Опис технології "Хмари зі слів"

Про матеріал

Хмари зі слів – це доволі цікава дидактична технологія, яку можна застосовувати на уроках будь-яких навчальних предметів. Кольорова хмара з слів приковує погляд до об'єкта, і змушує учня зосередиться на матеріалі. Хмара містить в собі, як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження (сам текст). Хмара слів краще запам'ятовується, а також зрозуміла для кожного.

В статті крім опису хмар зі слів наведено список деяких сервісів для створення хмар з описом особливостей кожного сервісу. Також наведені приклади та навіть система вправ із хмарами зі слів. Приклади наведені з предмету інформатики, але хмари зі слів можуть бути використані на будь-якому предметі у будь-якому класі.

Перегляд файлу

ХМАРИ ЗІ СЛІВ

 

Автори: Лавщук В.І., Лавщук Л.А. учителі інформатики Берестівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Соледарської міської ради Донецької області

 

Хмари зі слів

Хмари зі слів – це доволі цікава дидактична технологія, яку можна застосовувати на уроках  будь-яких навчальних предметів. Кольорова хмара з слів приковує погляд до об'єкта, і змушує учня зосередиться на матеріалі. Хмара містить в собі, як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження сам текст. Хмара слів краще запам'ятовується, а також зрозуміла для кожного. При такій подачі учням можна донести більше інформації, при цьому кожен з них зможе почерпнути щось важливе для себе.

Хмари зі слів допомагають:  представити інформацію по темі; створити анонс прочитаної книги або повторити вивчене; виділити основні моменти подій, відкриттів та інше; зробити листівку; візуалізувати критерії оцінювання чого-небудь;  цікаво представити результати опитування або обговорення; зробити урок більш цікавим…

Хмари із слів можна використовувати для таких вправ:знайди зайве слово, злови помилку, склади слово з складів, поясни значення слів, скласти речення із слів хмари, закінчити речення словами із хмари тощо.

Хмари зі слів та відповідні вправи можна використовувати на уроках будь-яких навчальних предметів а також в при проведенні позаурочних

Створювати хмари «вручну» довго та не дуже просто. Краще скористатися  автоматичними веб-сервісами, які дозволяють створити хмару слів з тексту, введеного (скопійованого) користувачем.

Ресурси для створення хмар зі слів

Ресурсів для створення хмар зі слів є багато. Далі наведено найбільш популярні та такі, що мають найбільше можливостей.

Tagxedo-Creator (http://www.tagxedo.com/) 

Не потребує реєстрації. Хмару можна подавати у вигляді, наприклад, пташки, або карти Китаю. Є можливість змінювати колір, розмір, форму, фон та відстані між словами. Під час роботи в мережі Інтернет з готовою хмарою, вибране слово автоматично виділяється та міняє просторову орієнтацію на горизонтальну.

Wordle (http://www.wordle.net) 

Один з найпопулярніших і простих сервісів генерації хмар ключових слів.

ImegeChef.com (http://www.imagechef.com/ic/uk/word_mosaic/ )

Після реєстраціє дає можливість збирати та використовувати колекцію хмар. Має заготовки малюнків, які можна складати із введених слів. Також має вбудований графічний редактор для створення власних шаблонів.

Сервіс Тagul https://tagul.com

Хмара може мати різну форму і кольорове рішення. Кожне слово хмари являє собою гіперпосилання для пошуку у Google. Для початку роботи необхідно зареєструватися або використовувати аккаунт соціальних мереж. Сервіс підтримує кирилицю.

Створеними роботами  можна поділитися з використанням посилання. Можна отримати код для вбудовування хмари на сторінки сайтів, блогів. Можна зберегти роботу на растрі і векторі (відповідно PNG і SVG) або просто роздрукувати на папері.


Приклади хмар зі слів

Мозаика из слов

Поясніть значення слів та складіть речення із поданих слів.

 

Мозаика из слов

Знайдіть зайве слово та поясніть чому воно зайве.

Знайди основні складові персонального комп’ютера

Знайди основні складові персонального комп’ютера

 


Які бувають комп’ютери?

Знайди як можна більше складових комп’ютера.

________________________________________________________________________________

Назви зовнішні пристрої

________________________________________________________________________________

Назви внутрішні пристрої

________________________________________________________________________________


Доповніть речення словами із хмари

Коли вмикаєш комп’ютер, після завантаження з’являється ___________________________________________________

Її пишуть люди для комп’ютера _________________________________________________

Коли ти відкриваєш програму, ти бачиш _________________________________________________

Він є у кожного вікна _________________________________________________


Системи вправ із хмарами зі слів

 

Хмарина зі слів

Методичні рекомендації

Завдання

Системний блок містить різні пристрої комп’ютера.

 

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Скласти речення.

4.Пояснити зміст речення.

5.Підкреслити в слові системний букви, які позначають голосні звуки.

6. Знайти до слова пару (блок).

7. Що містить в собі системний блок?

Монітор – потрібен для виводу на екран тексту або малюнків.

 

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Скласти речення.

4.Пояснити зміст речення.

5.Чи побачили ви на малюнку предмет? Обведіть контур цього предмету. Що вийшло? Який малюнок вивів на екран монітор?

6. Для чого необхідний монітор?

Клавіатура - пристрій для введення в комп’ютер тексту, чисел або іншої інформації.

 

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Скласти речення.

4.Пояснити зміст речення.

5.Знайдіть слово клавіатура. Поділіть його на склади (кла-ві-а-ту-ра). Які вони?(відкриті(закінчуються на голосний)).

6. Скільки букв у цьому слові? (10).

7. Скільки клавіш на клавіатурі нам необхідно натиснути?

8.Підкресліть у слові  літери, які будемо натискати на клавіатурі.

9. Для чого необхідна клавіатура?

10. Який предмет зображено на малюнку? (Слон)

11. Який він?

Миша – пристрій для керування об’єктами, які розташовані на екрані монітора, а також для вводу інформації в комп’ютер.

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Скласти речення.

4.Пояснити зміст речення.

5.Який предмет ви побачили на малюнку?

6. Яка вона?

7.Чи схожа вона з комп’ютерною мишею?

8. Що у них спільного?

Принтер – для виведення на папір текстів або малюнків.

 

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Скласти речення.

4.Пояснити зміст речення.

5.Який об’єкт вивів на папір принтер?

6. Обведіть його контур.

7.Зафарбуйте хвостик у рибки різними кольорами.

8. Сподобалась вам рибка? Чому?

9. Для чого потрібен принтер?

Сканер – пристрій для введення у комп’ютер малюнків.

 

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Скласти речення.

4.Пояснити зміст речення.

5.Який малюнок ввів сканер у комп’ютер?

6.Який він?

7.Що ж таке сканер?

Складові комп’ютера  - монітор, клавіатура, системний блок, миша

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Що входить до складу комп’ютера?

4.Зафарбуйте по одному різному слову. (Монітор, клавіатура, системний блок, миша)

5.Скільки слів ви зафарбували? (4)

6. Що це за слова? (Складові комп’ютера)

Пристрої виведення інформації: монітор, принтер

1.Прочитати слова.

2.Знайдіть та підкресліть слово монітор.

3.Поясніть, що це за об’єкт?

4.Знайдіть та підкресліть слово принтер.

5.Поясніть, що це за об’єкт?

6.Який об’єкт утворили слова?

7.Обведіть предмет.

8.Зафарбуйте хмарку.

Пристрої введення інформації: клавіатура, миша, сканер.

1.Прочитати слова.

2.Знайдіть та підкресліть слово клавіатура.

3.Поясніть, що це за об’єкт?

4.Знайдіть та підкресліть слово миша.

5.Поясніть, що це за об’єкт?

6.Знайдіть та підкресліть слово сканер.

7.Поясніть, що це за об’єкт?

8.Який об’єкт утворили слова?

9.Обведіть предмет.

10. Зафарбуйте ключик.

Не можна приходити до класу з брудними руками

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Пояснити зміст речення.

4.Підкресліть (покажіть слово) з якими руками не можна заходити в клас.

5. Який об’єкт ми бачимо на малюнку?

6.Що не можна робити?

Не чіпай розетки, не засовуй у них різні предмети, це небезпечно!

 

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Пояснити зміст речення.

4.Підкресліть (покажіть слово) головне слово в реченні (як ви вважаєте).

5.Прочитати речення ще раз.

6. Який предмет ви бачите на картинці.

8. Чого не можна робити у комп’ютерному класі?

Не можна чіпати дроти

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Пояснити зміст речення.

4.Підкресліть (покажіть слово) з якими руками не можна заходити в клас.

5.Прочитати речення ще раз.

Не принось їжу і сторонні предмети до кабінету.

 

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Пояснити зміст речення.

4.Чому не можна це робити?

Не торкайся пальцями екрана монітора

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Пояснити зміст речення.

4.Обведіть об’єкт, який утворився в середині малюнка.

5.Чи можна тримати в руках зірку. Чому?

6. Чи можна торкатися екрана монітора? Чому?

Користуючись клавіатурою, м’яко натискай на клавіші

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Пояснити зміст речення.

4.Одне слово розсипалося, з’єднайте його. Що вийшло?

5.То як слід користуватись клавіатурою?

Комп’ютер у перекладі з англійської означає «обчислювач»

 

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Скласти речення.

4.Пояснити зміст речення.

5.Який предмет утворили слова в середині малюнка?

6.Хто знає щось про цю тварину? (Це давня тварина).

7. А що за предмет «комп’ютер»?

8.Що ж таке «комп’ютер»?

Комп’ютери сьогодні ми бачимо  майже всюди: в офісах банків для розрахунків, у залізничних управліннях, у бібліотеках, лікарнях, маркетах, міліції, кіноіндустрії, музиці.

1.Прочитати слова.

2.Який об’єкт утворили слова?

3.Назвіть цей об’єкт, але чоловічого роду.

4. Знайдіть та підкресліть слово школа.

5.Поясніть, як у школах використовують комп’ютер.

6. Де сьогодні використовують комп’ютер?

Комп’ютери бувають: персональні, стаціонарні, портативні (кишеньковий, нетбук, ноутбук, мікрокомп’ютер)

1.Які бувають комп’ютери?

2.Які комп’ютери називають портативними?

3.Знайдіть та підкресліть слово персональні.

4. Поділіть його на склади.

5.Скільки складів, скільки букв, означаючих голосні звуки?

Інформація – відомості про навколишнє середовище.

 

1. Прочитати слова.

2. Скласти речення.

3. Яку інформацію несе цей малюнок.

4. Обведіть границю цього об’єкта.

5. Зафарбуйте предмет.

6. Кому захотілося скуштувати полуницю?

7. Що ви получили дивлячись на цей малюнок?

8. Що таке інформація?

«Інформація» в перекладі з латинського має кілька значень: тлумачення, ознайомлення, поняття, уявлення, роз’яснення.

 

1.Прочитати слова.

2.Підкресліть слово інформація.

3. Що таке інформація?

4. Яку інформацію несе малюнок?

5.Загадайте бажання та зафарбуйте квіточку, нехай ваше бажання збудеться.

Малюнками, жестами, мімікою, мовою, звуками

 

1.Прочитати слова.

2.Пояснити їх.

3.Скласти речення.

4.Пояснити зміст речення.

5.Як спілкуються люди?

За метою висловлювання речення бувають: розповідні, питальні, спонукальні

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Які бувають речення за метою висловлювання?

Речення яке спонукає до дії називається спонукальним

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Яке речення називають спонукальним?

Сиди рівно, посміхнись, зачитай, розфарбуй

1.Прочитати слова.

2.На що вказують ці слова?

3.Яке речення називають спонукальним?

Команда - це речення, яке спонукає до дії

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Яке речення називають спонукальним?

4.Що таке команда?

5.Наведіть приклади спонукальних речень.

Той, хто виконує команди, називається виконавцем

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3.Кого називають виконавцем?

4.Що таке команда?

Система команд – це команди, які може виконати  виконавець

1.Прочитати слова.

2.Скласти речення.

3. Що таке система команд?

4. Який об’єкт утворили слова?

5. Які команди можна дати об’єкту?

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Наталья
    Дякую, цікавий матеріал для вивчення географії.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Матеріал дуже сподобався. Буду застосовувати в роботі. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
5946
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку