26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Опис методів, засобів та шляхів вирішення проблеми "Формування соціально свідомої особистості засобами ІКТ.

Про матеріал
Опис методів, засобів та шляхів вирішення проблеми, над якою працює вчитель історії та суспільствознавчих дисциплін Велика Тетяна Петрівна. Тема. Формування соціально свідомої особистості засобами ІКТ.
Перегляд файлу

Опис

 методів, засобів та шляхів вирішення проблеми, над якою працює вчитель історії та суспільствознавчих дисциплін Велика Тетяна Петрівна. Тема. Формування соціально свідомої особистості засобами ІКТ.

У процесі запровадження Концепції нової української школи, оновленого Закону України «Про освіту»  діяльність учителя направлена на формування соціально свідомої особистості та підвищення медіаграмотності. Для чого залучати ІКТ в освіту? Можна відповісти по різному на це запитання:

  •  бо такі рекомендації  МОН;
  • бо так вирішила адміністрація;
  • бо всі так роблять.
  • чи можливо через ефективність, здатність зацікавити сучасних школярів,
  •  власне для особистого розвитку.

  Згідно Теорії Поколінь, створеної у 1991 р. Нейлом Хоувом та Вільямом Штраусом, кожні 20 років народжується нове покоління людей, які виховуються у певних історичних умовах та мають схожі цінності. Нині активними є покоління – Baby Boomers, X, Y, Z. Покоління Z – діти, народжені у епоху масштабного розповсюдження Інтернет-технологій (в Україні початок цього періоду – з 2003-2005 рр. Вони прийшли у цей світ у цифрову епоху і вже ніколи не зможуть уявити своє життя без мережі Інтернет та різноманітних гаджетів.

 До використання сучасних технологій я прийшла поступово. За весь час роботи в школі я знаходжуся в постійному пошуку і зрозуміла, що змінення змісту освіти неможливо без змін характеру діяльності вчителя на уроці. ІКТ дозволяють розкрити непересічні педагогічні здібності кожного вчителя. На сучасному етапі кожна, людина, що себе поважає, повинна володіти комп’ютерними технологіями, які дозволяють формувати в учнів дослідницькі уміння, уміння працювати з інформацією, дати їм так багато навчального матеріалу, скільки вони можуть засвоїти. Все це сприяло тому, що оволодівши  сучасними ІК - технологіями , продовжую ними вдосконалювати методичні прийоми проблемного  навчання, розвиваючого  навчання, технології критичного мислення та технології захисту індивідуальних проектів.

 Інтернет-олімпіада – сучасний інструмент використання ІКТ в освітньому процесі. Інтернет-олімпіада- це змагання між школярами з усієї країни, обмежене лише доступом до інтернету. Для її виконання потрібен комп’ютер (смартфон, планшет), доступ до інтернету та мінімум часу. З інтернет-олімпіадами розширюються можливості кожного школяра та усуваються непередбачувані проблеми, які б завадили школяреві випробувати свої сили. В цьому році ми з учнями взяли участь в інтернет- олімпіаді з історії, правознавства та в конкурсі з фінансової грамотності.

Технологія розвиваючого навчання дозволяє мені не тільки активізувати роботу і підвищувати  ефективність уроку, а і змінити характер навчальної діяльності.  Підвищую ефективність уроку через творчі завдання.  Але до оцінювання  завдань такого роду підходжу диференційовано, тому що не кожній дитині вони під силу. Наприклад, майже на кожному уроці я залучаю учнів до самостійного формулювання визначень понять. На основі спостережень, описів учні виділяють суттєві ознаки поняття або явища та відповідно до алгоритму, розміщеного в пам’ятці створюють графічний образ історичного терміна. Таку ж саму роботу можна провести використовуючи можливості програм “ Libre Offise Write”, ”Libre Offise Impress”.

