ОЛІМПІАДА З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ/ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ. 10/11 КЛАС.
2019-2020 н.р.
Загальна кількість балів: 56.
І. З поданого переліку виберіть один варіант відповіді. Вірна відповідь – 1 бал ( загалом 10 балів).
1. На який період розвитку світу припадають наступні події: масове банкрутство банків, розорення підприємств та фермерських господарств, «голодні походи»?
а) повоєнне облаштування світу, утворення Версальсько-Вашингтонської системи світу (1919 – 1923 рр.);
б) утворення військово-політичних союзів, гонка озброєнь (кін ХІХ ст. – 1914 р.);
в)політична стабілізація, соціально-економічне піднесення (1924 – 1929 рр.);
г)світова економічна криза (1929 – 1933 рр.).
2. Які поняття характеризують політику «воєнного комунізму»?
а) «відруб», «хутір», аграрна реформа, переселенці;
б) «осадники», «пацифікація», «лінія Керзона»;
в) націоналізація, продрозверстка, наркомат;
г) «новий курс», «сухий закон», імпічмент.
3. Беніто Муссоліні носив горде звання:
а) «дуче»;
б) «батько народів»;
в) «фюрер»;
г) «Великий Диктатор».
4. Радикальними, шовіністичними поглядами в політичному русі на українських землях в складі Росії відзначалася:
а) революційна українська партія, (РУП);
б) російська соціал-демократична робітнича партія (меншовиків), (РСДРП(м));
в) «Союз русского народа», чорносотенці;
г)русько-українська радикальна партія, (РУРП).
5. Усуси – це ...
а) представники української соціалістичної спілки, (УСС);
б) збройне формування з українських добровольців у складі австро-угорської армії, українські січові стрільці, (УСС);
в) прихильники української соціалістичної системи, (УСС);
г) працівники української силової системи, (УСС).
6. З якими поняттями пов’язана «сталінська модернізація» в УРСР?
а) націоналізація, продрозверстка, червоний терор;
б) рік «великого перелому», суцільна колективізація, голодомор;
в) непмани, продподаток, червінець
г)«осадники», «пацифікація», «лінія Керзона»;
7. Визначать орієнтовний рік початку «холодної війни»?
а) 1945 р.;
б) 1954 р.;
в) 1946 р.;
г) 1985 р.
8. «Рік Африки» - це ...
а) рік, коли незалежність здобули більшість країн африканського континенту;
б) рік, коли ООН оголосила про необхідність підтримки соціально-економічного розвитку Африки;
в) рік, коли африканські країни найбільше постраждали від посухи, голоду та громадянських конфліктів;
г) рік, коли було ліквідовано диктатуру Муаммара Каддафі.
9. З поняттям «дисиденти» пов’язані наступні прізвища діячів:
а) Лук’яненко Л., Вірун С., Стус В.;
б) Хрущов М., Підгорний М., Шелест П.;
в) Хрущов М., Берія Л., Малєнков Г.;
в) Кравчук Л., Кучма Л., Ющенко В.
10. Розвиток України першого періоду незалежності (1992 – 1996 рр.) характеризують:
а) промислове піднесення, зростання життєвого рівня населення;
б) економічний застій, зростання соціальної напруги, боротьба за владу між олігархічними структурами;
в) конституційний процес, інфляція, багатовекторність у зовнішній політиці;
г) повоєнна відбудова, голод, грошова реформа, новий виток репресій.
ІІ. Співвіднесіть дати та події. Кожна правильна відповідь – 1 бал (загалом 24 бали).
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
11.
а) 1879 – 1882 рр.; 1)утворення лейбористської партії у Великобританії;
б) 1914 р.; 2) завершення Першої Світової війни;
в)11 листопада 1918 р.; 3)початок Першої Світової війни;
г)1906 р.; 4) утворення Троїстого союзу.
12.
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
а) утворення РУП; 1) 1911 – 1913 рр;
б) справа Бейліса М.; 2)серпень 1914 р.;
в) утворення УСС; 3) 23 серпня — 11 вересня 1914 р.;
г) Галицька битва; 4) 1900 р.
13.
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
а) 25.11.1936 – 06.11.1937 рр.; 1) укладення пакту Молотова-Ріббентропа;
б) 12.11.1921 – 06.02.1922 рр.; 2) світова економічна криза;
в) 23.08.1939 р.; 3) укладення Антикомінтернівського пакту;
г) 1929 - 1933 рр.; 4) робота Вашингтонської міжнародної конференції.
14.
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
а) 1921 – 1930 рр.; 1) утворення ОУН;
б)1923 р.; 2) проголошення незалежності Карпатської Русі;
в) 1929 р.; 3) період існування УАПЦ;
г) 15.03.1939 р.; 4) початок коренізації (українізації в УРСР).
15.
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
а) 02.09.1945 р.; 1) утворення НАТО;
б) 05.03.1953 р.; 2) «оксамитові революції» в європейських країнах прорадянського блоку;
в)1949 р.; 3) смерть Сталіна Й., початок «відлиги»;
г) 1988 – 1991 рр.; 4) закінчення другої Світової війни.
16.
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
а) 24.08.1991 р.; 1) вхід в обіг національної грошової одиниці – гривні;
б) 28.06.1996 р.; 2) початок АТО;
в) 01.09.1996 р.; 3) проголошення незалежності України;
г) 08.04.2014 р.; 4) прийняття Конституції України.
ІІІ. Виставте події у хронологічному порядку. 4 правильно виставлені події – 4 бали. Інакше – по 1 балу (загалом 16).
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
17.
а) «чорний четвер», початок «Великої депресії»;
б) «Сараєвське вбивство»;
в) жовтневий більшовицький збройний переворот;
г) окупація демілітаризованої зони Рейну.
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
18.
а) проголошення автономії України;
б) Галицька битва;
в) утворення УАПЦ;
г) злука УНР та ЗУНР.
19.
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
а) промова Черчіля у м. Фултон;
б) обрання Хрущова генеральним секретарем;
в) атака Аль-Каїдою Всесвітнього торгового центру у США;
г) об’єднання НДР та ФРН.
20.
|
а |
б |
в |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
а) утворення УГГ;
б) повоєнний голод;
в) впровадження української національної валюти – гривні;
г) правління президента-втікача.
IV. З поданого переліку виберіть 3 характеристики, які найповніше розкривають сутність історичного факту, явища, події. Правильна відповідь – 1 бал (загалом 6 балів).
21. Цитата: «… Вільям Бредфорд, виступаючи у 1630 році, з [нагоди] дня заснування Плімут Бей, сказав що всі великі та благородні дії супроводжуються великими труднощами, і разом повинні бути впроваджені і подолані з відповідальною мужністю. Якщо, ця капсула історії прогресу вчить нас чогось, то це того, що людина, в своєму прагненні до знання і прогресу, визначається і не може бути стриманою. Освоєння космічного простору буде йти вперед, приєднаємося ми до цього, чи ні. Ми маємо на увазі, щоб бути частиною цього – ми маємо на увазі, щоб лідирувати в цьому. Для очей світу, які дивляться в космос, на місяць і планети за межами. Наше лідерство в науці і промисловості, наші надії на мир і безпеку, наші зобов’язання перед самими собою, а також іншими, всі вимагають від нас зробити цю роботу, щоб вирішити ці загадки, щоб вирішити їх на благо всіх людей. Немає чвар, ні забобонів, ні національних конфліктів в космічному просторі й досі. Його небезпека ворожа до всіх нас…» https://www.youtube.com/watch?v=oojo-jbwf20
1. Спроба залякати СРСР;
2. Дж. Кеннеді;
3. Покладення відповідальності на простих громадян, збільшення податків;
4. Побудова міжнародної космічної станції;
5. Освоєння космосу, науковий прогрес;
6.Гонка озброєнь;
7. Створення колоній на Місяці та Марсі.
|
|
|
22. Цитата: «…Від самого початку створення Центральної Ради було зрозуміло, що київського представництва замало. Треба було надати їй всеукраїнського масштабу, а відповідно – потрібно було отримати представництво з місць. Власне, це й було одне з найголовніших задач для проведення Національного конгресу…» https://www.radiosvoboda.org/a/28444504.html
1. Сепаратизм, шовінізм, націоналізм;
2. Українська національно-демократична революція;
3. Корніловський заколот, Брусиловський прорив, Галицька битва;
4. Грушевський М., Винниченко В., Петлюра С.;
5. Універсали, полуботківці, Генеральний секретаріат;
6. Українська держава, отаманщина, Махно Н.;
7. УРСР; «воєнний комунізм», НЕП.
|
|
|