Тема. Закріплення вивченого. Розв’язування задач.
Мета. Закріпити навички лічби в межах 10, розвивати вміння розв’язувати задачі, мовлення дітей при складанні задач. Виховувати повагу до людей різних професій.
Матеріал до уроку: картинки (роздатковий матеріал – задачі), перфокарти, сюжетні картинки із зображенням ракет, дельфіна, професія токаря.
Хід уроку.
Завдання: скласти приклади на додавання і віднімання, розв’язати їх.
А) На рухомій таблиці скорочений запис задачі на знаходження суми двох чисел.
Маки – 3
Ромашки – 5
Скласти і розв’язати задачу (усно).
Б) Задача 1 (підручник ст. 94) на різницю порівняння чисел.
Розповідь учителя про професію токаря, зачитує рядки з вірша М. Познанської «Токарі».
Здається проста річ така,
Як гайка чи гвинти –
Без них не буде літака
І поїзду не йти
Деталі точать токарі,
В цеху стоять у ряд.
І кожному о цій порі
Співа його верстат.
Демонстрація учителем сюжетного малюнка.
В) Задача на збільшення, зменшення числа на кілька одиниць.
Короткий запис задачі на рухомій таблиці.
Трактори – 7
Груз.автомобілі - ? на 2 менше
Скласти й розв’язати задачу письмово.
Г) Задача на знаходження залишку (усно) у віршованій формі.
На полиці 8 книг,
Толя взяв одну із них.
Хто тепер сказати б міг,
Скільки на полиці книг?
Д) Доки клас працює фронтально над задачами В), Г) індивідуально з картками працює 6 учнів (див. додаток).
1) 2 задачі на знаходження залишку (за коротким записом).
2) 2 задачі на знаходження суми чисел (за коротким записом).
3) 2 задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.
Фізкультхвилинка
Повторити визначення про відрізок. Як виділити серед геометричних фігур трикутник. Накреслити трикутник.
Учитель говорить: «Дельфіни найрозумніші морські тварини. Дельфіни можуть рятувати свого пораненого друга та навіть людей. Дресировані тварини виступають у морських цирках. Сьогодні вони хотіли порахувати приклади, але морська хвиля змила всі відповіді. Допоможіть дельфінам записати всі відповіді.
Який ряд швидше розв’яже приклади, гравці цієї команди отримають можливість першими злетіти в космос.
Нагадати, що першим космонавтом був Ю. О. Гагарін.
2 + 4
8 – 1
1 – 0
3 + 3
10 – 2
5 + 5
8 – 8
7 + 0
2 + 5
7 – 1
5 – 0
3 + 4
9 – 2
4 + 5
7 – 7
8 + 0
Додаток 1
Задачі
(задачі на знаходження залишку (за коротким записом)).
З’їли – 2 яблука.
Залишилось – ?
Полетіло – 3.
Залишилось – ?
(задачі на знаходження суми чисел (за коротким записом))
У Івася – 3 цукерки.
2 коробка – 4 олівці.
(задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць)
Математичні ігри
На дошці записані приклади з відповідями. Але окремі з них розв’язані неправильно. Потрібно виправити ці помилки.
4 + 5 = 9
3 + 3 =7
3 – 2 = 1
8 + 2 = 8
2 учні або 2 групи загадують одне одному завдання по черзі.
Наприклад:
Учитель: 12 збільшити на 2
Учень: 12 + 2 = 12.
Учитель дає картки різних кольорів учням (попарно однакові і завдання на них теж однакові). Потрібно знайти свого напарника та розв’язати завдання. Який дует виконав першим – переміг.
8 – 2
7 + 1
10 – 3
6 + 4
Клас ділиться на дві команди. На дошці розміщені геометричні фігури, на кожній приклад. Яка команда швидше відгадає більшу кількість прикладів (заб’є голи) та й перемогла.