Опис досвіду "Педтехніка "Іменини букви" для "Ранкового кола"

Про матеріал

Організовуючи пізнавальну діяльність першокласників на уроках навчання грамоти завжди відчувала якусь розірваність процесу вивчення букви для дитини від одного уроку до наступного. Я хотіла, щоб процес «вивчення букви» не зупинявся, щоб він тривав у свідомості чи підсвідомості дитини і після закінчення уроку, та був ефективно використаний і спонукав до пізнавальної діяльності. Так у мене виникла ідея «влаштувати букві іменини». Нехай дитина «поживе» з цією буквою: звикне, пограється, полюбить і запам'ятає!

Перегляд файлу

Педтехніка «Іменини букви»  -

альтернатива домашнім завданням для першокласників.

 

Організовуючи пізнавальну діяльність першокласників на уроках навчання грамоти завжди відчувала якусь розірваність процесу вивчення букви для дитини від одного уроку до наступного. Я хотіла, щоб процес «вивчення букви» не зупинявся, щоб він тривав у свідомості чи підсвідомості дитини і після закінчення уроку, та був ефективно використаний і спонукав до пізнавальної  діяльності. Так у мене виникла ідея «влаштувати букві іменини». Нехай дитина «поживе» з цією буквою: звикне, пограється, полюбить і запам'ятає!

До того ж хотілося уникнути надалі формування у своїх вихованців стереотипу «Д/з – це тягар».  Так в моєму арсеналі з'явилася педтехніка «Іменини букви».

Мета: -  закласти підґрунтя для формування у свідомості першокласників стереотипу «Д/З – це  бонус!» та створити умови для:

  • посильної  домашньої творчої діяльності, в ході якої дитина буде   працювати з вивченою буквою;
  • залучення  батьків до освітньої діяльності першокласників;
  • формування та розвитку в першокласників навичок розв'язання відкритих (ті, які мають кілька варіантів рішень) задач,   творчих здібностей,  навичок самоорганізації та загальнонавчальних умінь і навичок.

Обладнання: яскраві оригінальні конверти, інструкція для батьків, «буква – іменинниця» (кольорова або біла, розміром  на піваркуша А-4). Пізніше – заготовки для  колажів або підготовлені для лепбуків картки.

  Спосіб використання: вчитель продумує,  яким чином запропонувати конверти з буквою дітям: на етапі рефлексії чи підсумку уроку. Пропонована робота є посильною дітям і не вимагає специфічних  знань чи вмінь, особливих затрат. Та я, як вчитель,  розраховую на подальше ускладнення з метою підвищення «професіоналізму» учнів.

Важливо: основною умовою застосування педтехніки є добровільність. Дитина має право не захотіти брати завдання. Запевняю Вас – це тимчасово! Під час демонстрацій  однокласниками своїх робіт  вона  першою попросить собі конверт. Їй  також захочеться реалізуватися!

Для батьків надається інструкція до роботи, яка є більше підказкою, ніж інструкцією. Її мета – донести батькам  головне завдання  цієї технології та  скерувати самостійну домашню діяльність дітей і батьків у творче русло.

Важливо: наголосити батькам, що у них є  можливість  долучитися до навчальної діяльності дитини, розпочатої на уроці, і продовжити процес запам'ятовування вивченої  букви. І наше завдання зробити це таким чином, щоб дитина отримала задоволення від спільної домашньої діяльності з батьками і бажання ще раз це пережити.

  Наступного дня  - демонстрація  творчих робіт дітей. Є багато варіантів її проведення. Головна мета – створення ситуації успіху для кожного!

Важливо: Не перевірка, а демонстрація! Обов'язково кожна дитина сама презентує свою роботу! Обов'язково кожній роботі надається увага! «Ранкова зустріч» – дуже гарний варіант.

Матеріали для батьків:          Шановні батьки!

Ваша дитина отримала незвичайне завдання. Допоможіть навчитися виконувати їх у ігровій формі, проявляти творчий  підхід і фантазію, сміливо втілювати свої ідеї.        

Ви отримали букву, яку ми сьогодні вивчили.

  1. Запитайте у дитини «Що це?» і дізнайтеся, що знає про букву.
  2. Зробіть  з дитиною колаж:
  • наклейте цю букву на великий аркуш;
  • доберіть із журналів малюнки предметів, які починаються даною буквою, запропонуйте дитині їх вирізати та наклеїти поруч чи навколо букви або намалювати самостійно;
  • біля кожного предмета нехай напише вивчену букву або й ціле слово;
  • можна вирізати і наклеїти слова з вивченою буквою, обвести її кольоровою пастою та інше.
  1. Робіть все на свій смак, тільки б Ваша дитина якнайбільше писала і прочитувала дану букву. Фантазуйте!                                 З повагою С.В..                                                                                                   

Із досвіду роботи:

  1. Не кожній букві «влаштовуємо іменини», аби не перевантажити і залишити сенс сюрпризу.
  2.  Батьки і діти мають знати, що найбільше цінується не краса роботи, а рівень самостійності! Хоч сам факт спільної діяльності дитини і батьків також дуже важливий!
  3. Для підвищення цінності виконаної роботи обов'язково демонструйте свою щиру зацікавленість та у випадку, коли дитина не забирає роботу додому,  зберігайте її у великій теці, як дуже важливу річ.  До речі, буде Вам оригінальний подарунок для вихованців на випускний вечір!
  4. Коли помітите, що у роботах втрачається оригінальність і вони стають однотипними, запропонуйте дітям у конвертах підготовлені Вами готові колажі на букву,  де треба розфарбувати, вивчити скоромовку за малюнками, дописати, знайти і обвести букву та інше.
  5. Вищим щаблем у цій роботі, як варіант, може стати створення примітивних лепбуків про букву. Тоді Ви можете запропонувати основу для них – такого ж типу завдання, тільки розрізані на картки. Які з них дитині будуть цікаві, ті вона і виконає.  Опрацьовані картки діти наклеюють на кольорову основу і доповнюють своїми ідеями.  Лепбук  можна поступово заповнювати і використовувати на уроках або вдома для тренування чи повторення.
  6. Запропонована педтехніка має широке коло використанння: «Ранкові зустрічі»,  інтегровані уроки, створення наочності  тощо.

І етап (дитячі роботи: колажі, аплікації, розмальовки)

 

ІІ етап (складніші завдання: лепбуки, колаж)

 

За такою простою на перший погляд педтехнікою стоїть можливість формування цілого ряду умінь - пізнавальних, творчих,  організаційних, комунікаційних, розвивальних. Вирішуються такі важливі для дитини особистісні питання:

- отримання уваги батьків,  спрямованої на навчальну діяльність дитини, що збільшує самоцінність продукту діяльності;

- з'являється можливість успішно виявити себе у спілкуванні з  однокласниками та вчителем,  можливість для створення ситуації успіху; 

- запускаються механізми «само» - самопізнання, самовираження, самореалізації через безпосередню діяльність дитини,  і  вони починають формувати   самооцінку;

- формується основа для подальшого сприймання Д/З як нагороди;

      - реалізується  право вибору дитини, право на помилку  - результат її діяльності не передбачає  еталону, тому будь-який продукт  буде цінним.

Учитель же має можливість реалізувати діяльнісний  та особистісно зорієнтований підходи, аби створити такі умови, за яких кожна  дитина відчувала  б  себе успішною та спроможною.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку