"Одиниця вимірювання місткості – 1 літр"

Про матеріал
Ознайомити учнів з одиницею вимірювання місткості – літром. Розвивати навички порівняння та вимірювання місткості різних ємностей. Виховувати уважність, логічне мислення та вміння працювати з підручником і зошитом.
Перегляд файлу

План-конспект уроку математики

Тема: Одиниця вимірювання місткості – 1 літр

Мета уроку:

1. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання місткості – літром.

2. Розвивати навички порівняння та вимірювання місткості різних

ємностей.

3. Виховувати уважність, логічне мислення та вміння працювати з

підручником і зошитом.

Обладнання: підручник, зошит з друкованою основою, ілюстрації

місткості ємностей, різних пляшок, каструль, відер.

Хід уроку

I. Організація класу

1. Привітання

– Добрий день, дітки! Сьогодні урок математики проведу я.

2. Перевірка готовності до уроку

– Чи всі підготували зошити, підручники, ручку, олівець.

II. Актуалізація опорних знань

1. Вступне слово вчителя

Бесіда

– Діти, подивіться на екран,там зображено:

Літрова пляшка з водою

Каструля

Велике відро

– Як ви думаєте, де поміститься більше води?

– А де найменше?

III. Повідомлення теми уроку

– Тема нашого уроку – «Одиниця вимірювання місткості – 1 літр». Ми

навчимося вимірювати рідину та розв’яжемо цікаві завдання.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Демонстрація ємностей різного об’єму

– Діти, подивіться на екран: зображена літрова пляшка, каструля на 5

літрів, відро на 10 літрів. Давайте подумаємо, скільки літрових пляшок

треба, щоб заповнити каструлю? А відро?

– Бачите, дітки, ємності бувають різні: маленькі (1 л), середні (5 л) і великі

(10 л).

2. Робота з підручником

– Розгорніть підручник на сторінці 78

– Розгляньте малюнки. Скільки літрів води у кожній ємності?

Мірний стакан — 1 л

Скляна банка — 1 л

Маленький ковшик — 1 л

Каструля — 5 л

Кувшин— 3 л

Великий бутель для води — 10 л

Відро — 8 л

3. Робота із задачами. Задача 2

– Прочитайте умову задачі.

– Скільки літрів у пляшці? А в бутлі? Де більше літрів? Чи можемо мми

дізнатися на скільки більше? Якою дією?

6-2=4(л.)

Відповідь: на 4 літри б.

– Запишіть відповідь у зошит.

Задача 3

– Читаємо умову задачі.

– У відрі 8 літрів води, а в ньому вже є 5 літрів.

– Скільки літрів ще треба долити?

– Давайте подумаємо: якщо було 5, а треба 8, то скільки ще додамо? (3

літри)

– Запишемо відповідь.

5+3=8(л.)

Відповідь: потрібно долити 8 літрів.

Завдання 4 (Усно)

– Розглянемо блакитні квіточки. У нас є три цифри, який вираз з них ми

можемо зробити, так щоб при сумі двох доданків вийшла цифра 9?

3+6=9

– А які числа треба відняти, щоб вийшла цифра 6?

9-6=3

– А цифра 3?

9-6=3

Фізкультхвилинка

– Повторюйте рухи за веселим персонажем на екрані!

Завдання 5 (Усно)

– Розглянемо посудини, як ви гадаєте чи однакову кількість води налито в

посудині? У якій найбільше?

– Правильно в перші, адже вона широка.

– А в якій найменше?

– Правильно. Чому?

– Тому що ця посудина є меншою за розмірами.

4. Практичне завдання

– Візьміть свої зошити з друкованою основою.

Роглянемо завдання 1. Воно схоже на завдання з квіточками, у нас також є

три цифри, з яких нам потрібно зробити 3 вирази. (слайди)

Завдання 2

– Прочитайте написи на ємностях.

В якій ємності найбільше літрів? Розфарбуйте синім кольором.

Всі решта ємності мають меншу ємність, тому розфарбуйте їх жовтим

кольором.

Завдання 3. Задача

– Прочитайте умову задачі.

У дідуся відро 10 літрів.

– У Сашка відро 5 літрів.

– Потрібно дізнатися, на скільки літрів відро дідуся більше.

1. Що відомо в задачі? (Розміри відер – 10 л і 5 л).

2. Що потрібно знайти? (Різницю між цими відрами).

3. Яку дію будемо виконувати: додавання чи віднімання?

10-5=5(л.)

Відповідь: на 5 літрів більше.

V. Підсумок уроку

1. Рефлексія

– Що нового ви сьогодні дізналися?

– Чи було важко?

2. Підсумок

– Ви всі молодці! Гарно працювали, дякую,вам за урок!

docx
Додав(-ла)
Кизило Алла
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 січня
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку