Опис виховної системи класу (теоретична частина)

Про матеріал
Опис виховної системи класу «Формування успішної особистості школяра. Кроки до демократії» (теоретична частина)
Перегляд файлу

ОПИС ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ КЛАСУ

(Теоретична частина)

     Виховання — процес, що починається з дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, що допомагають їй стати Людиною з великої букви, сміливо увійти до епохи нового розуму і зайняти в ній гідне місце, усвідомлюючи себе особистістю й індивідуальністю.

На мою думку, класний керівник —  найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення — простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.

Одне з найважливіших завдань сучасної освіти — навчити молодь бути активними громадянами. Саме школа творить сприятливі умови, де кожен може навчитися спілкуватися з іншими людьми та співпрацювати з ними.

Видатний філософ та політичний діяч Конфуція сказав: «Вчення моє полягає лише в тому, щоб мати чисте серце і любити свого ближнього як самого себе». Ця думка давньокитайського мислителя стала пріоритетною в моїй роботі над створенням виховної системи класу.

Основні принципи  виховної системи:

  • поваги індивідуальності особистості;
  • колективної діяльності і діалогу;
  • розумної вимогливості та узгодження;
  • вікового підходу;
  • педагогічної підтримки;
  • стимулювання самовиховання;
  • принцип зв’язку з реальним життям.

Виховна система розроблена на основі діагностики стану розвитку учнівського колективу, з урахуванням вікових особливостей учнів, їх інтересів та захоплень та спрямована на формування творчої, духовної особистості, яка успішно реалізується в соціумі.

Завдання виховної роботи у класі:

  1. створення безпечного, виховного середовища для розвитку індивідуальних, творчих здібностей дитини;
  2. допомога конкретним особистостям — орієнтація на індивідуалізацію;
  3. сприяти розвитку компетентностей для демократичного громадянства через загальношкільний підхід на основі партнерства між усіма учасниками освітнього процесу;
  4. виховання в учнів любові до своєї країни, свого народу, його мови, традицій;
  5. виховання обов'язків до праці, бережливого ставлення до шкільного та власного майна, підручників;
  6. будувати всі процеси у класному колективі на основі діалогу та поваги;
  7. забезпечити прозору й добре налагоджену комунікацію, зокрема відкрито обговорювати наявні проблеми та виклики;
  8. виховання дітей на принципах християнської моралі;
  9. привчати учнів  до систематичного   читання   періодики,  перегляду телепередач для обговорення цих матеріалів на виховних годинах;
  10. виховання поваги до вчителів, батьків, старших;
  11. вчити  дітей старанно вчитися, виховувати почуття  відповідальності  за доручені справи;
  12. зміцнення здоров'я учнів;
  13. залучення учнів до участі у шкільних і позашкільних заходах; до занять у спортивних секціях; гуртках;
  14. створювати різноманітні можливості для реалізації свободи слова в класі; формування та розвиток ініціативності в учнів;
  15. переходити від управління до співуправління виховною роботою за участю усіх суб’єктів життя класу, створювати дієве самоврядування;
  16. подавати особистий приклад – класний керівник має поводитися відповідно до принципів демократії та поваги до прав людини;
  17. дотримуватися виборного принципу при вирішенні питань життя класного колективу.

Схема виховної системи класу

Рисунок2

Важливу роль у формуванні вільної особистості та відповідального громадянина відіграє демократичне шкільне середовище і можливість практичного досвіду демократичної участі у школі. Для цього важливо формувати й поглиблювати демократичну культуру у школі, заохочувати ініціативу та власну думку, критичне ставлення до дійсності, повагу до різноманітності, взаємоповагу і відповідальність.

Безпечний і комфортний клімат у класному колективі та школі дає змогу побудувати рівноправні й відповідальні стосунки і сприяти розвитку демократичних компетентностей не лише учнів, але й учителів, батьків, а усвідомлення важливості своєї ролі в усіх шкільних процесах дозволяє підвищити мотивацію та покращує ефективність навчання. Завдання виховної роботи з учнями в класі сприяють формуванню учнівських  компетентностей, а саме:

 

Демократичні компетентності

Розвиток демократичних компетентностей у школі буде максимально ефективним тоді, коли це стане завданням не лише окремих предметів, а усіх сфер шкільного життя, коли увесь навчально-виховний процес буде базуватися на цінностях прав людини, демократичній участі, рівності та партнерстві.

 

 

 

docx
Додано
28 серпня 2021
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку