ОПИС ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ КЛАСУ
(Теоретична частина)
Виховання — процес, що починається з дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, що допомагають їй стати Людиною з великої букви, сміливо увійти до епохи нового розуму і зайняти в ній гідне місце, усвідомлюючи себе особистістю й індивідуальністю.
На мою думку, класний керівник — найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення — простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.
Одне з найважливіших завдань сучасної освіти — навчити молодь бути активними громадянами. Саме школа творить сприятливі умови, де кожен може навчитися спілкуватися з іншими людьми та співпрацювати з ними.
Видатний філософ та політичний діяч Конфуція сказав: «Вчення моє полягає лише в тому, щоб мати чисте серце і любити свого ближнього як самого себе». Ця думка давньокитайського мислителя стала пріоритетною в моїй роботі над створенням виховної системи класу.
Основні принципи виховної системи:
Виховна система розроблена на основі діагностики стану розвитку учнівського колективу, з урахуванням вікових особливостей учнів, їх інтересів та захоплень та спрямована на формування творчої, духовної особистості, яка успішно реалізується в соціумі.
Завдання виховної роботи у класі:
Схема виховної системи класу
Важливу роль у формуванні вільної особистості та відповідального громадянина відіграє демократичне шкільне середовище і можливість практичного досвіду демократичної участі у школі. Для цього важливо формувати й поглиблювати демократичну культуру у школі, заохочувати ініціативу та власну думку, критичне ставлення до дійсності, повагу до різноманітності, взаємоповагу і відповідальність.
Безпечний і комфортний клімат у класному колективі та школі дає змогу побудувати рівноправні й відповідальні стосунки і сприяти розвитку демократичних компетентностей не лише учнів, але й учителів, батьків, а усвідомлення важливості своєї ролі в усіх шкільних процесах дозволяє підвищити мотивацію та покращує ефективність навчання. Завдання виховної роботи з учнями в класі сприяють формуванню учнівських компетентностей, а саме:
Демократичні компетентності
Розвиток демократичних компетентностей у школі буде максимально ефективним тоді, коли це стане завданням не лише окремих предметів, а усіх сфер шкільного життя, коли увесь навчально-виховний процес буде базуватися на цінностях прав людини, демократичній участі, рівності та партнерстві.