 В новітніх  технологіях ,  візуалізація, як метод займає значне місце : скрайбінг, скетчноутінг, інтелект-карти та інші інструменти. Як учитель, якому небайдужі всі новації “НУШ”, я спробувала застосувати методику “дудлінгу” під час уроків історії. Звичайно, я і раніше заохочувала дітей до конспектування за допомогою графічних символі, схем та таблиць. Настав день “Д”. За допомогою дудлінгу ми створювали герби сім’ї у 5 класі, 6 клас“ задудлив”  головні заняття трипільців, у 7- му ми запам`ятовували назви та місця розташування варварських королівств, 8 клас (О жах!) «задудлив» просто в контурній карті наукові та технічні відкриття,  10 - на уроці громадянської освіти усвідомлював у чому відмінності самоідентифікації та самореалізації,  а (моя гордість! ) дехто з учнів 11 класу для уроку-конференції на тему   ”Зміна статусу жінки в образі війни”, підготувавши презентації на слайдах,   використав елементи дудлінгу. Переважній більшості дітей цей метод сподобався. Тим більше, що ми працювали з кольором, а в оздоровлюючих властивостях арт-терапії вже ніхто немає сумнівів.

Для вчителів ці техніки можуть стати в пригоді (і стають, до речі, під час нарад, наприклад) засобом профілактики вигоряння. 

Використання технології проблемного навчання , вчить дітей ставити питання (проблеми) і відшукувати на них відповіді,що є важливим фактором росту якості навчання, засобом підготовки до творчості і праці.  Головне у вирішенні пізнавальної проблеми – залучити школярів до роботи над даною проблемою, зацікавити їх новою діяльністю, тому ІК засоби (комп’ютер, телефон, інтернет середовище) добре допомагають в цьому.

 Застосування у навчаннні інноваційних технологій передбачає взаємодію учасників навчального процесу. Тому на уроках  необхідні елементи гри,навіть деякі уроки можна проводити як урок-гру. Вони розвивають пізнавальну активність учнів та їхній розум.  Веб-квести є яскравим прикладом сучасних  медійних ігор. Вони базуються на відомих і випробуваних квест- іграх. Раціональними методичними прийомами під час проведення квест-гри є: дискусія, демонстрація, інформаційна підтримка, “Мозковий штурм”, аналіз вибору, морфологічний аналіз, творче рішення завдань, метод часових обмежень, метод інформаційної недостатності, метод інформаційної насиченості, порівняльний аналіз, само презентація.             

 Кожен випускник школи має бути готовим до того, що йому все життя доведеться вчитися: опановувати нові матеріали, нову техніку, нові технології роботи, підвищувати свою кваліфікацію, здобувати додаткову освіту. Тому технологія захисту індивідуальних проектів наразі є дуже актуальною, бо її методи стимулючи отримувати та презентувати свої знання та вміння, формують медіакомпетентність учнів .

 Мультимедійна презентація вже є достатньо відомим та поширеним елементом освітнього процесу. Під мультимедійною презентацією розуміють не тільки передання цільовій аудиторії нової інформації в демонстраційній формі з використанням комп’ютерної технології. Мультимедійні презентації в своїй роботі я , звичайно разом з учнями, використовуємо вже близько десяти років під час захисту різного видів проектів, як групових, так і індивідуальних, кортко- та довготермінових. В нашому арсеналі нарешті з’явились відеофільми присвячені різним темам, часом зовсім несподіваним “Чому я не боюсь уроків історії?” та більш прозаїчним “Урок-вистава”,”Урок-конференція”.

 На мою думку, у процес вивчення історії необхідно не тільки впроваджувати  ІК- технології, а й інтегрувати їх в освітній простір з метою створення нових моделей інноваційних технологій, що створює  інноваційний освітній простір і формує інноваційний креативний стиль діяльності вчителя. В умовах реформування освіти й активного впровадження інформаційних технологій у навчальний процес учителю слід опанувати інформаційно комунікаційні технології й активно використовувати їх у системі підготовки до уроків, позакласних заходів, самоосвіти. Системне ж застосування сучасних технологій в освіті сприяє інтенсифікації навчання та робить його для учня більш цікавим, зрозумілим, наочним, а сам учень набуває одну з провідних компетентностей.

 

 

doc
Додано
20 січня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку