки олівців було у мене?

C:\Users\Галина Миколаївна\Desktop\Схема7png.png

  1. Матуся спекла на вечерю 10 пиріжків, а кексів — на 2 менше. Скільки кексів спекла матуся?

C:\Users\Галина Миколаївна\Desktop\Схема8w1497png.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математичні ігри

  1. «Допоможіть Незнайці!»

На дошці записані приклади з відповідями. Але окремі з них розв’язані неправильно. Потрібно виправити ці помилки.

4 + 5 = 9

3 + 3 =7

3 – 2 = 1

8 + 2 = 8

  1. «Зайчик Всезнайка» - завжди уважний на уроці, має хорошу пам'ять, багато знає – усна лічба
  2. «Математичний бій».

2 учні або 2 групи загадують одне одному завдання по черзі.

  1. «Луна».

Наприклад:

Учитель: 12 збільшити на 2

Учень: 12 + 2 = 12.

  1. «Вибери собі товариша».

Учитель дає картки різних кольорів учням (попарно однакові і завдання на них теж однакові). Потрібно знайти свого напарника та розв’язати завдання. Який дует виконав першим – переміг.

  1. «Кругові приклади»

8 – 2

7 + 1

10 – 3

6 + 4


  1. «Футбол».

Клас ділиться на дві команди. На дошці розміщені геометричні фігури, на кожній приклад. Яка команда швидше відгадає більшу кількість прикладів (заб’є голи) та й перемогла.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. «Чи вистачить?»
  • 5 стільців на 6 учнів;
  • 3 петельки на 5 ґудзиків;
  • 6 зошитів на 3 учнів.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 липня 2022
Переглядів
3194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку