Опис авторського інноваційного методу "Коловорот" для використання на уроках української та зарубіжної літератур. Метод передбачає роботу в групах. Його можна застосувати під час первинного опрацювання матеріалу (тексту) або під час перевірки на уроці прочитаного вдома.
Опис авторського методу «Коловорот»
Метод передбачає роботу в групах. Його можна застосувати під час первинного опрацювання матеріалу (тексту) або під час перевірки на уроці прочитаного вдома. Учитель розподіляє текст на декілька частин, учнів – по групах (5-6 дітей), призначаючи в кожній керівників. Декілька груп є «основними» (вони розміщуються по колу), одна – «незалежна» - знаходиться в центрі кола. «Основні» групи отримують певну частину тексту, стікери та однакову таблицю-завдання, а саме:
ДЕ? |
ХТО? (ЩО?) |
ЯКИЙ? |
ЩО РОБИТЬ? |
ЧОМУ? |
МОЄ СТАВЛЕ-ННЯ |
Стікер із відповіддю |
Стікер із відповіддю |
Стікер із відповіддю |
Стікер із відповіддю |
Стікер із відповіддю |
Стікер із відповіддю |
Керівники груп розподіляють 6 питань між членами, роздають стікери. Кожний учасник мовчки читає подану частину матеріалу у своїй групі, потім записує відповідь-цитату на своє питання на стікері й наклеює його в загальну таблицю нижче (під питанням). Після цього учасники груп по колу озвучують відповідь на своє питання. Інші уважно слухають і запам’ятовують почуте. Група, що виступила, віддає заповнену таблицю «незалежній», яка розподіляє поданий матеріал (стікери) на плакаті за такою схемою ( за бажанням учителя її можна змінити):
ДЕ? |
||
ПОЗИТИВНИЙ |
ХТО? або ЩО? |
НЕГАТИВНИЙ |
Стікер із відповіддю |
ЯКИЙ? |
Стікер із відповіддю |
Стікер із відповіддю |
ЩО РОБИТЬ? |
Стікер із відповіддю |
Стікер із відповіддю |
ЧОМУ? |
Стікер із відповіддю |
Стікер із відповіддю |
СТАВЛЕННЯ |
Стікер із відповіддю |
|
«Незалежна» група, ознайомившись із матеріалом і розподіливши його за таблицею, вивішує плакат на дошці, робить висновок самостійно або за допомогою питань учителя.
Отже, учні опрацювали поданий матеріал, представили результати своєї роботи в групах, запам’ятали почуте, зробили певні висновки.